Pino112 | zondag 8 juli 2018 @ 19:24 |
Etappe 3: Cholet - Cholet, 35,5 km (TTT) Of een peloton nu uit 200 of 170 man bestaat, dat maakt tijdens de Tour helemaal niets uit. De koers blijft de meest stresvolle van allemaal en daarom zullen er tot in het eind der tijden veel valpartijen zijn tijdens de eerste nerveuze etappes. Al fiets je met 20 man rond, dan nog zouden ze het voor elkaar kunnen krijgen. Dat was tijdens de tweede rit van de Tour niet anders. Terwijl het parcours nog niet eens zo lastig was en er eigenlijk geen goede reden te bedenken viel om stress te krijgen zagen we toch de nodige valpartijen. Een aantal kleine valpartijen, waarvan Luis Leon Sanchez het grootste slachtoffer werd. Hij werd de tweede uitvaller van deze Tour, nadat eerder Tsgabu Grmay de pijp aan Maarten gaf. De grootste valpartij van allemaal kwam in de finale, in de voorlaatste bocht van de rit. Een bocht die sowieso vrij scherp was en in de slotfase van zo'n rit kan je er dan wel vanuit gaan dat er op z'n minst bijna wordt gevallen. Het werd helemaal en daardoor werd de verwachte massasprint toch wat minder massaal. Het had een simpele sprintrit moeten zijn, maar ineens waren er nog maar een stuk of 15 renners over, aangezien de valpartij vrij ver van voren gebeurde. Gele trui Gaviria was meteen uitgeschakeld, net als de ernstig teleurstellende Groenewegen. Alsnog waren er genoeg toppers over vooraan, waaronder Sagan. Demare was er ook, maar die ging wat vroeg, waardoor hij min of meer de sprint aantrok voor Sagan. Die profiteerde, al kwam Colbrelli nog aardig in de buurt. Na de uitsluiting van vorig jaar toch een soort van revanche, zeker omdat hij en passent ook nog de gele trui pakte. Die trui gaat hij tijdens de volgende rit waarschijnlijk weer verspelen, want de ploegentijdrit komt eraan. Niet per definitie de favoriete discipline van de mannen van Bora-Hansgrohe. Voor veel renners, waaronder Froome en Porte, een uitgelezen gelegenheid om de tijd die tijdens de eerste rit verloren werd weer goed te maken. De ploegentijdrit start en eindigt in Cholet. Het is de vierde keer dat we deze stad met 50.000 inwoners in de Maine-et-Loire aandoen. Maine-et-Loire, inderdaad. We hebben de Vendée verlaten, al zijn we niet ver van deze streek. Cholet ligt op een kilometer of 70 van de vorige finishplaats, La Roche-sur-Yon en op een kilometer of 20 van Tiffauges, een dorpje dat men tijdens de vorige rit ook passeerde. Iedere keer dat de Tour in Cholet is doen we wat anders. Het begon allemaal met een ploegentijdrit in 1936. In 1998 keerde men terug, met een rit in lijn. Die rit eindigde in een massasprint en de renner die won was niemand minder dan onze eigen Jeroen Blijlevens, jawel. Tien jaar later keerde men terug naar Cholet. Een individuele tijdrit van een kleine 30 kilometer stond toen op het programma. De Tour van 2008 was de Tour van Gerolstein en Saunier Duval. Iedere dag kwamen we wel weer een andere lachwekkende renner tegen die gigantisch op de brommer was. In Cholet was die eer weggelegd voor Stefan Schumacher, die met wat hulp van zijn moeder in staat was om de hele apotheek in z'n mik te gooien. Stefan wist alleen niet dat CERA nogal makkelijk op te sporen was, dus werd hij betrapt en verloor hij deze overwinning. Dat was een zegen voor de sport, want de ritzege staat nu op naam van een brandschone renner. Of nouja, dat valt eigenlijk best tegen. Kim Kirchen, ook niet bepaald een jongen met een geweldige reputatie. Al was de nummer drie ook weer niet echt een lekkere winnaar geweest, want David Millar is ook vermoeiend. Enfin, u hoort het wel. We beleefden prachtige tijden in 2008. Nu, weer tien jaar later, zijn we wederom in Cholet. Een totaal ander tijdperk, een andere generatie, het nieuwe wielrennen. Of nouja, ook niet echt, maar goed. We krijgen in ieder geval voor de tweede keer een ploegentijdrit voorgeschoteld in Cholet. Aangezien de disciplines op zijn beginnen we weer van voor af aan. Hierna zal Cholet dan weer een jaar of 60 moeten wachten op de volgende aankomst. De ploegen starten aan de rand van het centrum van Cholet, op de brede Boulevard Delhumeau Plessis. Ze hebben hier twee keer twee rijstroken neergelegd, met in het midden een stevige berm. De finish ligt in de buurt van deze boulevard en dat heeft tot gevolg dat men aan het eind van de ploegentijdrit nog een stukje van de andere kant van de weg meepakt. Als het een beetje meezit zullen er ploegen zijn die naar elkaar kunnen zwaaien, wat een gezelligheid. Enfin, in de eerste meters rijden de renners langs de lokale kasteelruïne en het museum van kunst en historie. Er is een flauwe bocht naar links, waarna het 500 meter rechtdoor gaat tot de eerste uitdaging van de dag: een rotonde. Na deze rotonde rijden de renners twee kilometer zo goed als rechtdoor, met nog wel een rotonde tussendoor. Deze weg loopt venijnig omhoog, in 800 meter tijd stijgt het 40 meter, procentje of vijf dus. Na dit eerste klimmetje van de dag gaat het een paar keer licht op en af, voordat de renners op de volgende rotonde van de dag stuiten. Deze wordt aan de rechterkant genomen, waarna men op de autoweg terechtkomt die ons buiten Cholet brengt. Deze weg loopt anderhalve kilometer rechtdoor en kruipt lichtjes omhoog. Al snel verlaten we de autoweg weer, via een afslag die een beetje bochtig en smallig is. Vervolgens komen de ploegen bijna direct een rotonde tegen, die aan de rechterkant genomen moet worden. Listige rotonde wel, daar moet een flinke bocht gemaakt worden. We zijn nu in Saint-Léger-sous-Cholet, een koddig dorpje waar de weg vlak is. Al snel ligt de volgende rotonde in het verschiet, die ditmaal aan de linkerkant genomen moet worden, omdat de renners hier ook linksaf gaan. Minder scherpe bocht, beter te doen. De volgende rotonde laat niet lang op zich wachten, ditmaal een wat bredere variant. Het gaat nu een meter of 500 rechtdoor in licht dalende lijn, waarna er een niet zo scherpe bocht naar links volgt. De renners komen nu terecht op een wat smallere weg die niet te zien is via streetview. Deze weg lijkt lichtelijk bochtig en loopt eventjes naar beneden, waarna er al snel weer een knikje naar boven volgt. Na anderhalve kilometer over deze weg gereden te hebben komen de renners weer op een wat bredere weg terecht, maar niet voordat ze bij een rotonde die gevuld is met een bakstenen kunstwerk nog een bochtje naar links moeten maken. 500 meter later volgt er een scherpe bocht naar rechts, waarna het vier kilometer rechtdoor gaat richting het eerste tussenpunt van de dag. Dit punt komt in het dorpje Saint-André-de-la-Marche, na 13,5 kilometer koers. In dit rechte stuk van vier kilometer gaat het een aantal keer op en af. Vier korte knikjes naar boven, steeds gevolgd door een kort stuk in dalende lijn. Het lastigste van deze knikjes komt in Saint-André zelf, daar gaat het iets minder dan een kilometer omhoog aan een procentje of drie. Niet heel schokkend, maar toch. Na het meetpunt volgt er een lastige bocht naar links, waarna er snel achter elkaar drie rotondes volgen. Bij de eerste gaat het schuin naar links, daarna twee keer rechtdoor. Na die laatste rotonde gaat het bijna vier kilometer zo goed als rechtdoor. Eerst twee kilometer in licht dalende lijn, de snelheid zal hier enorm zijn. Vervolgens volgt er een klimmetje van anderhalve kilometer, waarin men ongeveer 60 hoogtemeters moet overwinnen. Nog redelijk pittig dus. Op de top van dit klimmetje komen de renners weer eens een rotonde tegen, waar ze rechtdoor gaan. Kort daarna volgt de volgende rotonde, waar een scherpe bocht naar links genomen moet worden. We rijden nu La Romagne tegen, een klein dorpje. Op een flauwe bocht na gaat het in dit dorpje vooral rechtdoor, terwijl het zo goed als vlak is. Aan de rand van het dorp ligt er weer eens een rotonde, die nog best lastig te nemen is. Na deze rotonde gaat het evenwel vijf kilometer bijna volledig rechtdoor. Een min of meer vlakke kilometer wordt opgevolgd door een razende afdaling van anderhalve kilometer. Na deze afdaling gaat het meteen weer een kilometer omhoog aan een procentje of drie, waarna de volgende korte duik naar beneden volgt, met daarna nog een knikje naar boven van 500 meter. Het blijft continu op en af gaan richting het tweede meetpunt van de dag. Dit punt volgt na 26,5 kilometer in La Séguinière, waar ze een rotonde hebben met een molen. Gaaf. Voor we dat meetpunt bereiken moet er overigens nog wel het een en ander gebeuren. Er is dus die rotonde met de molen, waar de renners rechtdoor rijden. Vervolgens rijden ze nog wat langer rechtdoor, ook bij de volgende rotonde. Vrij snel daarna volgt er dan een scherpe, bijna terugdraaiende bocht naar links. Niet echt een plezante bocht op zo'n tijdritfiets als je bij elkaar in het wiel hangt. Bijna direct na die bocht is er weer een scherpe bocht, deze keer naar rechts. De weg begint hier ineens serieus omhoog te lopen, we gaan beginnen aan de Côte de Séguinière. Een smal straatje in een aftandse woonwijk wordt al snel opgevolgd door een wat bredere weg in een minstens zo aftandse woonwijk, terwijl de weg alleen maar steiler omhoog lijkt te lopen. In totaal loopt het een kilometer omhoog aan 5% gemiddeld, met een paar stroken die aanzienlijk zwaarder lijken. Geen pretje, zo richting het eind van een ploegentijdrit. Eenmaal boven loopt het nog een beetje vals plat door, vrij smerig allemaal. Bij het verlaten van La Séguinière komen we dan weer terecht in rotondeland. Drie kort achter elkaar, twee keer rechtdoor en bij de derde rechts. Na die derde rotonde gaat het een meter of 500 behoorlijk steil naar beneden, maar vervolgens krijgen de renners twee kilometer aan rechte, glooiende wegen voorgeschoteld. Beetje op en af, zoals tijdens de rest van de rit. Nadat ze langs een kicken meertje zijn gereden bereiken ze de buitenkant van Cholet alweer. Een bocht naar rechts volgt, bij opnieuw een rotonde. Het gaat nu een kilometer rechtdoor over een licht dalende weg tot er, jawel, opnieuw een rotonde volgt. Hier mogen de renners rechtdoor, waarna er nog even kort gedaald wordt. Hierna gaat het vrij snel weer omhoog. We stuiten op twee rotondes, maar daar kunnen de renners eigenlijk makkelijk langsaf rijden. Na anderhalve kilometer over deze weg gereden te hebben volgt er een scherpe bocht naar rechts, waarna de renners anderhalve kilometer in licht dalende lijn afwerken. Ergens halverwege een flauwe bocht naar rechts, maar verder rechtdoor. We steken de rivier over, komen de rotonde tegen die in het begin van de rit ook werd aangedaan en slaan hier rechtsaf. We rijden nu even parallel aan de weg die in de eerste meters van de rit werd aangedaan, tot op ongeveer 800 meter van de streep. Hier ligt er nog een gezellige bocht naar rechts, waarna het nog even naar links gaat. In de laatste meters van de rit gaat het rechtdoor, in licht stijgende lijn. En dan eindigen we dus waar we ook begonnen, in Cholet. Een stad die al vaker de Tour heeft mogen verwelkomen, maar dat is niet de enige affiniteit die ze hier met wielrennen hebben. Zoals zo'n beetje iedere Franse stad van enig statuur hebben ze hun eigen koers, GP Cholet-Pays de Loire. Een wedstrijd die meestal in een sprint eindigt, daarom is Jaan Kirsipuu, de man die op een viaduct al moest lossen, de recordwinnaar. Dit jaar wist Thomas Boudat de wedstrijd te winnen, hij is nu namens Direct Energie actief in de Tour. Cholet is verder vooral een industriestad. Het grootste industriële centrum van deze regio, naar het schijnt. Je komt hier onder meer een fabriek van Michelin tegen. Lekker man, michelinmannetje. Niks mis mee. Verder schijnen ze hier wel daadwerkelijk te werken voor hun geld, maar 7% van de bevolking is werkloos en dat is zo ongeveer een record in Frankrijk. Verder hebben ze hier een vliegveld en ook een soort van school waar je kan leren vliegen. Daar heeft in een ver verleden niemand minder dan Roland Garros gebruik van gemaakt. Hij haalde hier zijn brevet. Daarna ging hij tijdens de Eerste Wereldoorlog met zijn vliegtuig een beetje stoer doen en daarom ligt hij nu ergens in de Ardennen begraven. Gelukkig voor hem vonden ze het in Parijs een goed idee om een tennisbaan naar hem te vernoemen en later zelfs een heel toernooi. Cholet schijnt, naast het feit dat iedereen werkt, ook een bijzonder sportieve stad te zijn. De stad is al drie keer verkozen tot meest sportieve stad van Frankrijk. Vooral basketbal is een populaire sport, naast voetbal, ijshockey en tafeltennis. De Witte Chinees vindt dat laatste leuk. Fietsen doen ze hier ook graag, we kunnen dus wel spreken van een verstandige stad. Een stad met een aantal kerken ook. Notre-Dame, Sacre Coeur, het is verdomme net of je in Parijs bent. In Cholet wordt het warm. 28 graden in de middag. Iets minder warm dan de afgelopen dagen, maar alsnog niet erg comfortabel. Er zal een stevig briesje staan, in het eerste gedeelte van de tijdrit waarschijnlijk eerst tegen en dan schuin in de rug, op de terugweg een tijdje vol in de rug en daarna lang schuin tegen. Het is een rondje zo ongeveer, dus dan kom je vanzelf alles wel tegen. Regen krijgen we in ieder geval niet. De ploegentijdrit begint pas relatief laat. De eerste ploeg start om 15:10 en dat is Mitchelton-Scott, normaal een ploeg die meteen een goede richttijd zou moeten kunnen zetten. Al komt daarna direct Sky, die mogen met z'n alleen lekker lang op de hete stoel gaan zitten. Vijf minuten tussen de ploegen. De laatste ploeg, Bora-Hansgrohe, zal om 16:55 vertrekken. De organisatie denkt dat de mannen van Sagan dan tegen 17:34 zullen finishen, ze zouden dan een kleine 40 minuten nodig hebben voor deze 35 kilometer. Kan. De NOS en Sporza zijn er uiteraard meteen om 15:10 bij. 15.10 Mitchelton-Scott 15.15 Sky 15.20 Movistar 15.25 Groupama-FDJ 15.30 BMC 15.35 EF Education First-Drapac 15.40 UAE Emirates 15.45 AG2R 15.50 Fortuneo-Samsic 15.55 Direct Energie 16.00 Lotto Soudal 16.05 Lotto Djumbo 16.10 Cofidis 16.15 Sunweb 16.20 Dimension Data 16.25 Katusha 16.30 Bahrain 16.35 Trek-Segafredo 16.40 Astana 16.45 Wanty 16.50 Quick Step 16.55 Bora Ploegentijdritten zijn niet echt mijn ding. Ik vind het eigenlijk maar een vrij waardeloze discipline. Het enige leuke is dat het in de Tour nog wel eens mis wil gaan. Valpartijen waarbij de halve ploeg onderuit gaat en dat soort werk. Wij denken terug aan Pietje Rooijakkers die samen met zijn makkers van Skil-Shimano het skoekeloen opzocht. De laatste ploegentijdrit in de Tour dateert alweer van 2015. Toen kwam die TTT pas op de negende dag, echt een kutidee was dat. De overwinning ging naar BMC, met een marginaal voordeel ten opzichte van Sky. En dan heb ik meteen de ploegen genoemd die ook tijdens deze rit de grootste kans maken om te winnen. Verder vind ik het bijna niet te doen om me aan een voorspelling te wagen. Sky en BMC, dat staat wel vast. Daaronder kan er veel gebeuren. Het is acht tegen acht (behalve bij Trek en Astana) en de wielen zijn rond (maar bij Sky net iets ronder). Het is in ieder geval een lastige ploegentijdrit, met behoorlijk veel rotondes en ook aardig wat korte klimmetjes. Zeker niet evident en de verschillen kunnen daardoor behoorlijk gaan oplopen. Een uitgelezen kans voor een paar renners om vast wat tijd terug te winnen. 1. Sky. Het altijd vervelende Sky was oppermachtig tijdens de ploegentijdrit in de afgelopen Dauphiné. Met 40 seconden voorsprong op BMC en nog veel meer op de rest was het weer eens een lachwekkende affaire. Die ploeg van Sky is grotendeels vergelijkbaar met de ploeg van nu. Thomas, Castroviejo, Kwiatkowski, Moscon en Rowe zijn er allemaal bij. Dat vul je aan met Froome, Poels en Bernal en dan weet je wel hoe laat het is. Die 51 seconden die Froome verloor pakt hij meteen weer terug. En dan is alles weer te herdoen. Spijtig. 2. BMC. In het verleden vaak genoeg gewonnen, maar in de Dauphiné eindigden ze dus op gepaste afstand van Sky. Wel met een ploeg die niet echt lijkt op de ploeg die ze naar de Tour hebben gestuurd. Deze ploeg zou sterker moeten zijn, met meer grote motoren. Met jongens als Küng, Schar, Van Avermaet, Van Garderen en Bevin zou je toch best ver moeten kunnen komen. Dat lieten ze dan ook wel zien in de Ronde van Zwitserland, want daar wonnen zij dan weer de ploegentijdrit, met veel van die genoemde namen. Ook Porte gaat een groot deel van zijn verloren tijd weer inhalen. 3. Quick Step. Normaal ook een ploeg die gespecialiseerd is in dit werk. Ze hebben alleen wel al heel wat van hun kruid verschoten in de afgelopen dagen. Twee dagen hard moeten werken voor Gaviria, met wisselend succes. Kan dus zijn dat de beentjes al wat vermoeider zijn, al moeten ze dan alsnog hoog eindigen met deze ploeg. Lampaert, Terpstra, Jungels, met dat soort gasten eindig je nog hoog als ze besluiten met hun ogen dicht te gaan fietsen. 4. Sunweb. Toegegeven, ze gaan Kelderman missen. Maar alsnog is dit een ploeg die het aan haar stand verplicht is om hoog te eindigen. Als regerend wereldkampioen in deze discipline is een afgang niet toegestaan. En een afgang kan het ook bijna niet worden als je ziet wie ze allemaal nog aan de start kunnen brengen. Dumoulin gaat het waarschijnlijk in z'n eentje regelen en dat lijkt me niet eens zo'n onmogelijke taak. Af en toe wat hulp van figuren als Matthews, Haga en Arndt, het kan slechter. Niet dat Haga en Arndt er verder iets van kunnen, maar voor deze discipline zijn ze nog niet eens zo nutteloos. Alleen aan Ten Dam heb je geen reet. 5. Mitchelton-Scott. Of Let's Go-Scott. Of Orica. Of GreenEdge. Of BikeExchange. In ieder geval een ploeg die altijd goed is geweest in deze discipline, ongeacht de naam. Voorlopig hebben ze evenwel nog geen gelukkige Tour, met Adam Yates die opzichtig aan het kutten is en Impey die een massale valpartij veroorzaakt. Als de schade van al die valpartijen meevalt kan het nog wel wat worden, maar ik verwacht niet dat ze in de buurt gaan komen van ploegen als Sky en BMC. --------------------- Deze OP werd mogelijk gemaakt door Rellende_Rotscholier. Oh, en Pino denkt dat Thomas het geel pakt. [ Bericht 65% gewijzigd door Sked op 09-07-2018 03:02:46 ] | |
franklop | zondag 8 juli 2018 @ 19:27 |
Geen R_R OP | |
Pino112 | zondag 8 juli 2018 @ 19:39 |
Jammer dan, had ie al maar klaar moeten zijn. | |
Felagund | zondag 8 juli 2018 @ 20:09 |
Dat heb ik ook vanmiddag al in het topic van etappe 2 gelezen. | |
Dale__Cooper | zondag 8 juli 2018 @ 20:56 |
Er zullen er wel een boel overboord gaan op dat klimmmetje op tien kilometer van de aankomst. Flosphow met betrekking tot de starttijden. | |
Mexicanobakker | zondag 8 juli 2018 @ 21:08 |
Rare starttijden | |
Pino112 | zondag 8 juli 2018 @ 21:13 |
Is gewoon het ploegenklassement maar dan omgekeerd. En Bora als laatste omdat geel. | |
Marcoss | zondag 8 juli 2018 @ 22:06 |
Mollema, Uran en Fuglsang al met een man minder en zo goed waren die ploegen al niet.. Sky op papier een betere ploeg, maar denk dat BMC deze wint. | |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 22:17 |
Voor Fuglsang helemaal rampzalig, dat is nu alleen nog Valgren ipv Gatto vergeleken met die wanprestatie uit Zwitserland. | |
Koffieplanter | zondag 8 juli 2018 @ 22:34 |
Fuglsang heeft een groot probleem. | |
Koffieplanter | zondag 8 juli 2018 @ 22:38 |
De enige ploeg die slechter deed was Nippo met zes Japanners en Cunego die al vijf jaar achter de geraniums zit. Dat is ook wel een prestatie. | |
Sherlock_Holmes | zondag 8 juli 2018 @ 22:50 |
Zal denk ik gaan tussen Krek en Thomas Geraint voor het geel. Benieuwd of ze (Sky / BMC) het geel dan uit handen geven later in de week. Zou in elk geval wat inspanningen schelen. | |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 22:52 |
En ruim een week later reed Birdsong misschien wel de beste tijdrit uit zijn leven. Het kan verkeren. | |
heywoodu | zondag 8 juli 2018 @ 22:54 |
Dat kan natuurlijk simpel opgelost worden door gewoon even een link naar zijn post in de OP te zetten morgenochtend | |
Frozen-assassin | zondag 8 juli 2018 @ 22:54 |
LL Cool heeft meerdere ribben gebroken. Dat is ook lekker zeg... Astana gemankeerd morgen | |
Koffieplanter | zondag 8 juli 2018 @ 22:57 |
Hij verliest morgen ruim drie minuten, als het niet meer is. Die ploeg is een ramp en het rollende parcours zou ik ook niet bepaald als een voordeel zien. Anderhalve minuut over achttien kilometer is al veel, nu heeft hij nog een man minder tegenover de rest ook. Zijn voordeel van gisteren en mogelijk Roubaix weg in een handomdraai. | |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 23:06 |
Mensonterende discipline, legale koersvervalsing. Hoogste tijd dat ze die barema's weer opvissen. 2004 genot | |
Felagund | zondag 8 juli 2018 @ 23:08 |
Dat ging helemaal nergens over toen. | |
#ANONIEM | zondag 8 juli 2018 @ 23:09 |
De ploegen Mollema, Uran en Fuglsang ken ik niet hoor. | |
TLC | zondag 8 juli 2018 @ 23:13 |
Sky start veuls te vroeg om dit te kunnen winnen, normaal gesproken gaat dit naar BMC. En ik hoop op n goed optreden van SW, ondanks het ontbreken van Wilco. | |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 23:15 |
Een kwartier verschil, het is wat. | |
Koffieplanter | zondag 8 juli 2018 @ 23:16 |
Die ploegentijdritten van toen tikten überhaupt al allemaal nagenoeg de zeventig kilometer aan, moet je nu eens proberen. | |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 23:21 |
Bergetappes halen dat vandaag de dag niet eens altijd. | |
Koffieplanter | zondag 8 juli 2018 @ 23:33 |
Moet jij ook zo lachen als je Valverde vandaag haast anoniem door het beeld ziet schuifelen? Het is nu echt voor Nairo of Mikel, mijn kansen zijn geweest en ik ben hier om te helpen. Straks op Mur de Bretagne komt hij de rest weer even fietsles geven en naar Roubaix stuitert hij er vrolijk van weg in de wielen van Sagan en Terpstra. Ik hou van die man. | |
lytsewiete | zondag 8 juli 2018 @ 23:34 |
Wat was er in 2004 met de ploegentijdrit? | |
Felagund | zondag 8 juli 2018 @ 23:40 |
Zie showtimers post. Ze hadden toen limieten hoeveel teams maximaal konden verliezen:
| |
showtimer | zondag 8 juli 2018 @ 23:42 |
Fixed Ik ga niet te vroeg juichen. Moet ook echt nog zien of hij Flip nog aankan donderdag. | |
Marcoss | zondag 8 juli 2018 @ 23:44 |
| |
Marcoss | zondag 8 juli 2018 @ 23:46 |
In die tijd had je ook elk jaar flinke valpartijen in de ploegentijdritten trouwens.. Maar die vaste verschillen was wel bijzonder ja, al verloor Euskaltel alsnog meerdere minuten, geloof ik. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 09-07-2018 00:02:27 ] | |
Dale__Cooper | zondag 8 juli 2018 @ 23:51 |
Was dat ook het jaar dat ze bij Bougyues Telecom met zijn allen het weiland in gingen? | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 00:01 |
1'20 slechts zo te zien, maar de Baskische wielergoden waren daags voordien ( ) al weggereden op de keitjes. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 00:05 |
| |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 01:37 |
Etappe 3: Cholet - Cholet, 35,5 km (TTT) Of een peloton nu uit 200 of 170 man bestaat, dat maakt tijdens de Tour helemaal niets uit. De koers blijft de meest stresvolle van allemaal en daarom zullen er tot in het eind der tijden veel valpartijen zijn tijdens de eerste nerveuze etappes. Al fiets je met 20 man rond, dan nog zouden ze het voor elkaar kunnen krijgen. Dat was tijdens de tweede rit van de Tour niet anders. Terwijl het parcours nog niet eens zo lastig was en er eigenlijk geen goede reden te bedenken viel om stress te krijgen zagen we toch de nodige valpartijen. Een aantal kleine valpartijen, waarvan Luis Leon Sanchez het grootste slachtoffer werd. Hij werd de tweede uitvaller van deze Tour, nadat eerder Tsgabu Grmay de pijp aan Maarten gaf. De grootste valpartij van allemaal kwam in de finale, in de voorlaatste bocht van de rit. Een bocht die sowieso vrij scherp was en in de slotfase van zo'n rit kan je er dan wel vanuit gaan dat er op z'n minst bijna wordt gevallen. Het werd helemaal en daardoor werd de verwachte massasprint toch wat minder massaal. Het had een simpele sprintrit moeten zijn, maar ineens waren er nog maar een stuk of 15 renners over, aangezien de valpartij vrij ver van voren gebeurde. Gele trui Gaviria was meteen uitgeschakeld, net als de ernstig teleurstellende Groenewegen. Alsnog waren er genoeg toppers over vooraan, waaronder Sagan. Demare was er ook, maar die ging wat vroeg, waardoor hij min of meer de sprint aantrok voor Sagan. Die profiteerde, al kwam Colbrelli nog aardig in de buurt. Na de uitsluiting van vorig jaar toch een soort van revanche, zeker omdat hij en passent ook nog de gele trui pakte. Die trui gaat hij tijdens de volgende rit waarschijnlijk weer verspelen, want de ploegentijdrit komt eraan. Niet per definitie de favoriete discipline van de mannen van Bora-Hansgrohe. Voor veel renners, waaronder Froome en Porte, een uitgelezen gelegenheid om de tijd die tijdens de eerste rit verloren werd weer goed te maken. De ploegentijdrit start en eindigt in Cholet. Het is de vierde keer dat we deze stad met 50.000 inwoners in de Maine-et-Loire aandoen. Maine-et-Loire, inderdaad. We hebben de Vendée verlaten, al zijn we niet ver van deze streek. Cholet ligt op een kilometer of 70 van de vorige finishplaats, La Roche-sur-Yon en op een kilometer of 20 van Tiffauges, een dorpje dat men tijdens de vorige rit ook passeerde. Iedere keer dat de Tour in Cholet is doen we wat anders. Het begon allemaal met een ploegentijdrit in 1936. In 1998 keerde men terug, met een rit in lijn. Die rit eindigde in een massasprint en de renner die won was niemand minder dan onze eigen Jeroen Blijlevens, jawel. Tien jaar later keerde men terug naar Cholet. Een individuele tijdrit van een kleine 30 kilometer stond toen op het programma. De Tour van 2008 was de Tour van Gerolstein en Saunier Duval. Iedere dag kwamen we wel weer een andere lachwekkende renner tegen die gigantisch op de brommer was. In Cholet was die eer weggelegd voor Stefan Schumacher, die met wat hulp van zijn moeder in staat was om de hele apotheek in z'n mik te gooien. Stefan wist alleen niet dat CERA nogal makkelijk op te sporen was, dus werd hij betrapt en verloor hij deze overwinning. Dat was een zegen voor de sport, want de ritzege staat nu op naam van een brandschone renner. Of nouja, dat valt eigenlijk best tegen. Kim Kirchen, ook niet bepaald een jongen met een geweldige reputatie. Al was de nummer drie ook weer niet echt een lekkere winnaar geweest, want David Millar is ook vermoeiend. Enfin, u hoort het wel. We beleefden prachtige tijden in 2008. Nu, weer tien jaar later, zijn we wederom in Cholet. Een totaal ander tijdperk, een andere generatie, het nieuwe wielrennen. Of nouja, ook niet echt, maar goed. We krijgen in ieder geval voor de tweede keer een ploegentijdrit voorgeschoteld in Cholet. Aangezien de disciplines op zijn beginnen we weer van voor af aan. Hierna zal Cholet dan weer een jaar of 60 moeten wachten op de volgende aankomst. De ploegen starten aan de rand van het centrum van Cholet, op de brede Boulevard Delhumeau Plessis. Ze hebben hier twee keer twee rijstroken neergelegd, met in het midden een stevige berm. De finish ligt in de buurt van deze boulevard en dat heeft tot gevolg dat men aan het eind van de ploegentijdrit nog een stukje van de andere kant van de weg meepakt. Als het een beetje meezit zullen er ploegen zijn die naar elkaar kunnen zwaaien, wat een gezelligheid. Enfin, in de eerste meters rijden de renners langs de lokale kasteelruïne en het museum van kunst en historie. Er is een flauwe bocht naar links, waarna het 500 meter rechtdoor gaat tot de eerste uitdaging van de dag: een rotonde. Na deze rotonde rijden de renners twee kilometer zo goed als rechtdoor, met nog wel een rotonde tussendoor. Deze weg loopt venijnig omhoog, in 800 meter tijd stijgt het 40 meter, procentje of vijf dus. Na dit eerste klimmetje van de dag gaat het een paar keer licht op en af, voordat de renners op de volgende rotonde van de dag stuiten. Deze wordt aan de rechterkant genomen, waarna men op de autoweg terechtkomt die ons buiten Cholet brengt. Deze weg loopt anderhalve kilometer rechtdoor en kruipt lichtjes omhoog. Al snel verlaten we de autoweg weer, via een afslag die een beetje bochtig en smallig is. Vervolgens komen de ploegen bijna direct een rotonde tegen, die aan de rechterkant genomen moet worden. Listige rotonde wel, daar moet een flinke bocht gemaakt worden. We zijn nu in Saint-Léger-sous-Cholet, een koddig dorpje waar de weg vlak is. Al snel ligt de volgende rotonde in het verschiet, die ditmaal aan de linkerkant genomen moet worden, omdat de renners hier ook linksaf gaan. Minder scherpe bocht, beter te doen. De volgende rotonde laat niet lang op zich wachten, ditmaal een wat bredere variant. Het gaat nu een meter of 500 rechtdoor in licht dalende lijn, waarna er een niet zo scherpe bocht naar links volgt. De renners komen nu terecht op een wat smallere weg die niet te zien is via streetview. Deze weg lijkt lichtelijk bochtig en loopt eventjes naar beneden, waarna er al snel weer een knikje naar boven volgt. Na anderhalve kilometer over deze weg gereden te hebben komen de renners weer op een wat bredere weg terecht, maar niet voordat ze bij een rotonde die gevuld is met een bakstenen kunstwerk nog een bochtje naar links moeten maken. 500 meter later volgt er een scherpe bocht naar rechts, waarna het vier kilometer rechtdoor gaat richting het eerste tussenpunt van de dag. Dit punt komt in het dorpje Saint-André-de-la-Marche, na 13,5 kilometer koers. In dit rechte stuk van vier kilometer gaat het een aantal keer op en af. Vier korte knikjes naar boven, steeds gevolgd door een kort stuk in dalende lijn. Het lastigste van deze knikjes komt in Saint-André zelf, daar gaat het iets minder dan een kilometer omhoog aan een procentje of drie. Niet heel schokkend, maar toch. Na het meetpunt volgt er een lastige bocht naar links, waarna er snel achter elkaar drie rotondes volgen. Bij de eerste gaat het schuin naar links, daarna twee keer rechtdoor. Na die laatste rotonde gaat het bijna vier kilometer zo goed als rechtdoor. Eerst twee kilometer in licht dalende lijn, de snelheid zal hier enorm zijn. Vervolgens volgt er een klimmetje van anderhalve kilometer, waarin men ongeveer 60 hoogtemeters moet overwinnen. Nog redelijk pittig dus. Op de top van dit klimmetje komen de renners weer eens een rotonde tegen, waar ze rechtdoor gaan. Kort daarna volgt de volgende rotonde, waar een scherpe bocht naar links genomen moet worden. We rijden nu La Romagne tegen, een klein dorpje. Op een flauwe bocht na gaat het in dit dorpje vooral rechtdoor, terwijl het zo goed als vlak is. Aan de rand van het dorp ligt er weer eens een rotonde, die nog best lastig te nemen is. Na deze rotonde gaat het evenwel vijf kilometer bijna volledig rechtdoor. Een min of meer vlakke kilometer wordt opgevolgd door een razende afdaling van anderhalve kilometer. Na deze afdaling gaat het meteen weer een kilometer omhoog aan een procentje of drie, waarna de volgende korte duik naar beneden volgt, met daarna nog een knikje naar boven van 500 meter. Het blijft continu op en af gaan richting het tweede meetpunt van de dag. Dit punt volgt na 26,5 kilometer in La Séguinière, waar ze een rotonde hebben met een molen. Gaaf. Voor we dat meetpunt bereiken moet er overigens nog wel het een en ander gebeuren. Er is dus die rotonde met de molen, waar de renners rechtdoor rijden. Vervolgens rijden ze nog wat langer rechtdoor, ook bij de volgende rotonde. Vrij snel daarna volgt er dan een scherpe, bijna terugdraaiende bocht naar links. Niet echt een plezante bocht op zo'n tijdritfiets als je bij elkaar in het wiel hangt. Bijna direct na die bocht is er weer een scherpe bocht, deze keer naar rechts. De weg begint hier ineens serieus omhoog te lopen, we gaan beginnen aan de Côte de Séguinière. Een smal straatje in een aftandse woonwijk wordt al snel opgevolgd door een wat bredere weg in een minstens zo aftandse woonwijk, terwijl de weg alleen maar steiler omhoog lijkt te lopen. In totaal loopt het een kilometer omhoog aan 5% gemiddeld, met een paar stroken die aanzienlijk zwaarder lijken. Geen pretje, zo richting het eind van een ploegentijdrit. Eenmaal boven loopt het nog een beetje vals plat door, vrij smerig allemaal. Bij het verlaten van La Séguinière komen we dan weer terecht in rotondeland. Drie kort achter elkaar, twee keer rechtdoor en bij de derde rechts. Na die derde rotonde gaat het een meter of 500 behoorlijk steil naar beneden, maar vervolgens krijgen de renners twee kilometer aan rechte, glooiende wegen voorgeschoteld. Beetje op en af, zoals tijdens de rest van de rit. Nadat ze langs een kicken meertje zijn gereden bereiken ze de buitenkant van Cholet alweer. Een bocht naar rechts volgt, bij opnieuw een rotonde. Het gaat nu een kilometer rechtdoor over een licht dalende weg tot er, jawel, opnieuw een rotonde volgt. Hier mogen de renners rechtdoor, waarna er nog even kort gedaald wordt. Hierna gaat het vrij snel weer omhoog. We stuiten op twee rotondes, maar daar kunnen de renners eigenlijk makkelijk langsaf rijden. Na anderhalve kilometer over deze weg gereden te hebben volgt er een scherpe bocht naar rechts, waarna de renners anderhalve kilometer in licht dalende lijn afwerken. Ergens halverwege een flauwe bocht naar rechts, maar verder rechtdoor. We steken de rivier over, komen de rotonde tegen die in het begin van de rit ook werd aangedaan en slaan hier rechtsaf. We rijden nu even parallel aan de weg die in de eerste meters van de rit werd aangedaan, tot op ongeveer 800 meter van de streep. Hier ligt er nog een gezellige bocht naar rechts, waarna het nog even naar links gaat. In de laatste meters van de rit gaat het rechtdoor, in licht stijgende lijn. En dan eindigen we dus waar we ook begonnen, in Cholet. Een stad die al vaker de Tour heeft mogen verwelkomen, maar dat is niet de enige affiniteit die ze hier met wielrennen hebben. Zoals zo'n beetje iedere Franse stad van enig statuur hebben ze hun eigen koers, GP Cholet-Pays de Loire. Een wedstrijd die meestal in een sprint eindigt, daarom is Jaan Kirsipuu, de man die op een viaduct al moest lossen, de recordwinnaar. Dit jaar wist Thomas Boudat de wedstrijd te winnen, hij is nu namens Direct Energie actief in de Tour. Cholet is verder vooral een industriestad. Het grootste industriële centrum van deze regio, naar het schijnt. Je komt hier onder meer een fabriek van Michelin tegen. Lekker man, michelinmannetje. Niks mis mee. Verder schijnen ze hier wel daadwerkelijk te werken voor hun geld, maar 7% van de bevolking is werkloos en dat is zo ongeveer een record in Frankrijk. Verder hebben ze hier een vliegveld en ook een soort van school waar je kan leren vliegen. Daar heeft in een ver verleden niemand minder dan Roland Garros gebruik van gemaakt. Hij haalde hier zijn brevet. Daarna ging hij tijdens de Eerste Wereldoorlog met zijn vliegtuig een beetje stoer doen en daarom ligt hij nu ergens in de Ardennen begraven. Gelukkig voor hem vonden ze het in Parijs een goed idee om een tennisbaan naar hem te vernoemen en later zelfs een heel toernooi. Cholet schijnt, naast het feit dat iedereen werkt, ook een bijzonder sportieve stad te zijn. De stad is al drie keer verkozen tot meest sportieve stad van Frankrijk. Vooral basketbal is een populaire sport, naast voetbal, ijshockey en tafeltennis. De Witte Chinees vindt dat laatste leuk. Fietsen doen ze hier ook graag, we kunnen dus wel spreken van een verstandige stad. Een stad met een aantal kerken ook. Notre-Dame, Sacre Coeur, het is verdomme net of je in Parijs bent. In Cholet wordt het warm. 28 graden in de middag. Iets minder warm dan de afgelopen dagen, maar alsnog niet erg comfortabel. Er zal een stevig briesje staan, in het eerste gedeelte van de tijdrit waarschijnlijk eerst tegen en dan schuin in de rug, op de terugweg een tijdje vol in de rug en daarna lang schuin tegen. Het is een rondje zo ongeveer, dus dan kom je vanzelf alles wel tegen. Regen krijgen we in ieder geval niet. De ploegentijdrit begint pas relatief laat. De eerste ploeg start om 15:10 en dat is Mitchelton-Scott, normaal een ploeg die meteen een goede richttijd zou moeten kunnen zetten. Al komt daarna direct Sky, die mogen met z'n alleen lekker lang op de hete stoel gaan zitten. Vijf minuten tussen de ploegen. De laatste ploeg, Bora-Hansgrohe, zal om 16:55 vertrekken. De organisatie denkt dat de mannen van Sagan dan tegen 17:34 zullen finishen, ze zouden dan een kleine 40 minuten nodig hebben voor deze 35 kilometer. Kan. De NOS en Sporza zijn er uiteraard meteen om 15:10 bij. 15.10 Mitchelton-Scott 15.15 Sky 15.20 Movistar 15.25 Groupama-FDJ 15.30 BMC 15.35 EF Education First-Drapac 15.40 UAE Emirates 15.45 AG2R 15.50 Fortuneo-Samsic 15.55 Direct Energie 16.00 Lotto Soudal 16.05 Lotto Djumbo 16.10 Cofidis 16.15 Sunweb 16.20 Dimension Data 16.25 Katusha 16.30 Bahrain 16.35 Trek-Segafredo 16.40 Astana 16.45 Wanty 16.50 Quick Step 16.55 Bora Ploegentijdritten zijn niet echt mijn ding. Ik vind het eigenlijk maar een vrij waardeloze discipline. Het enige leuke is dat het in de Tour nog wel eens mis wil gaan. Valpartijen waarbij de halve ploeg onderuit gaat en dat soort werk. Wij denken terug aan Pietje Rooijakkers die samen met zijn makkers van Skil-Shimano het skoekeloen opzocht. De laatste ploegentijdrit in de Tour dateert alweer van 2015. Toen kwam die TTT pas op de negende dag, echt een kutidee was dat. De overwinning ging naar BMC, met een marginaal voordeel ten opzichte van Sky. En dan heb ik meteen de ploegen genoemd die ook tijdens deze rit de grootste kans maken om te winnen. Verder vind ik het bijna niet te doen om me aan een voorspelling te wagen. Sky en BMC, dat staat wel vast. Daaronder kan er veel gebeuren. Het is acht tegen acht (behalve bij Trek en Astana) en de wielen zijn rond (maar bij Sky net iets ronder). Het is in ieder geval een lastige ploegentijdrit, met behoorlijk veel rotondes en ook aardig wat korte klimmetjes. Zeker niet evident en de verschillen kunnen daardoor behoorlijk gaan oplopen. Een uitgelezen kans voor een paar renners om vast wat tijd terug te winnen. 1. Sky. Het altijd vervelende Sky was oppermachtig tijdens de ploegentijdrit in de afgelopen Dauphiné. Met 40 seconden voorsprong op BMC en nog veel meer op de rest was het weer eens een lachwekkende affaire. Die ploeg van Sky is grotendeels vergelijkbaar met de ploeg van nu. Thomas, Castroviejo, Kwiatkowski, Moscon en Rowe zijn er allemaal bij. Dat vul je aan met Froome, Poels en Bernal en dan weet je wel hoe laat het is. Die 51 seconden die Froome verloor pakt hij meteen weer terug. En dan is alles weer te herdoen. Spijtig. 2. BMC. In het verleden vaak genoeg gewonnen, maar in de Dauphiné eindigden ze dus op gepaste afstand van Sky. Wel met een ploeg die niet echt lijkt op de ploeg die ze naar de Tour hebben gestuurd. Deze ploeg zou sterker moeten zijn, met meer grote motoren. Met jongens als Küng, Schar, Van Avermaet, Van Garderen en Bevin zou je toch best ver moeten kunnen komen. Dat lieten ze dan ook wel zien in de Ronde van Zwitserland, want daar wonnen zij dan weer de ploegentijdrit, met veel van die genoemde namen. Ook Porte gaat een groot deel van zijn verloren tijd weer inhalen. 3. Quick Step. Normaal ook een ploeg die gespecialiseerd is in dit werk. Ze hebben alleen wel al heel wat van hun kruid verschoten in de afgelopen dagen. Twee dagen hard moeten werken voor Gaviria, met wisselend succes. Kan dus zijn dat de beentjes al wat vermoeider zijn, al moeten ze dan alsnog hoog eindigen met deze ploeg. Lampaert, Terpstra, Jungels, met dat soort gasten eindig je nog hoog als ze besluiten met hun ogen dicht te gaan fietsen. 4. Sunweb. Toegegeven, ze gaan Kelderman missen. Maar alsnog is dit een ploeg die het aan haar stand verplicht is om hoog te eindigen. Als regerend wereldkampioen in deze discipline is een afgang niet toegestaan. En een afgang kan het ook bijna niet worden als je ziet wie ze allemaal nog aan de start kunnen brengen. Dumoulin gaat het waarschijnlijk in z'n eentje regelen en dat lijkt me niet eens zo'n onmogelijke taak. Af en toe wat hulp van figuren als Matthews, Haga en Arndt, het kan slechter. Niet dat Haga en Arndt er verder iets van kunnen, maar voor deze discipline zijn ze nog niet eens zo nutteloos. Alleen aan Ten Dam heb je geen reet. 5. Mitchelton-Scott. Of Let's Go-Scott. Of Orica. Of GreenEdge. Of BikeExchange. In ieder geval een ploeg die altijd goed is geweest in deze discipline, ongeacht de naam. Voorlopig hebben ze evenwel nog geen gelukkige Tour, met Adam Yates die opzichtig aan het kutten is en Impey die een massale valpartij veroorzaakt. Als de schade van al die valpartijen meevalt kan het nog wel wat worden, maar ik verwacht niet dat ze in de buurt gaan komen van ploegen als Sky en BMC. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 05:51 |
Goede tekst weer R_R | |
Max23 | maandag 9 juli 2018 @ 06:11 |
Telt de tijd van de vierde of vijfde renner? | |
H.Vviv | maandag 9 juli 2018 @ 06:22 |
Vierde. | |
DeeBee | maandag 9 juli 2018 @ 09:10 |
TTT anti-genot | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 09:17 |
TTT genot. Alleen matige starttijden | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 09:35 |
Vandaag: koersvervalsing. Maar het is tenminste geen vlakke rit van 200km. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 09:37 |
Craddock gaat door. Natuurlijk gaat hij door. Met een bebloede kop en een gebroken schouder. Want wielrenners zijn martelaars. Hoe heroïscher, hoe beter. Pijn is emotie. Bladiebla, bladiebla. Er komt nog eens een dag dat er een renner met twee gebroken benen, een geamputeerde arm en een driedubbele dwarslaesie aan de start komt. Zo doen wielrenners dat, weet je wel. | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 09:38 |
Redelijke imitatie 6/10 | |
Mexicanobakker | maandag 9 juli 2018 @ 09:48 |
Ttt is aids | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 10:06 |
TTT is een mensonterend onderdeel in het wielrennen. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 10:34 |
Herkansing. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 10:38 |
Gelukkig krijgen we hierna weer een vlakke rit. De Tour | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 10:52 |
Als dit een individuele tijdrit was, was dit een veel betere Tour geweest. | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 10:53 |
Al zijn er dan inderdaad nog steeds teveel vlakke ritten in de eerste anderhalve week. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 10:54 |
hier ben ik het wel mee eens | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 11:12 |
Begin dan dan met een ploegentijdrit, als het al zonodig moet. Deden ze in de Vuelta ook vaak, start om 8 uur 's avonds met van die pitspoezen die de renners vasthielden en het parcours over een onder water gelopen kade met grindbakken. Dan heeft het nog wel wat. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 11:29 |
| |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 11:44 |
Sky heeft weer een nieuw pak voor vandaag. | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 12:05 |
TTT is een heel mooi onderdeel maar je moet het op eerste dag doen zodat iedereen volle bak kan gaan. Nu zijn Trek/Astana al verzwakt. | |
napoleonfour | maandag 9 juli 2018 @ 12:05 |
ingebouwd zuurstofflesje? | |
Lucyintheafternoon | maandag 9 juli 2018 @ 13:48 |
Ik vind TTT een prachtig onderdeel. Doei. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 13:56 |
Aangezien ze met een orca op hun rug aan het rondfietsen zijn neem ik aan een duikpak. | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 14:04 |
Ik hoop zo erg dat een of andere techneut zich heeft vergist en dit pak je juist langzamer maakt. Zoals de schaatspakken die de Amerikanen gebruikten in 2014. | |
kaasplankje | maandag 9 juli 2018 @ 14:12 |
De naaister had het stofje verkeerd om gestikt. | |
Slobeend | maandag 9 juli 2018 @ 14:25 |
Kiki Hooligans on tour. | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 14:27 |
Ohne Pliskova fahren wir zur Wimbledon meisterschaft. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 14:33 |
Eens ja, beide ook wel belangrijke renners kwijt. Die kunnen hier toch al een anderhalve minuut verliezen? | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 14:33 |
Leuker dan een vlakke etappe iig zeker ja. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 14:33 |
daar zouden ze direct voor tekenen. Wordt wel meer. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 14:35 |
Zit een beetje te kijken naar de TTT van zwitserland, zal idd wel rond de 2 minuten worden | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 14:41 |
Fijn dat je meehopt, ik was al bang dat ik Amber Brantsen moest missen. | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 14:50 |
Thor Hushovdgod in de Noorse studio. | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 14:51 |
Anderhalf? Fuglsang gaat vandaag 5 minuten en daarmee de Tour verliezen. Hij kan zich beter op de bolletjestrui gaan richten. In mindere mate geldt dat ook voor Mollema. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 14:53 |
5? Ondanks de 7 man en het veel mindere team ga je toch vandaag echt geen 5 verliezen op 35km? :S | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 14:59 |
Lijkt me ook een beetje ruim geschat. | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 15:01 |
Sporza | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 15:01 |
Het is een overdrijving. Best een nuttig stijlfiguur. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:02 |
Ingeschakeld. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:05 |
Ben erg benieuwd hoe Egan mee gaat doen vandaag tussen al die rouleurs en stoomlocomotieven. | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 15:06 |
Alaphilippe kon toch ook ooit wel tijdrijden? Hij kwam volgens mij een keer uit als tijdrijder voor Frankrijk. En Gaviria, baanwielrenners zijn meestal ook niet slecht tegen de klok. Plus, ze weten hoe hard ze moeten gaan rijden, hebben alle concurrenten al gezien. Ik vrees voor een overwinning. | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:06 |
Hopen dat de Nederlandse ploegen nog het Kiki-effect meekrijgen. Het enige wat telt vandaag is winst. | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 15:07 |
Ben ook benieuwd of ze hem perse mee naar de streep willen nemen. Denk dat ze bij Sky die witte trui niet zo belangrijk vinden. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:08 |
Het is te heuvelachtig voor Quick-Step, denk ik. Plus, het is de Tour, dus krijgt Team Sky altijd vleugels. Denk dat Sky gewoon gaat winnen hier. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:08 |
Egan komt hier voor meer dan alleen het wit als je hem eergisteren hebt zien achtervolgen. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:09 |
Jij kan zien aan manier van achtervolgen of iemand zich leeg rijdt voor een kopman of zichzelf? Hij zal niet de eerste rijder zijn die zich suf rijdt voor zijn kopman toch? | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 15:09 |
Dat is zo, het gaat wel op en af, dat verschuift de verhoudingen wel. Maar, als SKY wint, welke 4 renners zitten nog van voren dan? Kwiatkowski, Thomas, Froome en? Poels? Castroviejo (ondanks de heuvels?)? | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:10 |
Maar zijn kopman zat niet bij hem. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:10 |
Wat? Egan lag alleen op achterstand en reed ook alleen in de achtervolging. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:11 |
Ik verwacht er minstens 6. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:11 |
Alaphilippe is een redelijke tijdrijder, zeker met veel bochten en heuveltjes. Vraag me wel af of ie echt goed is als het constant 55 per uur gaat. Sprinters zijn doorgaans uitstekend in ploegentijdritten. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:11 |
We zijn los | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:12 |
Wel mooi, met start en finish in Cholo. Prima stadje, lekker uitsmijtertje eten drankje doen, niets mis mee, lekkere Cholo, man. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:13 |
Ah, was ook meer een vraag. vandaag pas eerste dag dat ik kan kijken. | |
Idisrom | maandag 9 juli 2018 @ 15:14 |
Deze tijdrit is 100 kilometer te kort. | |
DecoAoreste | maandag 9 juli 2018 @ 15:14 |
| |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:14 |
Skygoden. | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:15 |
EganGOD gespot. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:15 |
Trillen als een rietje. | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 15:15 |
Zeker, maar het zal ook van het koersverloop afhangen. Thomas zal wel als schaduwkopman worden uitgespeeld. Met die kleine ploegen kun je eigenlijk niet meer renners met een beschermde status laten rijden. Als het tegenzit, dan moet Bernal dus vol knechten voor Froome. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:16 |
En Sky is ook weg, nou, het klokfeest kan beginnen. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:17 |
Het zou toch geniaal zijn als zo'n klein onbekend wildcard ploegje zou winnen Ik weet dat dat niet gebeurt, maar toch | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:18 |
Jody zit achter Froome. De leerling achter de meester. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:21 |
Thijs | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:21 |
SunfieldHype | |
freaky40 | maandag 9 juli 2018 @ 15:21 |
Sky, sky sky....houdt je grootsmoel Thijs! | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:21 |
SKYSKYSKYSKYSKY | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 15:22 |
Mooi, die kerel die bij de rotonde verkeerd fietste. Marginal gains. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:22 |
Ervaringsdeskundige pur sang, dat hoor je direct. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:22 |
freaky40 | maandag 9 juli 2018 @ 15:22 |
| |
Tommeke | maandag 9 juli 2018 @ 15:22 |
Coureurs die snokken | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:23 |
Da's eigenlijk nog best een verraderlijk knipje. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:24 |
Lekker windje! | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:24 |
Oh god, Hancock in beeld. | |
Tommeke | maandag 9 juli 2018 @ 15:24 |
Wat ‘ie zegt klopt wel allemaal. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:24 |
Hij staat er voor han lul. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:25 |
14'12'82 is de eerste tussentijd van Mitchelton Scott. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:25 |
De player maar aan geslingerd, want de NOS is weer NOS. (geen sporza wegens geoblock beschikbaar). | |
Alcatranz. | maandag 9 juli 2018 @ 15:25 |
Han | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:25 |
Bedankt Han. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:26 |
Die gekleurde fietsen bij Sky zijn dan wel weer gaaf | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:26 |
Profiel aanmaken bij VRT NU en een plaats in België invullen, sporzastreamgenot | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:26 |
Thijs spreekt zichzelf meteen maar tegen, voor het gemak. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:26 |
Castroviejo in een ossenkop blijft een geniaal gezicht. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:26 |
lol, nu opeens wel? | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:27 |
Zeker gaaf ja. | |
wattel | maandag 9 juli 2018 @ 15:27 |
Stoned als een garnaal, het was mooie TV geweest als je hem daar met een joint tussen zijn vingers rond had zien banjeren. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:27 |
