baskick | zondag 1 juli 2018 @ 22:48 |
Heb een oude, blauwe workmate die ik graag wil opknappen. Ik ben geen professionele klusser. Klopt het onderstaande stappenplan een beetje? Zie ik iets over het hoofd? Tips? 1) Demonteren. Ding lijkt met popnagels gemonteerd. Die moet ik dus uitboren. 2) Roest verwijderen met staalborstel, schuren, ontvetten en eventueel achtergebleven delen behandelen met een roestomvormer. 3) Alle metalen delen schoonmaken, ontvetten en schuren. Niet-oppervlakkige krassen in de bestaande lak plamuren met polyesterplamuur, dan licht opschuren en het geheel ontvetten. 4) Lakken. Hoe kan ik het beste laklaag aanbrengen? Is spuiten met een spuitbus te doen voor een amateur? Grondverf? Meerdere dunne lagen? Wil voorkomen dat het niet meer past door verfdikte. 5) Monteren met nieuwe popnagels. Ben benieuwd naar jullie feedback. Thanks alvast Mocht iemand de RAL-kleur van workmate-blauw weten, dan hou ik me aanbevolen. | |
Hyaenidae | zondag 1 juli 2018 @ 22:53 |
Voor 100 euro heb je zo'n ding nieuw of paar tientjes van marktplaats Dan ga je daar toch niet al die moeite voor doen + plamuur en verf voor gebruiken? [ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 03-07-2018 18:27:10 ] | |
oranjevogel1 | zondag 1 juli 2018 @ 22:56 |
Poedercoaten. | |
Hyaenidae | zondag 1 juli 2018 @ 22:57 |
Kost meer dan een nieuwe workmate | |
oranjevogel1 | zondag 1 juli 2018 @ 23:00 |
Maar dan kun je je workmate wel in iedere gewenste kleur krijgen. En ziet het er gewoon fabrieksnieuw uit, i.p.v. dat gerotzooi met een spuitbus. | |
Speekselklier | zondag 1 juli 2018 @ 23:01 |
klopt, wel voorzichtig. gaatjes kunnen gaan lubberen. gaat je niet lukken, eens roest blijft roesten. in de straalcabine ermee en daarna laten verzinken. anders kan je over 10 jaar opnieuw beginnen. dit inderdaad nee! niet met de spuitbus. een drupje olie erop en het trekt in. tweecomponenten lak gebruiken. breng hem naar een goede spuiterij, dan gaat hij na het spuiten de oven in. resultaat gegarandeerd. origineel zijn ze gepoedercoat, kan je ook nog overwegen. uiteraard!
| |
Hyaenidae | zondag 1 juli 2018 @ 23:02 |
Net alsof fabrieksteams allemaal op gepoedercoate workmates rijden... Die zijn ook gewoon zwart gelakt hoor. | |
oranjevogel1 | zondag 1 juli 2018 @ 23:09 |
???? Lijkt me niet helemaal de bedoeling om op een workmate te rijden. | |
baskick | maandag 2 juli 2018 @ 04:10 |
Dus twee opties? 1) zelf schuren/plamuren/schuren en dan laten verzinken + laten spuiten 2) zelf schuren/plamuren/schuren en laten verzinken + laten poeder coaten. Twee is waarschijnlijk de mooiste optie, maar waarschijnlijk ook de kostbaarste? Ervaring mee? Globaal idee van de kosten? [ Bericht 33% gewijzigd door baskick op 02-07-2018 04:52:14 ] | |
baskick | maandag 2 juli 2018 @ 04:21 |
Ik ben bekend met de huidige nieuwprijzen. Jij ook met de kwaliteit ervan? Courante modellen halen het qua stevigheid niet bij de oudere modellen, dus ja, enige moeite doe ik graag. | |
JurriaanK | maandag 2 juli 2018 @ 06:51 |
Hier staan wat richtprijzen http://coating.nl/poedercoaten-kosten/. Een euro of 200 ben je zo verder, lijkt me. | |
baskick | dinsdag 3 juli 2018 @ 08:32 |
Nog een vraagje; is verzinken ook nodig als ik 'm helemaal kaal straal en laat poedercoaten? [ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 03-07-2018 18:35:53 ] | |
Speekselklier | dinsdag 3 juli 2018 @ 09:04 |
Elke fatsoenlijke poedercoater verzinkt hem eerst. | |
vannelle | dinsdag 3 juli 2018 @ 14:30 |
Is dat zo? Doen ze bij motor- en autochassis' ook niet, waarom bij een workmate dan wel? Wordt alles ook nog eens een keer een stuk dikker van waardoor de scharnierende delen zo maar es een stuk minder kunnen gaan functioneren. | |
Speekselklier | dinsdag 3 juli 2018 @ 18:24 |
Ik ziet het inderdaad. Ik laat het zelf wel altijd doen. Dacht dat het standaard was. | |
baskick | dinsdag 3 juli 2018 @ 18:36 |
Dank, binnenkort eens langs een straler/spuiter/coater voor prijsindicatie. |