abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180090366
Twee weken geleden begon vier jaar geleden het WK in Brazilië met de wedstrijd Brazilie-Kroatie.

Zelf denk ik met enige weemoed terug aan die tijd, natuurlijk wegens de prestaties van oranje, maar ook omdat ik in de 2 maanden voorafgaand aan dat WK stage liep in het land, en dus van dichtbij heb meegemaakt hoe men in dat land uitkeek naar het WK, hoe men er mee bezig was, etc.

Natuurlijk kun je iets als dit mijlen ver van tevoren aan zien komen, maar toch frustreert het me : Zo veel geld, energie is er destijds in gestoken, maar er zal nooit meer iets noemenswaardigs gebeuren met/in de prachtige stadions die voor het WK2014 zijn gebouwd.

Het allermooiste stadion, het Maracana stadion. Vanaf het strand van Rio de Janeiro zie je al de contouren van dit imposante bouwwerk, met veel prestige volledig gerenoveerd voor een wedstrijd of 7, 4 jaar geleden:

Niemand lijkt zich nog te bekommeren om het wereldberoemde stadion, dat voor het WK van 2014 en de Spelen van dit jaar op kosten van de Braziliaanse belastingbetaler nog voor 400 miljoen euro werd gerenoveerd. Op de tribunes ontbreken 7000 stoeltjes, opgeslagen meubilair rot weg in de catacomben van het stadion, her en der zitten gaten in de muren, ramen en deuren hangen los en het gras is droog en dor. Tientallen wilde straatkatten hebben bezit genomen van de plek waar nog maar vier jaar geleden de WK-finale werd gespeeld.

Zo gaat het leven nu eenmaal, dingen gaan voorbij. Maar wat een desillusie moet het toch zijn geweest voor al die Brazilianen.Zit je dan 4 jaar later met je goeie gedrag, iedereen is dat hele toernooi straal vergeten..

Dit topic is een kopie van een topic over Zuid Afrika : KLB / Zuid Afrika 4 jaar later.

Voor Brazilië geldt natuurlijk nog dat het Maracana ook nog gebruikt is voor de Olympische Zomerspelen van 2016. Het maracana is niet het enige stadion dat al is verpauperd. Het Corinthians stadion staat al op instorten. Het stadion in Brasilia (waar Nederland de troostfinale tegen Brazilië speelde) wordt nu gebruikt als opslagplaats voor stadsbussen :')

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Klacht: Dat de wereld dit eigenlijk maar gewoon accepteert :')
pi_180090612
_O_ 4 jaar wachten met lemming _O_
pi_180090790
Daarom ook gewoon in een land als Frankrijk of Duitsland organiseren. Die hebben de stadions al dus krijg je dit soort ellende ook niet.
pi_180090957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:04 schreef Jaume_I het volgende:
Klacht: Dat de wereld dit eigenlijk maar gewoon accepteert :')
Nou gelukkig open jij er een topic over in ieder geval
pi_180090987
Ik heb er persoonlijk geen last van dus kan ik er ook niet wakker van liggen. Ze zoeken het maar lekker zelf uit.
Zonder wrijving geen glans
pi_180091176
Kan me niet voorstellen dat we geen mobielere stadions kunnen maken.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180091534
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:33 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Kan me niet voorstellen dat we geen mobielere stadions kunnen maken.
Lekker kosten besparen als je het grootste wereldevenement per 4 jaar mag hosten.
  woensdag 27 juni 2018 @ 22:55:20 #8
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_180091757
Lijkt wel Chernobyl.
''Aquila non capit muscas.''
pi_180092382
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:46 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Lekker kosten besparen als je het grootste wereldevenement per 4 jaar mag hosten.
wat ik bedoel is:
Laat de fifa (of welke club dat circus ook organiseert) mobiele stadions ontwikkelen die verkeer gebruikt kunnen worden en waarmee niet en halve stad op de kop gezet hoeft te worden.
pi_180092515
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:14 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

wat ik bedoel is:
Laat de fifa (of welke club dat circus ook organiseert) mobiele stadions ontwikkelen die verkeer gebruikt kunnen worden en waarmee niet en halve stad op de kop gezet hoeft te worden.
Ja en ik bedoel van laten we dat eens even niet doen. Een deel van de charme is dat een land extra moeite doet ervoor.
pi_180092735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:20 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ja en ik bedoel van laten we dat eens even niet doen. Een deel van de charme is dat een land extra moeite doet ervoor.
Met alle mooie gevolgen achteraf. Zoals hierboven is aangegeven. Wk's en olympische spelen brengen niet de welvaart die wordt beloofd of verwacht.
  woensdag 27 juni 2018 @ 23:30:55 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180092780
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Met alle mooie gevolgen achteraf. Zoals hierboven is aangegeven. Wk's en olympische spelen brengen niet de welvaart die wordt beloofd of verwacht.
Het was ervoor ook al een pauperzooi daar.
And so is the past
pi_180093149
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Met heel soms een uitzondering: https://nos.nl/pyeongchan(...)aradijs-maakten.html
pi_180093640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb er persoonlijk geen last van dus kan ik er ook niet wakker van liggen. Ze zoeken het maar lekker zelf uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180104076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:18 schreef Goudenvis het volgende:
Daarom ook gewoon in een land als Frankrijk of Duitsland organiseren. Die hebben de stadions al dus krijg je dit soort ellende ook niet.
Precies dit.

Leuk dat je het WK naar landen zoals Brazilië en Zuid-Afrika wil halen maar het is natuurlijk absurd om zo veel geld in een toernooi te pompen terwijl de bevolking er naast in kartonnen krotten moeten slapen.
pi_180104166
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2018 16:58 schreef Drankster het volgende:

[..]

Precies dit.

Leuk dat je het WK naar landen zoals Brazilië en Zuid-Afrika wil halen maar het is natuurlijk absurd om zo veel geld in een toernooi te pompen terwijl de bevolking er naast in kartonnen krotten moeten slapen.
Of dat mensen er voor moeten verhuizen, ook zo iets.

En het geldcircus en de camera's draaien lekker door
pi_180104651
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 17:02 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Of dat mensen er voor moeten verhuizen, ook zo iets.

En het geldcircus en de camera's draaien lekker door
Bij de Winterspelen van 2014 in Sochi, Rusland werden hele dorpen weggevaagd voor een snelweg ter waarde van 6,4 miljard euro.

Nu heeft deze snelweg geen doel meer. :')

6,4 miljard euro
pi_180104758
Ik vind het lichtelijk debiel eerlijk gezegd, hoe de Braziliaanse identiteit lijkt te hangen aan voetbal en Ayrton Senna.
pi_180107349
Is in Athene ook zo.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180110452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:20 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Wat kwalificeer je als ''een land''? Een zooitje corrupte bestuurders en fifa officials zijn echt de enigen die er baat bij hebben.

In Kaapstad staat een stadion dat de (zwarte) inwoners van de stad graag op een specifieke plek wilde bouwen. De FIFA vond dat geen goede plek, want het stadion moest, als het vanuit de lucht werd gefilmd, een mooie achtergrond hebben tegen de tafelberg.

Daarom is het stadion gebouwd op het zogenaamde Green Point. Vlak bij de huizen van steenrijke blanken die aan de kust staan. Die overigens fel tegen de komst van dat stadion waren. Grenzend aan een natuurgebied.

Nu staat het stadion al jaren te verstoffen, omdat de blanken er niet in geïnteresseerd zijn, en het helemaal aan de andere kant van de stad ligt van waar de zwarten (de voetballiefhebbers) wonen. Maar puur voor die 7 wedstrijden, en die 10 seconden per wedstrijd per air-shot, moest het stadion daar komen.

Inmiddels lijdt het stadion al jaren verlies, dat wordt verhaald op de ZA belastingbetaler.
pi_180110483
Nog een voorbeeld:

Het mbombela stadion in Nelspruit werd geheel verbouwd voor het WK 2010.

Weet je welke wedstrijden er zijn gespeeld?

1. 16 juni 2010 Vlag van Honduras Honduras – Vlag van Chili Chili 0 – 1 WK 2010 – Groep H 32.664

2. 20 juni 2010 Vlag van Italië Italië – Vlag van Nieuw-Zeeland Nieuw-Zeeland 1 – 1 WK 2010 – Groep F 38.229

3. 23 juni 2010 Vlag van Australië Australië – Vlag van Servië Servië 2 – 1 WK 2010 – Groep D 37.836

4. 25 juni 2010 Vlag van Noord-Korea Noord-Korea – Vlag van Ivoorkust Ivoorkust 0 – 3 WK 2010 – Groep G 34.763

Dat is alles. 4 potjes :D
pi_180110685
Ik kan geen medelijden met ze hebben. Ik heb genoten, daar gaat het om, dat de mensen die kijken zich vermaken. Blij om dat ze zo ver gaan om dat voor mij waar te maken
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:52:43 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180112091
Maracana wordt nog regelmatig gebruikt, rio derby's. Maar net als voor de verbouwing, ze willen niet zitten daar. Staan is de manier van voetbal kijken. Hoe gammeler hoe beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180113020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tokkie gespot.
pi_180116336
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 23:38 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Tokkie gespot.
Want? omdat hij misschien niet van voetbal houd? of dat hij misschien vind dat men zijn eigen shit maar moet oplossen?

Dat men pleuris veel geld weg gooit voor een beetje voetbal... en dan dat dit het resultaat is hoeven wij toch niet erg te vinden.

Dan ben je toch geen tokkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')