De laatste dagen, maanden, jaren hoor je dat ouders hun kids niet meer inenten. Want dat is slecht en niet nodig.
Vroeger was ik 8 en maakten klasgenoten me bang omdat ze twee prikken moesten halen en ik die ook moet als ik 9 ben. Maar de uitnodiging kwam nooit en ik kon me niks van een prik herinneren.
Omdat je nu hoort dat bv de mazelen terug kan komen heb ik het RIVM gebeld en gevraagd of zij weten welke prikken ik had en welke niet.
Nu blijkt dat ik alles tot 14 maanden wel had, de 9-jaar prik idd heb gemist, en nu blijkt ook dat ik de 4-jaar prik heb gemist.

Gelukkig is bij iedere volwassen Nederlander de DTP verlopen en is er 95% kans dat ik wel tegen de mazelen ben beschermd, omdat met 14 maanden ik die prik wel had, maar dat ik uberhaupt moet bellen omdat ik me herinner dat ik een prik heb gemist en omdat mensen hun kinderen niet meer inenten is natuurlijk absurd. :’)
Mijn ouders zijn geen weigeraars want meningokokken en hpv had ik wel... Gewoon slordige administratie ergens denk ik.
Afin, ik ben eens gaan kijken waarom prikken geweigerd worden
- Omdat op Facebook staat dat het slecht is en de overheid moet je niet vertrouwen je digitale vrienden wel
- Omdat prikken in de bloedbaan worden gespoten en je daarom ziektes kan krijgen. Dat klopt niet eens, het is in een spier.
- je zou autistisch worden door vaccins. Terwijl autisme is aangeboren en bepaalde subtiele details (achteraf gezien) al in de eerste week van het leven een kind zichtbaar kunnen zijn...
- Je zou steeds verkouden en allergisch worden omdat je immuunsysteem door prikken verzwakt. Allergie komt juist door een overactief immuunsysteem en js aangeboren? En je lichaam strijdt heel de dag door tegen ziekteverwekkers dus een prik meer of minder maakt voor je immuunsysteem niet zoveel uit
- Omdat de HPV prik vermoeidheid zou veroorzaken. Maar in Scandinavie bleek er ook een gelijkmatige toename te zijn van vermoeidheid bij jongens, die krijgen die prik niet eens. En meerdere studies elders tonen aan dat dit gewoon flauwekul is.
- hpv-infecties zou je kunnen voorkomen met een condoom en het komt alleen voor bij 80+ vrouwen. Toch saillant detail dat die ziekte tientallenjaren bezig kan zijn met zich ontwikkelen, misschien wel op een plek die het uitstrijkje mist.
- de relatie tussen hpv en kanker is niet bewezen. Tuurlijk, degene die het heeft ontdekt heeft namelijk alleen een nobelprijs daarvoor gewonnen.
- omdat de hpv prik in japan verboden is. Maar als je daarop zoekt zie je dat daar geen betrouwbare bron van is? Uit
https://www.volkskrant.nl(...)nnen-leren~b80c67a2/ volgt alleen dat mensen in Japan bang zijn o.a. omdat meisjes na de prik ineens zouden spijbelen van school. Zij Japanners en mensen in Nederland die dit zouden geloven serieus?
Wat een treurnis. Prima als je vaccinatie weigert, maar doe dit op grond van dingen die ook echt juist zijn en niet allemaal verzonnen onzin om mensen bang te maken voor niets en ziektes als mazelen terug te laten keren.
In plaats van blij zijn met dat we bepaalde infectieziekten in Nederland kunnen voorkomen en een aanzienlijk deel van de lisexcisies, uitstrijkjes met uberhaupt een niet zo’n fijne uitslag en baarmoederhalskankers gaan we er met zn allen tegenin.