geen idee, dat is de grap met al die middeltjes, je ziet niksquote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is goed spul? Of nog andere aanraders?
Is zoiets zonde om te doen net na een grote beurt? (Overmorgen gaat m'n stokbroodje naar de garage. Ook gezegd om dieselfilter te doen, schijnt beter te zijn voor die 1.5jes dat 'regelmatig' te doen)
Dat zijn echt goede blokken! Heb er eentje gehad met 450.000km en ben er probleemloos mee naar de Noordkaap mee gereden in de winter. Ding startte altijd, top motoren.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:19 schreef DJSmiley het volgende:
Mijn bak draait ook al jaren prima op goedkope peut.
Enige keer wanneer ie vpower diesel krijgt is 1x per jaar, samen met een flesje Forte Turbo cleaner.
Er zal vast verschil zijn, maar volgens mij is dat in NL niet zo snel merkbaar, echt 'slechte' diesel verwacht ik niet zo snel hier.
Ook op alle vakanties gewoon random getankt, en nooit problemen gemerkt of haperingen. Dat was incl oostblokdiesel in Slowakije, Polen, Litouwen, Wit Rusland enz.
Enige wat ik merkte was de portomonee: In Wit-Rusland 53 cent/liter betaald
Ik ben alleen wel punctueel met oliewissels en rij m rustig warm. Zit ook nog originele turbo op.
Maar, wel een oude antieke diesel, 1.9TDI. Geen CR, geen DPF, geen andere shit, gewoon zo'n traktor. Wel met inmiddels 394k op de teller
Wil ik ook nog eens doen. Alleen moet ik wel een gek vinden die mee wilquote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zijn echt goede blokken! Heb er eentje gehad met 450.000km en ben er probleemloos mee naar de Noordkaap mee gereden in de winter. Ding startte altijd, top motoren.
ik ook, maar ik kreeg wel problemen. Het schijnt gewoon de verstuivers aan te tasten waardoor die niet meer mooi/goed vernevelen. Hij deed echt lelijk als hij koud was, en later begon hij het ook te doen als hij warm was.. Toen na die cleaner en een beetje autobahn stampen op V-power was het weer goed.. Naja, het ging steeds beter, en nu is er niets meer aan de hand (niets merkbaars). Ik kan nu zelfs zo nu en dan een tankje 'rommel' erin gooien zonder problemen, maar ik probeer toch zo veel mogelijk goed spul te tanken.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
Ik merk geen verschil. Sinds ik een tankpas heb maakt het qua geld niets uit, maar ik tank dan maar gewoon fuelsave of iets anders standaards om de baas niet met te veel kosten op te schepen.
En over een jaar kies ik weer een nieuwe leasebak uit, denk dat je het met jonge motoren ook minder zal merken. Ik rijd veel en lange stukken, dus vermoed geen enorme vuillast.
Ik heb allerlei shit gehad met diesels, maar verstuivers zelf nooit. Wel een keer lekke afdichting van een verstuiver, ook leuk, die aangebakken olie overal onder de kap.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ook, maar ik kreeg wel problemen. Het schijnt gewoon de verstuivers aan te tasten waardoor die niet meer mooi/goed vernevelen. Hij deed echt lelijk als hij koud was, en later begon hij het ook te doen als hij warm was.. Toen na die cleaner en een beetje autobahn stampen op V-power was het weer goed.. Naja, het ging steeds beter, en nu is er niets meer aan de hand (niets merkbaars). Ik kan nu zelfs zo nu en dan een tankje 'rommel' erin gooien zonder problemen, maar ik probeer toch zo veel mogelijk goed spul te tanken.
Sorry voor offtopicquote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:23 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Wil ik ook nog eens doen. Alleen moet ik wel een gek vinden die mee wil
Winter lijkt me mooi (noorderlicht enz) maar mijne is geen 4x4. En spijkerbanden heb ik ook niet.. Had eerst het plan om deze zomer die kant op te gaan, maar dat gaat 'm niet worden, misschien volgend jaar.
