abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 15:43:36 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180123825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in wat voor kansenwijk kom je dan terecht? Het heeft een bepaalde reden dat de huizen daar zo laag geprijsd zijn.
't Moet uit de lengte of de breedte komen. Als je wacht op een vrijstaande villa op een AAA locatie voor 200.000 euro dan kun je wachten tot je dood bent, maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:46:23 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180123881
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in wat voor kansenwijk kom je dan terecht? Het heeft een bepaalde reden dat de huizen daar zo laag geprijsd zijn.
Het gaat erom of er betaalbare huizen zijn.

Of het aan allerlei extra eisen die ineens om de hoek komen voldoet daar hebben we het niet over.
pi_180123990
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat erom of er betaalbare huizen zijn.

Of het aan allerlei extra eisen die ineens om de hoek komen voldoet daar hebben we het niet over.
Heb je gelijk in en zeker in het kader van dit topic zie je dat er wel degelijk betaalbare woningen te vinden zijn (voor starters) tot max 2 ton. Hekel punt zit 'm denk ik meer in het zelf bekostigen van de KK à 6% en de wensen die men vervolgens ook nog heeft over het huis en de uiteindelijke inrichting daarvan. Dat alles maakt het voor velen onmogelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 15:57:57 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je gelijk in en zeker in het kader van dit topic zie je dat er wel degelijk betaalbare woningen te vinden zijn (voor starters) tot max 2 ton. Hekel punt zit 'm denk ik meer in het zelf bekostigen van de KK à 6% en de wensen die men vervolgens ook nog heeft over het huis en de uiteindelijke inrichting daarvan. Dat alles maakt het voor velen onmogelijk.
Ja, dus zul je moeten sparen. Als je dat niet kunt, heb je pech gehad. Als je dat wel kunt maar je vindt allerlei andere dingen belangrijker, ook prima, maar dan moet je achteraf niet zeiken dat je geen huis kunt kopen omdat je dat eigen geld niet hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:00:13 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180124046
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

't Moet uit de lengte of de breedte komen. Als je wacht op een vrijstaande villa op een AAA locatie voor 200.000 euro dan kun je wachten tot je dood bent, maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Zelfs als de sociale verhuurder daar nog woningen heeft die ze verkopen als de huurder vertrekt zit je in de randstad dan al ruim boven de 2 ton op een AAA locatie. Oh, en dan hebben we het over een rijtjeshuis :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180124047
Vastzitten? Misschien eens wat minder eisen stellen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:03:52 #57
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124083
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dus zul je moeten sparen. Als je dat niet kunt, heb je pech gehad.
Tja, misschien zou er voor dat soort mensen een aanbod moeten zijn in, ik weet niet, huurwoningen misschien?

Maar de 'vrije sector' is zo achterlijk duur omdat ze ook het onderste uit de kan willen hebben, en goedkoper maken kan eigenlijk niet omdat de overheid zich best wel met de huurmarkt bemoeit. Daar mag wat mij betreft best wat meer vrijheid in komen, met alleen een ondersteuning voor de absolute onderlaag.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:04:17 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zelfs als de sociale verhuurder daar nog woningen heeft die ze verkopen als de huurder vertrekt zit je in de randstad dan al ruim boven de 2 ton op een AAA locatie. Oh, en dan hebben we het over een rijtjeshuis :D
Ja maar dat is het punt. TS kan schijnbaar van 800 euro die hij maandelijks over heeft niet sparen, tenzij hij 'structureel heel zuinig doet'. Ja dag, als je verwacht dat je EN kunt leven met de luxe die je wil EN een huis kunt kopen EN kunt sparen etc etc, en als je dat niet allemaal tegelijkertijd kunt moet 'de overheid' dat maar even gaan oplossen, dan leef je in een waanwereld, tenzij je daar het inkomen ook naar hebt, maar als dat zo was dan had TS geen issue.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180124118
Snap het echt niet. Heb in nu twee jaar een flinke buffer opgebouwd. (auto de deur uit minder uitgaan en vooral verhuist naar een klotebuurt wel lekker goedkoop uiteraard.) Ga nu verhuizen want dat kan nu omdat we daar twee jaar dus veel voor hebben moeten laten.

Zo werkt dat gewoon sparen en eisen bijstellen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:08:33 #60
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar dat is het punt. TS kan schijnbaar van 800 euro die hij maandelijks over heeft niet sparen, tenzij hij 'structureel heel zuinig doet'.
Ho eens even, van die 800 euro in de maand moet ik ook nog eten, het huishouden betalen, op mijn werk komen. En abonnementen zoals telefoon en internet heb ik ook niet meegerekend, om de berekening een beetje makkelijk te houden (ik neem aan dat je wel een beetje normaal bedrag kan verzinnen om als 'leefgeld' aan te houden.)

Dat bedrag is alleen wat er overblijft na aftrek van de pure, onvermijdelijke vaste lasten.

Dus dan stel ik nogmaals de vraag: Welke leefstijl bedoel je dan als je het over 'luxe' hebt?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:10:23 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ho eens even, van die 800 euro in de maand moet ik ook nog eten, het huishouden betalen, op mijn werk komen. En abonnementen zoals telefoon en internet heb ik ook niet meegerekend, om de berekening een beetje makkelijk te houden (ik neem aan dat je wel een beetje normaal bedrag kan verzinnen om als 'leefgeld' aan te houden.)

Dus dan stel ik nogmaals de vraag: Welke leefstijl bedoel je dan als je het over 'luxe' hebt?
Dus als al je geld op gaat aan dingen die je nodig hebt, want eten is niet direct een luxe (naja, kán luxe zijn, maar je MOET eten om in leven te blijven, dat hoeft echter niet elke dag steak te zijn), dan hou je dus niets over en dus kun je niet sparen en dus kun je ook geen huis kopen.

Dan val jij dus in de categorie 'jammer maar helaas'. Dat kun je dan niet leuk vinden, maar als je verwacht dat 'de overheid' ineens allerlei dingen gaat doen zodat Stoney3K wél een huis kan kopen, ja, dan kun je heel lang wachten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180124181
Dit huren: https://www.funda.nl/huur(...)eslaan-125-b/#foto-2

Auto weg/aanbiedingen shoppen/niet uitgaan/geen vakantie/geen nieuwe shit enkel wat je echt nodig hebt. Doe dat een paar jaartjes spaar alles op en dan normaal gezien heb je wat meer armslag weer.

