abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180284847
Pas geleden heb ik een sociale huurwoning betrokken.

Nu krijg ik een brief van Stedin dat ik binnen 10 dagen een energieleverancier moet nemen. Doe ik dat niet dan sluiten ze me af.

Oke, dat lijkt me logisch. Maar ze zeggen dat de kosten voor het afsluiten dan op mijn rekening komen? Mag dit wel?

Behalve het huurcontract voor de woning bij de woningbouw heb ik volgens mij nergens een handtekening gezet?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:23:11 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180284927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:20 schreef tstile het volgende:
Pas geleden heb ik een sociale huurwoning betrokken.

Nu krijg ik een brief van Stedin dat ik binnen 10 dagen een energieleverancier moet nemen. Doe ik dat niet dan sluiten ze me af.

Oke, dat lijkt me logisch. Maar ze zeggen dat de kosten voor het afsluiten dan op mijn rekening komen? Mag dit wel?

Behalve het huurcontract voor de woning bij de woningbouw heb ik volgens mij nergens een handtekening gezet?
Je bent gewoon verplicht een leverancier voor elektriciteit en gas te nemen.
Als je dat niet doet dan ontvangt Stedin (de netwerkbeheerder) geen geld en gaan ze je afsluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180284986
Over het algemeen loopt het niet zo'n vaart, niet te druk maken.

Er zijn mensen (zoals ik) die juist van het gas af proberen te komen zonder kosten door hun gascontract op te zeggen bij de energieleverancier. De periode tot ze je daadwerkelijk afsluiten kan meer dan een jaar zijn. En dat "afsluiten" is dan een slotje op je gasmeter, ze halen hem niet eens weg...

Maar het is ook zo geregeld, even bij http://gaslicht.com kijken en de hoogste welkomstbonus pakken.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:25:23 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180285005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent gewoon verplicht een leverancier voor elektriciteit en gas te nemen.
Als je dat niet doet dan ontvangt Stedin (de netwerkbeheerder) geen geld en gaan ze je afsluiten.
Maar dat was niet de vraag van TS :)

Elders op het forum is een heel lange discussie over het afsluiten van gas TS, lees die maar eens door.
Dum de dum
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:27:41 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Maar dat was niet de vraag van TS :)

Elders op het forum is een heel lange discussie over het afsluiten van gas TS, lees die maar eens door.
Ja ik ken die discussie, en die heeft niets te maken met de situatie van TS.
TS vraagt zich af of het wel of niet terecht is dat de kosten voor afsluiten aan hem worden doorberekend als hij geen contract aangaat met een energieleverancier.
TS is een nieuwe bewoner van het huis, als hij geen gas en elektriciteit nodig gaat hebben dan is er wat aan de hand lijkt me, en als hij het wel nodig gaat hebben dan moet hij dus een contract met een energieleverancier aangaan.

Ik verwacht dat ze in een situatie als deze een stuk sneller komen afsluiten dan iemand die all-electric is gegaan in het huis waar hij al jaren woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:28:37 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285112
En TS moet even in zijn huurcontract kijken of daar geen verplichting staat een contract met een energieleverancier aan te gaan, grote kans van wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180285117
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:20 schreef tstile het volgende:
Pas geleden heb ik een sociale huurwoning betrokken.

Nu krijg ik een brief van Stedin dat ik binnen 10 dagen een energieleverancier moet nemen. Doe ik dat niet dan sluiten ze me af.

Oke, dat lijkt me logisch. Maar ze zeggen dat de kosten voor het afsluiten dan op mijn rekening komen? Mag dit wel?

Behalve het huurcontract voor de woning bij de woningbouw heb ik volgens mij nergens een handtekening gezet?
Het alternatief is dat bij iedere woningwissel op voorhand afgesloten wordt en pas na afsluiten contract weer aangesloten, dan hebben we allemaal sowieso kosten bij verhuizen. Willen we dat?
.
pi_180285131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ze in een situatie als deze een stuk sneller komen afsluiten dan iemand die all-electric is gegaan in het huis waar hij al jaren woont.
Die kregen dezelfde brief, en toen nog 1 en toen heel lang niets, en dan uiteindelijk kwam er iemand om een slotje op de meter te zetten ;)

Ook iemand die deze standaardbrief kreeg terwijl hij al een slotje had :P
pi_180285143
Hoezo zou ik verplicht zijn hun gas en stroom af te nemen? Ik heb hun kabel en gasleiding hier niet aangesloten dus hoe kunnen ze mij dwingen om een contract af te sluiten of voor de afsluitkosten op te draaien?

Ik huur een woning van de woningbouw. Wat Stedin doet of wil zoeken ze maar uit.

Er is natuurlijk het verschil met anderen dat ik nooit een contract ben aangegaan aangezien ik deze woning net heb betrokken en op het vorige adres ook geen klant van hun was.

Dus zouden ze mij echt hiervoor kunnen laten betalen? Ik hou niet zo van zulke dreigementen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:31:35 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die kregen dezelfde brief, en toen nog 1 en toen heel lang niets, en dan uiteindelijk kwam er iemand om een slotje op de meter te zetten ;)
Ja, en die hadden allemaal een andere manier van verwarmen en warmwatervoorziening, en hadden nog steeds een contract met een energieleverancier voor elektriciteit.

Dit is een nieuwe bewoner, ik verwacht dat de verhuurder daar zelfs iets over in het huurcontract heeft staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180285236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:29 schreef tstile het volgende:
Hoezo zou ik verplicht zijn hun gas en stroom af te nemen? Ik heb hun kabel en gasleiding hier niet aangesloten dus hoe kunnen ze mij dwingen om een contract af te sluiten of voor de afsluitkosten op te draaien?

Ik huur een woning van de woningbouw. Wat Stedin doet of wil zoeken ze maar uit.

Er is natuurlijk het verschil met anderen dat ik nooit een contract ben aangegaan aangezien ik deze woning net heb betrokken en op het vorige adres ook geen klant van hun was.

Dus zouden ze mij echt hiervoor kunnen laten betalen? Ik hou niet zo van zulke dreigementen.
Weet je niet zeker dat het om de aansluitkosten gaat?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:32:28 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180285237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:29 schreef tstile het volgende:
Hoezo zou ik verplicht zijn hun gas en stroom af te nemen? Ik heb hun kabel en gasleiding hier niet aangesloten dus hoe kunnen ze mij dwingen om een contract af te sluiten of voor de afsluitkosten op te draaien?

Ik huur een woning van de woningbouw. Wat Stedin doet of wil zoeken ze maar uit.

Er is natuurlijk het verschil met anderen dat ik nooit een contract ben aangegaan aangezien ik deze woning net heb betrokken en op het vorige adres ook geen klant van hun was.

Dus zouden ze mij echt hiervoor kunnen laten betalen? Ik hou niet zo van zulke dreigementen.
Laten we de discussie maar anders maken, wil je wel gas en stroom? En van wie zou je dat dan willen?
Dum de dum
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:32:47 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:29 schreef tstile het volgende:
Hoezo zou ik verplicht zijn hun gas en stroom af te nemen? Ik heb hun kabel en gasleiding hier niet aangesloten dus hoe kunnen ze mij dwingen om een contract af te sluiten of voor de afsluitkosten op te draaien?

Ik huur een woning van de woningbouw. Wat Stedin doet of wil zoeken ze maar uit.

Er is natuurlijk het verschil met anderen dat ik nooit een contract ben aangegaan aangezien ik deze woning net heb betrokken en op het vorige adres ook geen klant van hun was.

Dus zouden ze mij echt hiervoor kunnen laten betalen? Ik hou niet zo van zulke dreigementen.
Dan doe je het toch niet joh, ook geen gas en stroom verbruiken dan.
Met een beetje mazzel hangen er al slimme meters, weten ze precies wat je verbruikt hebt tot ze je afsluiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180285280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan doe je het toch niet joh, ook geen gas en stroom verbruiken dan.
Met een beetje mazzel hangen er al slimme meters, weten ze precies wat je verbruikt hebt tot ze je afsluiten.
Aangezien ik geen contract heb en zij zelf die stroom en het gas door de leiding sturen bieden ze het dus momenteel gratis aan. Als ze het niet willen weggeven dan moeten ze het niet aanbieden.
pi_180285326
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:32 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Laten we de discussie maar anders maken, wil je wel gas en stroom? En van wie zou je dat dan willen?
Stel ik zet zonnepanelen in de achtertuin/schuur en ik vul af en toe een gasfles met LPG voor het koken en douchen. Dan ben ik dus voorzien in mijn behoefte. Dan vraag ik me af of ze de kosten voor het afsluiten echt op mij kunnen verhalen.

Zo niet dan vind ik het flink onbeschoft om hiermee te gaan dreigen in een brief. Het gaat me om het principe.
pi_180285336
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:34 schreef tstile het volgende:

[..]

Aangezien ik geen contract heb en zij zelf die stroom en het gas door de leiding sturen bieden ze het dus momenteel gratis aan. Als ze het niet willen weggeven dan moeten ze het niet aanbieden.
De meters lopen gewoon door als je het verbruikt. Vorige bewoner heeft eindstand doorgegeven (en vaak ook nog slimme meter). Dus zodra je weer een contract hebt of bij afsluiting komt de afrekening voor die periode ook wel.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:37:26 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180285359
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:36 schreef tstile het volgende:

[..]

Stel ik zet zonnepanelen in de achtertuin/schuur en ik vul af en toe een gasfles met LPG voor het koken en douchen. Dan ben ik dus voorzien in mijn behoefte. Dan vraag ik me af of ze de kosten voor het afsluiten echt op mij kunnen verhalen.

Zo niet dan vind ik het flink onbeschoft om hiermee te gaan dreigen in een brief. Het gaat me om het principe.
Dan moet je het gas topic opzoeken, in principe kan je er zonder kosten vanaf.

Kost het je wel een godsvermogen om weer aangesloten te worden.
Dum de dum
pi_180285364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:36 schreef tstile het volgende:

[..]

Stel ik zet zonnepanelen in de achtertuin/schuur en ik vul af en toe een gasfles met LPG voor het koken en douchen. Dan ben ik dus voorzien in mijn behoefte. Dan vraag ik me af of ze de kosten voor het afsluiten echt op mij kunnen verhalen.

Zo niet dan vind ik het flink onbeschoft om hiermee te gaan dreigen in een brief. Het gaat me om het principe.
Staat er "afsluitkosten" of "aansluitkosten"? ;)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:38:25 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:37 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dan moet je het gas topic opzoeken, in principe kan je er zonder kosten vanaf.

Kost het je wel een godsvermogen om weer aangesloten te worden.
Plus dat hij een huurwoning heeft en waarschijnlijk de verwarmingsinstallatie helemaal niet zomaar mag vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:39:16 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:36 schreef tstile het volgende:

[..]

Stel ik zet zonnepanelen in de achtertuin/schuur en ik vul af en toe een gasfles met LPG voor het koken en douchen. Dan ben ik dus voorzien in mijn behoefte. Dan vraag ik me af of ze de kosten voor het afsluiten echt op mij kunnen verhalen.

Zo niet dan vind ik het flink onbeschoft om hiermee te gaan dreigen in een brief. Het gaat me om het principe.
Ja? Hoe ga je dat doen met zonnepanelen? Je gebruikt geen stroom als het donker of zwaarbewolkt is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:43:15 #21
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_180285537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Hoe ga je dat doen met zonnepanelen? Je gebruikt geen stroom als het donker of zwaarbewolkt is?
accupakket aan de muur, niet dat het loont, maar technisch gezien zou het kunnen.

TS is alleen een zeikert die gewoon stroom en gas gaat afnemen
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_180285556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:43 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

accupakket aan de muur, niet dat het loont, maar technisch gezien zou het kunnen.

TS is alleen een zeikert die gewoon stroom en gas gaat afnemen
Dan zit je in de winter iig regelmatig dagen zonder stroom ;)
pi_180285611
Principes zijn vaak duur ;)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 17:46:08 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180285614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:43 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

accupakket aan de muur, niet dat het loont, maar technisch gezien zou het kunnen.

TS is alleen een zeikert die gewoon stroom en gas gaat afnemen
Ja, het loont vooralsnog nog niet, de accu's hebben niet voldoende vermogen om in je stroombehoefte te voorzien van oktober tot april, tenzij je voor ¤ 50.000 aan accu's gaat ophangen, dan kom je een heel eind als je niet teveel stroom verbruikt, moet je de hut niet elektrisch gaan verwarmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180285687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het loont vooralsnog nog niet, de accu's hebben niet voldoende vermogen om in je stroombehoefte te voorzien van oktober tot april, tenzij je voor ¤ 50.000 aan accu's gaat ophangen, dan kom je een heel eind als je niet teveel stroom verbruikt, moet je de hut niet elektrisch gaan verwarmen.
En niet alle oplossingen (zoals Tesla's Powerwall) werken "off grid". Dus je zal toch een stroomaansluiting moeten hebben.

Een dieselgenerator (desnoods op plantaardige olie) erbij is nog wel te doen, volgens mijn eerdere berekeningen kan je dan voor zo'n ¤0,38 per kWh zelf je stroom opwekken. En als je de warmte van de dieselmotor 's winters ook nog eens kan gebruiken via een warmtewisselaar, dan heb je nog iets meer rendement van je generator.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')