abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180099685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:49 schreef bechirti het volgende:
wk zoals het nu is is perfect. jammer van die 48 clubs slaat helemaal nergens op.
Ik vind de sprong van 32 naar 28 landen ook te groot. Alle vorige keren was de sprong steeds 8 ploegen. Ik zou een WK van 40 landen dan een beter plan vinden om Afrika en China/Azië beter tegemoet te komen.
pi_180127742
België en Engeland diskwalificeren wegens spelbederf is een beter idee.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180132524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik zat hier ook een beetje aan te denken.
Maar ik denk dat dit nog mooier is.

Je laat de 12 groepswinnaars in drie nieuwe poules verder spelen, waar dan zes kwartfinalisten uitkomen (de twee besten per poule).
Alle nummers twee en de drie beste nummers drie laat je in een KO-fase alvast beginnen, en zo komen deze 16 ploegen na drie wedstrijden op de andere twee kwartfinalisten.
Dan heb je ploegen zoals Iran, Nigeria en Zuid-Korea toch iets meer kans om door te mogen strijden.

Het WK duurt zo wel een week langer, maar dit moet je dan compenseren door minder kwalificatiewedstrijden. Niemand zit op Engeland-Gibraltar te wachten, of Duitsland tegen San Marino.
Maar dan heb je geen ritme, dat is wel belangrijk. Ploegen die ‘wachten’ tijdens een toernooi maakt het water troebel, vind ik. Je moet met gelijke intervals spelen om het eerlijk te houden.
-nee-
pi_180134860
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:44 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Maar dan heb je geen ritme, dat is wel belangrijk. Ploegen die ‘wachten’ tijdens een toernooi maakt het water troebel, vind ik. Je moet met gelijke intervals spelen om het eerlijk te houden.
Het ritme blijft hier hetzelfde.
De twaalf groepswinnaars spelen daarna drie wedstrijden in een nieuwe poule en hebben 50% kans om de kwartfinale te halen.
De 16 ploegen daaronder spelen play-offs en de laatst twee overgebleven ploegen hebben ook drie wedstrijden gespeeld, en stromen door naar de kwartfinale (alleen deze 16 ploegen hebben een kans van 12½ om de kwartfinale te halen).

Maar het wedstrijdritme blijft voor alle kwartfinalisten gelijk.

In de vierde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun eerste wedstrijd in hun nieuwe poule en de 16 andere ploegen hun eerste KO-ronde.
In de vijfde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun tweede wedstrijd in hun nieuwe poule en de 8 andere ploegen hun tweede KO-ronde.
In de vijfde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun laatste groepswedstrijd in hun nieuwe poule en de 4 andere ploegen hun derde KO-ronde.

Het WK duurt dan wel een week langer, maar dat moet gecompenseerd worden door kortere kwalificatiereeksen. Het te verdienen geld compenseert ook veel.
Maar wat ik vooral vind, dat de eerste poulefase belangrijker wordt, en de beloning voor de poulewinnaar groter wordt. Maar ook dat andere ploegen (zoals nu Zuid-Korea, Senegal, Iran) ook nog kansen houden om verder in het toernooi te kunnen gaan.

[ Bericht 28% gewijzigd door Idisrom op 30-06-2018 09:03:29 ]
pi_180214311
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 08:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het ritme blijft hier hetzelfde.
De twaalf groepswinnaars spelen daarna drie wedstrijden in een nieuwe poule en hebben 50% kans om de kwartfinale te halen.
De 16 ploegen daaronder spelen play-offs en de laatst twee overgebleven ploegen hebben ook drie wedstrijden gespeeld, en stromen door naar de kwartfinale (alleen deze 16 ploegen hebben een kans van 12½ om de kwartfinale te halen).

Maar het wedstrijdritme blijft voor alle kwartfinalisten gelijk.

In de vierde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun eerste wedstrijd in hun nieuwe poule en de 16 andere ploegen hun eerste KO-ronde.
In de vijfde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun tweede wedstrijd in hun nieuwe poule en de 8 andere ploegen hun tweede KO-ronde.
In de vijfde speelronde spelen de twaalf groepswinnaars hun laatste groepswedstrijd in hun nieuwe poule en de 4 andere ploegen hun derde KO-ronde.

Het WK duurt dan wel een week langer, maar dat moet gecompenseerd worden door kortere kwalificatiereeksen. Het te verdienen geld compenseert ook veel.
Maar wat ik vooral vind, dat de eerste poulefase belangrijker wordt, en de beloning voor de poulewinnaar groter wordt. Maar ook dat andere ploegen (zoals nu Zuid-Korea, Senegal, Iran) ook nog kansen houden om verder in het toernooi te kunnen gaan.

Goed idee _O_
pi_180215609
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:44 schreef Max-Westerman het volgende:
laten we 5 spelers schorsen van teams die een salonremise fixen
En de benadeelde ploegen mogen kiezen welke spelers.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')