abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180328196
De titel zegt eigenlijk genoeg. Ik zal het even kort uitleggen.

Mijn oma heeft mij als kind buitengesloten, door middel van 3e hands cadeaus te geven( zoals een al in gewerkt kleurboek) terwijl mijn nichtje een gloednieuwe babyborn kreeg.

Ik ben geweigerd bij haar thuis omdat ik ‘ te druk was’ omdat ik ADHD heb of toendertijd geconstanteerd was. Mijn neefje stond te springtouwen in de woonkamer en gooide een vaas om, dat was geen probleem.

Mede door dit en tig andere dingen heb ik er jarengeleden voor besloten geen (vrijwillig) contact mee te hebben, het was altijd gezeik namelijk. Ze heeft het proberen goed te maken door mij te stalken op mn werk en weet ik het, maar naar een tijdje mee gestopt. Mijn ouders hadden er ook geen vrijwillig contact mee, ze/we zagen dr alleen op de verjaardag van mn oom/tante en neefje/nichtje

Nu ligt ze dus op sterven, en doordat ik er geen emotionele band mee heb, heb ik er totaal geen behoefte aan om ernaast te gaan zitten terwijl ik er jaren niet ben geweest.

Is dit normaal? Of moet ik mij hierover heen zetten? Mijn wederhelft vind het laatste namelijk, maar ik vind het schijnheilig als ik nu ineens medeleven toon terwijl ik er niks mee heb..
pi_180328250
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_180328259
Het is vooral belangrijk wat je zelf wil.als jij de behoefte niet hebt, dan moet je zeker niet gaan. Maar als er ergens in je een heel klein stemmetje is dat zegt: misschien moet je gaan, dan zou ik wel gaan.
Goedkomen zal het niet meer, je kan voor jezelf wel besluiten om er nu definitief een streep onder te zetten door te gaan en te zeggen: tis goed zo, No hard feelings klaar.

Tis wat je zelf wil. Ik ben ook niet bij mij ouders geweest op dat moment en ook niet op de uitvaart. Geen spijt van!
  zondag 8 juli 2018 @ 10:46:52 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180328281
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Dit ja
  zondag 8 juli 2018 @ 11:02:30 #5
476709 Ik2
Gradueel
pi_180328653
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
De titel zegt eigenlijk genoeg. Ik zal het even kort uitleggen.

Mijn oma heeft mij als kind buitengesloten, door middel van 3e hands cadeaus te geven( zoals een al in gewerkt kleurboek) terwijl mijn nichtje een gloednieuwe babyborn kreeg.

Ik ben geweigerd bij haar thuis omdat ik ‘ te druk was’ omdat ik ADHD heb of toendertijd geconstanteerd was. Mijn neefje stond te springtouwen in de woonkamer en gooide een vaas om, dat was geen probleem.

Mede door dit en tig andere dingen heb ik er jarengeleden voor besloten geen (vrijwillig) contact mee te hebben, het was altijd gezeik namelijk. Ze heeft het proberen goed te maken door mij te stalken op mn werk en weet ik het, maar naar een tijdje mee gestopt. Mijn ouders hadden er ook geen vrijwillig contact mee, ze/we zagen dr alleen op de verjaardag van mn oom/tante en neefje/nichtje

Nu ligt ze dus op sterven, en doordat ik er geen emotionele band mee heb, heb ik er totaal geen behoefte aan om ernaast te gaan zitten terwijl ik er jaren niet ben geweest.

Is dit normaal? Of moet ik mij hierover heen zetten? Mijn wederhelft vind het laatste namelijk, maar ik vind het schijnheilig als ik nu ineens medeleven toon terwijl ik er niks mee heb..
man man man
blijf jij idd maar lekker thuis
Ik zeg niets meer, dat was het.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 juli 2018 @ 11:05:42 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180328701
Heeft ze naar je gevraagd? Dan zou ik gaan.

Zo nee, dan op je eigen gevoel afgaan. Hou daarbij wel ook rekening met de gevoelens van je vader of moeder, het is immers zijn of haar moeder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 juli 2018 @ 11:05:56 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_180328705
Dus je bent boos op d'r voor iets dat gebeurde in je jeugd (en waar je waarschijnlijk niet op dat moment alle feiten van wist), en weigerde daarna haar pogingen het contact te herstellen?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:06:47 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180328717
Hoe is de rest van de familie eronder? Ik zou me daarop richten, op hun evt steunen. Ook als je jezelf daarvoor een beetje opzij moet zetten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:12:50 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_180328791
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:02 schreef Ik2 het volgende:

[..]

man man man
blijf jij idd maar lekker thuis
Met behulp van de knop 'backspace' op je toetsenbord kan je ook tekst weghalen.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:15:34 #10
476709 Ik2
Gradueel
pi_180328834
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:12 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Met behulp van de knop 'backspace' op je toetsenbord kan je ook tekst weghalen.
jij kreeg zeker ook kleurboeken, die al ingekleurd waren, voor je verjaardag???2 :'(
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_180328856
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ze heeft het proberen goed te maken
Het zal dan wel een misplaatste poging zijn geweest maar mogelijk wilde ze echt schoon schip maken.

Verder inderdaad doen wat je gevoel je ingeeft. Als het contact niet geheel verbroken is zou ik zeker even naar de uitvaart gaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 8 juli 2018 @ 11:17:44 #12
408813 crew  trein2000
pi_180328874
Ik heb ditzelfde meegemaakt in iets mindere mate. Ik ben niet geweest, tot nu toe geen spijt van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180328949
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:45 schreef Bzzzzt het volgende:
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_180329059
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
De titel zegt eigenlijk genoeg. Ik zal het even kort uitleggen.

Mijn oma heeft mij als kind buitengesloten, door middel van 3e hands cadeaus te geven( zoals een al in gewerkt kleurboek) terwijl mijn nichtje een gloednieuwe babyborn kreeg.

Ik ben geweigerd bij haar thuis omdat ik ‘ te druk was’ omdat ik ADHD heb of toendertijd geconstanteerd was. Mijn neefje stond te springtouwen in de woonkamer en gooide een vaas om, dat was geen probleem.

Mede door dit en tig andere dingen heb ik er jarengeleden voor besloten geen (vrijwillig) contact mee te hebben, het was altijd gezeik namelijk. Ze heeft het proberen goed te maken door mij te stalken op mn werk en weet ik het, maar naar een tijdje mee gestopt. Mijn ouders hadden er ook geen vrijwillig contact mee, ze/we zagen dr alleen op de verjaardag van mn oom/tante en neefje/nichtje

Nu ligt ze dus op sterven, en doordat ik er geen emotionele band mee heb, heb ik er totaal geen behoefte aan om ernaast te gaan zitten terwijl ik er jaren niet ben geweest.

Is dit normaal? Of moet ik mij hierover heen zetten? Mijn wederhelft vind het laatste namelijk, maar ik vind het schijnheilig als ik nu ineens medeleven toon terwijl ik er niks mee heb..
Doen wat goed voelt, niet wat hoort. Je leeft je eigen leven, niet dat van anderen.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:49:20 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180329386
Heb ook voor zo'n beslissing gestaan. Heb toen heel goed naar mezelf geluisterd en ben niet voor een laatste keer langs gegaan. Nooit spijt van gehad. Op de uitvaart ben ik wel geweest, puur om mijn broer en zus en hun gezinnen te steunen bij het verlies van hun vader/grootvader. Voor mij had die man al lang geen functie meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180329870
Ik ben er niet geweest, geen spijt van, ben zelfs niet naar de begrafenis geweest van mijn schoonmoeder, dat mens moest mij niet dus waarom zou ik dan daar verschijnen?

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als je niets met het hele mens hebt is het klaar toch.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:46:19 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180329929
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben er niet geweest, geen spijt van, ben zelfs niet naar de begrafenis geweest van mijn schoonmoeder, dat mens moest mij niet dus waarom zou ik dan daar verschijnen?

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als je niets met het hele mens hebt is het klaar toch.
Ik ga eigenlijk vooral naar uitvaarten om de nabestaanden te steunen. De overledene voelt er niks meer van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180330033
quote:
11s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ga eigenlijk vooral naar uitvaarten om de nabestaanden te steunen. De overledene voelt er niks meer van.
Dat kan, maar zou mij alleen maar blauw ergeren op zo'n begrafenis.
pi_180330948
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:42 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben er niet geweest, geen spijt van, ben zelfs niet naar de begrafenis geweest van mijn schoonmoeder, dat mens moest mij niet dus waarom zou ik dan daar verschijnen?

Ook niet om je man en evt kinderen te steunen? Dat is wel bijzonder...
pi_180330969
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook niet om je man en evt kinderen te steunen? Dat is wel bijzonder...
Mijn man was zelf al overleden en onze dochter was 14 maand. Daarbij heeft mijn schoonmoeder altijd openlijk gezegd dat ik citeer: Helemaal niets voor hem was en dat hij mij maar moest dumpen
pi_180331075
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Mijn man was zelf al overleden en onze dochter was 14 maand. Daarbij heeft mijn schoonmoeder altijd openlijk gezegd dat ik citeer: Helemaal niets voor hem was en dat hij mij maar moest dumpen
Nee, dan begrijp ik het.

Naar overigens dat hij zo vroeg al is overleden.
  zondag 8 juli 2018 @ 13:57:59 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180331106
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:48 schreef Fem_LittleLady het volgende:

Mijn man was zelf al overleden en onze dochter was 14 maand. Daarbij heeft mijn schoonmoeder altijd openlijk gezegd dat ik citeer: Helemaal niets voor hem was en dat hij mij maar moest dumpen
Nu snap ik je volledig.
Heftig zeg!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180331111
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, dan begrijp ik het.

Naar overigens dat hij zo vroeg al is overleden.
Ja heel sneu, mijn man was net een half jaar daarvoor overleden. En toen hij ziek was heb ik ook altijd mijn schoonmoeder keurig op de hoogte gehouden, echt waar, ik ben ook van mening geen ouder zou zijn kind hoeven te begraven. Maar voor de rest stonden wij mijlen bij elkaar vandaan
  zondag 8 juli 2018 @ 14:58:10 #24
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_180332342
Zowel met de moeder van m'n stiefpa gehad als met mijn eigen opa. Laatstgenoemde heeft niks fout gedaan maar we hadden gewoon geen band. Ben wel naar de uitvaart gegaan voor mijn oma, broer en vader, die hadden het meer nodig dan ik.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_180333286
Jij moet jouw wederhelft inruilen voor iemand die wél begrip voor je heeft. Wat een kutwijf heb je aan de haak geslagen. :X
  zondag 8 juli 2018 @ 15:44:16 #26
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180333530
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:33 schreef Krollie het volgende:
Jij moet jouw wederhelft inruilen voor iemand die wél begrip voor je heeft. Wat een kutwijf heb je aan de haak geslagen. :X
Oh nee iemand die misschien geen nare figuren in haar familie heeft en zich er daarom niks bij voor kan stellen.

Oh nee iemand die bang is dat haar vriend misschien spijt krijgt als hij niet gaat nu het nog kan.

:')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 8 juli 2018 @ 15:45:05 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180333552
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:33 schreef Krollie het volgende:
Jij moet jouw wederhelft inruilen voor iemand die wél begrip voor je heeft. Wat een kutwijf heb je aan de haak geslagen. :X
Omdat ze een andere mening heeft?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180333854
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat ze een andere mening heeft?
Tuurlijk. Vrouwen met een mening, laat staan een andere... waar gaat het heen met de wereld?
pi_180334169
Ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt. Ik ben niet geweest, tot nu toe heb ik er zeker geen spijt van.

Toen ik klein was kwam ik heel vaak bij mijn oma in tegenstelling tot neefjes/nichtjes die eens in de paar jaar eens langs gingen. Maar die wel allemaal schijnheilig op de begrafenis zijn geweest.

Vooral doen waar je zelf denkt het beste bij te voelen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_180334266
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hoe is de rest van de familie eronder? Ik zou me daarop richten, op hun evt steunen. Ook als je jezelf daarvoor een beetje opzij moet zetten.
Dit. Voor jezelf zou ik niet gaan, maar als het familie steunt wel.
pi_180334359
Snap het punt maar wellicht krijg je er later toch spijt van?

Het is nl wel de enige kans nog?
Do what you love, love what you do!
  zondag 8 juli 2018 @ 17:55:13 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_180336805
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:18 schreef kree het volgende:
Snap het punt maar wellicht krijg je er later toch spijt van?

Het is nl wel de enige kans nog?
enige kans voor wat?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180336831
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:55 schreef dop het volgende:

[..]

enige kans voor wat?
Om toch nog eens contact te hebben, want ok klinkt hard, als ze dood is dan is ie voorbij
Do what you love, love what you do!
pi_180336868
Echt TS krijgt daar later spijt van enzo hoe erg hij ook behandeld is
Do what you love, love what you do!
  zondag 8 juli 2018 @ 18:11:51 #35
545 dop
:copyright: dop
pi_180337112
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:59 schreef kree het volgende:
Echt TS krijgt daar later spijt van enzo hoe erg hij ook behandeld is
Luisteren naar je gevoel.
Als je ergens tegen je zin schijnheilig aan een bed moet gaan zitten en alles met de mantel der liefde toedekt kun je daar ook een slecht gevoel aan over houden.
Bij jezelf blijven en voelen wat belangrijk voor jezelf is.
Kost het weinig inspanning kun je de ander natuurlijk het plezier doen.
Maar moet je jezelf teveel opzij zetten dan zeker niet doen.

Het is fijn als je nog tot elkaar kan komen in een soort erkenning/ vergeving.
Maar je kunt dat niet afdwingen.

Als de TS er aan toe is kan die vergeving ook achteraf daar heb je de ander niet voor nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 08-07-2018 18:17:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180337697
Ik ga sowieso naar de begravenis, al is het voor mijn moeder. En ik denk niet dat ik mijzelf of iemand anders blij mee maak als ik daar ineens opduik
  zondag 8 juli 2018 @ 19:15:17 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180338382
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik ga sowieso naar de begravenis, al is het voor mijn moeder. En ik denk niet dat ik mijzelf of iemand anders blij mee maak als ik daar ineens opduik
Dat weet jij het beste. Toentertijd heb ik dezelfde keuze gemaakt, geen moment spijt van gehad.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180338484
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:59 schreef kree het volgende:
Echt TS krijgt daar later spijt van enzo hoe erg hij ook behandeld is
Welk een stelligheid. Maar ook wat een flauwekul. Onzin dus dat TS daar hoe dan ook spijt van gaat krijgen.

TS moet zelf uitmaken of hij wel of niet haar neus moet laten zien en hij kan prima zelf inschatten of ie daar al dan niet spijt van gaat krijgen.
pi_180338959
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik ga sowieso naar de begravenis, al is het voor mijn moeder. En ik denk niet dat ik mijzelf of iemand anders blij mee maak als ik daar ineens opduik
Wat verwacht je partner dat een eventueel bezoek aan het ziekbed jou of je grootmoeder nog zou opleveren?
En hoe kijk jij daar tegenaan?

Het probleem in deze situaties is natuurlijk dat je het nooit meer ‘over’ kunt doen als je achteraf toch spijt krijgt. Om dat risico te vermijden zou je kunnen gaan, maar ik kan me voorstellen dat dat bezoekje jou of je grootmoeder alleen maar meer ballast oplevert.

Kortom: kijk naar wat voor jou goed voelt.
Wat al gezegd is hier. Maar om je partner niet buiten te sluiten zou je wel over het eerste deel van mijn post in gesprek kunnen gaan. Het advies kan voortkomen uit goede bedoelingen en onwetendheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180338980
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:59 schreef kree het volgende:
Echt TS krijgt daar later spijt van enzo hoe erg hij ook behandeld is
Jij hebt een glazen bol? Misschien heb jij een dergelijke ervaring gehad, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 8 juli 2018 @ 19:40:03 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_180339012
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jij hebt een glazen bol? Misschien heb jij een dergelijke ervaring gehad, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Hij hoopt misschien op een mooi topic dat die oma die gozer nog even oraal bevredigt ofzo :')

Nee lame grapje, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Afweging moet je zelf maken en verantwoordelijkheid voor dragen ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_180339026
Als iemand het bij mij afgedaan heeft hoef ik die persoon nooit meer te zien. Ook niet dood op een begrafenis.
pi_180339388
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:42 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik ga sowieso naar de begravenis, al is het voor mijn moeder. En ik denk niet dat ik mijzelf of iemand anders blij mee maak als ik daar ineens opduik
Ik begrijp die 2e zin niet, kan je uitleggen? Niet blij mee maakt als je plotseling op de begrafenis komt zonder dat ze het weten ofzo of?
  zondag 8 juli 2018 @ 20:09:48 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_180339660
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:57 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik begrijp die 2e zin niet, kan je uitleggen? Niet blij mee maakt als je plotseling op de begrafenis komt zonder dat ze het weten ofzo of?
volgens mij bedoeld hij aan het sterfbed
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180339721
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:09 schreef dop het volgende:

[..]

volgens mij bedoeld hij aan het sterfbed
ah ja oke duidelijk, thanks
pi_180339767
Misschien nog even snel langs zodat je nog een beetje erfenis mee kan pakken
pi_180348257
Ik ben ook niet naar de begrafenis van mijn ene oma geweest en ik heb daar echt geen spijt van. Veel details wil ik er niet over kwijt, maar het was een vrouw met gemene trekjes en daarbij had ik haar al jaren niet meer voor haar dood gezien. Totaal geen band dus. Zelfs sommigen van haar kinderen lieten het afweten bij haar begrafenis (ze had er 10), dat vind ik dan wel weer tricky. Ondanks alles blijft het wel je moeder.
pi_180348278
Zeg tegen haar dat je een uitstekende deal op een vierdehands doodskist hebt gemaakt en ze met een gerust hart naar het licht kan gaan.
pi_180348291
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:53 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dat kan, maar zou mij alleen maar blauw ergeren op zo'n begrafenis.
Dit. Mensen die de overledene in de kou hebben laten staan bij leven janken het hardst. Tenenkrommend gewoon.
  maandag 9 juli 2018 @ 08:52:45 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180348334
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ondanks alles blijft het wel je moeder.
Dat vind ik altijd zo'n stomme uitspraak. Niks ondanks alles. Sommige dingen gaan ver voorbij goed ouderschap. Mijn pa kon zijn poten niet thuishouden, no way dat ik denk 'ach ja, ondanks alles blijft het toch mijn vader ...'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180348382
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. Mensen die de overledene in de kou hebben laten staan bij leven janken het hardst. Tenenkrommend gewoon.
Nou echt, maar ook wat mensen vertellen, sommige familieleden zijn vreselijk en op de begrafenis hoor je mensen dan zeggen dat het zo'n verschrikkelijk lief persoon was met een hart van goud en dat we hem/haar enorm zullen missen.
pi_180348393
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Zeg tegen haar dat je een uitstekende deal op een vierdehands doodskist hebt gemaakt en ze met een gerust hart naar het licht kan gaan.
:D _O-
pi_180348404
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n stomme uitspraak. Niks ondanks alles. Sommige dingen gaan ver voorbij goed ouderschap. Mijn pa kon zijn poten niet thuishouden, no way dat ik denk 'ach ja, ondanks alles blijft het toch mijn vader ...'
Ik snap dat je het zo ziet, zeker. Maar ik keek meer naar de situatie hoe die bij ons zat :)
pi_180348506
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:56 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nou echt, maar ook wat mensen vertellen, sommige familieleden zijn vreselijk en op de begrafenis hoor je mensen dan zeggen dat het zo'n verschrikkelijk lief persoon was met een hart van goud en dat we hem/haar enorm zullen missen.
Och, breek mij de bek niet open. Mijn twee neven hebben mijn andere oma volledig laten zitten, ze kwamen alleen als er geld te halen viel (met feestdagen had mijn oma altijd geld voor de kleinkinderen klaarliggen). Ze heeft daar echt verdriet van gehad. En diezelfde neven maar huiliehuilie doen bij de begrafenis. Alsjeblieft zeg, mag ik een teiltje. Wat een hypocriet gedoe. Ik heb met die twee trouwens ook al jaren geen contact. Hou veel liever van eerlijk.
pi_180348560
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Och, breek mij de bek niet open. Mijn twee neven hebben mijn andere oma volledig laten zitten, ze kwamen alleen als er geld te halen viel (met feestdagen had mijn oma altijd geld voor de kleinkinderen klaarliggen). Ze heeft daar echt verdriet van gehad. En diezelfde neven maar huiliehuilie doen bij de begrafenis. Alsjeblieft zeg, mag ik een teiltje. Wat een hypocriet gedoe. Ik heb met die twee trouwens ook al jaren geen contact. Hou veel liever van eerlijk.
Een vriendin van mij is destijds mee geweest naar de begrafenis van mijn opa, dat is nu dik 4 jaar geleden en nog heeft ze het er wel eens over. Mijn oom vertelde even haarfijn hoe mijn opa was en dat was geen gemakkelijke sociale man.
pi_180348681
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:57 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik begrijp die 2e zin niet, kan je uitleggen? Niet blij mee maakt als je plotseling op de begrafenis komt zonder dat ze het weten ofzo of?
Nee, dat de familieleden die er nu zitten ook alleen oppervlakkig contact hadden, en die er ook niets om gaven en niet uit zichzelf er naartoe gingen, nu ineens wel daar dag en nacht zitten

Daarom is het maar beter dat ik weg blijf om die ergenis te voorkomen
pi_180348726
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat verwacht je partner dat een eventueel bezoek aan het ziekbed jou of je grootmoeder nog zou opleveren?
En hoe kijk jij daar tegenaan?

Het probleem in deze situaties is natuurlijk dat je het nooit meer ‘over’ kunt doen als je achteraf toch spijt krijgt. Om dat risico te vermijden zou je kunnen gaan, maar ik kan me voorstellen dat dat bezoekje jou of je grootmoeder alleen maar meer ballast oplevert.

Kortom: kijk naar wat voor jou goed voelt.
Wat al gezegd is hier. Maar om je partner niet buiten te sluiten zou je wel over het eerste deel van mijn post in gesprek kunnen gaan. Het advies kan voortkomen uit goede bedoelingen en onwetendheid.
Hebbn we het over gehad, ze begrijpt het (beter) nu. Het zijn ook wat voorbeelden in de OP, mijn oma heeft ook opmerkingen gemaamt richting mijn moeder dat haar leverziekte ‘onzin’ was toen mijn oom gediagnoseerd met kanker was. Zo kan ik heel lang doorgaan over hoe en wat.

Het laatste bericht van mijn moeder bleek ook uit dat ze weer aan de betere hand was inmiddels, dus vooralsnog is er nog geen begravenis, maar das logisch
pi_180348825
Een schreeuw om aandacht van haar kant dus. Ik zou gewoon als ik jouw was nooit meer een bezoek brengen, ook geen begrafienis.
pi_180348958
Je gaat helemaal zelf over deze keuze. Doe waar je je goed bij voelt. Wel is het misschien eens verstandig om aan zelfreflectie te doen als je je oma nog steeds kwalijk neemt dat je geen cadeautjes van haar kreeg die jij graag zou willen hebben...

Iets met:'grow up'...
pi_180349021
Goed dat je oma niet tussen jou en je partner laat komen.
Sterkte met alles.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180349209
Als je antwoorden wil, dan zou ik er naartoe gaan. Nu heb je nog de kans om te vragen hoe en wat. Misschien mis je een deel van het verhaal.

Als je daar geen behoefte aan hebt dan zou ik mij er niet zo druk over maken en d'r lekker dood laten gaan.

Maar 1 kanttekening, het feit dat je een topic opent zegt wel dat je ergens toch nog contact zou willen.
pi_180349228
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:44 schreef Rangono het volgende:
Je gaat helemaal zelf over deze keuze. Doe waar je je goed bij voelt. Wel is het misschien eens verstandig om aan zelfreflectie te doen als je je oma nog steeds kwalijk neemt dat je geen cadeautjes van haar kreeg die jij graag zou willen hebben...

Iets met:'grow up'...
Die cadeaus boeien mij niet hoor, meer de dingen eromheen en alles bij elkaar. In de basis was ik nooit gewenst en daar is alles een gevolg op. Ze heeft mij dus een keer geld gegeven om ‘het goed te maken’ maar ik ben niet te koop, toen geweigerd.
pi_180349248
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:02 schreef GereDathan het volgende:
Als je antwoorden wil, dan zou ik er naartoe gaan. Nu heb je nog de kans om te vragen hoe en wat. Misschien mis je een deel van het verhaal.

Als je daar geen behoefte aan hebt dan zou ik mij er niet zo druk over maken en d'r lekker dood laten gaan.

Maar 1 kanttekening, het feit dat je een topic opent zegt wel dat je ergens toch nog contact zou willen.
Nee, hoe mensen op die situatie keken. Mijn moeder zei dat het mijn keuze was, mijn vriendin vond dat ik moest gaan, vrienden vonden dat ze hetzelfde zouden doen als wat ik nu doe

Gewoon om te delen dus
pi_180349258
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:03 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Die cadeaus boeien mij niet hoor, meer de dingen eromheen en alles bij elkaar. In de basis was ik nooit gewenst en daar is alles een gevolg op. Ze heeft mij dus een keer geld gegeven om ‘het goed te maken’ maar ik ben niet te koop, toen geweigerd.
Waaruit maak je op dat je niet gewenst was?
pi_180349380
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:05 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waaruit maak je op dat je niet gewenst was?
Zei ik eerder in de op volgens mij; als kind geweigerd bij haar thuis omdat ik adhd heb of is gediagnosteerd, terwijl het neefje zat te springtouwen in de woonkamer en vanalles omsloeg toen en dat als niet vervelend werd ervaren
pi_180350291
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben ook niet naar de begrafenis van mijn ene oma geweest en ik heb daar echt geen spijt van. Veel details wil ik er niet over kwijt, maar het was een vrouw met gemene trekjes en daarbij had ik haar al jaren niet meer voor haar dood gezien. Totaal geen band dus. Zelfs sommigen van haar kinderen lieten het afweten bij haar begrafenis (ze had er 10), dat vind ik dan wel weer tricky. Ondanks alles blijft het wel je moeder.
Dus hadden ze maar op moeten komen dagen? Wat ik al zei: als iemand het voor mij - en blijkbaar ook voor sommige van haar kinderen - het afgedaan heeft, dan ga ik absoluut niet naar de begrafenis. Ook niet om dierbaren tot steun te zijn. Dat kan daarvoor en daarna wel.
pi_180350412
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:44 schreef Rangono het volgende:
Je gaat helemaal zelf over deze keuze. Doe waar je je goed bij voelt. Wel is het misschien eens verstandig om aan zelfreflectie te doen als je je oma nog steeds kwalijk neemt dat je geen cadeautjes van haar kreeg die jij graag zou willen hebben...

Iets met:'grow up'...
Lees het nog eens dan begrijp je misschien waar het wel om gaat. Dat is in ieder geval niet omdat hij "stomme cadeaus" kreeg.
pi_180372667
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
Is dit normaal? Of moet ik mij hierover heen zetten?
Ja, dat is normaal. Als je oma jou slecht en respectloos behandelt, is het normaal dat jij geen behoefte voelt om aan haar sterfbed te zijn.

Nee, je moet je er zeker niet overheen zetten, want daarmee verraad je jezelf en ga je je achteraf er heel kut door voelen. Er is maar één persoon waar je van op aan kan en dat ben je zelf. Behandel die persoon ook het best.

Je vrouw bedoelt het goed, maar redeneert van "het is toch je oma". En je zal dat wel van meer mensen gaan aanhoren. Wees sterk. Ze vinden je misschien een egoistische lul of ze denken dat jij je eigen glazen ingooit. Maar dat komt omdat je iets doet wat de mensenmassa niet doet. Mensen verwachten dat jij doet wat iedereen doet en dat je vervolgens je bek houdt, want zo blijft alles het meest rustig en dat ervaart men als goed.

Ik heb ook ADHD. Daar is niks mis mee, maar je weet zelf waarschijnlijk al dat je sommige dingen op een andere manier moet doen dan de meeste mensen. Ik moet daar nog steeds heel erg mijn draai in vinden. Maar één ding begint mij wel te dagen: laat je geen dingen opleggen door niemand die niet goed voelen voor je. Ze noemen je dan bij voorbaat koppig, want je doet dan dingen die de meeste mensen niet doen. Maar koppig ben je pas als je je niet wilt openstellen voor de feedback van anderen. Als je anderen wel aanhoort en serieus neemt, maar je kan gewoon niks met hun adviezen, ben je NIET koppig.

Blijf trouw aan jezelf
pi_180379570
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:03 schreef Vlaggenroof het volgende:
om ‘het goed te maken’
  dinsdag 10 juli 2018 @ 21:56:19 #70
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_180386388
quote:
9s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n stomme uitspraak. Niks ondanks alles. Sommige dingen gaan ver voorbij goed ouderschap. Mijn pa kon zijn poten niet thuishouden, no way dat ik denk 'ach ja, ondanks alles blijft het toch mijn vader ...'
Het hangt dan ook erg af van de situatie vind ik. In jouw situatie vind ik het vanzelfsprekend dat je geen contact wilt.
Maar soms zie ik families die echt om bullshit helemaal ruzie hebben en patsboem geen contact ermee willen :') Dat snap ik niet en dan vooral als het om je eigen moeder of vader betreft die je verder gewoon verder goed heeft grootgebracht als kind en dergelijke.

Het is natuurlijk je eigen keuze maar soms denk ik bij sommige ruzies of redenen tot geen contact van echt " :") "
Echt communiceren weigeren deze mensen dan ook vaak.

Ik moet hierbij denken aan een oma en haar dochter die 20 jaar geen contact hebben gehad en later wel weer bij elkaar zijn gekomen. En de ruzie ging uiteraard nergens over en kwamen voort uit opgekropte frustraties en koppigheid van beide kanten.

[ Bericht 9% gewijzigd door -Phineas- op 10-07-2018 22:01:47 ]
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:00:20 #71
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_180386609
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:05 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, hoe mensen op die situatie keken. Mijn moeder zei dat het mijn keuze was, mijn vriendin vond dat ik moest gaan, vrienden vonden dat ze hetzelfde zouden doen als wat ik nu doe

Gewoon om te delen dus
Niet luisteren of twijfelen door je vriendin hoor. :) Luister naar je gevoel/ intuïtie, want die weet met dit soort zaken het vaakst wat het beste (voor jou) is.
pi_180386619
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:56 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Het hangt dan ook erg af van de situatie vind ik. In jouw situatie vind ik het vanzelfsprekend dat je geen contact wilt.
Maar soms zie ik families die echt om bullshit helemaal ruzie hebben en patsboem geen contact ermee willen :') Dat snap ik niet en dan vooral als het om je eigen moeder of vader betreft die je verder gewoon verder goed heeft grootgebracht als kind en dergelijke.

Het is natuurlijk je eigen keuze maar soms denk ik bij sommige ruzies of redenen tot geen contact van echt " :") "
Communiceren weigeren deze mensen dan ook vaak.
Misschien vertellen ze je wel niet alle redenen/details.. ik gooi maar een balletje op hoor
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:07:26 #73
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_180386886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:00 schreef momentius het volgende:

[..]

Misschien vertellen ze je wel niet alle redenen/details.. ik gooi maar een balletje op hoor
Ik ben best wel close (geweest) met die mensen waarvan ik het weet en ze waren open en bloot erover. Ik twijfel daar niet aan.

En tja anders moeten ze het ook niet gek vinden dat ik het overdreven vindt om wegens de redenen die zij dan bij mij uitgebreid benoemen het contact te verbreken.
Dat is mijn mening. Maar ze moeten het natuurlijk lekker zelf weten. Maar begrijpen zal ik het niet doen dan.

Vind het ook trouwens raar als je dan wel een half verhaal gaat lopen vertellen. Je kunt ook zeggen dat je er helemaal niet over wilt praten. Ik heb ook contact verbroken met veel familieleden, maar ik zeg ook niks erover met anderen behalve met naasten of mensen die mij veel waard zijn. Daar vertel ik dan weer wel het volledige verhaal tegen.
pi_180388079
Bij TS ben ik er niet van overtuigd of die diep in zn hart geen contact wil hebben. Het advies bij twijfel niet oversteken helpt ook niet veel want dat kanje ook op twee manieren uitleggen.

Zelf heb ik al 35 jaar geen contact met mijn vader. Daar doe ik niet moeilijk over, als het ter sprake komt dan mag iedereen het weten maar het is voor mij nauwelijks een onderwerp van betekenis. Hij is op een goed moment zijn weg gegaan en de rest van het gezin heeft een andere weg gekozen. Dat zelfs zijn enige overgebleven broer klaar met hem is geeft wel wat bevestiging van zijn karakter.

Maar nogmaals, bij TS heb ik een beetje het gevoel dat ie er wel spijt van kan krijgen door nog steeds hardnekkig contact te weigeren. Er zit daar haat. Haat en liefde scheelt meestal niet zo veel in dit soort situaties.

@TS: Waarom was die verzoeningspoging met geld zo slecht gevallen bij jou?
pi_180389807
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:46 schreef qajariaq het volgende:
Bij TS ben ik er niet van overtuigd of die diep in zn hart geen contact wil hebben. Het advies bij twijfel niet oversteken helpt ook niet veel want dat kanje ook op twee manieren uitleggen.

Zelf heb ik al 35 jaar geen contact met mijn vader. Daar doe ik niet moeilijk over, als het ter sprake komt dan mag iedereen het weten maar het is voor mij nauwelijks een onderwerp van betekenis. Hij is op een goed moment zijn weg gegaan en de rest van het gezin heeft een andere weg gekozen. Dat zelfs zijn enige overgebleven broer klaar met hem is geeft wel wat bevestiging van zijn karakter.

Maar nogmaals, bij TS heb ik een beetje het gevoel dat ie er wel spijt van kan krijgen door nog steeds hardnekkig contact te weigeren. Er zit daar haat. Haat en liefde scheelt meestal niet zo veel in dit soort situaties.

@TS: Waarom was die verzoeningspoging met geld zo slecht gevallen bij jou?
Omdat ze dus via via wist ( nieteens via mijn moeder!) waar ik werkte, in die tijd had ik al bewust geen contact met haar.

Toen ze mij geld gaf heb ik dat haar ook gezegd dat ik niet te koop ben
pi_180390487
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:44 schreef Rangono het volgende:
Je gaat helemaal zelf over deze keuze. Doe waar je je goed bij voelt. Wel is het misschien eens verstandig om aan zelfreflectie te doen als je je oma nog steeds kwalijk neemt dat je geen cadeautjes van haar kreeg die jij graag zou willen hebben...

Iets met:'grow up'...
Hoe is het met jouw "grow up"?

Als TS zegt dat zijn oma niet aardig was en hij noemt een voorbeeld met dat ingekleurde kleurboek, dan snapt elke boerenlul dat er dus heel veel van dat soort dingen gebeurd zijn.

Maar jij denkt dus dat TS zijn hele leven wrok heeft gekoesterd naar zijn oma vanwege dat kleurboek wat hij als kind op zijn verjaardag had gekregen en dat hij daar nu (20 jaar later ofzo?) nog steeds zo boos over is dat hij niet aan haar sterfbed wil verschijnen? :')

Dan ben je niet alleen een betweterige sukkel zonder empathisch vermogen, maar dan ben je ook nog eens heel erg verschrikkelijk simpel van geest. Hou je kut-adviezen over "grow up" voortaan maar lekker voor je en ga eerst eens aan de slag met je eigen mentale achterstand. 8)7
pi_180390538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 02:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Hoe is het met jouw "grow up"?

Als TS zegt dat zijn oma niet aardig was en hij noemt een voorbeeld met dat ingekleurde kleurboek, dan snapt elke boerenlul dat er dus heel veel van dat soort dingen gebeurd zijn.

Maar jij denkt dus dat TS zijn hele leven wrok heeft gekoesterd naar zijn oma vanwege dat kleurboek wat hij als kind op zijn verjaardag had gekregen en dat hij daar nu (20 jaar later ofzo?) nog steeds zo boos over is dat hij niet aan haar sterfbed wil verschijnen? :')

Dan ben je niet alleen een betweterige sukkel zonder empathisch vermogen, maar dan ben je ook nog eens heel erg verschrikkelijk simpel van geest. Hou je kut-adviezen over "grow up" voortaan maar lekker voor je en ga eerst eens aan de slag met je eigen mentale achterstand. 8)7
Amen! Dit wou ik dus ook net zeggeb
pi_180390851
Misschien als je langs gaat dat ze met een iets geruster hart kan doodgaan. Dan doe je het alleen niet voor jezelf, maar voor haar.

En als het niets is, kan je altijd nog voor haar bed gaan touwtje springen en een vaas omgooien.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_180391599
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:05 schreef Rewimo het volgende:
Heeft ze naar je gevraagd? Dan zou ik gaan.

Zo nee, dan op je eigen gevoel afgaan. Hou daarbij wel ook rekening met de gevoelens van je vader of moeder, het is immers zijn of haar moeder.
Dit inderdaad
In God we trust; The rest we monitor
pi_180392908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 04:05 schreef rubensanti het volgende:
Misschien als je langs gaat dat ze met een iets geruster hart kan doodgaan. Dan doe je het alleen niet voor jezelf, maar voor haar.

En als het niets is, kan je altijd nog voor haar bed gaan touwtje springen en een vaas omgooien.
Waarom zou hij dat voor haar doen? Wat snap je niet in dit verhaal?

Mensen die jou altijd respectloos en onaardig hebben behandeld, ben je niks verschuldigd. Als zijn oma daardoor niet met een gerust hart kan doodgaan, dan heeft ze dat helemaal aan zichzelf te danken. Had ze maar aardiger moeten zijn voor haar kleinzoon.

Als TS toch zijn hand over zijn hart strijkt - want er zullen geheid meer mensen gaan zeggen "het is toch je oma, dus ik zou maar langsgaan" - dan acht ik de kans groot dat de erkenning die hij van zijn oma verlangt alsnog niet krijgt. Dan heeft hij zich tot aan haar dood weggecijferd.

Als ze spijt heeft en graag wilt dat hij langs komt, kan ze een telefoon pakken of wanneer ze daarvoor fysiek te zwak is dat doorgeven via iemand anders die TS benadert. En als TS er dan nog geen behoefte aan heeft, dan heeft ze gewoon pech. Dan leert ze op haar sterfbed nog een belangrijke levensles, namelijk dat je geen gevoelens bij andere mensen kan afdwingen.
pi_180433260
Wil van dood gaan is wel sterk. Had wel een goede band met mn oma, jammer als je oma dat bewust verpest. Maar iig die was 90 en begon alzheimer te krijgen en viel van de trap, ging allemaal echt heel snel. Maart 2017 nog fit, Mei viel ze en waren er echt geestenkronkels te ontstaan. Bij ons werd de kleine geboren in feb-17. Die wilde ze zien, iedere week vroeg ze er om. Helaas woont ze 700km hiervandaan, dus was nog een ritje. In oktober die kant op, zei de kleine gezien en 2 dagen later dood, zonder ook maar iets. Geen morfine pleisters of wat dan ook, gewoon in dr slaap gegaan.
pi_180433725
Je twijfelt wel een beetje lijkt het? In zulke gevallen zou ik zeggen bij twijfel wel doen, het is maar 1 dag/dagdeel, want waar zou je spijt van moeten hebben als je wel gaat
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180437264
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:38 schreef funnywell het volgende:
Wil van dood gaan is wel sterk. Had wel een goede band met mn oma, jammer als je oma dat bewust verpest. Maar iig die was 90 en begon alzheimer te krijgen en viel van de trap, ging allemaal echt heel snel. Maart 2017 nog fit, Mei viel ze en waren er echt geestenkronkels te ontstaan. Bij ons werd de kleine geboren in feb-17. Die wilde ze zien, iedere week vroeg ze er om. Helaas woont ze 700km hiervandaan, dus was nog een ritje. In oktober die kant op, zei de kleine gezien en 2 dagen later dood, zonder ook maar iets. Geen morfine pleisters of wat dan ook, gewoon in dr slaap gegaan.
Wat heeft dit met de situatie van ts te maken? :?
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 08:53:40 #84
441859 crew  Lenny77
pi_180440892
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 00:34 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de situatie van ts te maken? :?
Dat sommige mensen echt wachten met doodgaan totdat ze nog iemand gezien hebben misschien?
Geen vrede, geen rust, niet sterven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 juli 2018 @ 09:34:36 #85
74056 crew  ToT
pi_180441352
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:03 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Die cadeaus boeien mij niet hoor, meer de dingen eromheen en alles bij elkaar. In de basis was ik nooit gewenst en daar is alles een gevolg op. Ze heeft mij dus een keer geld gegeven om ‘het goed te maken’ maar ik ben niet te koop, toen geweigerd.
Blijkbaar heeft ze er dus wel wat spijt van dat ze je zo behandeld heeft.
Hmmmja, dat maakt het allemaal idd niet in één keer goed, nee.
Hoe ging dat? Leek ze echt oprecht berouw te hebben of ging het er vrij nonchalant aan toe dat ze dat geld wilde geven en ze je begon te stalken? Was er een directe aanleiding toe dat ze dat deed (dat mensen met haar gepraat hebben) of probeerde ze al langer de band wat aan te trekken? Heeft ze buiten je ADHD nog andere redenen gegeven waarom ze je zo behandelde?

Er zijn wel factoren waar je over kunt nadenken, maar als je je hele leven ongewenst bent geweest bij haar, weet ik niet of zo'n plotselinge verandering veel effect zal hebben.
pi_180441695
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je twijfelt wel een beetje lijkt het? In zulke gevallen zou ik zeggen bij twijfel wel doen, het is maar 1 dag/dagdeel, want waar zou je spijt van moeten hebben als je wel gaat
Bij twijfel juist niet doen.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:47:33 #87
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180442609
Ik vond het alleen maar erg voor mijn moeder toen mijn oma overleed, ik had echt 0,0 met die vrouw.
pi_180542441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 02:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Hoe is het met jouw "grow up"?

Als TS zegt dat zijn oma niet aardig was en hij noemt een voorbeeld met dat ingekleurde kleurboek, dan snapt elke boerenlul dat er dus heel veel van dat soort dingen gebeurd zijn.

Maar jij denkt dus dat TS zijn hele leven wrok heeft gekoesterd naar zijn oma vanwege dat kleurboek wat hij als kind op zijn verjaardag had gekregen en dat hij daar nu (20 jaar later ofzo?) nog steeds zo boos over is dat hij niet aan haar sterfbed wil verschijnen? :')

Dan ben je niet alleen een betweterige sukkel zonder empathisch vermogen, maar dan ben je ook nog eens heel erg verschrikkelijk simpel van geest. Hou je kut-adviezen over "grow up" voortaan maar lekker voor je en ga eerst eens aan de slag met je eigen mentale achterstand. 8)7
Snaartje geraakt zie ik. Toevallig ook een slechte band met je oma of een ander familielid?
pi_180542478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:51 schreef Rangono het volgende:

[..]

Snaartje geraakt zie ik. Toevallig ook een slechte band met je oma of een ander familielid?
kinderachtig.
pi_180542503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

kinderachtig.
Hij is degene die met meerdere ad hominems komt, hoor.
pi_180558785
Ik zou gewoon wel gaan. Closure.
Niet gaan terugdraaien kan namelijk niet meer. Als je gaat zul je nooit denken 'was ik maar wel gegaan' en het lijkt me stug dat je ooit gaat denken 'was ik maar nooit gegaan'.

En nu weet je niet of je ooit gaat bedenken 'was ik maar wel gegaan'. Dus zekere voor onzekere: Gewoon gaan. Oma vaarwel zeggen. Als ze aanspreekbaar is zeggen dat je het altijd jammer hebt gevonden dat ze je niet behandelde zoals haar andere kinderen, maar op deze wijze gewoon op volwassen wijze definitief afscheid neemt. Ze is genoeg gestraft voor haar daden immers. Ze wilde het goedmaken, maar jij liet het niet toe (en dat kan overigens best terecht zijn natuurlijk! Wij weten niet wat voor bitch ze was). Maar nu is het echt het einde.

Geloof me, gaan voelt uiteindelijk beter dan niet gaan.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_180558941
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef Vlaggenroof het volgende:
De titel zegt eigenlijk genoeg. Ik zal het even kort uitleggen.

Mijn oma heeft mij als kind buitengesloten, door middel van 3e hands cadeaus te geven( zoals een al in gewerkt kleurboek) terwijl mijn nichtje een gloednieuwe babyborn kreeg.

Ik ben geweigerd bij haar thuis omdat ik ‘ te druk was’ omdat ik ADHD heb of toendertijd geconstanteerd was. Mijn neefje stond te springtouwen in de woonkamer en gooide een vaas om, dat was geen probleem.

Mede door dit en tig andere dingen heb ik er jarengeleden voor besloten geen (vrijwillig) contact mee te hebben, het was altijd gezeik namelijk. Ze heeft het proberen goed te maken door mij te stalken op mn werk en weet ik het, maar naar een tijdje mee gestopt. Mijn ouders hadden er ook geen vrijwillig contact mee, ze/we zagen dr alleen op de verjaardag van mn oom/tante en neefje/nichtje

Nu ligt ze dus op sterven, en doordat ik er geen emotionele band mee heb, heb ik er totaal geen behoefte aan om ernaast te gaan zitten terwijl ik er jaren niet ben geweest.

Is dit normaal? Of moet ik mij hierover heen zetten? Mijn wederhelft vind het laatste namelijk, maar ik vind het schijnheilig als ik nu ineens medeleven toon terwijl ik er niks mee heb..
je hebt WEL een emotionele band, anders had je dit topic niet geopend maar doorgegaan met je leven.
Je beseft nu dat het leven eindig is, dat gedane keuzes niet meer te keren zijn, of misschien moet je die keuzen toch herzien en het contact herstellen voor ze dood is?
5 Ferrari's op videoband!
pi_180559430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

je hebt WEL een emotionele band, anders had je dit topic niet geopend maar doorgegaan met je leven.
Je beseft nu dat het leven eindig is, dat gedane keuzes niet meer te keren zijn, of misschien moet je die keuzen toch herzien en het contact herstellen voor ze dood is?
Door schijnheilig aan iemands bed zitten waar ik niks mee heb?

Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar ik zal er niet naartoe gaan.
pi_180567743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:52 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zou gewoon wel gaan. Closure.
Niet gaan terugdraaien kan namelijk niet meer.
Geloof me, gaan voelt uiteindelijk beter dan niet gaan.
Niet iedereen denkt zoals personen zoals jij. Dus ja leuk dat jij maar wel ging en daar blij om bent, betekent niet dat jouw 'advies' geschikt is voor iedereen hoe graag je dat ook lijkt te geloven. Beetje stom ook om mensen in zulke situaties zo te proberen te overtuigen maar goed
pi_180571322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:51 schreef Rangono het volgende:

[..]

Snaartje geraakt zie ik. Toevallig ook een slechte band met je oma of een ander familielid?
Snaartje geraakt omdat je TS nog een trap na geeft.

Als hij door zijn oma slecht behandeld, is hij niet verplicht om tot aan haar dood zich aan haar te onderwerpen, omdat het toevallig zijn oma is.

Dus ik vind het wel een tyfus-streek van jou dat jij hem onvolwassen noemt, puur en alleen omdat hij voor zichzelf kiest en niet meegaat in wat de mensenmassa hem oplegt.

Je zou je ook eens in zijn situatie kunnen verplaatsen ipv a priori te concluderen "TS doet iets wat de meeste mensen niet doen, dus hij is fout bezig"
pi_180571394
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Snaartje geraakt omdat je TS nog een trap na geeft.

Als hij door zijn oma slecht behandeld, is hij niet verplicht om tot aan haar dood zich aan haar te onderwerpen, omdat het toevallig zijn oma is.

Dus ik vind het wel een tyfus-streek van jou dat jij hem onvolwassen noemt, puur en alleen omdat hij voor zichzelf kiest en niet meegaat in wat de mensenmassa hem oplegt.

Je zou je ook eens in zijn situatie kunnen verplaatsen ipv a priori te concluderen "TS doet iets wat de meeste mensen niet doen, dus hij is fout bezig"
Je doet allerlei ongefundeerde stellingen. Zo heb ik bijvoorbeeld het laatste nooit gezegd.
pi_180571584
Ik realiseerde mij later ook: misschien komt het daardoor. Dan heb ik wel heel fel gereageerd en snapt hij echt niet dat zijn post naar TS nogal lomp en kwetsend was :{

Ik reageerde wel overtrokken fel overigens. Maar het zou mij heel erg raken als ik in de schoenen van TS stond en ik zou zoiets lezen.

[ Bericht 47% gewijzigd door Samzz op 19-07-2018 07:16:13 ]
pi_180575444
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:28 schreef PabstBlueRibbon het volgende:


Ik realiseerde mij later ook: misschien komt het daardoor. Dan heb ik wel heel fel gereageerd en snapt hij echt niet dat zijn post naar TS nogal lomp en kwetsend was :{

Ik reageerde wel overtrokken fel overigens. Maar het zou mij heel erg raken als ik in de schoenen van TS stond en ik zou zoiets lezen.
Er zijn ergere dingen in de wereld dan druk maken om iemand die uit anonimiteit een belediging maakt *)

[ Bericht 12% gewijzigd door Samzz op 19-07-2018 07:16:53 ]
pi_180582313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:59 schreef momentius het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt zoals personen zoals jij. Dus ja leuk dat jij maar wel ging en daar blij om bent, betekent niet dat jouw 'advies' geschikt is voor iedereen hoe graag je dat ook lijkt te geloven. Beetje stom ook om mensen in zulke situaties zo te proberen te overtuigen maar goed
Ik geef hier alleen advies in he. 100 meningen op Fok. Wat hij er mee doet moet ie zelf weten.
Probeer alleen aan te geven dat de keuze om niet te gaan onherroepelijk is.

Collega van werk had zoiets met zijn vader. Hij ging niet en daar heeft hij nu spijt van. En zijn moeder was er heel erg verdrietig onder.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Redactie Frontpage donderdag 19 juli 2018 @ 14:22:13 #100
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180582540
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:02 schreef Ik2 het volgende:

[..]

man man man
blijf jij idd maar lekker thuis
Jij vind dat normaal? Zelfs al heb je een voorkeur als grootouder(s), dat kan je het andere kleinkind niet aan doen. Wellicht nam jij als kind wel genoegen met afdankertjes van anderen, maar ik kan me voorstellen dat dit voor TS erg wrang is geweest.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 19 juli 2018 @ 17:48:07 #101
476709 Ik2
Gradueel
pi_180589255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:22 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij vind dat normaal? Zelfs al heb je een voorkeur als grootouder(s), dat kan je het andere kleinkind niet aan doen. Wellicht nam jij als kind wel genoegen met afdankertjes van anderen, maar ik kan me voorstellen dat dit voor TS erg wrang is geweest.
stel je niet zo aan
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_180590421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:48 schreef Ik2 het volgende:

[..]

stel je niet zo aan
Zou jij naar het sterfbed van je oma gaan als je je altijd door haar gepasseerd voelde?

Zou jij 'door de zure appel heen bijten' en gewoon gaan? Of zou je denken 'Waarom zou ik? Ze vraagt niet naar mij en ik heb mij altijd achtergesteld gevoeld door haar, dus ze mag mij niet.

Zou je het doen om eventueel gelazer en gezeik van familie te voorkomen? Zou je het doen, omdat je denkt dat ze er misschien meer waarde aan hecht dan je in eerste instantie had verwacht? Of zou je het doen om haar juist bewust van te maken dat je haar kleinzoon bent en als zij zich schuldig voelt naar jou is dat haar probleem?
pi_180593399
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Of zou je denken 'Waarom zou ik? Ze vraagt niet naar mij en ik heb mij altijd achtergesteld gevoeld door haar, dus ze mag mij niet.
Dat vroeg ze wel begreep ik. Ze wilde het contact weer herstellen. TS ging er alleen niet op in.

Ik zou het zelf dus doen. Maak oma wellicht blij vlak voor haar definitieve einde. Maak mijn vriendin blij, maak de rest van mijn familie blij. Geeft misschien zelf ook closure voor wat er is gebeurd. Dat bij elkaar genomen acht ik belangrijker dan dat ik me uiteindelijk er iets minder prettig bij zou voelen (stel dat oma nog effe wat lelijks er uit spuugt).

Zoals ik al zei, na afloop krijg je misschien ooit spijt. Naar aanleiding van nieuwe verhalen over oma, gewoon omdat je wat ouder wordt of omdat je aan de andere kant in een dergelijke situatie terecht komt. En dat weegt op tegen alle nadelen die zouden kunnen ontstaan als je wel gaat.

Mijn persoonlijke mening als 44 jarige ouwe lul met familieproblemen (op andere wijze... jaren contact verbroken met broer vanwege schoonzus... nu hersteld en daar ben ik blij mee) en dus collega die zoiets is overkomen. TS moet er mee doen wat ie wil.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:01:22 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180593896
Mja, sommige dingen zijn nou eenmaal niet echt meer te herstellen en je moet voor jezelf inderdaad uitmaken of dit zoiets is. Het klinkt uit de posts dat ze iig wel spijt heeft van haar wangedrag, eventueel kan je dan stiekem toch ff je kop daar naar binnen steken en 5 minuten een babbeltje maken. Of niet natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180597544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:42 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat vroeg ze wel begreep ik. Ze wilde het contact weer herstellen. TS ging er alleen niet op in.
Oh, dan had ik daar overheen gelezen.

Als TS sterk genoeg is om zich niet te laten manipuleren en bij zichzelf kan blijven, kan hij langskomen om haar de kans te geven excuses te maken. Als ze dat tenminste fysiek nog kan opbrengen. Hij hoeft niet verplicht daar een uur te blijven omdat dat nou eenmaal zo hoort. 5 minuten kan ook.

Of TS schrijft een brief waarin hij kort toelicht dat hij er niet veel voor voelt om aan haar sterfbed te komen, omdat hij zich door haar respectloos behandeld voelt. Waarom zou hij komen als ze toch niks om hem geeft? Als zij daar somehow op kan antwoorden dat ze inziet dat ze fout had gehandeld daar spijt van heeft en het wil goedmaken, dan zou ik in zijn plaats haar de gelegenheid wel geven.

Het is wel confronterend. Ik weet niet hoe zij daarop reageert en ook niet of zoiets een hoop gedoe geeft in de familie. Maar van schone schijn wordt niemand beter.
pi_180598354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Oh, dan had ik daar overheen gelezen.

Als TS sterk genoeg is om zich niet te laten manipuleren en bij zichzelf kan blijven, kan hij langskomen om haar de kans te geven excuses te maken. Als ze dat tenminste fysiek nog kan opbrengen. Hij hoeft niet verplicht daar een uur te blijven omdat dat nou eenmaal zo hoort. 5 minuten kan ook.

Of TS schrijft een brief waarin hij kort toelicht dat hij er niet veel voor voelt om aan haar sterfbed te komen, omdat hij zich door haar respectloos behandeld voelt. Waarom zou hij komen als ze toch niks om hem geeft? Als zij daar somehow op kan antwoorden dat ze inziet dat ze fout had gehandeld daar spijt van heeft en het wil goedmaken, dan zou ik in zijn plaats haar de gelegenheid wel geven.

Het is wel confronterend. Ik weet niet hoe zij daarop reageert en ook niet of zoiets een hoop gedoe geeft in de familie. Maar van schone schijn wordt niemand beter.
Je kan ook gewoon niet gaan en geen brief sturen. Zoals TS hopelijk gaat doen. Mensen die op hun sterfbed nog alles goed willen maken zijn de ergste
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:58:35 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180599092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:14 schreef momentius het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon niet gaan en geen brief sturen. Zoals TS hopelijk gaat doen. Mensen die op hun sterfbed nog alles goed willen maken zijn de ergste
Persoonlijk zou ik er me in dit geval overheen zetten stiekem. Al is het maar om mezelf enige wroeging te besparen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 20 juli 2018 @ 06:39:47 #108
476709 Ik2
Gradueel
pi_180601189
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:30 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Zou jij naar het sterfbed van je oma gaan als je je altijd door haar gepasseerd voelde?

Zou jij 'door de zure appel heen bijten' en gewoon gaan? Of zou je denken 'Waarom zou ik? Ze vraagt niet naar mij en ik heb mij altijd achtergesteld gevoeld door haar, dus ze mag mij niet.

Zou je het doen om eventueel gelazer en gezeik van familie te voorkomen? Zou je het doen, omdat je denkt dat ze er misschien meer waarde aan hecht dan je in eerste instantie had verwacht? Of zou je het doen om haar juist bewust van te maken dat je haar kleinzoon bent en als zij zich schuldig voelt naar jou is dat haar probleem?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 17:48 schreef Ik2 het volgende:

[..]

stel je niet zo aan
Ik zeg niets meer, dat was het.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:40 #109
240618 Micson
The lonely stoner
pi_180603159
Familieband is overrated. Als je iemand niet mag, dan mag je iemand niet.
pi_180818350
Ik geef even een update omtrendt de situatie omdat het topic toch lang nog is nagepraat;

Mijn tante/oom die nog regelmatig bij haar komen, hebben sinds vorige week maandag het contact verbroken. Mijn moedet idem ( dat waren de enige familieleden die ze nog had, waarvan mijn moeder sinds het slecht ging weer langskwam in ziekenhuis ed)

Zij hebben een flinke woordwisseling gehad met mijn oma waar het op neer kwam dat mijn oma zei dat ze niks voor haar deden en dergelijke, terwijl mijn oom/tante regelmatig snachts nog op en neer reden om wat dingen te brengen.

Hierna hebben ze dus het contact verbroken en alle spullen aan haar gegeven zoals de pinpas. Ze hebben zelfs geweigerd om contactpersoon te zijn in tijde van nood..

It zegt genoeg dat er in de jaren veel is gebeurd, en dat het toch deels te verantwoorden is waarom ik geen zin erin had.
  Redactie Frontpage zondag 29 juli 2018 @ 18:50:23 #111
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180818641
Dat is wel heftig. Nu sterft ze wellicht alleen. Ik weet natuurlijk niet wat er precies allemaal speelt, maar wellicht krijgt de familie hier later nog spijt van?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180818671
Ik snap je goed hoor. Mijn moeder was ook zo iemand die op het laatst alleen nog maar 1 persoon had die af en toe kwam kijken, meer uit plicht dan affectie
  maandag 30 juli 2018 @ 12:32:31 #113
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180832073
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 18:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik geef even een update omtrendt de situatie omdat het topic toch lang nog is nagepraat;

Mijn tante/oom die nog regelmatig bij haar komen, hebben sinds vorige week maandag het contact verbroken. Mijn moedet idem ( dat waren de enige familieleden die ze nog had, waarvan mijn moeder sinds het slecht ging weer langskwam in ziekenhuis ed)

Zij hebben een flinke woordwisseling gehad met mijn oma waar het op neer kwam dat mijn oma zei dat ze niks voor haar deden en dergelijke, terwijl mijn oom/tante regelmatig snachts nog op en neer reden om wat dingen te brengen.

Hierna hebben ze dus het contact verbroken en alle spullen aan haar gegeven zoals de pinpas. Ze hebben zelfs geweigerd om contactpersoon te zijn in tijde van nood..

It zegt genoeg dat er in de jaren veel is gebeurd, en dat het toch deels te verantwoorden is waarom ik geen zin erin had.
Sommige mensen veranderen gewoon niet.

In iedere geval, niemand neemt het je kwalijk als je niet gaat. Dat is altijd beter dan de schone schijn op te houden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180955568
Had nog iemand het lef het mens uit te leggen dat ze zich op haar eigen sterfbed zo onmogelijk maakt dat ze alsnog allemaal wegrennen? Triest voor de familie dat ze nu met een rotgevoel achterblijven en triest voor oma dat ze werkelijk helemaal alleen de laatste levensfase doorstaat. Ze heeft het aan zichzelf te danken en ze heeft er zelf het meeste last van.

Sterkte.
pi_180956196
Hoe je het ook wendt of keert, je oma heeft geprobeerd het te herstellen, ze heeft je niks aangedaan, op basis van de voorbeelden die je noemt, waarvan ik denk dat het niet tijd is om haar deze laatste wens te gunnen dus.
  zondag 5 augustus 2018 @ 10:59:15 #116
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180956203
Harteloze eikel :r
Man of Steal.
pi_180957258
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:58 schreef DeParo het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, je oma heeft geprobeerd het te herstellen, ze heeft je niks aangedaan, op basis van de voorbeelden die je noemt, waarvan ik denk dat het niet tijd is om haar deze laatste wens te gunnen dus.
Lees zijn update eens! }:| Dat mens was niks anders dan een gemene pester en zeurder. Zijn goed recht om te kiezen voor zichzelf en haar niet te willen zien.
pi_180957635
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 10:59 schreef SuperNeger het volgende:
Harteloze eikel :r
Dat iemand op sterven ligt of familie is maakt iemand nog niet ineens een leuk persoon. Ik vind het ook zo vreemd wanneer mensen niet kwaad spreken over doden... terwijl ze voorheen niet door een deur konden bijv.
pi_180961810
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:01 schreef Krollie het volgende:

[..]

