abonnement Unibet Coolblue
pi_180205591
Ik heb laatst ontslag ingediend bij Albert Heijn, maar toen ik een datum besprak met mijn manager zei hij dat ik de periode moest afmaken en de volgende periode (dus tot 12 augustus door werk), Ik vroeg of ik niet gewoon een 4 weken ontslag termijn heb en hij zegt van niet. Klopt dit of zit hij te liegen? Ik weet dat ze mensen nodig hebben bij deze AH en dat, dat misschien de reden is dat hij zegt dat ik de periode moet afmaken en de volgende.
Maar heeft hij dus gelijk of niet?

Alvast bedankt,

Dim
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:58:31 #2
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180205640
Dat ligt eraan wat er in je contract staat. Normaal gesproken is het zo dat je tegen het eind van een kalendermaand op moet zeggen en je dan nog een volledige kalendermaand moet uitwerken. Maar als je eerder in de maand opzegt, moet je ook die volledige kalendermaand erna uitwerken.

Voorbeeld: opzeggen op 15 juni, is nog de volledige maand juli werken. Opzeggen op 30 juni is ook nog de volledige maand juli werken.

Maar goed, jouw contract zou af kunnen wijken hiervan.
Don't let my username fool you...
pi_180205684
Ik heb maandag 18 juni aangeven dat ik ontslag wil nemen, het eerste wat hij zei is dat hij geen tijd heeft. Na mijn shit heb ik alsnog even gewacht maar hij zat gewoon 45 minuten te lunchen. Dinsdag 19 juni ben ik weer langs gegaan en zegt hij dat ik bij een ASM moet zijn omdat zij het verantwoordelijk is voor het rooster bij de broodafdeling. Maar zij was die hele week vrij, dus dat kwam lekker uit. Ik heb meerdere keren gevraagd in dat gesprek kan ik mijn ontslag niet bij jou indienen en hij stond erop dat ik bij de andere manager moest zijn, hij had me ook wat uitgelegd over een 0 uren contract etc. Maandag 25 juni ben ik zijn kantoor ingegaan en heb ik gezegd dat ik nu ontslag wil nemen en dat gewoon bij hem wou regelen. Eindelijke luisterde hij en later op die dag moest ik weer langs komen en was hij bezig met een brief. Alleen toen we het hadden over mijn ontslag termijn zei hij dat ik de periode moest afmaken en de volgende en dat ik geen 4 weken ontslag termijn heb.
pi_180205687
Ik gok dat de manager denkt : aaargh, maar de zomerroosters zijn al gemaakt!!1! En dat hij zijn probleem op jou afschuift of dat hij echt in de veronderstelling is dat je roosters moet uitdienen.

Anyway : hangt van je contract af. Dus wat Metalfreak zegt.
Somebody that I used to know
pi_180205721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:03 schreef DimDamDuweeh het volgende:
Alleen toen we het hadden over mijn ontslag termijn zei hij dat ik de periode moest afmaken en de volgende en dat ik geen 4 weken ontslag termijn heb.
Dus toen heb jij hem jouw contract onder zijn neus geduwd en gezegd : nee hoor, hier staat dat de afspraak is : vier weken /een maand?
Somebody that I used to know
pi_180205736
In mijn contract staat over het opzegtermijn: Tussentijdse opzegging van deze arbeidsovereenkomst is mogelijk zowel door werkgever als door werknemer, zoals vastgesteld in de CAO voor personeel van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen (VGL-CAO). Er dient schriftelijk opgezegd te worden voor de laatste dag van een periode.
pi_180205758
En wat staat er in de cao? :)

Ik mag trouwens hopen dat je het ook gelijk schriftelijk hebt gedaan...
Somebody that I used to know
pi_180205794
Dit staat er http://prntscr.com/k1wj3r
En ik had er eerste mondeling gedaan, kijken of we er samen eruit konden komen en heb daarna een brief ingeleverd. En toen begon hij erover dat ik de periode moet afmaken en de volgende.
pi_180205812
Je hebt 18 juni opgezegd, dat is in week 25 (periode 7). Albert Heijn werkt met periodes van 4 weken. Je neemt ontslag in de lopende periode, en daarna werk je nog 1 periode uit. In jouw geval periode 8, week 29 tm 32.

Week 32 is dus je laatste week, je SM heeft dus gelijk.

Jij had 1 dag eerder op moeten zeggen, dan viel je ontslag nog in week 24 (periode 6) en had je alleen periode 7 nog uit moeten werken.
pi_180205975
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:16 schreef SausDip het volgende:
Je hebt 18 juni opgezegd, dat is in week 25 (periode 7). Albert Heijn werkt met periodes van 4 weken. Je neemt ontslag in de lopende periode, en daarna werk je nog 1 periode uit. In jouw geval periode 8, week 29 tm 32.

Week 32 is dus je laatste week, je SM heeft dus gelijk.

Jij had 1 dag eerder op moeten zeggen, dan viel je ontslag nog in week 24 (periode 6) en had je alleen periode 7 nog uit moeten werken.
Waar haal jij vandaan dat ik een periode moet afmaken en de volgende?
pi_180206023
Het staat er wel cryptisch... }:|

Ik lees het dat je voor de eerste van de maand moet opzeggen en dat je dan nog vier weken moet uitdienen.
Somebody that I used to know
pi_180206066
18 juli de tyfes voor hun. Laat je niet naaien, maandje opzeg termijn is normaal.

als nog wat willen ze dan? ze mogen blij zijn dat je nog een maand blijft en verder zou ik er echt dikke schijt aan hebben
Do what you love, love what you do!
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juli 2018 @ 09:43:57 #13
364681 over_hedge
pi_180206107
Je kan ook gewoon niet meer komen. Niks wat ze daar tegen kunnen doen. En dit gebeurt echt super vaak
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2018 @ 09:47:13 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_180206147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:43 schreef over_hedge het volgende:
Je kan ook gewoon niet meer komen. Niks wat ze daar tegen kunnen doen. En dit gebeurt echt super vaak
In het ergste geval kan de werkgever je dan dagen voor contractbreuk, en de kosten daarvan op jou verhalen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juli 2018 @ 10:13:17 #15
364681 over_hedge
pi_180206458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:47 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

In het ergste geval kan de werkgever je dan dagen voor contractbreuk, en de kosten daarvan op jou verhalen.
ja en no way dat de ah dat doet.

Jezelf ziek melden is ook nog een optie
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_180206557
Dus gewoon een opnieuw een ontslag brief schrijven met daarin dat ik me aan de 4 weken ontslag periode wil houden? Ik had het in principe het 19 juni al aangegeven maar hij nam het niet aan en zei dat ik naar de ASM moet zijn wat raar is want hij is de de SM en hij kan dat ook gewoon regel ondanks dat hij het rooster niet maakt.

Ik heb het dus 19 juni aangegeven dus de maand Juni afmaken en Juli als ze willen dat ik de kalendermaand afmaak. En ik had toch al vakantie aangevraagd van 16 juli tot 1 augustus.
pi_180206663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:19 schreef DimDamDuweeh het volgende:
Dus gewoon een opnieuw een ontslag brief schrijven met daarin dat ik me aan de 4 weken ontslag periode wil houden? Ik had het in principe het 19 juni al aangegeven maar hij nam het niet aan en zei dat ik naar de ASM moet zijn wat raar is want hij is de de SM en hij kan dat ook gewoon regel ondanks dat hij het rooster niet maakt.

Ik heb het dus 19 juni aangegeven dus de maand Juni afmaken en Juli als ze willen dat ik de kalendermaand afmaak. En ik had toch al vakantie aangevraagd van 16 juli tot 1 augustus.
Nee, niet opnieuw! Eerste brief telt gewoon. Door een nieuwe brief te schrijven schep je onduidelijkheid over wat je zelf bedoelt en dan leggen ze het in hun eigen voordeel uit.


Maar kan je HR niet bellen met de vraag hoe het zit met de ontslagtermijnen? (algemene informatie inwinnen)
Somebody that I used to know
pi_180206713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:43 schreef over_hedge het volgende:
Je kan ook gewoon niet meer komen. Niks wat ze daar tegen kunnen doen. En dit gebeurt echt super vaak
Niet chique. Zorg gewoon dat beide partijen het eens zijn over de interpretatie van de regels en leef daarnaar.
Somebody that I used to know
pi_180206739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:31 schreef DimDamDuweeh het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik een periode moet afmaken en de volgende?
Dit is wel een goede vraag. Waarop wordt dit gebaseerd?
Somebody that I used to know
pi_180206860
Kunnen ze me niet een soort van boete geven als ik na mijn vakantie niet meer kom opdagen om van 1 augustus tot 12 augustus te werken? Als in een contractbreuk?
pi_180206941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:36 schreef DimDamDuweeh het volgende:
Kunnen ze me niet een soort van boete geven als ik na mijn vakantie niet meer kom opdagen om van 1 augustus tot 12 augustus te werken? Als in een contractbreuk?
Ze kunnen mogelijk voor alle kosten bij jou aankloppen. Dus worse-case inwerken van iemand anders en regen van vervanging in die periode.
pi_180206986
Maar dus nog steeds de vraag is, hoe lang is mijn ontslagtermijn? is het nou 4 weken of is het vanaf het begin van een periode afmaken tot het eind?
pi_180207025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:46 schreef DimDamDuweeh het volgende:
Maar dus nog steeds de vraag is, hoe lang is mijn ontslagtermijn? is het nou 4 weken of is het vanaf het begin van een periode afmaken tot het eind?
Het is wat lastig te lezen, waardoor ik niet zeker ben. Ik zou hier navraag bij doen hij HR of eventueel bij de vakbond.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juli 2018 @ 12:20:23 #24
364681 over_hedge
pi_180208335
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Niet chique. Zorg gewoon dat beide partijen het eens zijn over de interpretatie van de regels en leef daarnaar.
netjes is het niet nee. Maar het werkt wel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_180208402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:36 schreef DimDamDuweeh het volgende:
Kunnen ze me niet een soort van boete geven als ik na mijn vakantie niet meer kom opdagen om van 1 augustus tot 12 augustus te werken? Als in een contractbreuk?
Ja in theorie, maar het is een supermarkt baantje TS en een maand opzeg termijn is meestal standaard dus vast ook bij jou.

Als ik in jou schoenen zou staan dan had ik ze die maand nog gegeven en als ze moeilijk doen eis 10x meer loon. en anders dikke doei. Denk niet dat je er echt heel veel last van zal hebben verder
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')