abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:57:13 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180219695
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is goed spul? Of nog andere aanraders?

Is zoiets zonde om te doen net na een grote beurt? (Overmorgen gaat m'n stokbroodje naar de garage. Ook gezegd om dieselfilter te doen, schijnt beter te zijn voor die 1.5jes dat 'regelmatig' te doen)
geen idee, dat is de grap met al die middeltjes, je ziet niks :+
Ik had toen wel het idee dat hij wat soepeler liep, maja, das een idee.. Je zou het moeten meten. Ik zeg; baat het niet, dan schaadt het ook niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180219915
Braddie tankt premium dus zou het niet adviseren.
pi_180222326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:19 schreef DJSmiley het volgende:
Mijn bak draait ook al jaren prima op goedkope peut.

Enige keer wanneer ie vpower diesel krijgt is 1x per jaar, samen met een flesje Forte Turbo cleaner.

Er zal vast verschil zijn, maar volgens mij is dat in NL niet zo snel merkbaar, echt 'slechte' diesel verwacht ik niet zo snel hier.

Ook op alle vakanties gewoon random getankt, en nooit problemen gemerkt of haperingen. Dat was incl oostblokdiesel in Slowakije, Polen, Litouwen, Wit Rusland enz.

Enige wat ik merkte was de portomonee: In Wit-Rusland 53 cent/liter betaald :)

Ik ben alleen wel punctueel met oliewissels en rij m rustig warm. Zit ook nog originele turbo op.

Maar, wel een oude antieke diesel, 1.9TDI. Geen CR, geen DPF, geen andere shit, gewoon zo'n traktor. Wel met inmiddels 394k op de teller
Dat zijn echt goede blokken! Heb er eentje gehad met 450.000km en ben er probleemloos mee naar de Noordkaap mee gereden in de winter. Ding startte altijd, top motoren.
pi_180222807
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat zijn echt goede blokken! Heb er eentje gehad met 450.000km en ben er probleemloos mee naar de Noordkaap mee gereden in de winter. Ding startte altijd, top motoren.
Wil ik ook nog eens doen. Alleen moet ik wel een gek vinden die mee wil :)

Winter lijkt me mooi (noorderlicht enz) maar mijne is geen 4x4. En spijkerbanden heb ik ook niet.. Had eerst het plan om deze zomer die kant op te gaan, maar dat gaat 'm niet worden, misschien volgend jaar.

Dit jaar richting oostblok denk ik, autoshow in Wit Rusland bezoeken. Vage gepimpte oostblokbakken :)


(En idd, zelfde blokje als in Audi/VW/Seat.. alleen bij mij ligt ie in een Skoda Octavia)

[ Bericht 18% gewijzigd door DJSmiley op 03-07-2018 22:38:01 ]
pi_180222940
Ik merk geen verschil. Sinds ik een tankpas heb maakt het qua geld niets uit, maar ik tank dan maar gewoon fuelsave of iets anders standaards om de baas niet met te veel kosten op te schepen.

En over een jaar kies ik weer een nieuwe leasebak uit, denk dat je het met jonge motoren ook minder zal merken. Ik rijd veel en lange stukken, dus vermoed geen enorme vuillast.
Whatever...
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:04:55 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180224696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
Ik merk geen verschil. Sinds ik een tankpas heb maakt het qua geld niets uit, maar ik tank dan maar gewoon fuelsave of iets anders standaards om de baas niet met te veel kosten op te schepen.

En over een jaar kies ik weer een nieuwe leasebak uit, denk dat je het met jonge motoren ook minder zal merken. Ik rijd veel en lange stukken, dus vermoed geen enorme vuillast.
ik ook, maar ik kreeg wel problemen. Het schijnt gewoon de verstuivers aan te tasten waardoor die niet meer mooi/goed vernevelen. Hij deed echt lelijk als hij koud was, en later begon hij het ook te doen als hij warm was.. Toen na die cleaner en een beetje autobahn stampen op V-power was het weer goed.. Naja, het ging steeds beter, en nu is er niets meer aan de hand (niets merkbaars). Ik kan nu zelfs zo nu en dan een tankje 'rommel' erin gooien zonder problemen, maar ik probeer toch zo veel mogelijk goed spul te tanken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180224870
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik ook, maar ik kreeg wel problemen. Het schijnt gewoon de verstuivers aan te tasten waardoor die niet meer mooi/goed vernevelen. Hij deed echt lelijk als hij koud was, en later begon hij het ook te doen als hij warm was.. Toen na die cleaner en een beetje autobahn stampen op V-power was het weer goed.. Naja, het ging steeds beter, en nu is er niets meer aan de hand (niets merkbaars). Ik kan nu zelfs zo nu en dan een tankje 'rommel' erin gooien zonder problemen, maar ik probeer toch zo veel mogelijk goed spul te tanken.
Ik heb allerlei shit gehad met diesels, maar verstuivers zelf nooit. Wel een keer lekke afdichting van een verstuiver, ook leuk, die aangebakken olie overal onder de kap.

Maargoed, ik vermoed dat ik niet lang genoeg rij din een auto om hem echt zo vies te krijgen dat het problemenb oplevert... dat is dan voor de volgende eigenaar.
Whatever...
pi_180224909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:23 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Wil ik ook nog eens doen. Alleen moet ik wel een gek vinden die mee wil :)

Winter lijkt me mooi (noorderlicht enz) maar mijne is geen 4x4. En spijkerbanden heb ik ook niet.. Had eerst het plan om deze zomer die kant op te gaan, maar dat gaat 'm niet worden, misschien volgend jaar.

Dit jaar richting oostblok denk ik, autoshow in Wit Rusland bezoeken. Vage gepimpte oostblokbakken :)


(En idd, zelfde blokje als in Audi/VW/Seat.. alleen bij mij ligt ie in een Skoda Octavia)
Sorry voor offtopic :D

Zeker een aanrader, is echt prachtig! Zomer en winter trouwens. De spijkerbanden heb ik daar gekocht, je kunt ook mijn gehele blog op mijn website (linkje hieronder ergens) checken. 4x4 is geen must, maar wel een nice to have. Ik wilde het perse omdat ik het gewoon leuk vind. Heb speciaal de auto er voor gekocht ook, 2 maanden voor vertrek ongeveer. Echt onvergetelijk en zo blij dat ik het heb gedaan.

Ziet er uit als een gave autoshow inderdaad! Verder vind ik persoonlijk die kant niet zo interessant (ben voor werk tijdje terug nog naar Tallinn gereden). Dan zou ik zeker voor Noorwegen kiezen, ook als je niet zo ver het land in gaat.
pi_180224940
De Benz V6 diesel van de zaak tank ik ook vol met de goedkope diesel, maar wel bij de bemande pompen (UTA en BP pas). Op de zaak hebben we ook een tankstation en mijn baas laat daar geloof ik wel additieven bij voegen. Wat weet ik niet. Merk persoonlijk geen verschil trouwens. Rijd voornamelijk snelweg.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:20:24 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180225177
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb allerlei shit gehad met diesels, maar verstuivers zelf nooit. Wel een keer lekke afdichting van een verstuiver, ook leuk, die aangebakken olie overal onder de kap.

Maargoed, ik vermoed dat ik niet lang genoeg rij din een auto om hem echt zo vies te krijgen dat het problemenb oplevert... dat is dan voor de volgende eigenaar.
ik rijd best stevig door, iig in de ochtend want ik rijd meestal heel vroeg en dan gaat het gas er meestal aardig op (flitsboeven slapen dan ook nog). En lekke dichtringen krijg je een abo op bij Mercedes... Ik heb een V6, en volgende week gaan verstuiver 8 en 9 eruit :X gelukkig is het een redelijk easy fix, maar tis wel vermoeiend en irritant. Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180225251
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik rijd best stevig door, iig in de ochtend want ik rijd meestal heel vroeg en dan gaat het gas er meestal aardig op (flitsboeven slapen dan ook nog). En lekke dichtringen krijg je een abo op bij Mercedes... Ik heb een V6, en volgende week gaan verstuiver 8 en 9 eruit :X gelukkig is het een redelijk easy fix, maar tis wel vermoeiend en irritant. Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.
Het is echt smerig. Nog los van dat irritante getik.
Whatever...
pi_180229554
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.
Echt een misselijk makende lucht naar binnen. Wel duidelijk signaal dat er iets lekt
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180229641
Met diesel geen ervaring, met benzine van de goedkoopste Tango tot de duurste Shell getankt en m'n verbruik is altijd zo'n 8,6 liter op 100km.
's Winters iets hoger, 8,6 tot 8,8 en 's zomers 8,5 tot 8,6.

Het prijsverschil verdien ik iig niet terug, dus tank ik waar het het goedkoopst is.
pi_180229861
De gaatjes van een injector zijn tegenwoordig kleiner dan een mensenhaar dik is. De bewegende delen zijn van bijbehorende grootte.

Een beetje aanslag kan het sproeibeeld aardig verstoren, met een slechtere verbranding en meer roet als gevolg.