Van Baarle dus ook een dopard. | |
wimderon | maandag 9 juli 2018 @ 15:27 |
Fakenews, Miesjel. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:27 |
Van Baarle . | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:28 |
Ik had in eerste instantie slechts een account aangemaakt, maar niet een profiel... | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Sky zal zo wel bij het eerste tussenpunt komen. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Logisch. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Sky 14:13. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Sky 1 sec langzamer | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Mitchelton Sky +1sec Tissot: http://www.tissottiming.c(...)/Stage/3/Home#anchor | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Miesjel leest alles voor wat Hannes onder zijn neus schuift. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Sky slecht of Scott zo goed? | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:29 |
Wie zou zijn zusje doen? | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
Indeling bij Sky zal wel uitstekend zijn. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
zijn doorgaans relatief goed in deel twee (sky). | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
Sky start altijd rustig toch? | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
Scott gewoon prima. Denk dat Sky beter indeelt. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
Sky start wel vaker langzaam. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:30 |
Het zijn pas 13 kilometers, joh. Tweede tussenpunt gaat veel meer zeggen. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 15:31 |
En bij de finish weten we pas helemaal veel! | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 15:31 |
Yep, die zullen de wattage-metertjes wel optimaal hebben ingesteld. | |
kaasplankje | maandag 9 juli 2018 @ 15:32 |
Godverdomme mijn player is kapot. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:32 |
Lekker Damiano, met een los rugnummer. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:32 |
| |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:33 |
Er zitten wel meer rugnummers half los daar. | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:33 |
Zeker als alle teams over de streep zijn. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:34 |
Pinotti krijgt een zenuwinzinking. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:34 |
Movistar 14:14. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:34 |
Uitstekend | |
heywoodu | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Dat mag je van een professionele wielerploeg wel verwachten inderdaad. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Zo, jongens. Hoe snel gaat Craddock lossen? | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Netjes | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Movistar slecht of Scott zo goed? | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Bij het tweede tussenpunt weten we meer! | |
Aguero | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
Dag Loek. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:35 |
| |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
RIP Rowe. | |
IbanMayo | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Dag Luuk | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Skygoden | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Haha Rowe. Dit topic gaat nu over Van Baarle beginnen. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Komt er een Scott hype? | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Dit zal toch niet gepland zijn bij Sky... | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Dat deden Herbert en Maarten al. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
Van Baarle was van meer waarde geweest voor Sky. | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 15:36 |
ZE HADDEN DYLAN MOETEN MEENEMEN!!! | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
U gaat door voor de koelkast. | |
Lucyintheafternoon | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
!!! | |
Slobeend | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
Van Baarle gooit nu met spullen. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
Cauwer gaat ook al Scotten | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
Van Baarle kan me echt geen moer interesseren. | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
Ze hadden een Nederlands vlaggetje mee moeten nemen. Die zijn de besten. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:37 |
Misschien was het wel gepland van Sky, we horen het na afloop wel. | |
StephanL | maandag 9 juli 2018 @ 15:38 |
Fransen vinden de Sky ploeg echt aardig | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:38 |
wat een afzichtelijke helmen hebben ze eigenlijk bij Scott | |
Lucyintheafternoon | maandag 9 juli 2018 @ 15:38 |
Ongelooflijk ja. | |
Raap | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Wat een mooie helmen hebben ze bij Scott | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Nee, jou'n helm is leuk. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Welnee joh, die ligt nu Floortje aan te douwen. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
29:06 | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Rip Wouter | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Dag Wout. | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
RIP Woutje. | |
StephanL | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Poels opgeblazen | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Hebben ze weer zitten BBQ'en bij Sky of zo? | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Daar zal Kris niet blij mee zijn. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
n00bvraag: krijgen de lossers dezelfde tijd toegewezen als degene die als vierde finisht? | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 15:39 |
Potverdikkie, Twan moet lossen | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Poels kan er niks van. | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Jammer Twan! | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Poels gaat Omsk niet halen. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
nee, eigen tijd | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
FDJ 14:53 | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Twan kan er niets van. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Hopen dat Jody er wel aan blijft hangen | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Derde week | |
SaintOfKillers | maandag 9 juli 2018 @ 15:40 |
Poels zal nu wel kopman mogen zijn in de Vuelta. | |
TheRacingElf | maandag 9 juli 2018 @ 15:41 |
"Poels zou kopman kunnen zijn bij elke andere ploeg" | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:41 |
Egan kwam wel héél snel van kop af. | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:41 |
Duel Kruijswijk tegen Poels? | |
superniger | maandag 9 juli 2018 @ 15:41 |
Hup Sky | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:42 |
Als hij teveel doet, lost hij waarschijnlijk ook. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:42 |
Metec-TKH | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:42 |
BMC is 5 sec sneller dan Sky bij het 25 km doek | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:42 |
Egan wappert er straks ook af. | |
Raap | maandag 9 juli 2018 @ 15:42 |
Het tijdperk Sky is voorbij | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:43 |
Vroem is smerig goed. | |
Rudicio | maandag 9 juli 2018 @ 15:43 |
DE MENSELIJKE MAAT IS TERUG | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 15:43 |
Bernal is er ook wel klaar mee voor vandaag. Die gaat het bordje van een ander leeg eten. | |
Aguero | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Een beetje boegeroep op de achtergrond. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Dit is een belachelijke beurt van Froome. | |
Sked | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Boegeroep | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Boeeeeeeeee! | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Skytrain | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
29:02 | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Sky 4 seconden voor, valt nog mee. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
gekkie | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
BMC 14:13. | |
TheRacingElf | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Sky rijdt door een weiland met koeien? | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:44 |
Indicatie klopt wel redelijk dus. | |
Idisrom | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
Op de gok zeggen bij het zien van de BMC-ploeg: "Dat zijn er ook geen acht renners meer". | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
Froome lijkt wel de sterkste van zijn ploeg te zijn. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
Volgens? | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
Stelling: Dit is het einde van het tijdperk Sky. | |
Raap | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
DOORRIJDEN BMC | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:45 |
Ik denk dat hij het zelf geklokt heeft? | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Mijzelf, maar ik zie nu dat ik mijn eigen handschrift niet goed gelezen heb. Sky kwam op 11.41 door onder het doek, ipv 11.47 | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Geen Meganck skills dan. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Hij zag er ook wel messcherp uit op de plaatjes van een paar dagen voor de Tourstart, | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Die beurt van Froome. | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Nee klopt, ik zie nu de tussentijd van BMC pas. | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 15:46 |
Die verschillen tussen de topteams | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:47 |
| |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:47 |
hier gaat mijn tweede carrière | |
Slobeend | maandag 9 juli 2018 @ 15:47 |
Rrreuww | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:47 |
HUN gaan ervan uit. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:48 |
21.55 bij het doek van de 15 km en 27.30 bij het doek van de 10 km (Sky) | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:48 |
Verrassend hoe een doorgewinterde ploeg in deze discipline als Movistar dit aanpakt. | |
Felagund | maandag 9 juli 2018 @ 15:48 |
, dan hebben ze dus 1 seconde gewonnen op Sky. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:49 |
Stelling: Ploegentijdrit is de saaiste discipline binnen het wegwielrennen. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:49 |
Prima tijd van Mitsjeltun | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:49 |
Met W heeft altijd gezegd dat ze mee gingen doen voor winst. | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:49 |
Helemaal niet akkoord. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Ga maar weer van kop af, Nairo. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
RIP Movistar. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Ai, dit gaat richting de minuut. | |
skysherrif | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Nog maar 5 man daar ook toch voor movi? | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Tommes voor de geel? | |
Ericr | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Genoeg vlakke ritten die zoveel saaier zijn. Tijdritten zijn bijna nooit saai. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Zouden ze vooraf voor getekend hebben denk ik. | |
SaintOfKillers | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
Inderdaad, individuele tijdrit is nog véél saaier. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:50 |
matig tweede deel van Movistar. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:51 |
Egannetje toch weer goed. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:51 |
Cannondale 14:27 | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:52 |
Bernal draait écht lekker. God jongens, wat gaan we deze Tour allemaal mogen meemaken met Egan. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:52 |
Het is eigenlijk bizar dat die jongen zo goed kan tijdrijden. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:53 |
Opgerookt in de Skytrain op de (voor)laatste klim. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Sky met 5 seconden lider. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Bravo Egan! | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Jose zou zijn excuses aan moeten bieden voor zijn onzin over Bernal vorig jaar bij Vive Le Velo. | |
MrBanaan1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Maar het is niet bepaald dominant van Sky, dat was ook wel eens anders, niet? | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Mitchelton toch wel sterker dan verwacht. | |
StephanL | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Ok leuk | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:54 |
Dag Dan. 14:43 op punt 1. | |
WAvanBuren | maandag 9 juli 2018 @ 15:55 |
José staat boven de wetten. | |
Slobeend | maandag 9 juli 2018 @ 15:55 |
Edit: laat maar | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 15:55 |
Hele ploeg is voor vandaag geselecteerd, Sky heeft amper rekening hoeven houden met vandaag. | |
Dagoduck | maandag 9 juli 2018 @ 15:56 |
Lotto over 10 minuten spanned hè. | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:56 |
Wat zei die dan? Of mis ik weer iets? | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:57 |
Oh, lol. Hij sprak alsof Bernal een Sky-slaafje zou worden voor de grote Froome en dat enorme talentverspilling zou zijn op zijn leeftijd. | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 15:57 |
Hele ploeg -Nieve inderdaad. En ook geen sprinters. Yates heeft hetzelfde probleem als Dumoulin. | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 15:57 |
dit wordt 40-45 voor Movistar | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 15:58 |
Zowat iedereen bij Sky kan opeens fantastisch tijdrijden | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 15:58 |
Dit moet Sunweb toch allemaal kunnen oprollen zodadelijk. | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 15:58 |
Uh oke | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:58 |
LollerGPS. | |
naatje_1 | maandag 9 juli 2018 @ 15:58 |
! | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Dit is weer raaskallen van de bovenste plank. Froome, Thomas, Kwiat, Castro? | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
BMC snelste. | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Wie staat het best geplaatst van die lui van Mitsjelton? | |
BobW | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Tussentijd BMC regie? | |
Aguero | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Emirates verliest al meer dan een halve minuut bij punt 1 met hun kwaliteitsploeg. | |
Columbiafan | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Helaas. | |
Frozen-assassin | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Daar heb ik het ook niet over. Eerder over renners die vorig jaar bij andere ploeg reden en nu bij Sky opeens minuten harder rijden. Dan hoef je inderdaad niet perse rekening houden met TTT omdat meeste van je mannen het prima kunnen. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
+49 voor Movistar. Valt nog mee. | |
Koffieplanter | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
AG2R nog slechter dan UAE. | |
Aguero | maandag 9 juli 2018 @ 15:59 |
Bardet +32 bij punt 1. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
Yates op 1:07? | |
Dale__Cooper | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
Piti houdt 2 seconden over | |
Rellende_Rotscholier | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
Nairoman heeft een groot probleem. | |
#ANONIEM | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
Dat je uberhaupt nog naar een koers kijkt waaraan Sky meedoet. Ik laat het lekker links liggen. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
Motoren hebben auw. | |
Mani89 | maandag 9 juli 2018 @ 16:00 |
BMC CHOOO CHOOOOOOO | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Lekker op tijd, regie. | |
Van_Poppel | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Krek dus in het geel | |
LekkerWeertje | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Toch BMC. | |
VoMy | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Movistar schade toch beperkt gehouden met de 5 vlieggewichten die nog wel in de voorste waaier zaten na punt 2. 49s slechts verloren op SKY is niet verkeerd. | |
showtimer | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Krek in het geel, de gazetten gaan te klein zijn deze week. | |
TheArt | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
AG2R echt heel slecht. | |
maxi-mus | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Weer lekker voor zichzelf rijden de hele week. | |
Masterminded | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Miesjel blijft nog opvallend rustig. | |
Wuwwa | maandag 9 juli 2018 @ 16:01 |
Nou, laat nu maar stoppen! |