abonnement Unibet Coolblue
pi_180075168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Als je een PWS al niet aankan zou ik je afraden om te gaan studeren, voor mij stelde een PWS echt helemaal niks voor (op vwo niveau) en de projecten daarna bij de vervolgopleiding waren vele malen pittiger.
Ja, dat is wellicht wel waar, alhoewel het misschien ook faalangst en uitstelgedrag is wat haar de kop kost, niet zozeer de daadwerkelijke werkzaamheden. Daar kun je mee leren omgaan en daarmee het fysiologische en psychologische effect drastisch verminderen.

Mocht het inderdaad niet lukken, dan zou ik me als ik TS was, als ze daadwerkelijk een uitzonderlijke talenknobbel heeft, concentreren op het leren van (moeilijke) talen zoals Russisch, Chinees, Arabisch, Spaans, Frans, Duits. Als je een uitgebreide talenbeheersing hebt, qua spreken en schrijven, dan zijn er wellicht nog best wat carriére opties.
pi_180076649
Herkenbaar verhaal. Ik kreeg pas een diagnose op mijn 27ste. Daar zelf achteraan moeten gaan, omdat autisme nog niet zo bekend was als tegenwoordig. Liep tegen veel dingen aan.

Ondertussen het wel een plek kunnen geven, maar daar ging wel veel overheen. Ik hoop dat ze bij de GGZ je goed kunnen helpen hiermee. Val je onder een bepaalde regeling, waarmee je werk ondersteuning kunt krijgen?

Wat studie betreft zijn er zat mogelijkheden. Bv de Open universiteit. Daar kun je studeren zonder enige vooropleiding op je eigen tempo. Het is wel heel zelfstandig, dat moet je dan weer wel kunnen.

En idd hobbies zoeken waar gelijk gestemde zitten. Je kan ook naar het forum van autsider.net gaan. Daar zitten alleen mensen met autisme, die ook wel eens wat organiseren. Misschien dat een idee.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  woensdag 27 juni 2018 @ 11:47:19 #28
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180076961
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:44 schreef Myooze het volgende:
en daarna eigenlijk nooit echt met mensen in aanraking ben gekomen die dezelfde interesses/belevingswereld hebben als ik omdat ik alleen maar naar een klein MBO-schooltje voor Wajongers ben gegaan.
Okay, maar wat zijn dan je interesses? Wat zou je wél willen?
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')