Nu gaan we dan ècht een nieuw millenium in, namelijk de 21ste eeuw...en het is verrekte stil rond dat feit. Hoe zit het nou!!
Tja, wat moet je dan, het geld voor een uitbundige feest is opgegaan tijdens de vorige jaarwisseling
Correct me if i'm wrong ...
quote:Officieel begint 1 januari 2001 pas de nieuwe eeuw èn het nieuwe millenium.
Op 27 november 2000 14:15 schreef Isabeau het volgende:
Nu gaan we dan ècht een nieuw millenium in, namelijk de 21ste eeuw...en het is verrekte stil rond dat feit. Hoe zit het nou!!
Maar de overgang 1999-2000 is getalsmatig natuurlijk veel interessanter dan 2000-2001.
quote:Jaar 0 heeft nooit bestaan, er is een moment 0 geweest, namelijk de geboorte van Christus, al is dat pas in de 6de eeuw bij conventie bepaald, en in hoeverre die er naast zaten is niet helemaal duidelijk. Een foutmarge van +/- 5 zou op zijn minst redelijk zijn. Dus da's nog 4 jaar extra feest
Op 27 november 2000 14:31 schreef FeestBeest het volgende:
Ik dacht eigenlijk 1998-1999 de start was van het 2000e jaar ... immers het jaar 0 was ook het 1e jaar ... dus 1999 was ook het 2000e jaar ...Correct me if i'm wrong ...
Wat dachten jullie van een FokRealMilleniumMeeting! De FRMM! Maximaal 21 personen, maximaal 21 kroegen, maximaal 21 gulden uitgeven (grapje), maximaal 21 jaar oud (uh..laat maar, dan val ik af)
quote:Wat dacht je van minimaal 21 jaar oud.
Op 27 november 2000 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Als je het vroeger op de middelbare school (die goede ouwe tijd) over de 16e eeuw had, dan telde 1600 ook nog mee. Dus 2000 telt nog mee voor de 20ste eeuw. Daar schijnen ook verschillende meningen over te zijn ivm schrikkeljaren etc, maar het laatste wat ik heb begrepen is dat het nu echt nog de 20ste eeuw is.
Wat dachten jullie van een FokRealMilleniumMeeting! De FRMM!
Maximaal 21 personen, maximaal 21 kroegen, maximaal 21 gulden uitgeven (grapje), maximaal 21 jaar oud (uh..laat maar, dan val ik af)
quote:ja, beter plan, dan mag ik net mee
Op 27 november 2000 16:13 schreef MissX het volgende:
Wat dacht je van minimaal 21 jaar oud.
* niet dat ik dat doe overigens
Maar idd, dat riep ik vorig jaar ook al heel hard, dus dan vieren we het dit jaar gewoon nog een keer, zodat we er zeker van zijn het iig één keer goed te hebben gevierd!
Ik zie niet in waarom er nu een groter feest moet zijn dan normaal. Jaarwisselingen moeten gewoon ALTIJD een groot feest zijn
quote:Wow, jij moet oud zijn!
Op 02 december 2000 15:51 schreef voh het volgende:
Ik vierde vorig jaar de zgn. 'eeuwwisseling' precies hetzelfde als die keren daarvoor.
Er is nooit een jaar nul geweest (tot in de middeleeuwen kende men het cijfer nul niet eens). Het ging van 1 voor C. naar 1 na C. Zoals Schanulleke opmerkte was de geboorte van JC het moment 0.
De eerste eeuw was de honderd jaar, 1-100. In 101 begon een nieuwe eeuw, die tot 200 liep. En zo verder, nu begint de nieuwe eeuw (en millenium) in 2001.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |