abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180093661
De laatste dagen, maanden, jaren hoor je dat ouders hun kids niet meer inenten. Want dat is slecht en niet nodig.

Vroeger was ik 8 en maakten klasgenoten me bang omdat ze twee prikken moesten halen en ik die ook moet als ik 9 ben. Maar de uitnodiging kwam nooit en ik kon me niks van een prik herinneren.
Omdat je nu hoort dat bv de mazelen terug kan komen heb ik het RIVM gebeld en gevraagd of zij weten welke prikken ik had en welke niet.
Nu blijkt dat ik alles tot 14 maanden wel had, de 9-jaar prik idd heb gemist, en nu blijkt ook dat ik de 4-jaar prik heb gemist. :? Gelukkig is bij iedere volwassen Nederlander de DTP verlopen en is er 95% kans dat ik wel tegen de mazelen ben beschermd, omdat met 14 maanden ik die prik wel had, maar dat ik uberhaupt moet bellen omdat ik me herinner dat ik een prik heb gemist en omdat mensen hun kinderen niet meer inenten is natuurlijk absurd. :’)
Mijn ouders zijn geen weigeraars want meningokokken en hpv had ik wel... Gewoon slordige administratie ergens denk ik.

Afin, ik ben eens gaan kijken waarom prikken geweigerd worden
- Omdat op Facebook staat dat het slecht is en de overheid moet je niet vertrouwen je digitale vrienden wel
- Omdat prikken in de bloedbaan worden gespoten en je daarom ziektes kan krijgen. Dat klopt niet eens, het is in een spier.
- je zou autistisch worden door vaccins. Terwijl autisme is aangeboren en bepaalde subtiele details (achteraf gezien) al in de eerste week van het leven een kind zichtbaar kunnen zijn...
- Je zou steeds verkouden en allergisch worden omdat je immuunsysteem door prikken verzwakt. Allergie komt juist door een overactief immuunsysteem en js aangeboren? En je lichaam strijdt heel de dag door tegen ziekteverwekkers dus een prik meer of minder maakt voor je immuunsysteem niet zoveel uit :?
- Omdat de HPV prik vermoeidheid zou veroorzaken. Maar in Scandinavie bleek er ook een gelijkmatige toename te zijn van vermoeidheid bij jongens, die krijgen die prik niet eens. En meerdere studies elders tonen aan dat dit gewoon flauwekul is. :?
- hpv-infecties zou je kunnen voorkomen met een condoom en het komt alleen voor bij 80+ vrouwen. Toch saillant detail dat die ziekte tientallenjaren bezig kan zijn met zich ontwikkelen, misschien wel op een plek die het uitstrijkje mist.
- de relatie tussen hpv en kanker is niet bewezen. Tuurlijk, degene die het heeft ontdekt heeft namelijk alleen een nobelprijs daarvoor gewonnen.
- omdat de hpv prik in japan verboden is. Maar als je daarop zoekt zie je dat daar geen betrouwbare bron van is? Uit https://www.volkskrant.nl(...)nnen-leren~b80c67a2/ volgt alleen dat mensen in Japan bang zijn o.a. omdat meisjes na de prik ineens zouden spijbelen van school. Zij Japanners en mensen in Nederland die dit zouden geloven serieus?

Wat een treurnis. Prima als je vaccinatie weigert, maar doe dit op grond van dingen die ook echt juist zijn en niet allemaal verzonnen onzin om mensen bang te maken voor niets en ziektes als mazelen terug te laten keren.

In plaats van blij zijn met dat we bepaalde infectieziekten in Nederland kunnen voorkomen en een aanzienlijk deel van de lisexcisies, uitstrijkjes met uberhaupt een niet zo’n fijne uitslag en baarmoederhalskankers gaan we er met zn allen tegenin. :?
pi_180093666
TLDR. Vaccinaties... :')
pi_180093707
IB4: Autisme.
  donderdag 28 juni 2018 @ 00:26:20 #4
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180093709
KRIJG JE AUTISME VAN!!! HEP OP FEESBOEK GESTAAN
pi_180093717
Net op tijd.
pi_180093730
Henk
pi_180093742
Gewoon een goedje in je kind laten spuiten met een naald. :') |:(
pi_180093762
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
DIe pedo's ook altijd...
pi_180093767
Je bent de gekkies vergeten die vanwege hun religie hun kinderen niet laten inenten. :')
pi_180093795
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:29 schreef Sanddr het volgende:
Je bent de gekkies vergeten die vanwege hun religie hun kinderen niet laten inenten. :')
Daar moet je sowieso niet over praten. Dan valt het ook niet op als ze spontaan verdwijnen.
pi_180093798
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit. En ze een paar emmers ritalin naar binnen laten werken. Worden ze rustig van.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180093816
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:29 schreef Sanddr het volgende:
Oja de Bible Belt. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat voor de meerdeheid geldt. Misscjien 20% of zo van die mensen?
pi_180093868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
KRIJG JE AUTISME VAN!!! HEP OP FEESBOEK GESTAAN
Mama, papa... Ik was net bij de dokter en ik hoorde dat ik een lisexcisie moet ondergaan. Ik ben pas 18 jaar. Mocht ik van jullie maar wel die prik want dat mocht niet omdat op facebook stond dat ik dan autist word :(

(Geen idee of ze de hpv prikken had maar YouTuber Jiami had toen ze 18 was een stuk baarmoedermond moeten laten wegsnijden vanwege een hpv-infectje. Wat voor sadist ben je als je de kans dat je dochter dit moet niet met 70% laat verminderen...)
pi_180094044
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:34 schreef BekToBasic het volgende:
YouTuber Jiami
Goede bron. Goed argument. Het hep op YouTube gestaan. En YouTube is hoger als Feestboek dus dan zal het wel echt waar zijn. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180096014
Gewoon die prikjes halen. Geen gezeik, iedereen rijk!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 28 juni 2018 @ 07:54:43 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180096056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goede bron. Goed argument. Het hep op YouTube gestaan. En YouTube is hoger als Feestboek dus dan zal het wel echt waar zijn. :')
Dus omdat ze Youtuber is moet je maar spotten met baarmoederhalskanker? Valt me tegen eerlijk gezegd. Echt matige troll man.
And so is the past
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:44:56 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180098338
Eerst praat TS over vaccinaties in het algemeen en daarna gaat het opeens over het redelijk omstreden nieuwe HPV-vaccin...

Je kan niet alle vaccinaties en ook niet alle vaccinatie-twijfels/weigeringen over 1 kam scheren.
Krekker is de bom!
pi_180098432
Gewoon injecteren met essentiële olie. wist je niet dat dat de nieuwe vaccinaties zijn?
pi_180098456
> baby's hebben een slecht immuunsysteem
> injecteert babies met een ziekte zodat hun immuunsysteem alvast antistoffen kan aanmaken

?
pi_180098583
Mijn dochter krijgt alle prikjes.

Kinderen die niet ingeënt worden kunnen de tyfus krijgen!
Weggegaan en opgerot
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:43:07 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180099273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:57 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Mijn dochter krijgt alle prikjes.

Kinderen die niet ingeënt worden kunnen de tyfus krijgen!
Ja want die kinderen kiezen daar inderdaad altijd bewust zelf voor om dit niet te doen :')
Krekker is de bom!
pi_180099286
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 11:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want die kinderen kiezen daar inderdaad altijd bewust zelf voor om dit niet te doen :')
Dat zeg ik toch niet?

Ik wijs gewoon op het gevaar, dat kinderen die niet ingeënt worden, de tyfus kunnen krijgen.
Weggegaan en opgerot
pi_180099417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat sommige mensen doen alsof die hpv prik maar iets van 140 sterfgevallen per jaar kan voorkomen als die inderdaad werkt. En dat zouden vooral oudere vrouwen zijn.

Ze vergeten alleen dat er meer mensen kanker krijgen en veel vrouwen voorstadia krijgen die ze moeten laten behandelen. En dat kan je ook overkomen als je pas 18 bent. En niet perse dus 80.
pi_180099479
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:44 schreef KreKkeR het volgende:
Eerst praat TS over vaccinaties in het algemeen en daarna gaat het opeens over het redelijk omstreden nieuwe HPV-vaccin...

Je kan niet alle vaccinaties en ook niet alle vaccinatie-twijfels/weigeringen over 1 kam scheren.
Ten eerste vindt er bij alle vaccinaties een daling plaats. Er wordt gedaan alsof je allemaal rare ziektes ervan zou krijgen terwijl de meeste vaccinaties al tientallen jaren zonder problemen worden gegeven.

Als tweede vindt de daling het meest plaats bij hpv terwijl daar helemaal niets omstreden aan is?
In 2009 begreep ik wel als ouders die weigerden, omdat Cervarix, wat de prik in Nederland is, relatief nieuw was en in het buitenland al lanber gardasil werd gebruikt, maar nu slaat het echt nergens meer op om hem te weigeren. Het is bewezen dat iedereen die ooit is ingeënt nog beschermd is en de bijwerkingen zijn bekend. (Hetzelfde als andere prikken)
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:01:21 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180099551
Ach, laat het lekker onder de 50% vallen en als dan de wereldbevolking gedecimeerd wordt door een combinatie van Zwarte pest en rode hond of zo is er in ieder geval geen gezeur meer over overbevolking.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')