abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 9 juli 2018 @ 18:56:16 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180360286
Deze reactie op The Guardian vat mijn gevoel wel aardig samen.

quote:
I'm finding this hilarious but I'm also furious. People are on food banks, the NHS and schools have their funding cut. Millions of people are living in limbo in the UK and the EU, unsure of their status. Infrastructure projects to boost economies and jobs and contribute towards the environment have been cancelled. Brexit has cost tens of millions already in wasted money that is desperately needed elsewhere, people living in anxiety and worry for their futures. And Davis is one of the ringleaders responsible for it all, swanning off because he knows he cannot deliver. Despite frittering away taxpayer money for 18 odd months achieving nothing. Like Cameron, he should have stayed and own the clusterfuck of Brexit. Spineless windbags only interested in themselves.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180360385
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:56 schreef Falco het volgende:
Deze reactie op The Guardian vat mijn gevoel wel aardig samen.

[..]

Ja, alles gaat toch goed, ook hier? Beste, beste, beste, hoogste in alle lijstjes. Tuurlijk heeft men in dit commentaar gelijk. Tuurlijk, zelfde als in NL. EU is echter óók onderdeel van dit probleem, daarom moet men de EU wel ingrijpend hervormen.
I´m back.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:06:20 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180360495
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alles gaat toch goed, ook hier? Beste, beste, beste, hoogste in alle lijstjes. Tuurlijk heeft men in dit commentaar gelijk. Tuurlijk, zelfde als in NL. EU is echter óók onderdeel van dit probleem, daarom moet men de EU wel ingrijpend hervormen.
Oh de EU moet zeker her en der wel hervormen. Kappen met die verhuizing tussen Brussel en Straatsburg, weeffouten fixen in de euro en laten we na 2019 eens beginnen met het kiezen van Europese partijen in het EP ipv zo'n omslachtig gedoe met die nationale partijen.

Maar goed het VK denkt er goed aan te doen om het kind met het badwater weg te gooien, tsja :').
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180360558
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Oh de EU moet zeker her en der wel hervormen. Kappen met die verhuizing tussen Brussel en Straatsburg, weeffouten fixen in de euro en laten we na 2019 eens beginnen met het kiezen van Europese partijen in het EP ipv zo'n omslachtig gedoe met die nationale partijen.

Maar goed het VK denkt er goed aan te doen om het kind met het badwater weg te gooien, tsja :').
Ik kan inmiddels wel een heel lijstje samenstellen hoor. Niet alleen dat rondreizende circus en hier en daar wat lapmiddeltjes iig.
I´m back.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:56:15 #155
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180361494
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:23 schreef Volkorenbrood het volgende:
De EU is by design een bedoeld als antigif en beschermingsmechanisme tegen een nieuwe fase van extremisme in Europa door landen van elkaar afhankelijk te maken
Als de EU by design allemaal zo goed was voor de burger zouden er helemaal geen extremistische partijen zijn. Toch ? De waarheid is toch echt anders. Noorwegen heeft 2x een referendum gehouden om toe te treden tot de EU en 2x verworpen. Reden : De EU is verre van democratisch.
quote:
en constant in gesprek te laten zijn, zodat er geen handelsconflicten en daarna weer militaire conflicten ontstaan.
Nou ik verwacht nog wel een hoop gezeik in Italië. Al ze aan de lopende band schulden blijven maken. 28 laden in de EU en 1/3 van alle ECB schuld is gemaakt door de Italianen. Dat kan nooit duurzaam zijn.
======================
Vraagje wat denk je wat een harde BrExit doet met de Italiaanse economie die toch al zo zwak is.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:03:33 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_180361602
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als de EU by design allemaal zo goed was voor de burger zouden er helemaal geen extremistische partijen zijn. Toch ?

Wat een rare gedachtenkronkel. Die extremistische partijen kunnen er juist zijn doordat we democratie zo hoog in het vaandel hebben staan in de EU. Iedereen mag zijn mening verkondigen en een politieke partij oprichten.

De EU geeft de burger alle vrijheid en juist daarom zijn dergelijke partijen er.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:08:38 #157
386889 Luckyseven
Luckyseven
pi_180361711
Ik zie net op het journaal beelden van het Brits parlement waarin May probeert uit te leggen hoe de situatie in elkaar zit. Het leek net een aflevering van Blackadder. Wat een stel kakelende kippen. De EU gaat nu al helemaal makkelijke onderhandelingen tegemoet zien met dit land van mafklappers.
pi_180361975
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:23 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Vergelijk je nu de EU (de reactie op het fascisme en nationalisme dat ons de de afgronden van WOI en WOII in heeft gedonderd) met het Derde Rijk?

De EU is by design een bedoeld als antigif en beschermingsmechanisme tegen een nieuwe fase van extremisme in Europa door landen van elkaar afhankelijk te maken en constant in gesprek te laten zijn, zodat er geen handelsconflicten en daarna weer militaire conflicten ontstaan.

Je ziet nu al het spanningsveld ontstaan wat er gebeurt als iedereen voor zichzelf de beste economische deal wil. Uiteindelijk zal dat met militaire middelen worden afgedwongen in het ergste geval.
We kunnen beter hopen dat Trump niet herkozen wil worden, dan begint hij volgend jaar een oorlog.

Hij is al begonnen met het handelsconflict.

Maargoed, de brexit is voor héél Europa slecht, en het slechtst voor Engeland.
Whatever...
pi_180362256
Brexit weer een jaartje uitstellen omdat onderhandelingen niet kunnen worden afgerond. Als ze het netjes vragen en de EU ze daarmee wil helpen. Nog een jaar extra onzekerheid voor Britse bedrijven. Het is een treurig zooitje aan de overzijde.

Lijkt me als leek een kwestie van tijd dat er een 1-issue partij zich verkiesbaar stelt met Remain als enige campagnepunt.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:39:20 #160
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180362357
Als het zo is dan stapt May echt wel als Premier van Engeland. Ze twijfelen veel te veel over zaken die te maken hebben met Brexit. Dus Engelsen heeft een kapitale fout gemaakt om een referendum te organiseren over Brexit, maar voorstanders van Brexit hebben dus het volk gemanipuleerd om te stemmen voor Brexit,,,, Er klopt van alles niet toch daar in UK? Kijk, ik heb gevoel dat Engelse regering toch geen Brexit wil... tegen de wens van de volk.

Ze wisten dat echt met Brexit zodat enorme gevolgen heeft zoals stagnerende economie, grote Europese bedrijven zullen vertrekken, stijgende werkeloosheid, armoede onder Britse volk en van alles wat slecht is voor Engeland zelf. Ze moeten hiervoor bloeden om echt verantwoording te nemen wat de volk zo graag wilde? En wat Engeland graag wil gaat Europese Unie nooit accepteren tijdens de onderhandelingen.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 9 juli 2018 @ 20:43:30 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_180362447
Een optie zou natuurlijk kunnen zijn om nog een referendum te houden over het eindresultaat.
pi_180362607
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, in feite hadden ze zichzelf niet zo gek moeten laten maken en gewoon op een heel duidelijk reformprogramma moeten aansturen ipv Brexit natuurlijk, samen met partners zoals o.a. NL (alleen zonder Rutte dan).
Kijk ik ben geen EU-hater en vind ook niet dat zoals sommige stellen bijv. NL uit de EU moet. Volslagen belachelijk idee. Maar ik denk wel dat de EU echt zeer duidelijk moet hervormen.
Eens.

Maar bij gebrek aan beter is de EU oneindig beter in het geweld tussen china, amerika, Rusland in.
Whatever...
  maandag 9 juli 2018 @ 20:57:22 #163
56724 Wombcat
rent wiel
pi_180362794
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:43 schreef remlof het volgende:
Een optie zou natuurlijk kunnen zijn om nog een referendum te houden over het eindresultaat.
Ja, kan. Maar probleem is dat je als het "nee" wordt, je nog niet weet wat 'het volk' wil. Meer of minder Brexit? Het effect van een "nee" is bovendien een keiharde Brexit.
in a crowd you lose humanity
pi_180362878
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Oh de EU moet zeker her en der wel hervormen. Kappen met die verhuizing tussen Brussel en Straatsburg, weeffouten fixen in de euro en laten we na 2019 eens beginnen met het kiezen van Europese partijen in het EP ipv zo'n omslachtig gedoe met die nationale partijen.

Maar goed het VK denkt er goed aan te doen om het kind met het badwater weg te gooien, tsja :').
Dream on. Die verhuizing is zo godsonmogelijk eruit te krijgen dat het ding niet eens meer op de agenda staat. Men weet namelijk al dat Frankrijk er nooit en te nimmer mee akkoord zal gaan.

Ja hervormingen zijn drastisch nodig, maar de belangen onderling liggen zover uit elkaar dat het gewoon echt niet gaat gebeuren. Steeds meer landen nemen de touwtjes in handen, zoals bijvoorbeeld Italie die maar Libie is gaan betalen en spullen is gaan leveren om de dobbernegers tegen te houden. Dat mocht niet en kon niet volgens de EU en zou bovendien niet werken, maar vervolgens daalt het aantal migranten wel heel rap.

Dat alles is echter niet bepaald in het voordeel van bijvoorbeeld spanje, waar de stroom nu naartoe zal uitwijken.

Dus ja, zeg 't maar. Hoe ga je dit oplossen? tegengestelde belangen zorgen ervoor dat de boel al behoorlijk lang muurvast zit en daarnaast heb je dan nog met de moraliserende wereldvreemde idioten te maken die alle ietwat drastischere maatregelen tegen zullen houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 9 juli 2018 @ 21:05:16 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180362991
De UL zal de EU.overleven omdat de euro per definitie een onhoudbare munt is. Met bizarre economische rariteiten is het onheil voor 10-15 jaar afgewend, maar het zal daarna met dubbele kracht terugkomen. Onvermijdelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180363309
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:05 schreef LXIV het volgende:
De UL zal de EU.overleven omdat de euro per definitie een onhoudbare munt is. Met bizarre economische rariteiten is het onheil voor 10-15 jaar afgewend, maar het zal daarna met dubbele kracht terugkomen. Onvermijdelijk.
Dan gaan we verder met een Oost-Europese euro. Geen zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 juli 2018 @ 21:20:55 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_180363340
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:05 schreef LXIV het volgende:
De UL zal de EU.overleven omdat de euro per definitie een onhoudbare munt is. Met bizarre economische rariteiten is het onheil voor 10-15 jaar afgewend, maar het zal daarna met dubbele kracht terugkomen. Onvermijdelijk.
Onzin. Maar de euro vereist wel de transformatie naar een politieke unie.
  maandag 9 juli 2018 @ 21:35:06 #168
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180363583
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Onzin. Maar de euro vereist wel de transformatie naar een politieke unie.
‘De euro is het probleem van Europa’
De eerste oplossing die u oppert, is uitbreiding van samenwerking: het verdelen van schulden, meer herverdeling van Noord naar Zuid. Dat lijkt politiek niet erg haalbaar.

„Daarom vraag ik aan Europeanen om heel goed na te denken. Er zijn twee keuzes. Mensen leven nu in de fantasie dat ze in deze halfbakken tussenoplossing kunnen doormodderen. Soms willen mensen nou eenmaal dingen die ze niet kunnen krijgen. Als de euro in de huidige vorm al overleeft, komen daar enorme kosten bij kijken: depressie in zuidelijke landen, instabiliteit, aanhoudend lage groei in grote delen van het continent. En waarschijnlijk overleeft de muntunie dan een tijdje, om vervolgens alsnog uit elkaar te vallen.”

Wat als zo vergaand hervormen als u voorstelt niet lukt?

„Dat is reëel en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een ontmanteling van de euro. Het beste scenario is dat Duitsland, met eventueel andere Noord-Europese landen zoals Nederland en Finland, uit de muntunie treedt, en een eigen, noordelijke euro begint. Het voordeel is dat de waarde van de zuidelijke euro dan zal dalen. Dat zorgt ervoor dat hun producten goedkoper en concurrerender worden, dat hun economieën weer kunnen groeien, en dat ze schulden beter kunnen dragen.”
---------------------------
Wat LIV zegt, deze muntunie is fucked. En no way dat we voor Italië (bij 0 groei) gaan lappen. 21 miljard per jaar alleen voor de rente. Dat krijgr geen een politieke partij rond. Je kunt de euro wel devalueren naar de lira maar inhoudelijk heb je niks opgelost.

Die federatie komt er niet !!! Wat heeft het voor zin om fout op fout te stapelen. Pak gewoon de eerste fout aan. En zet Italië onder zwaar toezicht.
  maandag 9 juli 2018 @ 21:42:28 #169
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180363674
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Onzin. Maar de euro vereist wel de transformatie naar een politieke unie.
Geef maar bewijs dat dit gaat werken ? Cijfermatig. Ik veeg het zo van tafel. Slechte Italiaanse wijn + goede Duitse wijn vermengen maakt echt geen betere wijn.

PS : Moet je niet gaan janken over de gebruikte bronnen ?
  maandag 9 juli 2018 @ 21:45:23 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180363719
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren nu, denk je?
Ik denk dat de Brexit er gaat komen en dat de EU niet akkoord zal gaan met gunstige voorwaarden.

quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:48 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Neuh, denk dat Brexit gewoon door gaat.

Maar ik zie toch wel wat zorgen doorschemeren achter je macho-façade. ;)
's Avonds lig ik te sidderen in mijn bed om alle problemen die politici veroorzaken.
Bedankt Hans.
pi_180364325
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:13 schreef Toefjes het volgende:
Wel mooi om te zien dat na de Brexit het hosanna was. Een flinke klap voor de EU. Nu draait de EU best wel door. De chaos is daar.

NLexit nog iemand?
Net alsof een bank sluiten (en niet meer openen want toch overbodig) hetzelfde is als de grootste haven van Europa even ergens anders opzetten.
It All Goes Back in the Box
pi_180364464
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Meestal wel ja, men zit doorgaans niet bij elkaar thuis en men heeft doorgaans een regeling als het gaat om de kinderen etc.
Maar slapen bij elkaar thuis en elkaars rekeningen betalen is toch echt verleden tijd. Althans in mijn kennissenkring misschien gaat het bij jullie anders, daarom misschien ook dat vreemde beeld van jullie over wat Brexit nu eigenlijk betekent.
Ooit van alimentatie gehoord? Toch wel een dingetje waar rekeningen van partners mee betaald worden.
  maandag 9 juli 2018 @ 22:53:07 #173
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_180365256
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Dus mensen in IJsland, Noorwegen, Zwitserland, etc leven in de afgrond omdat ze niet in de EU zitten? :')
Dat zijn vazal Staten van de EU.
Ander voorbeeld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 9 juli 2018 @ 23:18:42 #174
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180365789
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:20 schreef remlof het volgende:
De EU heeft nergens last van en draait prima
Zoek maar in google Italy en economy in nieuws. En dan zijn er geen problemen. -O-
En ik beweer juist het tegenovergestelde. Een land met 130 debt/GDP ratio moet feitelijk al gered worden door het IMF. En dat voor een 3e economie van Europa. En nog steeds bakken ze er niks van.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:22:25 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180365857
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Onzin. Maar de euro vereist wel de transformatie naar een politieke unie.
Sterker nog, een fiscale unie. Dan zie ik de euro eerst vallen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180365882
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zoek maar in google Italy en economy in nieuws. En dan zijn er geen problemen. -O-
En ik beweer juist het tegenovergestelde. Een land met 130 debt/GDP ratio moet feitelijk al gered worden door het IMF. En dat voor een 3e economie van Europa. En nog steeds bakken ze er niks van.
Nou wat moeten we doen dan? ze uit de euro schoppen en zodoende flink armer maken?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:24:15 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:29:55 #178
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180365968
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sterker nog, een fiscale unie. Dan zie ik de euro eerst vallen
Dan is het snel game over. Voor het beoogde ESM fonds (500 miljard) heeft Nederland een inleg van 4,7 miljard afgesproken. En een garantstelling van 40 miljard waar ze niks meer over te zeggen hebben. Dus bij problemen in Italië (die nu toch wel op de loer liggen), gaat Nederland 40 miljard in een bodemloze put stoppen. Bye bye belastinggeld. Waanzin.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:33:43 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180366026
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:23 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou wat moeten we doen dan? ze uit de euro schoppen en zodoende flink armer maken?
Armer worden ze toch wel. Ze hebben veel te lang op geleende voet geleefd.
Begin maar met een verzoek bij het IMF in te dienen. Dat Italië niet meer uit de schulden kan komen (wat feitelijk ook meer dan waar is).
pi_180366190
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:13 schreef Toefjes het volgende:
Wel mooi om te zien dat na de Brexit het hosanna was. Een flinke klap voor de EU. Nu draait de EU best wel door. De chaos is daar.

NLexit nog iemand?
Die gekke Baudet toch?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 07:33:43 #181
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180369132
Overigens zie je hier dus ook wat voor problemen het geeft als je referenda over dit soort onderwerpen gaat houden.

Het enige dat de Britten konden doen, was kiezen voor stay of leave. Maar de wijze waarop, is hen nooit gevraagd. En het is nu ook wel duidelijk geworden dat het leeuwendeel van de leave-stemmers geen idee gehad heeft van de implicatie van die stem.

Ik heb serieus te doen met de Britten, die ergens in geduwd worden wat noch in hun eigen, noch in andermans voordeel uitpakt. Maar ik kan niet helpen te glimlachen bij de gedachte dat de leave-campagne het deksel op hun neus krijgt, en de huidige chaos wel laat zien dat die campagne niet gebaseerd is op eerlijke informatievoorziening (waar overigens de stay-campagne ook niet van te vrijwaren is, maar dan nog).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:08:50 #182
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_180369456
Weggaan omdat de eisen te soft zijn en in de huidige vorm alsnog op een dikke doei kunnen rekenen vanuit de EU.

Wat verwachten ze nou? Dat de EU akkoord kan gaan met betere voorwaarden voor de UK. Betere voorwaarden dan deelnemers? Betere voorwaarden dan Noorwegen? Het kan gewoon niet. Het verwachten is dan ook totaal onrealistisch. Het op die manier verkopen aan je achterban is waanzin. May die zegt dat de EU het moeilijk gaat krijgen in deze onderhandeling...

Ben benieuwd waar het op uit gaat draaien.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_180369888
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat een rare gedachtenkronkel. Die extremistische partijen kunnen er juist zijn doordat we democratie zo hoog in het vaandel hebben staan in de EU. Iedereen mag zijn mening verkondigen en een politieke partij oprichten.

De EU geeft de burger alle vrijheid en juist daarom zijn dergelijke partijen er.
Als de EU en de EUfielen democratie hoog in het vaandel zouden hebben staan dan zouden ze niet zulke domme dingen roepen.

De EU heeft helemaal geen vrijheid te vergeven en heeft ook helemaal geen vrijheid gegeven. Je kunt niet iets weggeven wat niet van jou is. Het is nou precies die horigenmentaliteit, o grote EU wat zijn wij dankbaar dat wij een politiek partij mogen oprichten en sommige van onze meningen mogen uiten die niet door de meerderheid van de burgers gedeeld wordt terwijl de EU het wel zo ziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:59:57 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_180369973
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als de EU en de EUfielen democratie hoog in het vaandel zouden hebben staan dan zouden ze niet zulke domme dingen roepen.

De EU heeft helemaal geen vrijheid te vergeven en heeft ook helemaal geen vrijheid gegeven. Je kunt niet iets weggeven wat niet van jou is. Het is nou precies die horigenmentaliteit, o grote EU wat zijn wij dankbaar dat wij een politiek partij mogen oprichten en sommige van onze meningen mogen uiten die niet door de meerderheid van de burgers gedeeld wordt terwijl de EU het wel zo ziet.
Daar waar het schort aan democratie binnen de Eu komt dat doordat de nationale overheden niet meer bevoegdheden willen overdragen naar Brussel.
Zo moet bijvoorbeeld het Europees Parlement de bevoegdheid krijgen om wetsvoorstellen te doen.
pi_180370012
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar waar het schort aan democratie binnen de Eu komt dat doordat de nationale overheden niet meer bevoegdheden willen overdragen naar Brussel.
Nee, dat komt doordat bevoegdheden worden overgedragen zonder vervangende democratische controle te regelen.

quote:
Zo moet bijvoorbeeld het Europees Parlement de bevoegdheid krijgen om wetsvoorstellen te doen.
Dan zal het eerst een Europees parlement moeten worden. Ik ben het ermee eens hoor, een wetgevende macht zonder wetgevende bevoegdheid slaat nergens op, maar de huidige schijndemocratie is het product van de hierboven besproken gedachtengang: De democratische schijnende kruimels die de EU ons toewerpt zijn een gunst die wij in dankbaarheid moeten aanvaarden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:18:29 #186
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_180370158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:53 schreef Weltschmerz het volgende:
De EU heeft helemaal geen vrijheid te vergeven en heeft ook helemaal geen vrijheid gegeven.
Dat is dus niet waar.
Vrij verkeer van personen.
Vrij verkeer van goederen.
Vrij verkeer van diensten.
Vrij verkeer van kapitaal.

Noem het maar niets.
quote:
Je kunt niet iets weggeven wat niet van jou is.
De EU heeft alle vrijheid te geven die de lidstaten willen delen.
quote:
Het is nou precies die horigenmentaliteit, o grote EU wat zijn wij dankbaar dat wij een politiek partij mogen oprichten en sommige van onze meningen mogen uiten die niet door de meerderheid van de burgers gedeeld wordt terwijl de EU het wel zo ziet.
Dit is natuurlijk hoofdzakelijk een nationale kwestie. In sommige landen was dit echter niet mogelijk of maar beperkt mogelijk. De Unie of in ieder geval de wens tot het lidmaatschap van de Unie heeft zeker in een aantal gevallen voor meer vrijheid gezorgd.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_180370176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
Overigens zie je hier dus ook wat voor problemen het geeft als je referenda over dit soort onderwerpen gaat houden.

Het enige dat de Britten konden doen, was kiezen voor stay of leave. Maar de wijze waarop, is hen nooit gevraagd. En het is nu ook wel duidelijk geworden dat het leeuwendeel van de leave-stemmers geen idee gehad heeft van de implicatie van die stem.

Ik heb serieus te doen met de Britten, die ergens in geduwd worden wat noch in hun eigen, noch in andermans voordeel uitpakt. Maar ik kan niet helpen te glimlachen bij de gedachte dat de leave-campagne het deksel op hun neus krijgt, en de huidige chaos wel laat zien dat die campagne niet gebaseerd is op eerlijke informatievoorziening (waar overigens de stay-campagne ook niet van te vrijwaren is, maar dan nog).
En de remain-stemmers hadden wel enig idee waar ze om stemden? Ze wisten wel wat het verschil is tussen een Richtlijn en een Verordening? Wat de rol is van het HvJ? Waar de wetgevende macht ligt binnen de EU? Wat het verschil is tussen vrijheid van personen en vrijheid van werknemers? Ik kan eindeloos doorgaan. De remain-campagne zat ook vol met leugens, zoals dat het VK buiten een ever closer Union zou kunnen blijven, dat er geen EU-leger zal komen, dat het Parlement nog 'soeverein' is, dat ze de vrijheid van werknemers zouden kunnen beperken( :') :') !!).

Democratie is en blijft een gedrocht. Het is niet aan politici om daar een waardeoordeel over te geven. Ze moeten het gewoon uitvoeren.
pi_180370572
Weet je wat ik zo opmerkelijk vind. De EU an sich heeft helemaal geen beslissende bevoegdheden zover dat de staten die bevoegdheid hebben afgestaan. En toch wordt het door zowel de politiek als die sommige personen als verantwoordelijke aangewezen.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:34:15 #189
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180371145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:19 schreef Confetti het volgende:
En de remain-stemmers hadden wel enig idee waar ze om stemden?
Waarschijnlijk ook niet, maar dat is het punt dan ook :P mensen laten beslissen terwijl ze niet in staat zijn de voors en tegens van eender welke keuze dan ook af te wegen (als gevolg van desinteresse en/of desinformatie), is gewoon een slecht idee.

quote:
Het is niet aan politici om daar een waardeoordeel over te geven. Ze moeten het gewoon uitvoeren.
Daar zit hem het probleem nou juist...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 12:07:07 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180372639
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:27 schreef NgInE het volgende:
Was ook een dom idee die Brexit. Ik zou ook geen zin in weer een economische recessie hebben als Brit zijnde.
'als Brit zijnde'

:|W
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:37:34 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180374006
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar waar het schort aan democratie binnen de Eu komt dat doordat de nationale overheden niet meer bevoegdheden willen overdragen naar Brussel.
Zo moet bijvoorbeeld het Europees Parlement de bevoegdheid krijgen om wetsvoorstellen te doen.
Laat het EP eerst zichzelf maar doorlichten en meer transparantie vertonen. Want de controle daarop is bedroevend laag.
pi_180374048
quote:
19s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Laat het EP eerst zichzelf maar doorlichten en meer transparantie vertonen. Want de controle daarop is bedroevend laag.
Wat voor transparantie zou je graag willen zien en hoe zou jij het vorm geven?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:47:24 #193
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180374182
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat voor transparantie zou je graag willen zien en hoe zou jij het vorm geven?
Laten we eens beginnen met
- De onkostenvergoedingen zichtbaar maken.
- Rendement van opkomst van de EP leden, en hun uitvoering.
- (Na) controle van diverse EU projecten/subsidies.
https://fd.nl/economie-po(...)in-hand-in-hongarije
- Veel/Meer controlerend optreden. In plaats van ballonnen oplaten.
- Volledig politiek onafhankelijk maken van de ECB, !!! Must.
- Meer sancties opleggen tegen landen die er met de pet na gooien.
pi_180375268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met
- De onkostenvergoedingen zichtbaar maken.
- Rendement van opkomst van de EP leden, en hun uitvoering.
- (Na) controle van diverse EU projecten/subsidies.
https://fd.nl/economie-po(...)in-hand-in-hongarije
- Veel/Meer controlerend optreden. In plaats van ballonnen oplaten.
- Volledig politiek onafhankelijk maken van de ECB, !!! Must.
- Meer sancties opleggen tegen landen die er met de pet na gooien.
Je wil de EU dus vooral meer macht geven.

Oke.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:12 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180375581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wil de EU dus vooral meer macht geven.

Oke.
Nee, ik geef aan de nationale bevoegdheden niet alles naar het EP hoeven te schuiven.

https://www.ad.nl/buitenl(...)joenen-bij~a713f77b/
Zit het EP parlement voor de burger of voor het bedrijfsleven en eigen zak te spekken.

Zal je niet verbazen dat imo heel het EP op de schop moet >> Lean and Mean.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:58:46 #196
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180375675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wil de EU dus vooral meer macht geven.

Oke.
Al het bovenstaande past nog steeds in het huidige mandaat. Ik wil juist niet dat het EP wetten gaat bedenken die qua democratie/financieel ten nadele zijn van N-Europa.
pi_180379688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met
- De onkostenvergoedingen zichtbaar maken.
- Rendement van opkomst van de EP leden, en hun uitvoering.
- (Na) controle van diverse EU projecten/subsidies.
https://fd.nl/economie-po(...)in-hand-in-hongarije
- Veel/Meer controlerend optreden. In plaats van ballonnen oplaten.
- Volledig politiek onafhankelijk maken van de ECB, !!! Must.
- Meer sancties opleggen tegen landen die er met de pet na gooien.
De vraag is nog altijd hoe je hier invulling aan wil geven.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:13:45 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180379817
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

De vraag is nog altijd hoe je hier invulling aan wil geven.
Europese Rekenkamer in combinatie met het ECB een meer dwingende macht geven, met 0 politieke invloed.
Nu is het meer een slager die zijn eigen vlees keurt.
pi_180381680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Europese Rekenkamer in combinatie met het ECB een meer dwingende macht geven, met 0 politieke invloed.
Nu is het meer een slager die zijn eigen vlees keurt.
Dwingende macht bij wie?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 21:31:12 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180385108
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:48 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dwingende macht bij wie?
Simpel als een land niet zijn best doet om een begrotingsdiscipline te halen. Korten op subsidies/teruggave.
Als een land het geld verkeerd of in eigen zakken steekt, Korten op subsidies/teruggave.
Dan krijg je een heel ander en eerlijker/beter speelveld. De dwingende macht in deze is dan het politiek onafhankelijke ECB. Dus het EP heeft hier niks over te zeggen !!!.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')