Lees zijn update eens! }:| Dat mens was niks anders dan een gemene pester en zeurder. Zijn goed recht om te kiezen voor zichzelf en haar niet te willen zien.
TS zal ongetwijfeld zijn redenen hebben, toch blijft het iemand die op sterven ligt en zoals ik nu lees weinig bezoek hoeft te verwachten, wellicht een reden om haar in ieder geval dan nog even bij te staan. Dan heb je er in ieder geval altijd boven gestaan en hoef je jezelf niks te verwijten wat dat betreft.
pi_180962535
Je oma klinkt als een narcist.

Bij narcisme denken veel mensen aan een slecht en gewetenloos persoon, maar narcisme is een gedragspatroon wat ontstaan is op jonge leeftijd.

Een narcist vindt zichzelf niet geweldiger dan een ander. Een narcist kan het niet verdragen dat hij minder goede eigenschappen heeft. Wij vinden het allemaal niet leuk om op onze fouten gewezen te worden, maar over het algemeen hebben we geleerd te aanvaarden dat we die toch weleens maken en dat we ons ego soms opzij moeten zetten om vooruit te komen in het leven.

Iemand met narcisme lukt dat niet. Als je ze zou vragen of ze over minder goede eigenschappen bezitten, zullen ze dat vaak wel beamen, omdat ze weten dat niemand perfect is. Maar als je ze vraagt welke dat zijn, kunnen ze daar geen antwoord op geven. Of ze zeggen iets van: "Ik heb nogal een sterke mening en dat vindt niet iedereen leuk om te horen." Daarmee willen ze stiekem benadrukken hoe sterk en onafhankelijk ze wel niet zijn.

Door fouten toe te geven, voelt iemand met narcisme zich zeer minderwaardig en kwetsbaar. Of ze nou als kind erg verwend werden of juist altijd kritiek kregen en zodoende narcisme hebben ontwikkeld, in beide gevallen zijn ze daarmee tekort gedaan.

Ze willen de pijn van minderwaardigheid en kwetsbaarheid niet voelen. Ze creëren een zelfbeeld met alleen maar de eigenschappen die ze van zichzelf goed vinden. Hierdoor voelen ze zich krachtig en onafhankelijk, exact het tegenovergestelde van minderwaardig en kwetsbaar. Eigenlijk kiezen ze hiermee om in een leugen te leven. Maar om die leugen voor zichzelf geloofwaardig te houden, moet dat continu door anderen worden bevestigd. Ze zijn heel erg alert op hun imago en hoe ze op anderen overkomen. Ze zijn vaak erg materialistisch ingesteld, omdat dat concreet is en in wezen feitelijk kan aantonen hoe goed en succesvol ze zijn.

Bij andere mensen dwingen ze de bevestiging van hun gewenste zelfbeeld af. Dat kunnen ze het best doen bij mensen die kwetsbaar zijn en makkelijk te manipuleren, want van hen is de kans het grootst dat ze tegen hen opkijken en bevestiging krijgen hoe geweldig ze zijn. De paradox is dat ze tegelijkertijd weinig respect kunnen opbrengen voor mensen die kwetsbaar en afhankelijk zijn. Of beter gezegd: zich kwetsbaar en afhankelijk opstellen. Zij hebben iets van: "Als jij je zwakheid laat zien, roep je het over jezelf af dat je je laat misbruiken". Daarom interesseert jouw welzijn hen niet.

Eigenlijk vind ik narcistische mensen juist tragisch.

~~~~~~~~~~

Als dit op jouw oma slaat, misschien moeten jullie als familie toch maar overwegen het leed wat ze jullie heeft aangedaan even te parkeren. Misschien is dit juist het moment om te vragen hoe haar eigen jeugd is geweest. Als ze op dezelfde manier is behandeld als hoe ze jullie heeft behandeld, dan kan je je iig voorstellen hoe dat voor haar heeft gevoeld.

Als je haar daarvoor erkenning geeft, heb je kans dat ze zich meer voor jullie durft open te stellen. Nu bevestig je haar idee dat wanneer ze in een kwetsbare positie is mensen haar laten vallen
pi_180962999
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Je oma klinkt als een narcist.

Bij narcisme denken veel mensen aan een slecht en gewetenloos persoon, maar narcisme is een gedragspatroon wat ontstaan is op jonge leeftijd.

Een narcist vindt zichzelf niet geweldiger dan een ander. Een narcist kan het niet verdragen dat hij minder goede eigenschappen heeft. Wij vinden het allemaal niet leuk om op onze fouten gewezen te worden, maar over het algemeen hebben we geleerd te aanvaarden dat we die toch weleens maken en dat we ons ego soms opzij moeten zetten om vooruit te komen in het leven.

Iemand met narcisme lukt dat niet. Als je ze zou vragen of ze over minder goede eigenschappen bezitten, zullen ze dat vaak wel beamen, omdat ze weten dat niemand perfect is. Maar als je ze vraagt welke dat zijn, kunnen ze daar geen antwoord op geven. Of ze zeggen iets van: "Ik heb nogal een sterke mening en dat vindt niet iedereen leuk om te horen." Daarmee willen ze stiekem benadrukken hoe sterk en onafhankelijk ze wel niet zijn.

Door fouten toe te geven, voelt iemand met narcisme zich zeer minderwaardig en kwetsbaar. Of ze nou als kind erg verwend werden of juist altijd kritiek kregen en zodoende narcisme hebben ontwikkeld, in beide gevallen zijn ze daarmee tekort gedaan.

Ze willen de pijn van minderwaardigheid en kwetsbaarheid niet voelen. Ze creëren een zelfbeeld met alleen maar de eigenschappen die ze van zichzelf goed vinden. Hierdoor voelen ze zich krachtig en onafhankelijk, exact het tegenovergestelde van minderwaardig en kwetsbaar. Eigenlijk kiezen ze hiermee om in een leugen te leven. Maar om die leugen voor zichzelf geloofwaardig te houden, moet dat continu door anderen worden bevestigd. Ze zijn heel erg alert op hun imago en hoe ze op anderen overkomen. Ze zijn vaak erg materialistisch ingesteld, omdat dat concreet is en in wezen feitelijk kan aantonen hoe goed en succesvol ze zijn.

Bij andere mensen dwingen ze de bevestiging van hun gewenste zelfbeeld af. Dat kunnen ze het best doen bij mensen die kwetsbaar zijn en makkelijk te manipuleren, want van hen is de kans het grootst dat ze tegen hen opkijken en bevestiging krijgen hoe geweldig ze zijn. De paradox is dat ze tegelijkertijd weinig respect kunnen opbrengen voor mensen die kwetsbaar en afhankelijk zijn. Of beter gezegd: zich kwetsbaar en afhankelijk opstellen. Zij hebben iets van: "Als jij je zwakheid laat zien, roep je het over jezelf af dat je je laat misbruiken". Daarom interesseert jouw welzijn hen niet.

Eigenlijk vind ik narcistische mensen juist tragisch.

~~~~~~~~~~

Als dit op jouw oma slaat, misschien moeten jullie als familie toch maar overwegen het leed wat ze jullie heeft aangedaan even te parkeren. Misschien is dit juist het moment om te vragen hoe haar eigen jeugd is geweest. Als ze op dezelfde manier is behandeld als hoe ze jullie heeft behandeld, dan kan je je iig voorstellen hoe dat voor haar heeft gevoeld.

Als je haar daarvoor erkenning geeft, heb je kans dat ze zich meer voor jullie durft open te stellen. Nu bevestig je haar idee dat wanneer ze in een kwetsbare positie is mensen haar laten vallen
Met dat laatste ben ik het eens, bovendien loop je het risico dat als ze eenmaal is overleden dat familieleden zichzelf dingen gaan lopen verwijten omdat ze haar niet hebben bezocht op haar sterfbed, hoe begrijpelijk dat ook is het geeft wellicht toch een stukje voldoening om die wrok toch maar even te parkeren zoals je dat mooi zegt.
pi_180964792
Waarom hebben mensen hier zo'n drang om te doen alsof je spijt kan krijgen als je niet gaat? Enige veilige lijkt voor jullie te zijn om maar te gaan terwijl er toch genoeg situaties zijn waarin iemand juist geen spijt krijgt als hij niet gaat, maar eerder wel spijt krijgt als hij wel zou gaan omdat ie zich dan laat leiden door mensen zoals jullie o.a. Mensen kunnen heel goed niet op een begrafenis komen en sterfbed en de rest van hun leven heel blij met die beslissing zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')