Alhoewel ik mij kan voorstellen dat als je constant en veel rijdt, ze ook wel redelijk schoon spoelen. Wie weet, feit is dat ze op een bepaald moment verrot gaan.
.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:05:35 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180229938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Echt een misselijk makende lucht naar binnen. Wel duidelijk signaal dat er iets lekt
idd, tis gewoon uitlaatgas feitelijk, maar dan prι cat en DPF. Nasty.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 juli 2018 @ 18:25:26 #41
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_180240791
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:58 schreef Fer het volgende:
De gaatjes van een injector zijn tegenwoordig kleiner dan een mensenhaar dik is. De bewegende delen zijn van bijbehorende grootte.

....
De verstuiver in mijn 1.9tdi zijn ook vervangen, alleen had dat een andere reden. De originele konden niet genoeg brandstof in de cilinders pompen voor mijn vermogensbehoefte. Daarom r520 nozzles erin. Werkt ook beter met 'alternatieve' brandsoffen.
Grote gaten zitten minder snel verstopt 8-)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_180243350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 18:25 schreef boertie het volgende:

[..]

De verstuiver in mijn 1.9tdi zijn ook vervangen, alleen had dat een andere reden. De originele konden niet genoeg brandstof in de cilinders pompen voor mijn vermogensbehoefte. Daarom r520 nozzles erin. Werkt ook beter met 'alternatieve' brandsoffen.
Grote gaten zitten minder snel verstopt 8-)
Maar dat is nog Verteilerpumpe, die hebben alleen druk als het nodig is en geen stuur electronica in de injector. Allemaal wat minder gevoelig dan commonrail vanaf ongeveer 2005. Die hebben constant druk op de injector en die veel hoger.

Verder wel degelijk spul van toen, wat was hij orgineel? TDI alles rood?
.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:40:56 #43
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_180260694
Nope. Origineel een rode i 110pk Na diverse aanpassingen 80 paardjes erbij O-)
Rijdt best lekker hoor. 460Nm op 1170 kg is wel de max voor een fwd ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_180266862
Ik merk bij diesels en benzines wel verschil in hoever ik ermee kan rijden.
Bv in mijn Peugeots op diesel stond tanken bij Firezone of Texaco gelijk aan veel minder kilometers.
Nooit echt slechter lopen gemerkt. Maar die diesels voldoen natuurlijk gewoon allemaal aan de eisen.

Op benzine merk ik wel degelijk verschil met 98 qua rij eigenschappen, maar nu heeft mijn blok en vrij hoge compressie.
Qua verbruik maakte het geen zak uit.
Gewoonlijk rij ik op E10 omdat ik nu eenmaal in Belgiλ tank.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_180267782
Bij de Makro is het verschil 1ct de liter. Nou verwacht niet dat ze voor dat bedrag er veel aan toevoegen.

Zuiniger rijden moet je alleen meten als iemand anders voor je heeft getankt, dan verandert je rijstijl niet. Daarnaast teveel invloeden zoals hoe snel pomp afslaat, korte/lange rit, buitentemperatuur, tegenwind etc.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 5 juli 2018 @ 22:55:22 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_180267994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:45 schreef Piger het volgende:


Zuiniger rijden moet je alleen meten als iemand anders voor je heeft getankt, dan verandert je rijstijl niet.
Wut?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_180268063
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:55 schreef JDude het volgende:

[..]

Wut?
Denken dat je zuiniger rijdt vanwege die brandstof maar eigenwijs zuiniger rijden omdat je onbewust je rijgedrag aanpast.
Eerst denken, dan typen
pi_180270444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:45 schreef Piger het volgende:
Bij de Makro is het verschil 1ct de liter. Nou verwacht niet dat ze voor dat bedrag er veel aan toevoegen.

Zuiniger rijden moet je alleen meten als iemand anders voor je heeft getankt, dan verandert je rijstijl niet. Daarnaast teveel invloeden zoals hoe snel pomp afslaat, korte/lange rit, buitentemperatuur, tegenwind etc.
:') als je steeds over 1 rit meet wel ja..
Hoe vol ik de tank volgooi zie ik wel. Als iemand anders gaat tanken weet ik niet hoe vol die hem gooit.
Verder is mijn gemiddelde verbruik op e10 Over 16.500km 7,37L/100km
Op 95 over 49.432km 7,25L/100km
Op 98 over 3.140km 7,39L/100km.

En natuurlijk tegenwind, maar uiteindelijk heft zoiets elkaar wel op.

Ik heb overigens nooit premium benzines gereden.. daar geloof ik niet echt in, tenzij het octaangetal hoger wordt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:07:02 #49
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_180380866
En nu weer ontopic
pi_180382587
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 22:57 schreef Piger het volgende:

[..]

Denken dat je zuiniger rijdt vanwege die brandstof maar eigenwijs zuiniger rijden omdat je onbewust je rijgedrag aanpast.
het gaat er uiteindelijk toch om dat je zuiniger rijdt en niet zozeer waarom?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')