abonnement Unibet Coolblue
pi_180368968
maargoed dat is voor mij persoonlijk dan, wellicht is het bij andere anders.
Do what you love, love what you do!
pi_180368986
Precies dat is al waarom hulp bij mij faalt, ze denken namelijk dat iedereen hetzelfde is en ze dat op dezelfde manier met dezelfde teksten enzo kunnen behandelen.

Tja het zal vast voor sommige werken gelukkig. Maar geloof dat ik een apart geval ben.

En echt wat ik nu in 30 seconden gewoon al uitleg daar moet ik een kwart jaar uitgebreid met hulpverlening over lullen en dan nog snappen ze het maar half haha
Do what you love, love what you do!
pi_180369009
En zeg dus echt niet dat pro hulp zoeken slecht is, want zou iedereen moeten proberen die dit leest en er wat in herkent.

Het werkt alleen niet voor mij tot nu toe
Daarom denk ik dat ik het recht nog heb om te zeuren hier :)
Do what you love, love what you do!
pi_180369044
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:12 schreef kree het volgende:
En zeg dus echt niet dat pro hulp zoeken slecht is, want zou iedereen moeten proberen die dit leest en er wat in herkent.

Het werkt alleen niet voor mij tot nu toe
Daarom denk ik dat ik het recht nog heb om te zeuren hier :)
Op mij komt het in ieder geval niet over als zeuren ;)
Het lijkt me wel vervelend om in de hulpverlening niet gehoord te voelen. Ik hoop dat je in de nabije toekomst wel iemand vindt wat goed werkt voor je.
pi_180369113
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op mij komt het in ieder geval niet over als zeuren ;)
Het lijkt me wel vervelend om in de hulpverlening niet gehoord te voelen. Ik hoop dat je in de nabije toekomst wel iemand vindt wat goed werkt voor je.
Ze horen het dus wel, maar je komt in die hele molen en dan gaan ze het standaard verhaaltje vertellen.
Nu moet ik zeggen dat de huisarts mij wel snapt, maar we hebben het er al vaker over gehad, wat dan nu?

En zij kan niet meer doen als medicijnen voorschrijven enzo. En dan lukt het mij wel om te stoppen, maar weet echt ff niet wat ik nu zou moeten zoeken voor daarna?
Do what you love, love what you do!
pi_180369118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:30 schreef kree het volgende:

[..]

Ze horen het dus wel, maar je komt in die hele molen en dan gaan ze het standaard verhaaltje vertellen.
Nu moet ik zeggen dat de huisarts mij wel snapt, maar we hebben het er al vaker over gehad, wat dan nu?

En zij kan niet meer doen als medicijnen voorschrijven enzo. En dan lukt het mij wel om te stoppen, maar weet echt ff niet wat ik nu zou moeten zoeken voor daarna?
De AA?
pi_180369129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:30 schreef kree het volgende:

[..]

Ze horen het dus wel, maar je komt in die hele molen en dan gaan ze het standaard verhaaltje vertellen.
Nu moet ik zeggen dat de huisarts mij wel snapt, maar we hebben het er al vaker over gehad, wat dan nu?

En zij kan niet meer doen als medicijnen voorschrijven enzo. En dan lukt het mij wel om te stoppen, maar weet echt ff niet wat ik nu zou moeten zoeken voor daarna?
Ik zou kijken of je een psycholoog kan vinden waar je direct bij de intake al wilt praten over alles, behalve drank, omdat je wilt weten waarom je drinkt, en waarom de terugvallen zo heftig zijn. Dat drank een rol speelt - en je er een 'ongezonde' relatie mee hebt - , maar dat je wilt weten waarom dat zo is. En dat het gebruik na moeilijke periodes intensiever is dan normaal. Vanuit die insteek. En vraag dat eventueel al gelijk bij een intake. Misschien hebben ze bij die instelling iemand werken met meer ervaring ofzo. Maar direct een goede hulpvraag helpt enorm.
pi_180369133
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:31 schreef T-D het volgende:

[..]

De AA?
al geprobeerd :)
Niks mis mee enzo, maar die hebben als doel nooit meer drinken.
Dat wil ik ook niet.
Wil alleen dat het niet uit de hand loopt
Do what you love, love what you do!
pi_180369200
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zou kijken of je een psycholoog kan vinden waar je direct bij de intake al wilt praten over alles, behalve drank, omdat je wilt weten waarom je drinkt, en waarom de terugvallen zo heftig zijn. Dat drank een rol speelt - en je er een 'ongezonde' relatie mee hebt - , maar dat je wilt weten waarom dat zo is. En dat het gebruik na moeilijke periodes intensiever is dan normaal. Vanuit die insteek. En vraag dat eventueel al gelijk bij een intake. Misschien hebben ze bij die instelling iemand werken met meer ervaring ofzo. Maar direct een goede hulpvraag helpt enorm.
Wellicht maar daar heb ik geen psycholoog voor nodig om uit te vinden ik weet het namelijk precies

-plotseling overlijden van mn pa
-ruzie met mijn ma
-daarna falen op hbo
--werk aantal keren verliezen
-eenzaam zijn wel

En nog wel wat dingen, maar dat zijn de belangrijkste.
En echt bij GGZ moet je dan van alles invullen over zelfmoord etc.
Duurt het nog tig gesprekken voordat ze dit door hebben.

Dus wellicht niet goed getroffen ermee. Weet niet, heb ook niet echt zin in weer dat traject in te gaan
Do what you love, love what you do!
pi_180369214
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:33 schreef kree het volgende:

[..]

al geprobeerd :)
Niks mis mee enzo, maar die hebben als doel nooit meer drinken.
Dat wil ik ook niet.
Wil alleen dat het niet uit de hand loopt
Je wil parttime alcoholist worden? Dat kan wel maar kost veel energie.
pi_180369218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:41 schreef kree het volgende:

[..]

Wellicht maar daar heb ik geen psycholoog voor nodig om uit te vinden ik weet het namelijk precies

-plotseling overlijden van mn pa
-ruzie met mijn ma
-daarna falen op hbo
--werk aantal keren verliezen
-eenzaam zijn wel

En nog wel wat dingen, maar dat zijn de belangrijkste.
En echt bij GGZ moet je dan van alles invullen over zelfmoord etc.
Duurt het nog tig gesprekken voordat ze dit door hebben.

Dus wellicht niet goed getroffen ermee. Weet niet, heb ook niet echt zin in weer dat traject in te gaan
Misschien een ambulant hulpverlener die om de paar dagen even een bak koffie komt doen? Het is op zich al 1 ding om het te weten, maar om daar actief een anti-terugval-plan voor te maken en de fundering leggen om bij (zware) tegenslag niet gelijk naar de fles te grijpen.
De eerste gedachte bij tegenslag moet zijn: "Bliksems, nu moet ik uitkijken. Als ik niet goed oplet gaat het straks weer helemaal fout, en dat brengt mij niets meer dan kutkloterij" ipv "Ik voel mij kut, snel maar een tray halve liters kopen, dan voel ik mij weer beter".
pi_180369228
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:44 schreef T-D het volgende:

[..]

Je wil parttime alcoholist worden? Dat kan wel maar kost veel energie.
Nou partime alcoholist is overdreven, maar gewoon wel af en toe een drankje doen
Do what you love, love what you do!
pi_180369282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:45 schreef kree het volgende:

[..]

Nou partime alcoholist is overdreven, maar gewoon wel af en toe een drankje doen
Een alcoholist blijft altijd een alcoholist. En als parttime alcoholist blijf je altijd bezig om er vanaf te blijven.
pi_180369294
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:44 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Misschien een ambulant hulpverlener die om de paar dagen even een bak koffie komt doen? Het is op zich al 1 ding om het te weten, maar om daar actief een anti-terugval-plan voor te maken en de fundering leggen om bij (zware) tegenslag niet gelijk naar de fles te grijpen.
De eerste gedachte bij tegenslag moet zijn: "Bliksems, nu moet ik uitkijken. Als ik niet goed oplet gaat het straks weer helemaal fout, en dat brengt mij niets meer dan kutkloterij" ipv "Ik voel mij kut, snel maar een tray halve liters kopen, dan voel ik mij weer beter".
Ja ben het wel met je eens hoor, maar moet ik even opnieuw overleggen met de huisarts.
Weet namelijk niet of ze dit vergoeden vanaf de zorgverzekering. nouja eigen risico ben ik al kwijt. Maar dit gedoe met drank heeft me veel geld gekost al. En doel niet op het kopen ervan want dat valt mee.

Maargoed in een ongelukkige toestand na een vrijdagmiddagborrel die totaal uit de hand liep ben ik gecrashed in een fiets tunneltje. Ok mijn ongeluk op een bout die uitstak met mn hoofd.

Het veldje ervoor was geen probleem geweest trouwens. Maar tref dat weer.

Vervolg heel veel bloed, knock out even. Ambulance prio1 nacht ziekenhuis en CT scans toch wat kapot in mijn nek, hmmmd half jaar nekkraag om gehad en nog meer CT scans heb er uiteindelijk niks aan over gehouden. En pas wel meer op

Maar je zou zeggen leer je wel van enzo. hmmms not
Do what you love, love what you do!
pi_180369325
Mag nog blij zijn dat het verzekering werk was, want alleen dat ritje in ambulance koste toen al meer als eigen risico. wat 600 euro was toen.

En wat de rest koste wil het eigenlijk niet eens weten, maar denk makkelijk minimaal keer 10
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 10 juli 2018 @ 07:56:17 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180369331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:45 schreef kree het volgende:

[..]

Nou partime alcoholist is overdreven, maar gewoon wel af en toe een drankje doen
Dat je iets wilt, betekent niet dat het ook zou kunnen. Misschien is dat wel niet weggelegd voor je. En zal je misschien wel moeten accepteren dat het toch echt 'nooit meer een drankje wordt' . Of in ieder geval de komende 5 jaar bv niet. En dat je daarna pas weer verder kan kijken of het mogelijk is om af en toe een drankje te doen.
pi_180369355
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat je iets wilt, betekent niet dat het ook zou kunnen. Misschien is dat wel niet weggelegd voor je. En zal je misschien wel moeten accepteren dat het toch echt 'nooit meer een drankje wordt' . Of in ieder geval de komende 5 jaar bv niet. En dat je daarna pas weer verder kan kijken of het mogelijk is om af en toe een drankje te doen.
Nee zo is het echt niet bij mij. Kan het prima bij 1 of 2 drankjes houden enzo. Het gaat pas fout als ik alleen ga drinken.

Nu wordt ik er ook totaal niet agressief van ofzo. En heb echt nooit iemand lastig gevallen.

Maar dit alle zijn dus dingen die anderen vaak denken.
Do what you love, love what you do!
pi_180369357
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:33 schreef kree het volgende:

[..]

al geprobeerd :)
Niks mis mee enzo, maar die hebben als doel nooit meer drinken.
Dat wil ik ook niet.
Wil alleen dat het niet uit de hand loopt
Zo lang je dat niet wil ga je er nooit helemaal vanaf komen. :P
pi_180369380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:00 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zo lang je dat niet wil ga je er nooit helemaal vanaf komen. :P
Nou loka, wil ik er helemaal van af komen?

Denk toch niet. Wil ik het beperken, dat wel :)
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:02:42 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180369384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:59 schreef kree het volgende:

Nee zo is het echt niet bij mij. Kan het prima bij 1 of 2 drankjes houden enzo. Het gaat pas fout als ik alleen ga drinken.
Waarom ga je dan nog alleen drinken?
quote:
Nu wordt ik er ook totaal niet agressief van ofzo. En heb echt nooit iemand lastig gevallen.

Maar dit alle zijn dus dingen die anderen vaak denken.
Dat je er niet agressief van wordt, staat helemaal los van het verhaal/je issue.

Misschien omdat er vaak wel een kern van waarheid in zit.
pi_180369399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:02 schreef kree het volgende:

[..]

Nou loka, wil ik er helemaal van af komen?

Denk toch niet. Wil ik het beperken, dat wel :)
Van je alcoholprobleem, bedoel ik. :P
Want zo is de drempel heel laag om toch in je eentje te gaan drinken als er wat tegenzit.
pi_180369405
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom ga je dan nog alleen drinken?

[..]

Dat je er niet agressief van wordt, staat helemaal los van het verhaal/je issue.

Misschien omdat er vaak wel een kern van waarheid in zit.
Alleen drinken. hmms eenzaam, boos of aleen gelaten etc. dat drijft mij ertoe
Do what you love, love what you do!
pi_180369428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:03 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Van je alcoholprobleem, bedoel ik. :P
Want zo is de drempel heel laag om toch in je eentje te gaan drinken als er wat tegenzit.
klopt zolang er niks tegen zit gaat het wel ok, maarja er zitten veel dingen tegen. En dat is niemands schuld behalve eikels werkgevers en dat drijft me er weer toe.

Maargoed kan zelf nog beetje nadenken en weet dat het niet de oplossing is zo haha
Do what you love, love what you do!
pi_180369451
Wil toch even dank zeggen wan jullie nu hebben in nog geen halve dag al meer uit mij gehaald als wat een ggz doet in een jaar.
Do what you love, love what you do!
pi_180369458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:06 schreef kree het volgende:

[..]

klopt zolang er niks tegen zit gaat het wel ok, maarja er zitten veel dingen tegen. En dat is niemands schuld behalve eikels werkgevers en dat drijft me er weer toe.

Maargoed kan zelf nog beetje nadenken en weet dat het niet de oplossing is zo haha
Je hele leven gaan dingen gebeuren die kut zijn, je hebt vooral een andere manier nodig om ermee om te leren gaan. En nooit meer drinken voelt misschien saai of stom, maar kan wel helpen als je in je hoofd die knop omzet van 'nu is het afgelopen'. Maar je moet dat sowieso zelf willen, anders werkt het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')