abonnement Unibet Coolblue
pi_180066360
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180066766
Over dat opdringen van eten, weet je waar dat erg is?
In sommige zuidelijke landen.
Italiaanse familie die zwaar beledigd is als je geen twee (of drie) borden van hun eten opschept. (Want dan vind je het kennelijk niet lekker.. en Hollanders zijn te zuinig in hun ogen)
Turkse vrienden idem. Neem dit, pak dat. Ongevraagd 6 scheppen suiker in mijn thee.
Het is allemaal heel goed bedoeld, maar nee, dank je.. en stop met pushen van eten aub.

Schatten van mensen. Maar soms.. :D
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:16:07 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_180066793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:15 schreef Black_Baron het volgende:
Over dat opdringen van eten, weet je waar dat erg is?
In sommige zuidelijke landen.
Italiaanse familie die zwaar beledigd is als je geen twee (of drie) borden van hun eten opschept. (Want dan vind je het kennelijk niet lekker.. en Hollanders zijn te zuinig in hun ogen)
Turkse vrienden idem. Neem dit, pak dat. Ongevraagd 6 scheppen suiker in mijn thee.
Het is allemaal heel goed bedoeld, maar nee, dank je.. en stop met pushen van eten aub.

Schatten van mensen. Maar soms.. :D
hoe blijven die mensen zelf eigenlijk slank :?
disclaimer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2018 @ 21:16:13 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_180066795
Ik at kwark met bessen uit eigen tuin :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_180066826
Thee uit de Senseo lijkt me echt heel vies.

Mijn lief verraste me met pekingeend met lotusbroodjes en omdat ik de rest van de dag zo netjes had gegeten ben ik binnen de lijntjes gebleven. *O*

Lijstje:
O: havermoutpap
B: 15 km naar werk fietsen
T: watermeloen
L: salade
B: 15 km naar huis fietsen
D: pekingeend
T: meer watermeloen

Het fietsen was vandaag met de elektrische ondersteuning aan want warm en ik wilde graag wat vlotter naar huis.
pi_180066863
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe blijven die mensen zelf eigenlijk slank :?
Ze zorgen dat andere mensen hun eten opeten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2018 @ 21:20:12 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_180066939
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:18 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ze zorgen dat andere mensen hun eten opeten.
:') :D :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:21:02 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_180066958
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:18 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ze zorgen dat andere mensen hun eten opeten.
touché.
disclaimer
pi_180066989
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe blijven die mensen zelf eigenlijk slank :?
Volgens mij is kinderobesitas bij veel Turkse kinderen ook hoger dan bij de autochtonen hier.

Van Italianen weet ik het niet. Mss eten ze overdag weinig? Ontbijt is daar ook al zo ongekend zoet.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 21:24:22 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_180067062
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Volgens mij is kinderobesitas bij veel Turkse kinderen ook hoger dan bij de autochtonen hier.

Van Italianen weet ik het niet. Mss eten ze overdag weinig? Ontbijt is daar ook al zo ongekend zoet.
die mensen eten zelf nooit borden vol volgens mij. Alleen hapjes her en der.
disclaimer
pi_180067112
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die mensen eten zelf nooit borden vol volgens mij. Alleen hapjes her en der.
En dan de hele dag door.
Kijk, dat zou bij mij met MFP al een probleem zijn.. :D
pi_180067585
Keurig lijstje vandaag hier trouwens, ondanks niet sporten vanochtend helaas..

O: kwark met muesli
L: volkorenbrood met ham/kaas (tosti dus)
T: eiwitreepje
D: kipshoarma met wat groente er door, 2 pitabroodjes, sla, knoflookmayo
T: 3 proteďnebites bij de thee
Kom net onder de 1700 uit, dikke prima ^O^
pi_180067711
Ik was een beetje trots op mezelf vanavond :D Vol bord met eten: kip en salade en witte bonen in tomatensaus. Enfin, gewoon alles opgeschept en lekker gegeten. Ik zag dat er nog wat kip over was, dus ik besloot om eerst alles wat ik gewogen had even in te voeren om te zien of ik nog wat ruimte had voor nog een stukje kip. Ik zat 12 kcal onder mijn dagdoel 8-) Dus nee, geen ruimte voor meer, maar wel super goed gegokt met opscheppen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180067795
Ik heb ook het laatste beetje kipmengsel níet opgegeten en gewoon weggegooid :o Ik kán eigenlijk helemaal niet zomaar eten weg doen, dan eet ik het liever op.. maar heb het tóch gedaan *O* Lijkt wel of mijn 'vol' signaaltje eindelijk begint te werken.. :D

Dus trots op ons beide Isa :Y
pi_180068018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb ook het laatste beetje kipmengsel níet opgegeten en gewoon weggegooid :o Ik kán eigenlijk helemaal niet zomaar eten weg doen, dan eet ik het liever op.. maar heb het tóch gedaan *O* Lijkt wel of mijn 'vol' signaaltje eindelijk begint te werken.. :D

Dus trots op ons beide Isa :Y
*O* eten weg doen doet nog steeds wel een beetje pijn ja :@

Zondag had vriendlief wat achter gelaten op het bord en dat was allemaal super lekker, maar ik heb het toch maar gewoon in de vuilnisbak geschoven, want anders zou ik er van gaan snoepen. Dat deed ook al pijn.

Dit was meer mijn 'dit lijkt me wel een normale portie' signaaltje :+ (dat was minder dan ik zou wíllen eten of dan ik 'vroeger' at :') ). En ja, prima vol daarna hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Sport dinsdag 26 juni 2018 @ 21:48:43 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180068119
O: magere kwark, walnoten en druiven
T: banaan
L: dubbele bth met spinaziespread, dubbele bth hummus
D: Haricots verts, aardappeltjes, vfiletlapjes :9~
S: 5km hardlopen
T: mueslireep
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180068240
Dubbele boterham. Is dat twee sneden brood of 1 en dat dubbel? :') Ik ben zo confuus in dit topic.

edit: Rauw zou 4 sneden brood bedoelen. Nog verwarrender.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:18:02 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_180068983
De vouwwijze zou hier niet uit moeten maken, ergo, twee boterhammen op elkaar.
disclaimer
pi_180069027
De luna heeft in mijn wereld 4 sneetjes gegeten, 2 samen met het ene en 2 samen met het andere beleg :P
  Redactie Sport dinsdag 26 juni 2018 @ 22:25:38 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180069187
Ik heb vier sneeen gehad met twee keer beleg. Dit om te voorkomen dat Rauw denkt dat ik dus vier keer beleg heb gehad.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180069493
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:25 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vier sneeen gehad met twee keer beleg. Dit om te voorkomen dat Rauw denkt dat ik dus vier keer beleg heb gehad.
ok O+ de meest logische optie dus *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180069885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ok O+ de meest logische optie dus *O*
Enige logische :Y
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:57:06 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180069969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 21:15 schreef Black_Baron het volgende:
Over dat opdringen van eten, weet je waar dat erg is?
In sommige zuidelijke landen.
Italiaanse familie die zwaar beledigd is als je geen twee (of drie) borden van hun eten opschept. (Want dan vind je het kennelijk niet lekker.. en Hollanders zijn te zuinig in hun ogen)
Turkse vrienden idem. Neem dit, pak dat. Ongevraagd 6 scheppen suiker in mijn thee.
Het is allemaal heel goed bedoeld, maar nee, dank je.. en stop met pushen van eten aub.

Schatten van mensen. Maar soms.. :D
Mijn directe collega is komt uit zuidoost Europa en ik kan dit 100 procent beamen...
Neemt altijd bakken vol eten mee als ze weer "thuis" geweest is.

Allemaal super lief, maar dagelijks de vraag of ik op dieet ben omdat ik geen 800 Oreos eet word eel oud.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:58:49 #24
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180070005
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:25 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vier sneeen gehad met twee keer beleg. Dit om te voorkomen dat Rauw denkt dat ik dus vier keer beleg heb gehad.
Helder. Bedankt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180070673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 22:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Mijn directe collega is komt uit zuidoost Europa en ik kan dit 100 procent beamen...
Neemt altijd bakken vol eten mee als ze weer "thuis" geweest is.

Allemaal super lief, maar dagelijks de vraag of ik op dieet ben omdat ik geen 800 Oreos eet word eel oud.
Haha!
Het negatieve wat ze (in italie) over ons Nederlanders zeggen is dat wij onze aardappels tellen.

Uhm Ja. Dat klopt. Ik weet hoeveel er hier gegeten wordt. Ik hou niet van weggooien. (Al eten we soms minder aardappels dan zij op een week)
Maar dat schijnt zo negatief over te komen. En die aardappels staan dan natuurlijk niet alleen voor eten..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')