Dit jaar richting oostblok denk ik, autoshow in Wit Rusland bezoeken. Vage gepimpte oostblokbakken
SunDay-2017 - ΠΎΡΠΈΡΠΈΠ°Π»ΡΠ½ΠΎΠ΅ Π²ΠΈΠ΄Π΅ΠΎ (ΡΡΠΎΡΠΈΡΠ΅ΡΠΊΠ°Ρ ΠΌΠΎΠΉΠΊΠ°, 300 Π°Π²ΡΠΎΠΌΠΎΠ±ΠΈΠ»Π΅ΠΉ, ΠΡΠΏΠΈΡ-98 ΠΠΈΡ Π°Π»ΠΎΠΊ)
(En idd, zelfde blokje als in Audi/VW/Seat.. alleen bij mij ligt ie in een Skoda Octavia)
ik rijd best stevig door, iig in de ochtend want ik rijd meestal heel vroeg en dan gaat het gas er meestal aardig op (flitsboeven slapen dan ook nog). En lekke dichtringen krijg je een abo op bij Mercedes... Ik heb een V6, en volgende week gaan verstuiver 8 en 9 eruit gelukkig is het een redelijk easy fix, maar tis wel vermoeiend en irritant. Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb allerlei shit gehad met diesels, maar verstuivers zelf nooit. Wel een keer lekke afdichting van een verstuiver, ook leuk, die aangebakken olie overal onder de kap.
Maargoed, ik vermoed dat ik niet lang genoeg rij din een auto om hem echt zo vies te krijgen dat het problemenb oplevert... dat is dan voor de volgende eigenaar.
Het is echt smerig. Nog los van dat irritante getik.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best stevig door, iig in de ochtend want ik rijd meestal heel vroeg en dan gaat het gas er meestal aardig op (flitsboeven slapen dan ook nog). En lekke dichtringen krijg je een abo op bij Mercedes... Ik heb een V6, en volgende week gaan verstuiver 8 en 9 eruit gelukkig is het een redelijk easy fix, maar tis wel vermoeiend en irritant. Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.
Echt een misselijk makende lucht naar binnen. Wel duidelijk signaal dat er iets lektquote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
Stinkbende bij het verkeerslicht, elke keer recirculatie aanzetten anders word je vergast.
idd, tis gewoon uitlaatgas feitelijk, maar dan prι cat en DPF. Nasty.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt een misselijk makende lucht naar binnen. Wel duidelijk signaal dat er iets lekt
De verstuiver in mijn 1.9tdi zijn ook vervangen, alleen had dat een andere reden. De originele konden niet genoeg brandstof in de cilinders pompen voor mijn vermogensbehoefte. Daarom r520 nozzles erin. Werkt ook beter met 'alternatieve' brandsoffen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:58 schreef Fer het volgende:
De gaatjes van een injector zijn tegenwoordig kleiner dan een mensenhaar dik is. De bewegende delen zijn van bijbehorende grootte.
....
Maar dat is nog Verteilerpumpe, die hebben alleen druk als het nodig is en geen stuur electronica in de injector. Allemaal wat minder gevoelig dan commonrail vanaf ongeveer 2005. Die hebben constant druk op de injector en die veel hoger.quote:Op woensdag 4 juli 2018 18:25 schreef boertie het volgende:
[..]
De verstuiver in mijn 1.9tdi zijn ook vervangen, alleen had dat een andere reden. De originele konden niet genoeg brandstof in de cilinders pompen voor mijn vermogensbehoefte. Daarom r520 nozzles erin. Werkt ook beter met 'alternatieve' brandsoffen.
Grote gaten zitten minder snel verstopt
Wut?quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:45 schreef Piger het volgende:
Zuiniger rijden moet je alleen meten als iemand anders voor je heeft getankt, dan verandert je rijstijl niet.
Denken dat je zuiniger rijdt vanwege die brandstof maar eigenwijs zuiniger rijden omdat je onbewust je rijgedrag aanpast.quote:
als je steeds over 1 rit meet wel ja..quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:45 schreef Piger het volgende:
Bij de Makro is het verschil 1ct de liter. Nou verwacht niet dat ze voor dat bedrag er veel aan toevoegen.
Zuiniger rijden moet je alleen meten als iemand anders voor je heeft getankt, dan verandert je rijstijl niet. Daarnaast teveel invloeden zoals hoe snel pomp afslaat, korte/lange rit, buitentemperatuur, tegenwind etc.
het gaat er uiteindelijk toch om dat je zuiniger rijdt en niet zozeer waarom?quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:57 schreef Piger het volgende:
[..]
Denken dat je zuiniger rijdt vanwege die brandstof maar eigenwijs zuiniger rijden omdat je onbewust je rijgedrag aanpast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |