abonnement Unibet Coolblue
pi_180229817
Hi

Als opvolging van mijn vorige topic; WGR / Vraag over huren en/of hypotheek

ik ben gisteren wezen kijken bij een appartement. Dit appartement is van de woningbouw geweest. Voorheen is het gehuurd, en nu wordt het dus verkocht. Ze hebben er nieuw laminaat ingelegd, nieuwe keuken (wel simpele), nieuwe badkamer, nieuwe wc.
Mijn vriendin en ik zjin hier erg enthausiast over.

Je betaalt 123euro VVE pm

Nu is mijn vraag: is het verstandig om van de woningbouw te kopen?
Hebben jullie tips met het uitbrengen van een bod? De vraagprijs bieden of onder bieden?
Het is trouwens in Oss.

En wat is jullie advies qua hypotheek? Ik en mijn vriendin zouden het allebei kunnen dragen. Is het dan verstandig om het op 1 naam te doen of op beide namen?

Ik heb zelf ong 15% van de vraagprijs als spaargeld, En mijn vriendin 10%.
En wat zouden jullie doen, het volledige spaargeld er tegenaan gooien? of het volledige bedrag via de hypotheek doen (ivm lage hypotheekrente)

Onze gedachte hierachter is ook, mochten we later een keer willen verhuizen, dan kunnen we het altijd nog verhuren.

Als jullie andere relevante informatie nodig hebben, vraag maar raak.

Veel vragen, misschien een warrig verhaal, maar ik hoop dat het plaatje ongeveer duidelijk is.

Groeten
pi_180229844
Alleen verstandig als je al in dat huis woont.
pi_180229868
Ik zou me niet te blind staren op nieuw laminaat of een keuken, dat zijn de kosten niet en het is toch maar de vraag of het naar jullie wens is.

Wat ik zeker ook zou meenemen in de overweging om het wel of niet te doen:

- hoe is de verwarming geregeld
- hou oud is het appartement
- wat voor glas zit er in de kozijnen
- hoe is de isolatie
- kan je gemakkelijk van het aardgas
- wat is het verbruik van vorige bewoner(s) of van je buren
- hoe gezond is de VVE

Gas gaat sowieso fors duurder worden, de overheid wil ons van het aardgas af en als je in een appartement woont ben je behoorlijk afhankelijk van de VVE als er geïsoleerd moet gaan worden of als er andere grote ingrepen nodig zijn.

Wat betreft het verhuren: zolang je nog een hypotheek hebt op de woning zal ook bank daar akkoord mee moeten gaan en dat doen ze niet zo snel. En als je er zelf niet woont, is de rente ook niet aftrekbaar (HRA).

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-07-2018 09:04:36 ]
pi_180229924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:58 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ik zeker ook zou meenemen in de overweging om het wel of niet te doen:

- hoe is de verwarming geregeld
- hoe is de isolatie
- kan je gemakkelijk van het aardgas
- hoe gezond is de VVE

Gas gaat sowieso fors duurder worden, de overheid wil ons van het aardgas af en als je in een appartement woont ben je behoorlijk afhankelijk van de VVE als er geïsoleerd moet gaan worden of als er andere grote ingrepen nodig zijn.

Wat betreft het verhuren: zolang je nog een hypotheek hebt op de woning zal ook bank daar akkoord mee moeten gaan en dat doen ze niet zo snel.
Het huis heeft energielabel D, dus niet heel goed geisoleerd.
Sommige ramen hebben dubbel glas, maar aan de andere zijde bijv. niet.

hoe bedoel je kun je makkelijk van het aardgas?
Qua wijzigingen qua gas etc, dat is toch bij elk huis/appartement nu zo?
pi_180229952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:04 schreef Lonsje het volgende:

[..]

Het huis heeft energielabel D, dus niet heel goed geisoleerd.
Sommige ramen hebben dubbel glas, maar aan de andere zijde bijv. niet.

hoe bedoel je kun je makkelijk van het aardgas?
Nieuwe woningen krijgen geen gasaansluiting meer, oude woningen wil men van het gas af hebben, aardgas zal duurder worden.

Bij het bouwen of kopen van een woning doe je er dus goed aan om te kijken of dit uitvoerbaar is.
Ik verwacht dat een woning over 15 jaar moeilijker te verkopen is als je deze niet zonder grote investeringen van het aardgas kan krijgen.

