Het sram crankstel is juist super simpel los en vast te halen. Je moet even goed kracht zetten op de inbus en dan draai je hem zo los. Ik wissel regelmatig mijn powermeter (quarq van sram). Draai je wel de goede kant op? (je moet tegen de klok in draaien)quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:32 schreef muzas het volgende:
Ik het liefst ook, maar alles aan en om mn trapas gaat naar de FM, ik krijg die sram crank er niet af. Snap er de ballen van met die pre-load adjuster... En ik krijg met geen mogelijkheid beweging in de imbussleutel.
Dus hij gaat komende vrijdag naar de FM voor die dolgedraaide bladbout
Nou zelfs daar begon ik af en toe aan te twijfelen, maar ja, dat gaat goed.. rest van de fiets heb ik wel zelf er op weten te zettenquote:
Ik doe altijd een double backflip om op de stoep te komen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:25 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hier ook vaak genoeg gevallen en geoefend maar het blijft verdomd lastig. Ik zag vaak weinig vorderingen dus het motiveert dan ook niet echt om door te gaan met oefenen. Terwijl als je het kunt je bijna alle trails kunt gaan rijden. Want hoge drops nemen is niks anders dan een goede manual uitvoeren om veilig te landen. Omdat we in Nederland voornamelijk vlakke tracks hebben heb je de technieken eigenlijk ook niet tot weinig nodig. Wanneer je in het buitenland in een bikepark rijdt merk je snel genoeg dat je tekort komt. Zag laatst een filmpje waarin iemand z'n achterband in een soort standaard had staan en er een bank achter de fiets stond, hiermee kun je dan in de kamer een manual oefenen.
Wat is dat? Ik ga dit niet goegelen.quote:
Wielen en bracket.. Speciaal gereedschap.. Dus inderdaad.. Dat bestaat ook uit.. Rest ook zelfquote:Op woensdag 4 juli 2018 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe ook niet alles zelf. Wielen richten, lagers persen en bracket revisie laat ik over aan de fm. Ik heb niet de juiste tools en het onderhoud komt zo zelden voor dat je het net zo goed kan uitbesteden.
Preload knop?quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:38 schreef muzas het volgende:
dus niet wat je nou met die grijze pre-load knop nou w
'Ring' was een betere woordkeuze geweest.quote:
onee ken ik idd niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:58 schreef muzas het volgende:
[..]
'Ring' was een betere woordkeuze geweest.
[ afbeelding ]
Zit volgens mij niet op GXP-cranksets.
Zelfde soort van ring als onder je Canyon stuurpen.quote:
Dat i lock systeem zit niet op die aero sturen. Ik heb een verlaagde headset van maar 4.5mm met een normale headset (of hoe die schroef in de vork ook mag heten)quote:Op woensdag 4 juli 2018 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zelfde soort van ring als onder je Canyon stuurpen.
Oh hoe kom je aan die headset?quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat i lock systeem zit al niet meer op mijn Canyon. Ik heb een verlaagde headset van maar 4.5mm met een normale headset (of hoe die schroef in de vork ook mag heten)
even gemaild met Canyon, of via de chat.quote:
Nee dat weet ik niet hoezo is dat onzin? Enne die van 1000.- heeft de luchtvork en die van 700.- de elastomeervork?quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:18 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik zou sowieso iets meer aftikken voor een luchtgeveerde voorvork.
En ik zou me niet blindstaren op damesmodellen, aangezien dat voor het grootste gedeelte onzin is. Maar ik ga er vanuit dat je dat wel weet.
Die van 700 heeft een stalen veer, kan je dus niet veel aan verstellen. Die van 1000 heeft een luchtvork die je kan oppompen op je specifieke gewicht (Hoewel je voor dat geld niet zoveel kan verwachten)quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet hoezo is dat onzin? Enne die van 1000.- heeft de luchtvork en die van 700.- de elastomeervork?
Dames kom er maar in.quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Damesmodellen zijn voor het grootste gedeelte marketing: "Speciale geometrie voor vrouwen, want die hebben een kortere romp en langere benen!", terwijl dat helemaal niet zo is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |