abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 juli 2018 @ 14:18:44 #26
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_180210410
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:09 schreef Mediterraan het volgende:

[..]

Voor mij is het rationeel om te geloven dat er meer is als ik de werking van bijv. een cel of dna bekijk. Net zoals jij niet kan geloven dat een auto door toeval kan ontstaan zo kan ik niet geloven dat het leven met al haar complexiteit, schoonheid, de wiskunde erachter, de natuurwetten, etc. door toeval tot stand zijn gekomen. Er is dat sterke gevoel of intuïtie dat je weet dat er meer is dan wat je ziet. "Geloof" is een gereedschap dat het verstand/intellect linkt met wat je voelt/het hart.
En daarom ben je moslim? Je vind de mohammedaanse God de best invulling voor al je vragen?
pi_180211599
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom geloven moslims überhaupt. Heel rationeel is het allemaal niet.
Wat is wel rationeel (om heel cynisch te zijn)?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:35:15 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180213426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 15:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat is wel rationeel (om heel cynisch te zijn)?
Logisch coherent en voortvloeiend uit empirisch bewijs.
pi_180217544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Logisch coherent en voortvloeiend uit empirisch bewijs.
Klinkt mooi. Maar voor elk woord dat je gebruikt, bestaat een andere filosofieschool.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_180413145
Onze zon: Paramātmā, Aton, Jahweh, Allah of Ahura Mazda.
De hindoes, joden, christenen, boeddhisten en islamieten richten zich allen naar het oosten om hun levende, zichtbare en tastbare God te aanbidden en alle primitieve beschavingen zijn ons hierin voorgegaan.

‘Al in het Oude Testament is een profetie te vinden die spreekt over de Hemelvaart gericht naar het oosten. "Zingt God, die opstijgt naar de hemel, gericht naar het oosten." (ad orientem, Ps. 68, 33).’

http://docplayer.nl/93809(...)-altaar-van-god.html
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180536851
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:09 schreef Mediterraan het volgende:

[..]

Voor mij is het rationeel om te geloven dat er meer is als ik de werking van bijv. een cel of dna bekijk. Net zoals jij niet kan geloven dat een auto door toeval kan ontstaan zo kan ik niet geloven dat het leven met al haar complexiteit, schoonheid, de wiskunde erachter, de natuurwetten, etc. door toeval tot stand zijn gekomen. Er is dat sterke gevoel of intuïtie dat je weet dat er meer is dan wat je ziet. "Geloof" is een gereedschap dat het verstand/intellect linkt met wat je voelt/het hart.
Maar al die wetenschappelijke en historische fouten die in de Koran staan zijn naar mijn idee het bewijs dat het 100% nep is. Er staan ook zeer ongeloofwaardige verhalen in de Koran die echt klinken alsof ze uit de duim gezogen zijn. Aan bepaalde specifieke details van het verhaal kun je zien dat ze geheel verzonnen zijn.

In de Koran staat bijv dat de zon ondergaat in een modderige plas en dat Allah de sterren gemaakt heeft om demonen neer te schieten. Dat zijn beiden wetenschappelijke fouten. Je kan niet objectief bewijzen dat de sterren geen onzichtbare demonen neerschieten, maar het lijkt me sterk dat het echt waar is.

Er staat ook dat Alexander de Grote moslim is. Ik ben me er van bewust dat moslims geloven dat Joden en Christenen de bijbel hebben vervalst en dat de volgelingen van de originele Bijbel van vóór de tijd van Mohammed in de Koran ook moslims worden genoemd, want moslim betekend in die zin iemand die zich onderworpen heeft aan de "ware religie," ongeacht hoeveel openbaringen er al zijn geweest.

Archeologen hebben vroeger ontdekt dat Alexander de Grote in het Griekse polytheïsme geloofde, dus hij was geen moslim en überhaupt geen monotheïst.

De oudste (Hebreeuwse) Bijbel die ooit gevonden is, is zo'n 2300 jaar oud. En hij is voor 95% hetzelfde als het huidige Oude Testament, maar ik ben er wel achter gekomen dat de meeste bijbels verkeerd vertaald zijn. Er staat bijv in dat mensen naar de hel gaan als ze niet geloven, maar dat is eigenlijk een vertaalfout. In de originele taal (Hebreeuws in het Oude Testament en Aramees in het Nieuwe Testament) krijgen mensen hooguit een tijdelijke straf waarbij ze gereinigd worden van hun zonden en ervan leren.

Mijn punt is dus dat de Bijbel niet corrupt is geraakt, er is geen enkele oude Bijbel gevonden die extreem afwijkt van de modernere Bijbels. Vertaalfouten komen d'r wel in voor, sommigen zijn misschien opzettelijk erin gezet om macht te krijgen. Als de Bijbel niet aangepast is dan is de islam 100% een valse religie.

Ik kan vrij eenvoudig bewijzen dat de islam niet waar is.
pi_180538183
quote:
Aramees in het Nieuwe Testament
Grieks zal je bedoelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')