Om bijvoorbeeld rendabel te kunnen verwarmen met een warmtepomp zal je isolatie eerst naar "energielabel A" niveau gebracht moeten worden.

Oude flatjes en historische grachtenpanden gaan echt wel een probleem worden op dit vlak.

Huurflats zijn nog plat te gooien en nieuw te bouwen naar huidige maatstaven maar op het moment dat het verkocht is aan verschillende eigenaren, kan je niet in je ééntje beslissen om nieuwbouw te plegen ;)

Het is dus ook wel logisch dat woningbouwverenigingen van dit soort gebouwen af willen, de andere optie is dat ze straks fors moeten gaan investeren van de overheid.
pi_180229984
Oke nice, ik ga de vragen sowieso even uitzetten naar de makelaar. Top
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:11:46 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180229991
De energietransitie is inderdaad geen reden om wel/niet van een corporatie te kopen. Iedereen krijgt hier mee te maken.

Oude flats zijn heel geschikt om aan te sluiten op HT warmtenetten. Grachtenpanden hebben een andere oplossing nodig, maar die mensen hebben vermoedelijk geld genoeg. Grotere problemen voorzie ik in bij jaren 80 rijtjeswoningen.

Van belang is een eventueel terugkoop beding. Als daar inderdaad sprake van is, zou ik een andere woning zoeken.

Verder moet je op dezelfde punten letten als bij willekeurig welke andere verkoper/woning.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180229998
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:11 schreef Lonsje het volgende:
Oke nice, ik ga de vragen sowieso even uitzetten naar de makelaar. Top
De makelaar van de verkopende partij zal zeggen dat het zo'n vaart niet loopt.
Die wil alleen maar verkopen.

Ik zou zelf iemand inhuren om uit te laten zoeken wat er met de woning mogelijk is op dat vlak.
pi_180230027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:11 schreef Tinkepink het volgende:
De energietransitie is inderdaad geen reden om wel/niet van een corporatie te kopen. Iedereen krijgt hier mee te maken.

Wel van belang is een eventueel terugkoop beding. Als daar inderdaad sprake van is, zou ik een andere woning zoeken.

Verder moet je op dezelfde punten letten als bij willekeurig welke andere verkoper/woning.
Geen reden? Iedereen krijgt hier mee te maken?

Ja uiteraard krijgt iedereen er mee te maken en als je in een appartement uit de jaren '80 of ouder woont heb je gewoon een fors probleem. De isolatie is dan vrijwel altijd onvoldoende.

Aardgas gaat fors duurder worden en isoleren zonder de VVE erbij te betrekken gaat vaak niet. En de VVE moet maar gezond genoeg zijn om dat te kunnen. Mogelijk gaat de maandelijkse bijdrage voor de VVE dus ook nog fors omhoog.

Ik zou er niet te makkelijk over denken, TS wil nu wat kopen en kan nu nog verstandige keuzes maken.

Het negeren onder het mom van "ja maar iedereen krijgt daar toch mee te maken" vind ik niet heel verstandig, het is nogal een aanschaf.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:16:00 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180230047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geen reden? Iedereen krijgt hier mee te maken?

Ja uiteraard krijgt iedereen er mee te maken en als je in een appartement uit de jaren '80 of ouder woont heb je gewoon een fors probleem. De isolatie is dan vrijwel altijd onvoldoende.

Aardgas gaat fors duurder worden en isoleren zonder de VVE erbij te betrekken gaat vaak niet. En de VVE moet maar gezond genoeg zijn om dat te kunnen. Mogelijk gaat de maandelijkse bijdrage voor de VVE dus ook nog fors omhoog.

Ik zou er niet te makkelijk over denken, TS wil nu wat kopen en kan nu nog verstandige keuzes maken.
Zie mijn edit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180230070
Ik waardeer het erg dat jullie hier tijd in steken om jullie motivatie te geven ^O^
pi_180230079
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zie mijn edit.
Ook als je op een warmtenet zit, blijft het een "D-label" appartement. Ook een warmtenet levert z'n energie niet gratis en is vaak gekoppeld aan... de gasprijs... Er zijn discussies gaande om dat in de toekomst los te koppelen maar een zekerheid biedt dat niet.

Hoe sneu het ook is voor mensen die nu een oude, slecht geïsoleerde woning bezitten en het kwijt willen, ik zou niet meer adviseren om het te kopen, tenzij je een betaalbaar plan hebt om dat aan te pakken.

Tegenover mijn oude woning staan momenteel 4 woningen van de woningbouwvereniging te koop. Dat zijn 4 woningen uit 1972, geen CV (gaskachel), deels enkel glas. Geen wonder dat ze daar nu ineens vanaf willen. Ik zou het ook niet kopen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:23:23 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180230160
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook als je op een warmtenet zit, blijft het een "D-label" appartement. Ook een warmtenet levert z'n energie niet gratis en is vaak gekoppeld aan... de gasprijs...
De koppeling aan de gasprijs wordt volgens mij niet meer in de huidige vorm voortgezet, zo zijn de plannen. Maar dit is geen energietransitie topic. Vermoedelijk is slechte isolatie et cetera een punt waar ze bij iedere woning die binnen budget valt mee te maken krijgen. Je zult maar een rijtjeswoning moeten isoleren :X

Zoals ik al zei, lijkt een terugkoopbeding mij een grotere zorg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180230171
We hebben het over een stijging van gas etc. Maar hoeveel is die stijging dan?
Stel je betaalt nu 150euro gwl, hoeveel wordt dat?
pi_180230179
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:23 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De koppeling aan de gasprijs wordt volgens mij niet meer in de huidige vorm voortgezet, zo zijn de plannen. Maar dit is geen energietransitie topic. Vermoedelijk is slechte isolatie et cetera een punt waar ze bij iedere woning die binnen budget valt mee te maken krijgen. Je zult maar een rijtjeswoning moeten isoleren :X

Zoals ik al zei, lijkt een terugkoopbeding mij een grotere zorg.
Het is geen energietransitie topic maar het is wel een héél actueel onderwerp dat je eigenlijk niet kan negeren.

Juist als je nu een woning koopt waarbij je afhankelijk bent van een VVE voor grote beslissingen op het gebied van isolatie en verwarming dan is het héél verstandig dat uit te zoeken voor je 1,5 ton of meer uitgeeft :)

En bij de verkoopmakelaar moet je dan uiteraard niet zijn, die heeft alleen als doel om de woning te verkopen.
pi_180230228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:24 schreef Lonsje het volgende:
We hebben het over een stijging van gas etc. Maar hoeveel is die stijging dan?
Stel je betaalt nu 150euro gwl, hoeveel wordt dat?
Dat zal van kabinet tot kabinet verschillen.
Aardgas zal ontmoedigd worden, dus binnen 10 -15 jaar een prijsstijging van 50% door een hogere energiebelasting op aardgas lijkt me niet onmogelijk.

Edit, aanvulling: https://www.koelplan.nl/gasprijs-duurder

quote:
Nederland is verslaafd aan aardgas, maar moet er langzaam maar zeker vanaf. Reden om de energiebelasting op aardgas ongeveer 75 procent te laten stijgen in een tijdbestek van twaalf jaar. Meevallertje is dat de belasting op stroom waarschijnlijk met de helft gaat dalen.
Het voorstel voor verhoging van de energiebelasting komt uit de koker van Diederik Samson. Met de bovengenoemde maatregelen moet de aanschaf van elektrische warmtepompen aantrekkelijker worden.

Diederik Samson is onderhandelaar voor het Nederlandse Klimaatakkoord. Dit heeft als doel om in 2030 de uitstoot van CO2 met 49 procent te laten dalen. Aardgas is nu nog zo goedkoop dat de alternatieven voor de gasgestookte cv-ketel zoals warmtenet/stadsverwarming en elektrische warmtepompen niet aantrekkelijk genoeg zijn.

26 juni aanstaande vinden de laatst onderhandelingen plaats en wordt een eindvoorstel opgesteld. Dat zal in de tweede week van juli door Diederik Samson openbaar worden gemaakt.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:32:32 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180230276
En naar goed Nederlandsch gebruik komt er gewoon een transitiesubsidie.

Laat je niet gek maken.
And so is the past
pi_180230303
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En naar goed Nederlandsch gebruik komt er gewoon een transitiesubsidie.

Laat je niet gek maken.
De overheid zet in op duurzaamheidsleningen met een lage rente voor verbetering van de isolatie of aanschaf van een warmtepomp.
Subsidies voor warmtepompen zijn er al.

Gokken op extra subsidies lijkt me niet verstandig. Daarnaast is een subsidie niet kostendekkend.
pi_180230439
Magnet vanwaar deze kennis over dit soort zaken?
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:45:08 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180230454
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:44 schreef Lonsje het volgende:
Magnet vanwaar deze kennis over dit soort zaken?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik werk in dit vakgebied.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180230541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik werk in dit vakgebied.
wat bedoel je precies met het terugkoopbeding? wat maakt het zo'n groot risico?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:07:29 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180230750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:51 schreef Lonsje het volgende:

[..]

wat bedoel je precies met het terugkoopbeding? wat maakt het zo'n groot risico?
In een dergelijk geval moet je terug verkopen aan de woningcorporatie tegen een door hun vastgestelde waarde. Als “ruil” krijg je nu zogenaamd korting op de huidige aankoopwaarde. Wat natuurlijk onzin is, want er zijn geen vaste prijzen voor huizen. Een huis is waard wat de gek er voor geeft.
Uiteindelijk krijg je bij verkoop vaak minder terug dan je zelf hebt betaald.
Google maar eens op koopgarant. Er liep ook een topic op fok over.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180230962
Zou je dan per uitstek beter voor een nieuwbouw iets moeten gaan? De meeste nieuwbouw woningen hebben ook nog een gas aansluiting toch? En de prijs ligt dan echt vele malen hoger.
pi_180230972
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In een dergelijk geval moet je terug verkopen aan de woningcorporatie tegen een door hun vastgestelde waarde. Als “ruil” krijg je nu zogenaamd korting op de huidige aankoopwaarde. Wat natuurlijk onzin is, want er zijn geen vaste prijzen voor huizen. Een huis is waard wat de gek er voor geeft.
Uiteindelijk krijg je bij verkoop vaak minder terug dan je zelf hebt betaald.
Google maar eens op koopgarant. Er liep ook een topic op fok over.
Hier ga ik naar informeren thanks!
pi_180231062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:19 schreef Lonsje het volgende:

[..]

Hier ga ik naar informeren thanks!
Er is ook een aflevering met Teun van de Keuken (meen ik) over koopgarant. Kijk die ook nog even, dan weet je zeker dat je het niet wilt.

Edit: programma de monitor

Die FOK!ker zat ook in dat programma.
Somebody that I used to know
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:29:56 #26
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180231134
Koopgarant of terugkoop constructies moet je hard van wegrennen. Oplichterij. Er hebben er hier wat topics over gelopen, en online is er ook genoeg over terug te vinden.

Verder, vraag eens bij de buren hoe het onderhoud is geweest de laatste jaren. Woningbouw is daar over het algemeen niet zo van, je kan je een behoorlijke berg werk en kosten op de hals halen.

Met een woningbouw in de vve moet je ook kijken hoe het zit met het aantal stemmen dat die woningbouw heeft. Is dat meer dan 50% dan zit je dus met een vve die vrijwel niks kan bij stemming, tenzij de woningbouw ook wilt.

Ik zit nu in een huurhuis, en ik denk dat ik net als de meeste huurders de instelling heb dat als de woningbouw het aan mij zou willen verkopen ze geld mee moesten brengen ipv dat ik er geld voor betaal gezien het onderhoud.
Dum de dum
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:30:23 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180231141
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:19 schreef Lonsje het volgende:
Zou je dan per uitstek beter voor een nieuwbouw iets moeten gaan? De meeste nieuwbouw woningen hebben ook nog een gas aansluiting toch? En de prijs ligt dan echt vele malen hoger.
Een en ander ligt wat genuanceerder. Nieuwbouw is inderdaad beter geïsoleerd en waarschijnlijk geschikt voor een warmtepomp (niet altijd). Nadeel: de prijzen liggen hoger.
Echte nieuwbouw na 1 juli zou geen gas meer horen te hebben (al zijn er uitzonderingen mogelijk). De aansluitplicht is namelijk vervallen voor nieuwbouw.

Ga voor een huis waar jij he goed voelt en waarvan kosten en te verwachten kosten in evenwicht zijn met de waarde. Blijf uit de buurt van koopgarant. En ben je bang dat je in de toekomst eventuele investeringen in je huis niet kan dragen, blijf dan huren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180231199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:19 schreef Lonsje het volgende:
Zou je dan per uitstek beter voor een nieuwbouw iets moeten gaan? De meeste nieuwbouw woningen hebben ook nog een gas aansluiting toch? En de prijs ligt dan echt vele malen hoger.
Als dat beschikbaar en financieel haalbaar is , zou ik zonder meer daar voor kiezen.
pi_180231326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:04 schreef Lonsje het volgende:

Het huis heeft energielabel D, dus niet heel goed geisoleerd.
Sommige ramen hebben dubbel glas, maar aan de andere zijde bijv. niet.

Ik lees een aantal dingen:

1) De WBV is blijkbaar grooteigenaar van het hele complex en verkoopt stapsgewijs appartementen? Dat betekent op korte termijn dat de WBV een meerderheidsstem in de VvE heeft en haar wil kan doordrukken ten koste van de individuele kopers/eigenaren, zoals jij misschien wordt

2) Beroerde isolatie. Gaat een hoop geld zitten in het optimaliseren en verduurzamen (van het gas af) voor zo'n oud appartementen complex.

3) Ramen met enkel glas. Afgezien van de onzin van enkel glas, is het ook ng eens slecht voor het houtwerk. Kijk dus s.v.p. hoe het houtwerk eruit ziet en vraag je af waarom ze er nog gen isolatieglas in hebben gezet (noodlijdende VvE)?

Mij bekruipt het idee dat de WBV van afgeschreven complex af wil. Intuitief zou ik zeggen: slopen en duurzaam herbouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180231395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:07 schreef MaGNeT het volgende:

Huurflats zijn nog plat te gooien en nieuw te bouwen naar huidige maatstaven maar op het moment dat het verkocht is aan verschillende eigenaren, kan je niet in je ééntje beslissen om nieuwbouw te plegen ;)

Het is dus ook wel logisch dat woningbouwverenigingen van dit soort gebouwen af willen, de andere optie is dat ze straks fors moeten gaan investeren van de overheid.
Dit is de kern van mijn zorg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180231795
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:44 schreef Lonsje het volgende:
Magnet vanwaar deze kennis over dit soort zaken?
Omdat ik net in de situatie zit / zat van een woning kopen. In mijn geval wordt deze op dit moment gasloos gemaakt ;)

Het is niet om je bang te maken, wel om nu al te kijken of verduurzamen haalbaar is vóór je een hypotheek afsluit waar je nog heel lang aan vast gaat zitten.

Over 10 of 15 jaar wil je mss naar wat groters, dan wil je de huidige woning ook weer voor een goede prijs kwijt kunnen.
pi_180232325
Hmm, wel bijzonder dat de makelaar hier dan zo niets over zegt.
pi_180232535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:37 schreef Lonsje het volgende:
Hmm, wel bijzonder dat de makelaar hier dan zo niets over zegt.
Welk belang denk je dat de makelaar heeft bij het noemen van de nadelen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180232918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Welk belang denk je dat de makelaar heeft bij het noemen van de nadelen?
Zijn ze dat niet verplicht om te vertellen?
pi_180233068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef Lonsje het volgende:
Zijn ze dat niet verplicht om te vertellen?
Voor zover het (verborgen) ernstige gebreken zijn die het gebruik als woning in de weg staan, moeten ze dat wel vertellen, namens de verkoper.

Een VvE die duur, niet functioneert en/of wordt gedomineerd door één partij, valt daar niet onder.

Enkel glas lijkt me ook niet, energielabel weet je al. Blijft weinig over.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180233094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:00 schreef Lonsje het volgende:

[..]

Zijn ze dat niet verplicht om te vertellen?
Ze mogen niet liegen of verborgen verbreken achterhouden.

Energielabel D is geen verborgen gebrek maar wel een punt van aandacht.

Doe zelf je onderzoek, jij betaalt straks je energierekening, niet de makelaar of iemand van dit forum ;)
pi_180233113
Is er een goede meer jaren onderhoud plan opgesteld en zit er al wat in de reserve pot van de vve. Of heeft de wbv gewoon een vve op laten richten en zien ze maar weer hoe het loopt?
pi_180236231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:08 schreef Basp1 het volgende:
Is er een goede meer jaren onderhoud plan opgesteld en zit er al wat in de reserve pot van de vve. Of heeft de wbv gewoon een vve op laten richten en zien ze maar weer hoe het loopt?
Om maar een valkuil te noemen. Als je daar achter komt, ben je eigenlijk al de sjaak.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180236422
Ik heb de vragen bij de makelaar neergelegd!
pi_180236520
Ook wel bijzonder eigenlijk dat de huizenprijzen stijgen, terwijl de woningen eigenlijk voor een groot gedeelte niet klaar zijn voor de toekomst.
pi_180236635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Met een woningbouw in de vve moet je ook kijken hoe het zit met het aantal stemmen dat die woningbouw heeft. Is dat meer dan 50% dan zit je dus met een vve die vrijwel niks kan bij stemming, tenzij de woningbouw ook wilt.
Je moet er ook nog rekening mee houden dat meestal lang niet iedereen komt opdagen bij de stemming. Dus als de woningbouw 33% van de stemmen heeft en wel komt opdagen, dan kunnen ze nog de meerderheid hebben.
in a crowd you lose humanity
pi_180236673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Een VvE die duur, niet functioneert en/of wordt gedomineerd door één partij, valt daar niet onder.

Als je er naar vraagt en ze geven geen antwoord, dan weet je ook genoeg. En als ze niet de waarheid vertellen, kun je ze daar later op afrekenen.

Verslagen van de VVE-vergaderingen opvragen.
in a crowd you lose humanity
pi_180236949
zit er asbest in de woning? Niet in de woning zelf wel in het dak van de berging (zie bijlage)
Is er sprake van een terugkoopbeding of terugkoop constructie. koopgarant oid? neen
hoeveel stemmen van de VVE is van de woningbouw? zie bijlage, niet geheel duidelijk
heeft het huis de mogelijkheid om straks van gas af te stappen zodra het niet meer mag? Daar zal zeker tegen die tijd naar gekeken worden en is al ingebracht tijdens de vergadering van de VVE (zie bijlage notulen VvE)
Hoe is de verwarming geregeld? Voor rekening van eigenaar zelf, alleen het water zit in de bijdrage VvE
Wat is het verbruik van de vorige bewoners of van de buren? Onbekend
Hoe gezond is de VVE? zie bijlage

Ze hebben documenten naar mij toegestuurd van de VVE. Er staan wel namen in van bewoners etc. zal ik dit hier delen of is dat niet interessant?
pi_180237101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:52 schreef Wombcat het volgende:
En als ze niet de waarheid vertellen, kun je ze daar later op afrekenen.
_O- :W
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:52 schreef Wombcat het volgende:
Verslagen van de VVE-vergaderingen opvragen.
Dat dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180237124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:02 schreef Lonsje het volgende:
Ze hebben documenten naar mij toegestuurd van de VVE.
Wat zijn je bevindingen nadat je de papieren had doorgenomen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180237243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:08 schreef blomke het volgende:

[..]

_O- :W

Je moet het natuurlijk wel op schrift hebben, anders wordt het lastig.

Maar goed ze hebben TS al wat gestuurd.
in a crowd you lose humanity
pi_180237303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:02 schreef Lonsje het volgende:
zit er asbest in de woning? Niet in de woning zelf wel in het dak van de berging (zie bijlage)
Is er sprake van een terugkoopbeding of terugkoop constructie. koopgarant oid? neen
hoeveel stemmen van de VVE is van de woningbouw? zie bijlage, niet geheel duidelijk
heeft het huis de mogelijkheid om straks van gas af te stappen zodra het niet meer mag? Daar zal zeker tegen die tijd naar gekeken worden en is al ingebracht tijdens de vergadering van de VVE (zie bijlage notulen VvE)
Hoe is de verwarming geregeld? Voor rekening van eigenaar zelf, alleen het water zit in de bijdrage VvE
Wat is het verbruik van de vorige bewoners of van de buren? Onbekend
Hoe gezond is de VVE? zie bijlage

Ze hebben documenten naar mij toegestuurd van de VVE. Er staan wel namen in van bewoners etc. zal ik dit hier delen of is dat niet interessant?
Niet met namen er in iig :P
pi_180237318
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet met namen er in iig :P
Adressen zou ik er ook uitlaten.
in a crowd you lose humanity
pi_180237392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat zijn je bevindingen nadat je de papieren had doorgenomen?
dat het veel tekst is met veel cijfers waar ik vrij weinig kaas van heb gegeten :P

o.a. notules, begroting 2017 en meerjarenplanning begroting
pi_180237540
Knippen en plakken van die adressen gaat niet helaas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')