abonnement Unibet Coolblue
pi_180085767
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Inductie is bijna net zo fijn als gas
Zodra je het moet schoonmaken een stuk fijner dan gas :P
pi_180085785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:10 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat klinkt in ieder geval heel bemoedigend. Bijna net zo fijn of fijner dan gas lees ik hier van ervaringsdeskundigen.

Hoe zit het met de energierekening? Zien jullie de elektriciteitsmeter op hol slaan als je kookt?
Dat valt reuze mee, je gebruikt niet alle pitten tegelijk op volle kracht en kookt niet 24/7 neem ik aan? :P

Gasverbruik van koken is overigens ook maar zo'n 35m3 gas per jaar, gemiddeld.
Dat zijn geen bedragen die er inhakken.

Verwarmen van je woning is veruit het duurst.
pi_180085929
neuh, ik ben geen kok van beroep. Ik kook vaak liefst iets waar ik twee keer van kan eten, eventueel door er iets aan te variëren, een keer "al dat werk" van schoonmaken en snijden (wat voor een dubbele hoeveelheid net zo veel tijd kost als voor een klein beetje groente), en een of twee dagen later opwarmen op een dag dat ik zelf al gaar uit mijn werk kom.
Dus daar zal ik niet wakker van hoeven liggen, maar ik vroeg me af of er ergens ooit een vergelijkend onderzoek was gedaan naar de kosten van de verschillende kookwijzen.
pi_180089463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 17:35 schreef RobinOok het volgende:
Als een oude pan het al doet, dan doet ie het volgens mij inefficient. Kost meer stroom, duurt langer om warm te worden, etc.
Dat er kromme pan minder goed in staat is de energie te discipelen is waar. Dus het maximale vermogen waarmee je kunt koken zal bij een slechte pan lager zijn. Dat de efficiëntie afneemt, klopt echter niet (op wat minimale alleen in het laboratorium meetbare verschillen na). Het door het fornuis opgenomen vermogen neemt ongeveer evenredig af als de pan minder energie opneemt.