Tering naar de nering zetten.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:13:28 #63
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124191
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan val jij dus in de categorie 'jammer maar helaas'. Dat kun je dan niet leuk vinden, maar als je verwacht dat 'de overheid' ineens allerlei dingen gaat doen zodat Stoney3K wél een huis kan kopen, ja, dan kun je heel lang wachten.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik kan best sparen, als ik jaren lang alleen maar werk en voor de rest op mijn handen blijf zitten. Maar daar wordt iedereen gigantisch depressief van, dus dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

Jij hebt het alleen over kopen, kopen, kopen, ik beweer iets anders, namelijk: Ik kan überhaupt niet verhuizen.

Ik vind namelijk wel dat de overheid iets moet doen aan het woningtekort en de vastzittende huurmarkt die ze zelf hebben veroorzaakt: Minder reguleren en meer bouwen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:13:41 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124194
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:12 schreef KoningApekop het volgende:
Dit huren: https://www.funda.nl/huur(...)eslaan-125-b/#foto-2

Auto weg/aanbiedingen shoppen/niet uitgaan/geen vakantie/geen nieuwe shit enkel wat je echt nodig hebt. Doe dat een paar jaartjes spaar alles op en dan normaal gezien heb je wat meer armslag weer.

Tering naar de nering zetten.
Jij snapt het. Het is een kwestie van keuzes maken.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:17:00 #65
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124238
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij snapt het. Het is een kwestie van keuzes maken.
Als jij dat kan doen, alleen maar werken en als een monnik leven, vind ik je heel knap, maar ik zou er na een jaar echt gillend gek van worden.

En dan moet je ook nog het geluk hebben dat er niks onverwachts in je leven gebeurt, zoals chronisch ziek worden of een medische ingreep die niet vergoed wordt. Dan ga je mooi nat met je spaargeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:18:15 #66
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik kan best sparen, als ik jaren lang alleen maar werk en voor de rest op mijn handen blijf zitten. Maar daar wordt iedereen gigantisch depressief van, dus dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

Jij hebt het alleen over kopen, kopen, kopen, ik beweer iets anders, namelijk: Ik kan überhaupt niet verhuizen.

Ik vind namelijk wel dat de overheid iets moet doen aan het woningtekort en de vastzittende huurmarkt die ze zelf hebben veroorzaakt: Minder reguleren en meer bouwen.
Ik werd daar niet direct depressief van, tenminste, het is afhankelijk van wat je 'op je handen' blijven zitten noemt. Ik ging namelijk wel elk jaar op vakantie. Wat ik wél heb gedaan is relatief lang thuis gewoond. Dát dan weer wel. Waar anderen zeiden 'whahaaa wat heb jij lang thuis gewoond :') '. Ja, klopt.

Maar toen ik uit huis ging deed ik het wel direct goed. En hoe lang heeft dat geduurd? Een jaartje of 4 a 5, als je even aanneemt dat je 'normaal' rond je 22e uit huis gaat. Of ik nou heb gekocht of ben gaan huren, ik hád geld gespaard, waardoor je leven gewoon een stuk makkelijker wordt.

Als je dat niet wil dan is daar helemaal niets mis mee, maar het is of het een of het ander :)

Jij kunt niet verhuizen doordat jij al 350 euro per maand terug moet betalen aan je studententijd. Als je die 350 per maand kunt sparen (maw, als je nou niet zo'n hoge studieschuld had gehad) is dat op jaarbasis 4.200 euro, doe dat 5 jaar en dan zit je op 21.000 euro. Dan is er ineens heel veel meer mogelijk.

Maar, ik weet niet wat jouw situatie was waardoor jij aan 50k studieschuld kwam. Misschien MOEST je wel, geen idee,, kan ik dus ook niets zinnigs over zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180124261
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij snapt het. Het is een kwestie van keuzes maken.
Twee jaar minder doen voor twintig jaar plezier daar gaat het nu op neerkomen. Dat is het wel waard.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als jij dat kan doen, alleen maar werken en als een monnik leven, vind ik je heel knap, maar ik zou er na een jaar echt gillend gek van worden.

En dan moet je ook nog het geluk hebben dat er niks onverwachts in je leven gebeurt, zoals chronisch ziek worden of een medische ingreep die niet vergoed wordt. Dan ga je mooi nat met je spaargeld.
Ben dus zwaar chronische ziek geworden. En heb gewoon keuzes moeten maken en nog steeds heb ik stiekem genoeg lol in mijn leven hoor.
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:20:13 #68
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als jij dat kan doen, alleen maar werken en als een monnik leven, vind ik je heel knap, maar ik zou er na een jaar echt gillend gek van worden.

En dan moet je ook nog het geluk hebben dat er niks onverwachts in je leven gebeurt, zoals chronisch ziek worden of een medische ingreep die niet vergoed wordt. Dan ga je mooi nat met je spaargeld.
Ja goed, je haalt er allerlei dingen bij om maar te kunnen rechtvaardigen waarom je vooral niet gespaard hebt of weet ik veel wat, en dat is allemaal heel leuk, en het is ook vervelend voor je dat je na een jaar gillend gek wordt, maar ondertussen is dat jaar al lang en breed meerdere keren voorbij, en nu wordt je min of meer gillend gek omdat je vast zit en niets kunt, terwijl ik (bijvoorbeeld) allerlei dingen wel kan.

Als ik tussen die 2 dingen moet kiezen, dan maar even een paar jaartjes 'gillend gek' worden, in plaats van de rest van mijn leven.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:21:02 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124295
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:19 schreef KoningApekop het volgende:

[..]

Twee jaar minder doen voor twintig jaar plezier daar gaat het nu op neerkomen. Dat is het wel waard.

Mán, jij snapt hoe het werkt. _O_
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:21:58 #70
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik werd daar niet direct depressief van, tenminste, het is afhankelijk van wat je 'op je handen' blijven zitten noemt. Ik ging namelijk wel elk jaar op vakantie. Wat ik wél heb gedaan is relatief lang thuis gewoond. Dát dan weer wel. Waar anderen zeiden 'whahaaa wat heb jij lang thuis gewoond :') '. Ja, klopt.
Dat gaat natuurlijk alleen als je ouders hebt die daarin mee willen werken. En zelf een inkomen hebt -- toen ik nog van huis uit voltijd studeerde hield ik met 40 uur in de week college en 14 uur reistijd echt geen tijd over om te gaan werken.

quote:
Maar, ik weet niet wat jouw situatie was waardoor jij aan 50k studieschuld kwam. Misschien MOEST je wel, geen idee,, kan ik dus ook niets zinnigs over zeggen.
Dat was voor een deel noodzaak, door medische redenen (en blunders van de behandelend arts in kwestie) heb ik mijn studie lang moeten uitstellen en uiteindelijk moeten stoppen, maar het geld van de lening had ik nodig om in mijn vaste lasten te kunnen voorzien.

Ik vind ook dat je het aangaan van zo'n lening niet direct aan een (makkelijk beïnvloedbare) 18-jarige moet overlaten. Als je met je studie begint zet je een krabbel zonder duidelijk de kleine lettertjes te lezen, en er wordt nergens gewaarschuwd dat het straks gevolgen heeft voor je hypotheek.

Alleen maar de argumentering "Mwa, geen probleem, straks heb je toch een goeie baan en is dat zo afbetaald".

Als ik nu die keuze zou moeten maken had ik het ook heel anders aangepakt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:25:00 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk alleen als je ouders hebt die daarin mee willen werken. En zelf een inkomen hebt -- toen ik nog van huis uit voltijd studeerde hield ik met 40 uur in de week college en 14 uur reistijd echt geen tijd over om te gaan werken.

[..]

Dat was voor een deel noodzaak, door medische redenen (en blunders van de behandelend arts in kwestie) heb ik mijn studie lang moeten uitstellen en uiteindelijk moeten stoppen, maar het geld van de lening had ik nodig om in mijn vaste lasten te kunnen voorzien.
Mja, weet je, daar zit dan ook een verschil tussen ons. Ik had vroeger WAJONG. Als ik ging werken werd dat in mindering gebracht op die WAJONG. Maar ik ben dus wel gaan werken. Effectief werkte ik dus voor niks, financieel gezien, want ik werd er niet beter van, maar, het is een instelling die je hebt.

Welke vaste lasten? Je woonde op kamers dan neem ik aan? Tenminste, ik neem even aan dat je iets anders bedoelde dan je ziektekosten of weet ik veel wat, want dat heeft iedereen.

Wat is meewerken. Ik studeerde in dezelfde stad als waar ik woonde. Dus ik hoefde bv al niet op kamers. In de tijd dat ik studeerde had je die inwonende en uitwonende beurs en als je dan binnen X jaar je opleiding haalde, dan werd dat omgezet in een gift. Was nauwelijks wat, maar, het stond op de spaarrekening en het bleef op de spaarrekening.

Eerlijkheid gebiedt me hier wel te zeggen dat mijn ouders mijn opleiding betaalden, dus het heeft mij zelf geen geld gekost. De basisbeurs werd niet uitgegeven en stond apart dus dat geld was er nog toen ik klaar was, en toen ben ik gaan werken toen ik klaar was op mijn 23e, sparen, en op mijn 27e (dat was in 2008) heb ik mijn 1e huis gekocht.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:26:53 #72
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124366
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Welke vaste lasten? Je woonde op kamers dan neem ik aan? Tenminste, ik neem even aan dat je iets anders bedoelde dan je ziektekosten of weet ik veel wat, want dat heeft iedereen.
Woonlasten inderdaad. Ik heb ook recht gehad op een Wajong, maar daar kwam ik pas heel laat achter, dus die heb ik pas heel erg laat aangevraagd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:29:26 #73
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124397
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je het aangaan van zo'n lening niet direct aan een (makkelijk beïnvloedbare) 18-jarige moet overlaten. Als je met je studie begint zet je een krabbel zonder duidelijk de kleine lettertjes te lezen, en er wordt nergens gewaarschuwd dat het straks gevolgen heeft voor je hypotheek.

Alleen maar de argumentering "Mwa, geen probleem, straks heb je toch een goeie baan en is dat zo afbetaald".

Als ik nu die keuze zou moeten maken had ik het ook heel anders aangepakt.
Veel te makkelijk. Je speelt hier de 'ik was een naïeve arme 18 jarige' kaart, maar echt alles en iedereen heeft het bij jou gedaan, behalve jezelf. Ik vind die instelling veel en veel te makkelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juni 2018 @ 16:31:28 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180124422
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:12 schreef KoningApekop het volgende:
Dit huren: https://www.funda.nl/huur(...)eslaan-125-b/#foto-2

Auto weg/aanbiedingen shoppen/niet uitgaan/geen vakantie/geen nieuwe shit enkel wat je echt nodig hebt. Doe dat een paar jaartjes spaar alles op en dan normaal gezien heb je wat meer armslag weer.

Tering naar de nering zetten.
Verhuizen is gratis. Dit is een goed geïsoleerde woning. Mijn werk zit om de hoek.

Wat word er ongelooflijk makkelijk gedacht over deze materie zeg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:34:53 #75
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124476
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]Veel te makkelijk. Je speelt hier de 'ik was een naïeve arme 18 jarige' kaart, maar echt alles en iedereen heeft het bij jou gedaan, behalve jezelf. Ik vind die instelling veel en veel te makkelijk.
Jij bent hier degene die die verantwoordelijkheid polariseert. Als je echt het idee hebt dat iemand van 18 al 100% gezond verstand en financieel inzicht heeft om zelf die keuze te kunnen maken (en al helemaal als je ouders in die argumentatie meegaan) dan heb je zelf de naïviteit van een 18-jarige. Of heb je zelf geen stomme keuzes gemaakt op je 18de?

Zoals ik al zei, die verantwoordelijkheid moet van twee kanten komen. Waarschuwingsstickers staan er ook niet voor niets, want blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die te dom of onwetend zijn om de risico's van iets in te zien.

Nu kun je misschien van mening zijn dat we al die stickers er maar af moeten halen en iedereen blind over moeten laten aan hun 'verantwoordelijkheidsgevoel' en zelfredzaamheid, maar ik ben bang dat dan het halve land als lemmingen de afgrond in gaat.

Voordat we weer veel te ver inzoomen op één situatie, de huizenmarkt is hoe dan ook gewoon ziek. Ik heb je niets horen zeggen over de huurmarkt en hoe er daar veel te lange wachtlijsten zijn. en er een kloof is voor de middeninkomens die nergens in de huursector terecht kunnen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180124483
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Verhuizen is gratis. Dit is een goed geïsoleerde woning. Mijn werk zit om de hoek.

Wat word er ongelooflijk makkelijk gedacht over deze materie zeg
Stop met klagen. Echt serieus verwende Hollanders weer. Misschien wat minder zooi in je huis stouwen dan heb je ook geen vrachtwagen zo groot als waar de Action meerijd nodig.

Contracten altijd in het midden van de maand afsluiten rond de 15de kan jij lekker verhuizen en hoef je maar twee weken huur te betalen in plaats van vier weken. Geen vloer leggen als het tijdelijk is. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.
pi_180124554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in wat voor kansenwijk kom je dan terecht? Het heeft een bepaalde reden dat de huizen daar zo laag geprijsd zijn.
Ja dat klopt. Maar als dat bij je budget hoort heb je geen enkele reden om je verheven te voelen boven de rest van de wijk. Want hun beurs is waarschijnlijk van gelijke dikte als de jouwe. Blijkbaar is dat dan het type wijk dat bij jouw beurs past. Als dat te min is moet je je eisen bij stellen of bij papa en mama blijven wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:41:40 #78
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die die verantwoordelijkheid polariseert. Als je echt het idee hebt dat iemand van 18 al 100% gezond verstand en financieel inzicht heeft om zelf die keuze te kunnen maken (en al helemaal als je ouders in die argumentatie meegaan) dan heb je zelf de naïviteit van een 18-jarige. Of heb je zelf geen stomme keuzes gemaakt op je 18de?

Zoals ik al zei, die verantwoordelijkheid moet van twee kanten komen. Waarschuwingsstickers staan er ook niet voor niets, want blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die te dom of onwetend zijn om de risico's van iets in te zien.

Nu kun je misschien van mening zijn dat we al die stickers er maar af moeten halen en iedereen blind over moeten laten aan hun 'verantwoordelijkheidsgevoel' en zelfredzaamheid, maar ik ben bang dat dan het halve land als lemmingen de afgrond in gaat.

Voordat we weer veel te ver inzoomen op één situatie, de huizenmarkt is hoe dan ook gewoon ziek. Ik heb je niets horen zeggen over de huurmarkt en hoe er daar veel te lange wachtlijsten zijn. en er een kloof is voor de middeninkomens die nergens in de huursector terecht kunnen.
Ik heb nooit te maken gehad met de huurmarkt. Godzijdank niet.

Ik heb weinig stomme keuzes gemaakt. Wel wíllen maken, maar godzijdank dat mijn ouders me daarvoor behoed hebben. Ik heb altijd mee gekregen dat sparen het allerbelangrijkste is. En ik heb dat heel vaak vervloekt, héél vaak, maar wat ben ik ze nu dankbaar voor hoe (en dat) ze me hebben geleerd met geld om te gaan.

Kijk, ik ben niet degene van ons 2 die echt alles en iedereen om zich heen, behalve zichzelf, de schuld geeft van het feit dat je geen/nauwelijks spaargeld hebt en daardoor vast zit. Want het issue is niet dat je de hypotheek an sich niet krijgt, het probleem is volgens mij dat dat geld kost dat je niet hebt omdat je dat niet mee kunt financieren in combinatie dat de huizen die je wel kunt kopen, niet je interesse hebben omdat ze niet aan je eisen voldoen.

Dan blijf je liever zitten waar je nu zit. Dat is prima, dat is je goed recht. Maar, elke keuze heeft consequenties, daar ben ik achter gekomen, en daar ben jij ook achter gekomen.

De realiteit is dat jij nu te maken hebt met een issue omdat je ermee te maken hebt, en ik sta juist aan de andere kant, wat de kant is waar jij heen wil, met dat verschil dat jij daar wil komen doordat je vindt dat 'de overheid' met oplossingen moet komen, waar ik heb gezegd 'ik moet het bij mezelf zoeken'.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:51:59 #79
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180124743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, ik ben niet degene van ons 2 die echt alles en iedereen om zich heen, behalve zichzelf, de schuld geeft van het feit dat je geen/nauwelijks spaargeld hebt en daardoor vast zit.
Ik geef niemand de schuld. Dat is iets wat jij ervan maakt en wat helemaal geen zin heeft. En blijkbaar kun jij vanuit je ultraluxe positie (studie en woonaccomodatie betaald door papa en mama zodat je de basisbeurs van de staat in eigen zak kon steken) niet zien dat andere mensen misschien in een andere situatie zitten.

Van thuis uit ben ik namelijk geleerd dat we altijd onze eigen broek moesten ophouden, mijn ouders hebben dus ook geen cent bijgedragen aan mijn studie, aan mijn wonen, aan mijn rijbewijs. Dus leuk dat ik dan kritiek krijg van iemand die elke dag op een gespreid bedje kon neerploffen en alles in de schoot geworpen kreeg, maar ik ben in ieder geval geen profiteur.

Als jij moreel zo verheven was als je beweert, dan had je die basisbeurs braaf terug betaald aan DUO omdat je hem helemaal niet nodig hebt gehad.

quote:
Dan blijf je liever zitten waar je nu zit. Dat is prima, dat is je goed recht. Maar, elke keuze heeft consequenties, daar ben ik achter gekomen, en daar ben jij ook achter gekomen.
Nee, ik blijf zitten waar ik zit omdat ik daarvoor kies. Als ik vrije sector zou gaan wonen, dan zou ik geen ruimte hebben om te sparen, en dan heb ik een serieus probleem als ik een inkomensval zou krijgen. Dat risico neem ik niet. Maar dat betekent wel dat ik geen ruimte heb om te groeien, so be it.

quote:
De realiteit is dat jij nu te maken hebt met een issue omdat je ermee te maken hebt, en ik sta juist aan de andere kant, wat de kant is waar jij heen wil, met dat verschil dat jij daar wil komen doordat je vindt dat 'de overheid' met oplossingen moet komen, waar ik heb gezegd 'ik moet het bij mezelf zoeken'.
Ik vind dat de overheid een oplossing moet zoeken voor een algemeen probleem, namelijk het woningtekort in bepaalde regio's en de lange wachtlijsten. Dat betekent heel simpel, veel meer woningen bouwen waar ze nodig zijn.

Of ik nu geen spaargeld heb is daarin totaal niet relevant. En ook in die kwestie heb ik gezegd: Hee, de berichtgeving mag wat duidelijker zodat ik er wat meer rekening mee kan houden, niet dat het de schuld is van de overheid dat ik nu geen huis kan kopen.

Dus hou op met mij woorden in de mond leggen en het hele topic over mijn specifieke situatie te laten gaan terwijl de TS over een algemeen probleem gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juni 2018 @ 16:56:04 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180124801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:35 schreef KoningApekop het volgende:

[..]

Stop met klagen. Echt serieus verwende Hollanders weer. Misschien wat minder zooi in je huis stouwen dan heb je ook geen vrachtwagen zo groot als waar de Action meerijd nodig.

Contracten altijd in het midden van de maand afsluiten rond de 15de kan jij lekker verhuizen en hoef je maar twee weken huur te betalen in plaats van vier weken. Geen vloer leggen als het tijdelijk is. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.
Wat een zooi projectie joh. Er zijn simpelweg legio situaties te bedenken waarbij verhuizen niet de meest efficiënte of zelfs maar haalbare optie is, maar "mwuh kop houden en gewoon doen" is niet hoe het werkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_180124856
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat een zooi projectie joh. Er zijn simpelweg legio situaties te bedenken waarbij verhuizen niet de meest efficiënte of zelfs maar haalbare optie is, maar "mwuh kop houden en gewoon doen" is niet hoe het werkt.
Ik ageer meer tegen die welke met allerlei excuses komen dat ze geen geld hebben ervoor. Ondertussen wel een luxe bestaan hebben en weigeren iets in te binden zodat er gespaard kan worden. Dat hele kan ik niet wil ik niet en het is de schuld van alles en iedereen moet maar eens kappen in dit land.
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 17:05:44 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180124950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik geef niemand de schuld. Dat is iets wat jij ervan maakt en wat helemaal geen zin heeft. En blijkbaar kun jij vanuit je ultraluxe positie (studie en woonaccomodatie betaald door papa en mama zodat je de basisbeurs van de staat in eigen zak kon steken) niet zien dat andere mensen misschien in een andere situatie zitten.

Van thuis uit ben ik namelijk geleerd dat we altijd onze eigen broek moesten ophouden, mijn ouders hebben dus ook geen cent bijgedragen aan mijn studie, aan mijn wonen, aan mijn rijbewijs. Dus leuk dat ik dan kritiek krijg van iemand die elke dag op een gespreid bedje kon neerploffen en alles in de schoot geworpen kreeg, maar ik ben in ieder geval geen profiteur.

Als jij moreel zo verheven was als je beweert, dan had je die basisbeurs braaf terug betaald aan DUO omdat je hem helemaal niet nodig hebt gehad.

[..]

Nee, ik blijf zitten waar ik zit omdat ik daarvoor kies. Als ik vrije sector zou gaan wonen, dan zou ik geen ruimte hebben om te sparen, en dan heb ik een serieus probleem als ik een inkomensval zou krijgen. Dat risico neem ik niet. Maar dat betekent wel dat ik geen ruimte heb om te groeien, so be it.

[..]

Ik vind dat de overheid een oplossing moet zoeken voor een algemeen probleem, namelijk het woningtekort in bepaalde regio's en de lange wachtlijsten. Dat betekent heel simpel, veel meer woningen bouwen waar ze nodig zijn.

Of ik nu geen spaargeld heb is daarin totaal niet relevant. En ook in die kwestie heb ik gezegd: Hee, de berichtgeving mag wat duidelijker zodat ik er wat meer rekening mee kan houden, niet dat het de schuld is van de overheid dat ik nu geen huis kan kopen.

Dus hou op met mij woorden in de mond leggen en het hele topic over mijn specifieke situatie te laten gaan terwijl de TS over een algemeen probleem gaat.
Profiteur? Grapjas, als ik dát was geweest was ik ook niet gaan werken met mijn WAJONG he. Overigens wel apart dat jij dat zegt, terwijl jij degene bent die zit te wachten tot ANDEREN iets voor je oplossen waarna jij daarvan kunt p r o f i t e r e n.

Het betekent absoluut wél dat je jezelf de kans geeft om te groeien. Immers, je spaart, en zodra je spaargeld groot genoeg is om de k.k. etc af te tikken, dan kun je toch gewoon gaan kijken naar een koophuis?

Tenzij je bezwaar dan wordt dat er geen huizen voldoen aan wat jij wil. Want je wil per se blijven huren, maar zolang de huren zo hoog blijven ga je nergens heen, en daar moeten anderen wat aan doen. Nou, ondertussen, terug in de realiteit, doet men daar niks aan, en dus blijf jij tot die tijd gewoon zitten waar je zit, en kun je sparen, waarna je eventueel, mocht je dat willen, zou kunnen kopen.

Dus waar is het probleem? Want we moeten niet doen alsof het hier niemand gaat om zijn eigen situatie. Zodra jij iets kunt qua huizen doe jij dat, fuck je buurman die dat niet kan, toch?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:12:55 #83
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180125056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Profiteur? Grapjas, als ik dát was geweest was ik ook niet gaan werken met mijn WAJONG he. Overigens wel apart dat jij dat zegt, terwijl jij degene bent die zit te wachten tot ANDEREN iets voor je oplossen waarna jij daarvan kunt p r o f i t e r e n.
Pffrt, eerst de studie in je schoot geworpen krijgen en daarna ook nog eens op de zak van de overheid teren met de Wajong, zonder dat je een cent uit hoeft te geven, want je woont bij je ouders. Dát noem ik profiteren, en dan gaan werken om je eigen geweten te sussen :')

Het is gewoon kritiek leveren vanuit een enorm bevoorrechte positie, net zoals pissen op de armen en gewoon zeggen dat ze maar moeten gaan werken en dat het hun eigen schuld is dat ze arm zijn. Want het zijn natuurlijk nooit kwetsbare mensen, hadden ze de bijsluiter maar moeten lezen toch?

Ik ben nog altijd benieuwd waar jij uit haalt dat ik vind dat een andere partij míjn "probleem" op moet lossen. Ik zeg alleen, het had misschien iets duidelijker op de sticker mogen staan, waarom zou mij dat ontslaan van alle verantwoordelijkheid?

Tenzij je natuurlijk letselschadeadvocaat bent, maar dan grijp je elke strohalm aan om maar geen enkele aansprakelijkheid te hoeven dragen en alles buiten je eigen situatie te claimen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dus waar is het probleem? Want we moeten niet doen alsof het hier niemand gaat om zijn eigen situatie. Zodra jij iets kunt qua huizen doe jij dat, fuck je buurman die dat niet kan, toch?
VVD stemmer zeker? In tegenstelling tot jou ben ik wel betrokken bij de situatie van die buurman. Ook als ik de kans krijg om een kast van een huis te kopen, vind ik dat volslagen onzin, daar hecht ik namelijk totaal geen waarde aan.

Ik vind het zelf namelijk al vervelend genoeg dat ik als scheefwoner een sociale woning bezet hou waar ik absoluut niet in thuis hoor. En als je bekijkt hoe groot het aandeel scheefwoners is, moet je toch constateren dat er iets aan de hand is, want anders hadden die scheefwoners toch allang een nieuwe woning gekocht of gehuurd, toch?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juni 2018 @ 17:12:55 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180125057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:59 schreef KoningApekop het volgende:

[..]

Ik ageer meer tegen die welke met allerlei excuses komen dat ze geen geld hebben ervoor. Ondertussen wel een luxe bestaan hebben en weigeren iets in te binden zodat er gespaard kan worden. Dat hele kan ik niet wil ik niet en het is de schuld van alles en iedereen moet maar eens kappen in dit land.
Daar ben ik het wel mee eens, maar je bekijkt de zaken wel erg binair. Niet iedereen die klaagt heeft de situatie waar ze nu in zitten aan zichzelf te danken dan wel dat ze er echt iets aan kunnen doen.

Wat jij omschrijft kun je de wehkamp generatie noemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 17:21:27 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180125159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Pffrt, eerst de studie in je schoot geworpen krijgen en daarna ook nog eens op de zak van de overheid teren met de Wajong, zonder dat je een cent uit hoeft te geven, want je woont bij je ouders. Dát noem ik profiteren, en dan gaan werken om je eigen geweten te sussen :')

Het is gewoon kritiek leveren vanuit een enorm bevoorrechte positie, net zoals pissen op de armen en gewoon zeggen dat ze maar moeten gaan werken en dat het hun eigen schuld is dat ze arm zijn. Want het zijn natuurlijk nooit kwetsbare mensen, hadden ze de bijsluiter maar moeten lezen toch?

Ik ben nog altijd benieuwd waar jij uit haalt dat ik vind dat een andere partij míjn "probleem" op moet lossen. Ik zeg alleen, het had misschien iets duidelijker op de sticker mogen staan, waarom zou mij dat ontslaan van alle verantwoordelijkheid?

Tenzij je natuurlijk letselschadeadvocaat bent, maar dan grijp je elke strohalm aan om maar geen enkele aansprakelijkheid te hoeven dragen en alles buiten je eigen situatie te claimen.

[..]

VVD stemmer zeker? In tegenstelling tot jou ben ik wel betrokken bij de situatie van die buurman. Ook als ik de kans krijg om een kast van een huis te kopen, vind ik dat volslagen onzin, daar hecht ik namelijk totaal geen waarde aan.

Ik vind het zelf namelijk al vervelend genoeg dat ik als scheefwoner een sociale woning bezet hou waar ik absoluut niet in thuis hoor. En als je bekijkt hoe groot het aandeel scheefwoners is, moet je toch constateren dat er iets aan de hand is, want anders hadden die scheefwoners toch allang een nieuwe woning gekocht of gehuurd, toch?
Nee, ik ging werken omdat ik WILDE werken. Dat labeltje WAJONG had ik to-taal geen trek in, omdat me vrij snel duidelijk was waar dat toe leidt. Ja, gratis geld, min of meer, maar dat is een aalmoes, en als je dat labeltje hebt wordt het leven er in ieder geval niet makkelijker op.

Is gewoon een kwestie van een andere instelling hebben. Kunnen we allemaal, doen we alleen niet allemaal. Maar zelfs al HAD het duidelijker op de sticker gestaan, was jij dan nu je uitgavenpatroon gaan aanpassen zodat je wat kon sparen? Want zelfs al zouden ze het nu LEVENSGROOT op de sticker zetten, dat zou nog altijd niet NU iets veranderen, dus wat jij hebt daar NU dan aan? Of iemand anders?

VVD? Nee. Dat is overigens een beetje cognitieve dissonantie wat je nu doet, want als jij de kans had gehad om voor jou betaalbaar een huis te kopen had je dat absoluut wel gedaan, TENZIJ jij verwacht dat je een huis kunt kopen tegen dezelfde lasten als die je nu hebt, want dat gaat 'm niet worden nee, maar dan hoef je je hier natuurlijk helemaal niet mee bezig te houden.

Die scheefwoners sparen waarschijnlijk niet genoeg om de k.k. af te kunnen tikken, OF denken 'ja maar, als ik nu een huis ga kopen kost me dat per maand meer dan nu, dus ik blijf zitten'. Ja, dat kan, dan houden ze meer per maand over dus lekker luxe leven, maar sparen, ho maar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180125233
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar je bekijkt de zaken wel erg binair. Niet iedereen die klaagt heeft de situatie waar ze nu in zitten aan zichzelf te danken dan wel dat ze er echt iets aan kunnen doen.

Wat jij omschrijft kun je de wehkamp generatie noemen.
Natuurlijk dit is FOK!. Er is vaak wel wat te doen aan je situatie alleen zul je daarvoor wel moeten knokken. En dan nog heb zoveel situaties niet aan mijzelf te danken. Alleen als jij daar in zit is het wel aan jou om er weer uit werken of dat eerlijk is boeit niet.

Je zult echt zelf moeten doen hoor.
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 17:29:38 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180125256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:27 schreef KoningApekop het volgende:

[..]

Natuurlijk dit is FOK!. Er is vaak wel wat te doen aan je situatie alleen zul je daarvoor wel moeten knokken. En dan nog heb zoveel situaties niet aan mijzelf te danken. Alleen als jij daar in zit is het wel aan jou om er weer uit werken of dat eerlijk is boeit niet.

Je zult echt zelf moeten doen hoor.
Inderdaad. De hele tijd roepen dat het oneerlijk is...ja, dat ís het ook. Maar met constant blijven jammeren ga je niets veranderen aan je situatie, en anderen gaan dat ook niet voor je doen.

Of je doet het zelf, of er gebeurd helemaal niets.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180125660

Wie de schoen past trekke hem aan ;)
  Beste debater 2022 vrijdag 29 juni 2018 @ 17:59:40 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180125746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb nooit te maken gehad met de huurmarkt. Godzijdank niet.

Ik heb weinig stomme keuzes gemaakt. Wel wíllen maken, maar godzijdank dat mijn ouders me daarvoor behoed hebben. Ik heb altijd mee gekregen dat sparen het allerbelangrijkste is. En ik heb dat heel vaak vervloekt, héél vaak, maar wat ben ik ze nu dankbaar voor hoe (en dat) ze me hebben geleerd met geld om te gaan.

Kijk, ik ben niet degene van ons 2 die echt alles en iedereen om zich heen, behalve zichzelf, de schuld geeft van het feit dat je geen/nauwelijks spaargeld hebt en daardoor vast zit. Want het issue is niet dat je de hypotheek an sich niet krijgt, het probleem is volgens mij dat dat geld kost dat je niet hebt omdat je dat niet mee kunt financieren in combinatie dat de huizen die je wel kunt kopen, niet je interesse hebben omdat ze niet aan je eisen voldoen.

Dan blijf je liever zitten waar je nu zit. Dat is prima, dat is je goed recht. Maar, elke keuze heeft consequenties, daar ben ik achter gekomen, en daar ben jij ook achter gekomen.

De realiteit is dat jij nu te maken hebt met een issue omdat je ermee te maken hebt, en ik sta juist aan de andere kant, wat de kant is waar jij heen wil, met dat verschil dat jij daar wil komen doordat je vindt dat 'de overheid' met oplossingen moet komen, waar ik heb gezegd 'ik moet het bij mezelf zoeken'.
Heb heel veel respect voor je, dat weet je, maar je gaat hier wel hier kort door de bocht in de laatste alinea.

Nogal makkelijk om te zeggen dat je het 'bij jezelf' hebt gezocht wanneer je in ogenschouw neemt dat je lange tijd thuis hebt kunnen wonen, hebt kunnen sparen, de opleiding werd betaald en zelfs de daarvoor bedoelde beurs opgespaard kon worden. Niets mis mee, maar dat is natuurlijk nou niet echt 'het bij jezelf zoeken'. Als jouw ouders kostgeld hadden gevraagd, of je uberhaupt niet in huis wilden hebben na een bepaalde leeftijd, als je zelf je studie had moeten bekostigen, en als je naast dat alles dus zelf voor een woonruimte had moeten zorgen met bijkomende kosten, dan denk ik dat je in precies dezelfde positie zou zitten als Stoney.

Nogmaals, niets mis met hoe je het hebt aangepakt, en alle lof voor hoe je jezelf hebt geprofileerd en opgewerkt, maar je moet toch wel toegeven dat zonder de ondersteuning van je ouders het er allemaal stukken minder florissant had voorgestaan. Ik vind het echt veel te makkelijk om die zegen - want dat is het - als bijkomstigheid te zien en vervolgens te pretenderen dat het allemaal aan 'instelling' ligt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 18:09:08 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180125934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heb heel veel respect voor je, dat weet je, maar je gaat hier wel hier kort door de bocht in de laatste alinea.

Nogal makkelijk om te zeggen dat je het 'bij jezelf' hebt gezocht wanneer je in ogenschouw neemt dat je lange tijd thuis hebt kunnen wonen, hebt kunnen sparen, de opleiding werd betaald en zelfs de daarvoor bedoelde beurs opgespaard kon worden. Niets mis mee, maar dat is natuurlijk nou niet echt 'het bij jezelf zoeken'. Als jouw ouders kostgeld hadden gevraagd, of je uberhaupt niet in huis wilde hebben na een bepaalde leeftijd, als je zelf je studie had moeten bekostigen, en als je naast dat alles dus zelf voor een woonruimte had moeten zorgen met bijkomende kosten, dan denk ik dat je in precies dezelfde positie zou zitten als Stoney.

Nogmaals, niets mis met hoe je het hebt aangepakt, en alle lof voor hoe je jezelf hebt geprofileerd en opgewerkt, maar je moet toch wel toegeven dat zonder de ondersteuning van je ouders het er allemaal stukken minder florissant had voorgestaan. Ik vind het echt veel te makkelijk om die zegen - want dat is het - als bijkomstigheid te zien en vervolgens te pretenderen dat het allemaal aan 'instelling' ligt.
Hey etto, thx.

Ik héb kostgeld betaald he. Niet veel, want mijn moeder wilde dat niet omdat ik dat geld 'later nog nodig ging hebben' en 'ik hoef niet te profiteren van mijn eigen kind'. Haar uitspraken, niet mijn uitspraken.

Nee, ik heb wat dat betreft wel écht geluk gehad met mijn ouders, dát is absoluut, 100% waar. Nee nee, ik bedoel niet met instelling dat wat je nu opnoemt, maar ik bedoel wél met instelling dat als je altijd alles maar negatief zit/wil zien, het je helemaal niets gaat opleveren.

Wellicht komt dat door het feit dat ik een aantal keren geopereerd ben want handicap. Revalideren deed veel pijn na een half jaar van mijn tenen tot mijn middel in het gips te hebben gezeten, maar het was OF heel langzaam revalideren, en niet thuis zijn maar in een revalidatiekliniek, en die keren dan wél pijn hebben, korter voor het moment, maar niet thuis zijn op de langere termijn, OF wél vol in de revalidatie gaan, véél pijn hebben op dat moment, maar in tijd gezien sneller klaar zijn met de pijn en weer naar huis kunnen.

Diezelfde instelling trek ik (blijkbaar) overal in door. Het is niet zo dat omdat mijn ouders er voor mij waren (dat klinkt alsof dat voor anderen niet zo is, en zó bot bedoel ik dat niet maar ik weet even geen snellere manier van het omschrijven) ik géén problemen heb gekend natuurlijk. Maar ik denk wel degelijk dat die problemen en de manier waarop ik daar mee omgaan moést, wel hebben bijgedragen aan mijn instelling.

Oh je wil niet revalideren? Kan prima, blijf je wel de rest van je leven in een rolstoel zitten. Keuzes. Huilen dat iets lastig is gaat je niét verder helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 juni 2018 @ 18:11:18 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180125983
Een van de belangrijkste klachten is vooral dat de KK niet meer kan worden bijgeleend en je dus spaarcenten moet hebben. Maar dat krijgen de meeste mensen die uberhaupt een huis kunnen kopen wel in een paar jaar bij elkaar gespaard. Dus het al wat langer duren. Maar scheelt ook weer rentekosten uiteindelijk. En deze verandering is inderdaad geleidelijk ingevoerd en was ook bekend.

Natuurlijk zijn er mensen met weinig mazzel zoals Stoney3K die daardoor nooit hebben kunnen sparen. Maar dat levenspad is simpelweg niet de norm. En je kan er ook niet tot in het oneindige rekening mee gaan houden.
  Beste debater 2022 vrijdag 29 juni 2018 @ 18:13:32 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180126015
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hey etto, thx.

Ik héb kostgeld betaald he. Niet veel, want mijn moeder wilde dat niet omdat ik dat geld 'later nog nodig ging hebben' en 'ik hoef niet te profiteren van mijn eigen kind'. Haar uitspraken, niet mijn uitspraken.

Nee, ik heb wat dat betreft wel écht geluk gehad met mijn ouders, dát is absoluut, 100% waar. Nee nee, ik bedoel niet met instelling dat wat je nu opnoemt, maar ik bedoel wél met instelling dat als je altijd alles maar negatief zit/wil zien, het je helemaal niets gaat opleveren.

Wellicht komt dat door het feit dat ik een aantal keren geopereerd ben want handicap. Revalideren deed veel pijn na een half jaar van mijn tenen tot mijn middel in het gips te hebben gezeten, maar het was OF heel langzaam revalideren, en niet thuis zijn maar in een revalidatiekliniek, en die keren dan wél pijn hebben, korter voor het moment, maar niet thuis zijn op de langere termijn, OF wél vol in de revalidatie gaan, véél pijn hebben op dat moment, maar in tijd gezien sneller klaar zijn met de pijn en weer naar huis kunnen.

Diezelfde instelling trek ik (blijkbaar) overal in door. Het is niet zo dat omdat mijn ouders er voor mij waren (dat klinkt alsof dat voor anderen niet zo is, en zó bot bedoel ik dat niet maar ik weet even geen snellere manier van het omschrijven) ik géén problemen heb gekend natuurlijk. Maar ik denk wel degelijk dat die problemen en de manier waarop ik daar mee omgaan moést, wel hebben bijgedragen aan mijn instelling.

Oh je wil niet revalideren? Kan prima, blijf je wel de rest van je leven in een rolstoel zitten. Keuzes. Huilen dat iets lastig is gaat je niét verder helpen.
Helder, en dat ben ik ook wel met je eens... zeuren en janken helpt voor geen meter. Ik denk alleen financieel stabiele startposities steeds meer een unicum worden... Wat dat betreft mogen jij en ik in onze handjes knijpen wat onze ouders betreft (hier ook studie betaald, hebben ze voor gespaard).

Oh en ook hier hebben ze mij sparen vanaf het begin bijgebracht... dermate dat het wat is doorgeslagen, zeggen ze... "Geef eens wat uit!" Vandaar die twijfels op het station met flesjes water. :P
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 18:21:14 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180126096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Helder, en dat ben ik ook wel met je eens... zeuren en janken helpt voor geen meter. Ik denk alleen financieel stabiele startposities steeds meer een unicum worden... Wat dat betreft mogen jij en ik in onze handjes knijpen wat onze ouders betreft (hier ook studie betaald, hebben ze voor gespaard).

Oh en ook hier hebben ze mij sparen vanaf het begin bijgebracht... dermate dat het wat is doorgeslagen, zeggen ze... "Geef eens wat uit!" Vandaar die twijfels op het station met flesjes water. :P
Jawel, maar als je die stabiele startpositie niet hebt kun je nog altijd wel een goeie instelling hebben in plaats van een ach en wee instelling. Ja, natuurlijk mogen we daar voor in onze handjes knijpen. Ja hebben mijn ouders ook voor gespaard! Wat denk je, dat ze het geld met kruiwagens binnen haalde waardoor dat allemaal maar kon? :P

Nee uitgeven ben ik heel goed in, een beetje te goed soms. Goed, de andere kant is natuurlijk dat ik kapot zou gaan als ik een flesje water en een gevulde koek moest kopen op het station, maar daar heb jij dan inderdaad weer wat meer ervaring mee :P ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:46:27 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_180398668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:27 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Mijn vriendin snapt dit niet. die wil perse samen een huis kopen :')
Je kan toch samen een huis kopen dat je op 1 salaris kan betalen? Zo hebben wij dat ook gedaan. Het is van ons samen maar ik kan het op 1 salaris tegen het minimumloon nog betalen.

Een te duur huis is dé garantie op een leven vol armoede.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:59 schreef KoningApekop het volgende:

[..]

Ik ageer meer tegen die welke met allerlei excuses komen dat ze geen geld hebben ervoor. Ondertussen wel een luxe bestaan hebben en weigeren iets in te binden zodat er gespaard kan worden. Dat hele kan ik niet wil ik niet en het is de schuld van alles en iedereen moet maar eens kappen in dit land.
Mee eens. De tering naar de nering zetten is een vreemd concept geworden in dit land. Iedereen moet maar alles hebben en meent overal maar recht op te hebben en als dat niet kan moet een ander het maar oplossen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Metro2005 op 11-07-2018 14:57:33 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:57:22 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180398943
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je kan toch samen een huis kopen dat je op 1 salaris kan betalen? Zo hebben wij dat ook gedaan. Het is van ons samen maar ik kan het op 1 salaris tegen het minimumloon nog betalen.

Een te duur huis is dé garantie op een leven vol armoede.
Ja, maar dan moet hij haar alsnog uitkopen als dat mis gaat he :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:59:01 #96
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_180398972
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet hij haar alsnog uitkopen als dat mis gaat he :P
Tja ik ook kortom, niet scheiden (sowieso een heel slecht financieel pad om te bewandelen) .

Plan B is natuurlijk haar gewoon van het balkon af te gooien, in 1 klap de hypotheeksom volledig afgelost dankzij de levensverzekering :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:59:39 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180398983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:46 schreef Metro2005 het volgende:

Mee eens. De tering naar de nering zetten is een vreemd concept geworden in dit land. Iedereen moet maar alles hebben en meent overal maar recht op te hebben en als dat niet kan moet een ander het maar oplossen.
Juist, dat roep ik al ik weet niet hoe lang. En dan vooral niet kunnen hebben als er mensen op de wereld zijn die meer hebben dan een ander, want dan moet dat afgepakt worden en verdeelt worden onder de rest onder het mom van 'eerlijk'.

Zie je hier op FOK! ook heel sterk.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:00:30 #98
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180398999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja ik ook kortom, niet scheiden (sowieso een heel slecht financieel pad om te bewandelen) .

Plan B is natuurlijk haar gewoon van het balkon af te gooien, in 1 klap de hypotheeksom volledig afgelost dankzij de levensverzekering :+
Hahaha ja. Ik ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden, huis is en blijft altijd van mij (wat logisch is, want alleen mijn naam staat op het koopcontract en ik betaal het ook) want mijn vrouw betaald daar niets aan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:59:48 #99
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_180419539
https://www.parool.nl/ams(...)t-gestegen~a4601316/

Huizenprijzen weer flink gestegen de afgelopen periode. 20% nu over een jaar gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:15:29 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180419914
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)t-gestegen~a4601316/

Huizenprijzen weer flink gestegen de afgelopen periode. 20% nu over een jaar gezien.
Nee, de huizenprijzen in Amsterdam.... dat zegt niets over de rest van het land.
Waar ze overigens best gestegen zijn, maar geen 20%.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')