abonnement Unibet Coolblue
pi_180337897
Hallo! Mijn katten lopen over het balkonmuurtje naar de buren. Het buurmeisje is echter panisch voor katten dus ik wil dit graag afzetten zodat ze er niet meer langs/over kunnen. Ik dacht zelf aan een lat met een uitsparing voor de balkonrailing maar weet niet goed hoe ik die vast moet maken. Iemand de gouden tip?

pi_180337938
Ik heb een foto geprobeerd toe te voegen maar weet niet of die zichtbaar is?
pi_180337955


Als de buren ermee akkoord gaan, zou je de uitsparing tussen de ruit en die buis (mits dat geen lantaarnpaal is) kunnen opvullen met wat kippengaas.

Plexiglas zou ook kunnen, maar dat laat zich niet makkelijk verwerken en is niet bestand tegen windstoten (of gierend duur).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180338007
Dank voor je reactie! Die buis is idd een lantaarnpaal dus dat gaat helaas niet lukken...
pi_180338458
Je zou met wat houten balkjes en kippengaas wel een soort van 'hekje' kunnen maken. Dat vervolgens vast maken aan de afscheiding.


Dit idee, maar wat kleiner. Houten latjes wegen niet veel en kippengaas ook niet. Je kan er zelfs een soort van klimplantje tegenaan laten groeien, of er kleine dingetjes aan hangen.
pi_180338831
Ziet er mooi uit! Maar ik zit met die reling. Zet ik het hekje erbovenop dan kunnen ze er alsnog onderdoor. Het moet dus eronder en erop dicht zijn. Vandaar dat ik dacht aan een brede lat en daar dan de uitsparing van de reling uit zagen. Maar blijft die “staan”? Dacht er ook aan om die met velcro op de afzetting te plakken maar of dat lang houdt...
pi_180339064
Stel je een kozijn voor, dus twee verticale latten en twee horizontale latten. Bouw dan zoiets met een ruimte tussen de verticale latten die overeenkomt met de dikte van de muur. En laat dan de onderste horizontale lat weg.

Dat open kozijn laat je over het muurtje vallen met een verticale lat aan weerszijden van het muurtje. Tussen de muur en de railing boor je twee gaten door beide verticale latten heen (boven elkaar) en daardoorheen bevestig je twee flinke bouten, of een stuk schroefdraad (dat koop je per meter). Zet er moeren op en draai deze aan, waardoor je de verticale latten tegen de muur klemt. Vervolgens vul je het kozijn met gaas.

Ik neem wel aan dat je niet in de muur mag boren, want anders bevestig je gewoon een lat rechtstreeks aan de muur en hang je daar het gaas aan (dan zou ik wel iets steviger gaas gebruiken dan kippengaas).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180339525
Hey, dat is een goeie. Heb het een paar keer moeten lezen maar begrijp wat je bedoelt :) Ik kan wel aan de binnenkant van de balkonmuur boren dus kan de lat daar wel vastzetten. Ik woon in Spanje en hier komt het niet zo precies met de regeltjes ;) Nog één vraagje... hoe maak ik dat gaas het best netjes vast aan het frame? En kun je dat gewoon op maat knippen?
pi_180339700
Ligt aan het type gaas. Dun gaas maak je vast met krammen, dik gaas maak je vast met gaasklemmen.

Dun gaas kan je knippen met een kniptang, dik gaas moet je zagen of slijpen.

Als je enkel gaas aan een plank gaat hangen, zou ik het gaas dubbelvouwen en aan weerszijden van de plank bevestigen, zodat het gaas mooi rechtuit blijft staan. Een soort kozijn oogt wel strakker.

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 08-07-2018 20:16:51 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180340596
Ja, een minikozijn lijkt me ook mooier. Dankjewel voor het meedenken!! 👍🏼
pi_180533763
Zou je niet van die "vogel" pennen kunnen plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')