Kwam met een soortgelijke zoektocht voor iemand ook nog passatjes tegen. Maar dat zal ook wel net te krap zijn...quote:Op woensdag 27 juni 2018 22:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb een V50 en denk dat hij te klein is achterin.
Puur op uiterlijk verwacht ik dat de Passat iets groter is maar heb geen maten voorhanden.quote:Op woensdag 27 juni 2018 22:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kwam met een soortgelijke zoektocht voor iemand ook nog passatjes tegen. Maar dat zal ook wel net te krap zijn...
Hey Randy_S, ik gebruik die site inderdaad! Samen met autoweek om een beetje te zoeken en te vergelijken, maar 't blijft toch nog wel lastig met allerhande verschillende types en motoren. Daarom hoop ik hier vooral wat ervaringsdeskundigen te treffen die me kunnen vertellen wat zij rijden en of dat bevalt.quote:Op donderdag 28 juni 2018 07:23 schreef Randy_S het volgende:
Kijk voor het daadwerkelijke verbruik op Sprintmonitor en vergelijk de auto's daar :-)
VW Caddy met schuifdeuren. Ongelofelijk praktisch, ruim en degelijk. Wil je een zuiniger type, dan de Citroen Berlingo/Peugeot Partner HDi motor. 1:20quote:Op donderdag 28 juni 2018 04:57 schreef lhk het volgende:
Hey allemaal,
De Mazda 5 schrok ons nogal af qua fabrieksverbruik van rond de 1 op 10,5. Bij de anderen lag dat 2 km hoger. En de praktijk is vast minder positief.
Een collega heeft een Zafira en 3 stoeltjes naast elkaar op de tweede rij is heel lastig/niet praktisch geeft hij aan. Maar dat kunnen we altijd uitproberen!
Het liefst hebben we 3 losse stoelen achterin. Maar goed, ergens moet op beknibbeld worden...
Hi Blomke, dan moeten we eerst even over de 'wat een lelijke auto' drempel heen denk ik. Al zijn sommige van die MPV's ook niet moeders mooiste. Verschilt dit veel qua gebruik?quote:
Tja, als je erin zit en rijdt, zie je de buitenkant niet. De nieuwste Peugeot Partner vind ik ook niet mooi, maar ik rijd al 9 jaar probleemloos een model 2007. Verbruik (HDi) hangt sterk af van hoe en wat. 100km/uur op de snelweg is makkelijk 1:20 à 1:22 haalbaar, met korte stadsritten stijgt het verbruik aanzienlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:28 schreef lhk het volgende:
Hi Blomke, dan moeten we eerst even over de 'wat een lelijke auto' drempel heen denk ik. Al zijn sommige van die MPV's ook niet moeders mooiste. Verschilt dit veel qua gebruik?
Je had toch ook een Kia Carens op je shortlist staan?quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:28 schreef lhk het volgende:
[..]
Hi Blomke, dan moeten we eerst even over de 'wat een lelijke auto' drempel heen denk ik. Al zijn sommige van die MPV's ook niet moeders mooiste. Verschilt dit veel qua gebruik?
Dat is bij 15k 5 tientjes, nog geen volle tank. Wellicht niet teveel blindstaren op het verbruik.quote:Op donderdag 28 juni 2018 04:57 schreef lhk het volgende:
Hey allemaal,
De Mazda 5 schrok ons nogal af qua fabrieksverbruik van rond de 1 op 10,5. Bij de anderen lag dat 2 km hoger. En de praktijk is vast minder positief.
Een collega heeft een Zafira en 3 stoeltjes naast elkaar op de tweede rij is heel lastig/niet praktisch geeft hij aan. Maar dat kunnen we altijd uitproberen!
Het liefst hebben we 3 losse stoelen achterin. Maar goed, ergens moet op beknibbeld worden...
Ah, daar gaan we weerquote:Op donderdag 28 juni 2018 09:28 schreef lhk het volgende:
[..]
Hi Blomke, dan moeten we eerst even over de 'wat een lelijke auto' drempel heen denk ik. Al zijn sommige van die MPV's ook niet moeders mooiste. Verschilt dit veel qua gebruik?
Op jaarbasis kwam ik uit op zo'n 250 euro. Dat is inderdaad nog wel te overzien per maand. Ik geef je gelijk! :-)quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is bij 15k 5 tientjes, nog geen volle tank. Wellicht niet teveel blindstaren op het verbruik.
Die zie je ook veel rijden als je er op let. Maar inderdaad, zowel qua kleur als qua uiterlijk: saai grijs.quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:47 schreef daNpy het volgende:
een zafira is ook maar een saai hok, maar wel betaalbaar
Haha, ja, ik weet het... Een Carens is ook niet de mooiste. Een Prius zou ik wel willen doen, maar daar is het budget niet toereikend voor. De goedkoopste Prius Wagon kost nu 11k, en dat is vrij lastig qua budget. Ik kan de binnenmaten achter ook niet vinden.quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je had toch ook een Kia Carens op je shortlist staan?
Prius zou ik ook serieus bekijken, benzine rijden met verbruik van een diesel (maar niet de wegenbelasting van een diesel). En die accu's zou ik me niet druk om maken, die halen de 5 ton meestal wel en dan ligt zo'n auto toch al op de demontagetafel.
Ja, I know. Budget kan misschien omhoog, maar dan nemen we wel iets te veel risico. Eisen bijstellen is makkelijker. Een Zafira zou best kunnen, mits het past. Waar wint hij het bv op ten opzichte van de 5008, wat jullie betreft?quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah, daar gaan we weer
Of je moet je budget aanpassen (vind je een cayenne wel mooi?) Of je eisen bij stellen (een zafira is ook maar een saai hok, maar wel betaalbaar).
Maar dan heb je het over een diesel neem ik aan? Daar rij ik denk ik niet genoeg km voor.quote:Op donderdag 28 juni 2018 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, als je erin zit en rijdt, zie je de buitenkant niet. De nieuwste Peugeot Partner vind ik ook niet mooi, maar ik rijd al 9 jaar probleemloos een model 2007. Verbruik (HDi) hangt sterk af van hoe en wat. 100km/uur op de snelweg is makkelijk 1:20 à 1:22 haalbaar, met korte stadsritten stijgt het verbruik aanzienlijk.
Diesel ¤1.44 Benzine ¤1.77 1:20 1:15 Bij 15000 km is je voordeel qua brandstof ¤700,- Mijn MRB-diesel is ¤42/maand hoger dan de benzine uitvoering du is er gering voordeel voor de diesel, afgezien van hogere aanschafwaarde en (evt.) onderhoud.quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:30 schreef lhk het volgende:
Maar dan heb je het over een diesel neem ik aan? Daar rij ik denk ik niet genoeg km voor.
Wow. Ik hoop dat dit gewoon gemiddelde cijfers zijn, want dat betaal ik gelukkig nog lang niet aan de pompquote:Op donderdag 28 juni 2018 12:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Diesel ¤1.44 Benzine ¤1.77 1:20 1:15 Bij 15000 km is je voordeel qua brandstof ¤700,- Mijn diesel is ¤42/maand hoger dan de benzine uitvoering du is er gering voordeel voor de diesel, afgezien van hogere aanschafwaarde en (evt.) onderhoud.
Heb je hier ervaring mee? Deze modellen stonden namelijk ook ooit op m'n lijstje. De Galaxy is precies hetzelfde als de S-Max, alleen wat meer spacewagon?quote:
Het plaatje geldt voor ¤0,33 verschil tussen diesel en benzine.quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:52 schreef lhk het volgende:
Wow. Ik hoop dat dit gewoon gemiddelde cijfers zijn, want dat betaal ik gelukkig nog lang niet aan de pomp
Op welk vlak neem je dan teveel risico? Ik hecht meer waarde aan mijn (toekomstige) familie veilig vervoeren en heb daar wel iets meer dan 6k voor over. Ook voor dat geld kun je een auto kopen die regelmatig naar de garage moet en dat zit schijnbaar niet in het budget?quote:Op donderdag 28 juni 2018 11:43 schreef lhk het volgende:
[..]
Ja, I know. Budget kan misschien omhoog, maar dan nemen we wel iets te veel risico. Eisen bijstellen is makkelijker. Een Zafira zou best kunnen, mits het past. Waar wint hij het bv op ten opzichte van de 5008, wat jullie betreft?
Puur op het gebied van spaargeld, we moeten daar nog wel wat overhouden. Juist voor als er extra kosten komen. Als ik de familie de best mogelijke auto geef, moet ik ze er daarna waarschijnlijk gelijk in laten slapen. En ook ik heb er natuurlijk alles voor over om de familie veilig te vervoeren hoor, dat geldt vast voor iedereen. Daarom koop ik ook niet zomaar iets, maar zoek ik een betrouwbare en betaalbare auto met genoeg ruimte.quote:Op donderdag 28 juni 2018 13:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op welk vlak neem je dan teveel risico? Ik hecht meer waarde aan mijn (toekomstige) familie veilig vervoeren en heb daar wel iets meer dan 6k voor over. Ook voor dat geld kun je een auto kopen die regelmatig naar de garage moet en dat zit schijnbaar niet in het budget?
Nu is 15k per jaar niet veel maar onderhoud heeft ie toch nodig.
De C Max (uit 2011)ken ik, omdat een familielid die heeft. Rijdt voor zo'n hoge auto lekker. Geen idee of het achterin ruim genoeg is voor jou.quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:55 schreef lhk het volgende:
[..]
Heb je hier ervaring mee? Deze modellen stonden namelijk ook ooit op m'n lijstje. De Galaxy is precies hetzelfde als de S-Max, alleen wat meer spacewagon?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat ze scheef in de cilinder komen te zitten??quote:
Ja dat ze kantelen bij op en neer gaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 10:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat ze scheef in de cilinder komen te zitten??
Merkwaardig. Lopen ze nat niet gelijk vast?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat ze kantelen bij op en neer gaan.
Nee want er is spelingquote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Merkwaardig. Lopen ze nat niet gelijk vast?
Maar dan slijten ze als een mallemoer en je blaast het verbrandingsgas het carter in?quote:
Jaquote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar dan slijten ze als een mallemoer en je blaast het verbrandingsgas het carter in?
Tegen het verspreiden van gassen richting carter zijn er zuigerveren aangebracht.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar dan slijten ze als een mallemoer en je blaast het verbrandingsgas het carter in?
Goeie tip. Ik rijd met een tubogeblazen 1.6 HDi motor. Nou, als ik gegoogeld had, wat daarmee allemaal mis kan zijn of gaan, had ik er met een boog omheen gelopen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Daarom is het zo belangrijk om, wanneer je een auto op het oog hebt, even te Googlen wat voor structurele problemen er bekend zijn voor het model/bouwjaar/motortype.
Technische missers.... het zijn gewoon flinke besparingen omdat mensen alles goedkoop willen. En dat komt er dan zo uit.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
VAG heeft hele degelijke producten gebouwd, maar helaas ook een paar enorme technische missers begaan.
Of er zitten meer accountants dan ingenieurs in de directie. Winstmaximalisatie über Alles.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 14:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Technische missers.... het zijn gewoon flinke besparingen omdat mensen alles goedkoop willen. En dat komt er dan zo uit.
Idd, cijfertjesmanagementquote:Op vrijdag 29 juni 2018 15:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of er zitten meer accountants dan ingenieurs in de directie. Winstmaximalisatie über Alles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |