abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180327775
Ik ben principieel tegen elke overheidsverplichting, maar je kinderen NIET laten vaccineren is gewoon dom.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_180327800
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pokken is een mooi voorbeeld. Ca 1 op de 10 mensen die ooit heeft geleefd is overleden aan de pokken tot het vaccinatieprogramma begon.
TBC was ook wel een redelijke sloper, in mijn ouders generatie was het vrij normaal dat er gedurende je jeugd een aantal vriendjes permanent opgenomen waren vanwege TBC en ook vaak overleden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 8 juli 2018 @ 10:15:59 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180327854
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:10 schreef rapto asorix het volgende:
Ik ben principieel tegen elke overheidsverplichting, maar je kinderen NIET laten vaccineren is gewoon dom.
Nee. Dat is niet het punt. Dat je door je kind niet te vaccineren het leven van talloze andere mensen in gevaar brengt en daarmee de maatschappij kunt ontwrichten is niet dom, maar asociaal in de letterlijkste betekenis van het woord. Daar zou de doodstraf op mogen staan wat mij betreft, maar verplicht vaccineren is een wat vriendelijker oplossing.
pi_180327859
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alternatieve feiten :|W
In mijn jeugd kreeg gewoon iedereen de mazelen en er was niemand die er echt last van had. Tegenwoordig zou je dan 2 weken lekker gaan liggen xboxen op de bank.

Maar tegenwoordig moeten de sneeuwvlokjes er weer een melodramatisch overdreven theater van maken terwijl ze niet eens weten waarover ze het hebben. Kneuzengeneratie.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:18:21 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180327886
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

TBC was ook wel een redelijke sloper, in mijn ouders generatie was het vrij normaal dat er gedurende je jeugd een aantal vriendjes permanent opgenomen waren vanwege TBC en ook vaak overleden.
TBC vaccinatie is belangrijk als je bv naar india gaat, daar er inmiddels antibiotica resistente vormen zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:19:14 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180327901
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:16 schreef machtpen het volgende:

[..]

In mijn jeugd kreeg gewoon iedereen de mazelen en er was niemand die er echt last van had. Tegenwoordig zou je dan 2 weken lekker gaan liggen xboxen op de bank.

Maar tegenwoordig moeten de sneeuwvlokjes er weer een melodramatisch overdreven theater van maken terwijl ze niet eens weten waarover ze het hebben. Kneuzengeneratie.
In de tijd van voor de vaccinatie ging 1 op de 200 kinderen er aan dood. Tegenwoordig met intensieve behandeling van complicaties 1 op de 3000
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180327938
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TBC vaccinatie is belangrijk als je bv naar india gaat, daar er inmiddels antibiotica resistente vormen zijn
Ik heb me ooit wel eens laten onderzoeken op TBC, liep hele tijd te hoesten, en die tijd kwam ik nog wel eens in een sauna ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 8 juli 2018 @ 10:26:37 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180327985
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb me ooit wel eens laten onderzoeken op TBC, liep hele tijd te hoesten, en die tijd kwam ik nog wel eens in een sauna ;)
Je kwam in de sauna, ja ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180328025
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TBC vaccinatie is belangrijk als je bv naar india gaat, daar er inmiddels antibiotica resistente vormen zijn
TB vaccinatie is helaas niet erg effectief en het zorgt ervoor dat je mantoux test niet meer betrouwbaar is (antistof om te bepalen of je ooit in aanmerking kwam met Tb).
In plaats van een mantoux zou je dan bij een controle een röntgenfoto moeten laten nemen (ieg in de gezondheidszorg) dat vind ik wel echt een nadeel van die vaccinatie nemen.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:33:17 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180328081
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

TB vaccinatie is helaas niet erg effectief en het zorgt ervoor dat je mantoux test niet meer betrouwbaar is (antistof om te bepalen of je ooit in aanmerking kwam met Tb).
In plaats van een mantoux zou je dan bij een controle een röntgenfoto moeten laten nemen (ieg in de gezondheidszorg) dat vind ik wel echt een nadeel van die vaccinatie nemen.
Tja, maar altijd nog beter dan een verhoogd risico op open tbc die niet op antibiotica reageert
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180328107
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de tijd van voor de vaccinatie ging 1 op de 200 kinderen er aan dood. Tegenwoordig met intensieve behandeling van complicaties 1 op de 3000
Sneeuwvlokjesonzin, in de crisis en in de oorlog maar dat had niet zoveel met de mazelen te maken.
pi_180328176
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:44 schreef machtpen het volgende:
Mazelen, waar maak je je druk over. De griep is veel erger.
Ach, polio, waar maak je je druk over.

Mazelen is slechts het begin .
Whatever...
pi_180328207
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ach, polio, waar maak je je druk over.

Mazelen is slechts het begin .
Polio is heel iets anders en veel erger. Kneuzenlogica.
pi_180328233
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef machtpen het volgende:

[..]

Polio is heel iets anders en veel erger. Kneuzenlogica.
Jij snapt niet dat we ook tegen polio worden ingeënt?

Misschien dat je zelf even gaat nadenken. Met je stoere praat.
Whatever...
pi_180328274
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat we ook tegen polio worden ingeënt?

Misschien dat je zelf even gaat nadenken. Met je stoere praat.
Zijn aparte inentingen en totaal andere ziektes.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:47:56 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180328298
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:34 schreef machtpen het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjesonzin, in de crisis en in de oorlog maar dat had niet zoveel met de mazelen te maken.
Nope, maar dat wil jij natuurlijk niet weten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 10:48:36 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180328307
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef machtpen het volgende:

[..]

Polio is heel iets anders en veel erger. Kneuzenlogica.
Veel meer dan schelden en hersenscheten komen er bij jou niet uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180328573
Die ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en die kinderen alsnog inenten. Vervolgens die ouders gedwongen steriliseren zodat ze het niet nog eens kunnen proberen. Probleem opgelost.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180329212
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, maar altijd nog beter dan een verhoogd risico op open tbc die niet op antibiotica reageert
Als je het eenmaal hebt inderdaad. Gelukkig komt resistente open TB in Nederland amper voor. Maar als je veel reist naar Azië en Rusland is het misschien wel te overwegen, in overleg met een GGD arts.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:47:10 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180329348
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je het eenmaal hebt inderdaad. Gelukkig komt resistente open TB in Nederland amper voor. Maar als je veel reist naar Azië en Rusland is het misschien wel te overwegen, in overleg met een GGD arts.
Daarom zei ik ook, tbc vaccinatie als je bv naar india gaat waar multiresistente tbc voorkomt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:57:07 #121
208890 June.
Seriously?
pi_180329447
Gewoon alleen kinderen accepteren op de creche die zijn ingeent.. Ben benieuwd hoe snel de vaccinatiegraad dan weer zal stijgen.
Shine bright like a diamond.
pi_180329489
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:57 schreef June. het volgende:
Gewoon alleen kinderen accepteren op de creche die zijn ingeent.. Ben benieuwd hoe snel de vaccinatiegraad dan weer zal stijgen.
Waarschijnlijk krijg je dan meer antroposofische crèches, zoals er ook gereformeerde crèches zijn. Waarschijnlijk loopt het deelnemeraantal van zo’n antroposofische crèche terug wanneer er een epidemie optreedt, tot ouders z aantal jaar later weer zo dapper zijn hun kinderen een vaccinatie te misgunnen.

Het is best lastig dat de medische wereld blijkbaar niet zo goed is in het debat hoe het op dit moment gevoerd wordt. Daar worden we natuurlijk niet voor opgeleid, maar je hebt toch ook maatschappelijke verantwoordelijkheid vind ik.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:05:12 #123
208890 June.
Seriously?
pi_180329506
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je dan meer antroposofische crèches, zoals er ook gereformeerde crèches zijn. Waarschijnlijk loopt het deelnemeraantal van zo’n antroposofische crèche terug wanneer er een epidemie optreedt, tot ouders z aantal jaar later weer zo dapper zijn hun kinderen een vaccinatie te misgunnen.

Het is best lastig dat de medische wereld blijkbaar niet zo goed is in het debat hoe het op dit moment gevoerd wordt. Daar worden we natuurlijk niet voor opgeleid, maar je hebt toch ook maatschappelijke verantwoordelijkheid vind ik.
Ja, helemaal mee eens. Bijvoorbeeld een eerdere uitzending van Pauw waarbij een wat schuchtere arts tegenover 2 van die anti-vaxxers zat was om te huilen. Weet even niet meer zo wanneer dat was.
Shine bright like a diamond.
pi_180329567
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:05 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Bijvoorbeeld een eerdere uitzending van Pauw waarbij een wat schuchtere arts tegenover 2 van die anti-vaxxers zat was om te huilen. Weet even niet meer zo wanneer dat was.
Kinderarts geloof ik.
Patientcommunicatie is echt anders dan mediatraining!
pi_180331087
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt een kind niet straffen als de ouders iets hebben nagelaten.
Het is net als met verzekeringen: als ik ergens niet voor verzekerd ben en ik heb schade, dan hoef ik niet bij mijn verzekeraar aan te kloppen. Als ouders zelf zo goed weten wat goed is voor hun kind, dan betalen ze zelf ook maar de zorgkosten. Wie willens en wetens de gezondheid van z'n eigen kind op het spel zit, hoeft geen tegemoetkoming te verwachten uit een collectieve voorziening.

Als ouders (financieel of anderszins) niet meer in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen, dan moeten ouders uit de ouderlijke macht worden ontzet.
pi_180331364

Dit filmpje van Arjan blijft geweldig en legt het mooi uit. Wel shocking dat het merendeel hoogopgeleid is.

Ohw, graag centrale registratie, zodat we deze kinderen kunnen weigeren op kdv of school.
  zondag 8 juli 2018 @ 14:15:41 #127
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180331443
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 08:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er is ook altijd een deel dat niet gevaccineerd mag worden wegens bijvoorbeeld een auto-immuunziekte.
Heeft niets met taal te maken: het zijn naast refo's de hoog opgeleide montessori "mijn kind is een unieke sneeuwvlok" bakfietsmoeders in de grote steden die deze trend tot levensgevaarlijke proporties doen groeien. Kleine Phelon en Zoë willen geen gif in hun lijf #medischewetenschapisookmaareenmening.

Wat mij betreft gaan we heel snel naar de wet "geen inenting is geen plek op de reguliere opvang". Prima als ouders hun kind bloot willen stellen aan dit soort risico's, maar laat ze die van mij en anderen dan wel buiten schot laten :{w
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 8 juli 2018 @ 14:20:36 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180331534
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:16 schreef machtpen het volgende:

[..]

In mijn jeugd kreeg gewoon iedereen de mazelen en er was niemand die er echt last van had. Tegenwoordig zou je dan 2 weken lekker gaan liggen xboxen op de bank.

Maar tegenwoordig moeten de sneeuwvlokjes er weer een melodramatisch overdreven theater van maken terwijl ze niet eens weten waarover ze het hebben. Kneuzengeneratie.
Jij snapt hem niet helemaal geloof ik. Dat een kind van vier dat overleef zal wel. Maar dat kind van vier zit op de opvang, waar ook kinderen van 0 tot 2 rondlopen. Als die het krijgen, dan wordt het wel degelijk link.

Even los van het feit dat de redenering "vroeger werden we ook ziek dus dan hoeft dat nu niet beter" nogal een achterlijke is. Of stook jij ook je kachel op turf en ga je op je paard naar je werk? Want dat deden ze vroeger ook en dat ging ook prima.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180331654
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:16 schreef machtpen het volgende:

[..]

In mijn jeugd kreeg gewoon iedereen de mazelen en er was niemand die er echt last van had. Tegenwoordig zou je dan 2 weken lekker gaan liggen xboxen op de bank.

Maar tegenwoordig moeten de sneeuwvlokjes er weer een melodramatisch overdreven theater van maken terwijl ze niet eens weten waarover ze het hebben. Kneuzengeneratie.
En de kinderen die doodgingen hoor je nu niet meer klagen.
pi_180331722
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:41 schreef machtpen het volgende:

[..]

Polio is heel iets anders en veel erger. Kneuzenlogica.
Nevermind. Iemand die echt van voor de mazelen vaccinaties leefde typt niet zo.
pi_180333924
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja maar de lichamelijke integriteit van je medemens heb je dus schijt aan. Dat jij door jouw beslissing anderen mensen doodt of anderszins schaadt is voor jou kennelijk niet belangrijk zolang je zelf maar geen prikje krijgt }:|
Andere mensen interessen me inderdaad vrij weinig, op familie en vrienden na .
Ik vaccineer dus wel, maar dat is puur eigenbelang.
pi_180343659
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:20 schreef Ceviche het volgende:
Ik had op het MBO een docent die tegen vaccineren was. Ik geloof dat het vak burgerschap heette of zoiets, maar het ging alleen over complottheorieën, vaccineren is slecht, van de pil krijg je trombose, van bellen met een mobiele telefoon krijg je een hersentumor, van een mobiele telefoon in je broekzak wordt je onvruchtbaar, et cetera.
Die van de pil is helaas waar, maar dat is nooit een geheim geweest al kan ik me voorstellen dat fabrikanten niet hard hebben meegewerkt aan de verspreiding van dit nieuws. In medische studies naar trombose en dergelijke is het zo lang ik me kan herinneren verplichte kost pilgebruikers in een andere groep te plaatsen dan niet-pilgebruikers. Vergeet je naar pilgebruik te kijken dan gaat je onderzoek terecht meteen de prullenbak in. Nuance, het verhoogt alleen de kans op trombose een beetje, net als weinig bewegen.
pi_180344532
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Heeft niets met taal te maken: het zijn naast refo's de hoog opgeleide montessori "mijn kind is een unieke sneeuwvlok" bakfietsmoeders in de grote steden die deze trend tot levensgevaarlijke proporties doen groeien. Kleine Phelon en Zoë willen geen gif in hun lijf #medischewetenschapisookmaareenmening.

Wat mij betreft gaan we heel snel naar de wet "geen inenting is geen plek op de reguliere opvang". Prima als ouders hun kind bloot willen stellen aan dit soort risico's, maar laat ze die van mij en anderen dan wel buiten schot laten :{w
Ja, dat weet ik wel, ik wijs er alleen even op dat er kinderen zijn die daadwerkelijk een medische reden hebben om niet ingeënt te mogen worden, omdat juist die kinderen extra gevaar lopen door ouders die iets op feesboek hebben zien staan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180344821
Het item van Joh Oliver is behoorlijk compleet.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180345696
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:26 schreef Dally het volgende:

[..]

Die van de pil is helaas waar, maar dat is nooit een geheim geweest al kan ik me voorstellen dat fabrikanten niet hard hebben meegewerkt aan de verspreiding van dit nieuws. In medische studies naar trombose en dergelijke is het zo lang ik me kan herinneren verplichte kost pilgebruikers in een andere groep te plaatsen dan niet-pilgebruikers. Vergeet je naar pilgebruik te kijken dan gaat je onderzoek terecht meteen de prullenbak in. Nuance, het verhoogt alleen de kans op trombose een beetje, net als weinig bewegen.
Ik denk dat hij bedoelt dat de kans dat je trombose krijgt door de pil - statistisch gezien - nihil is, maar vooral in de media niet de waarheid wordt verteld.
De kans met Microgynon 30 (standaardpil) wordt ongeveer 0,02-0,04% groter omdat dat blijkt uit vergelijkigen tussen wel en niet pilgebruikers. Er is ook wetenschappelijk aangetoond dat met de pil iets in het bloed een heel klein beetje hoger wordt wat in sommige gevallen trombose kan helpen veroorzaken.
Maar wat ze er niet bij zeggen, is dat in deze groep bijna altijd sprake is van meerdere risicofactoren. (Overgewicht, roken, erfelijkheid, alleen maar zitten etc.)
De kans om door alleen door de pil trombose te krijgen is dus een stuk minder dan 0,02%

Vooral op het Viva Forum zie je dat er trollen zijn die doen alsof ze begin 20 zijn en trombose hebben gehad door alleen de pil wat de dokter bevestigd zou hebben. Maar dokters mogen dat helemaal niet doen omdat zij op een enkele patient geen causaal verband tussen trombose en de pil kunnen aantonen want dat kan je alleen op grote groepen doen met statistiek. :’) (net zoals dat roken kanker veroozaakt, je kan niet per patient stellig verklaren of rookgedrag wel of niet de oorzaak is)
Zou een dokter echt verklaren dat de pil trombose heeft veroorzaakt, dan pleegt diegene valsheid in geschrifte en dat is hartstikke strafbaar...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 01:47:02 ]
pi_180345754
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jij snapt hem niet helemaal geloof ik. Dat een kind van vier dat overleef zal wel. Maar dat kind van vier zit op de opvang, waar ook kinderen van 0 tot 2 rondlopen. Als die het krijgen, dan wordt het wel degelijk link.

Even los van het feit dat de redenering "vroeger werden we ook ziek dus dan hoeft dat nu niet beter" nogal een achterlijke is. Of stook jij ook je kachel op turf en ga je op je paard naar je werk? Want dat deden ze vroeger ook en dat ging ook prima.
Vroeger hadden we ook geen internet.
Tegenwoordig als er ergens in dit land of in de VS een kindje wordt geboren met een ziekte die in NL maar 7 mensen hebben weet ineens iedereen wat die ziekte is en hoe vreselijk het is. Waardoor we nu bv weten wat de Noordzeeziekte voor ellende veroorzaakt.
Lekker nuttig als de kans dat je er ooit in je omgeving mee te maken kan krijgen iets van >0.0000001% is.
Als we in de tijd van de mazelen internet hadden was het geen “iedereen kreeg het en kwam eroverheen” maar was iedereen gefixeerd op de wel meer dan 7 gevallen met dramatische afloop (zoals nu met meningokokken. Genoeg ouders die niet eens wachten tot de reguliere vaccinatieronde maar de prikken ertegen opeisen bij de huisarts)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 01:48:10 ]
pi_180348886
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat niet om het redden van levens. Het gaat erom dat je door je niet in te enten het leven van (een heleboel) àndere mensen op het spel zet.
Bij baarmoederhalskanker en fietshelmen is het alleen het leven van degene die weigert in gevaar.
Nee hoor, sterker nog bij HPV wordt het vaccin zelfs niet aangeboden aan mannen, terwijl het vaccineren van mannen ook vrouwen beschermt.
pi_180350142
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:39 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Nee hoor, sterker nog bij HPV wordt het vaccin zelfs niet aangeboden aan mannen, terwijl het vaccineren van mannen ook vrouwen beschermt.
Er schijnen wel plannen te zijn om ook de jongetjes bij de HPV-vaccinatie te betrekken.

Het verschil is gewoon dat de vaccinatie niet zozeer bedoeld is om de ziekte in te dammen, maar om de gevolgen van besmetting onder de duim te houden. HPV is zó wijdverspreid dat in principe iedereen die niet gevaccineerd is, het een keer oploopt.

In tegenstelling tot vrouwen, ondervinden mannen nauwelijks klachten van HPV, tenzij ze een laag immuunsysteem hebben (denk HIV) en/of veel anale seks bedrijven, want dan is er een verhoogde kans op anuskanker. Er sterven (spiekend naar de Amerikaanse cijfers) ongeveer vier keer meer mensen aan baarmoederhalskanker dan anuskanker.

HPV is de oorzaak van 70% van alle gevallen van baarmoederhalskanker en 95% van alle gevallen van anuskanker (waar ongeveer twee keer zoveel vrouwen als mannen mee te maken krijgen).

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 09-07-2018 10:51:25 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180350274
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er schijnen wel plannen te zijn om ook de jongetjes bij de HPV-vaccinatie te betrekken.

Het verschil is gewoon dat de vaccinatie niet zozeer bedoeld is om de ziekte in te dammen, maar om de gevolgen van besmetting onder de duim te houden. HPV is zó wijdverspreid dat in principe iedereen die niet gevaccineerd is, het een keer oploopt.

In tegenstelling tot vrouwen, ondervinden mannen nauwelijks klachten van HPV, tenzij ze een laag immuunsysteem hebben (denk HIV) en/of veel anale seks bedrijven, want dan is er een verhoogde kans op anuskanker. Er sterven (spiekend naar de Amerikaanse cijfers) ongeveer vier keer meer mensen aan baarmoederhalskanker dan anuskanker.

HPV is de oorzaak van 70% van alle gevallen van baarmoederhalskanker en 95% van alle gevallen van anuskanker (waar ongeveer twee keer zoveel vrouwen als mannen mee te maken krijgen). Dus hoewel iedereen, man of vrouw, ermee besmet wordt, overlijden er ongeveer acht keer meer vrouwen dan mannen aan de gevolgen van HPV.
Wat je zegt is helemaal waar. Echter je argumenteert voor mazelen vaccinatie vanuit het perspectief van kudde-immuniteit (en ik ben het met je eens dat mensen om die reden een bijna morele plicht hebben om zich te laten vaccineren, echter ik ben bang voor een overheid die de lichamelijke integriteit aantast), wat een argument is om ook anderen te beschermen. Dit zelfde argument zou je kunnen gebruien voor vaccinatie van jongens tegen HPV, ze hebben er zelf nauwelijks voordeel van (en dat is de reden waarom ze het vaccin niet krijgen), maar de vaccinatie biedt wel deels bescherming voor de populatie als geheel omdat deze jongens/mannen niet meer als "vector" kunnen optreden.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:56:41 #140
477535 MCPO
Hooyah!
pi_180350390
Ook ik ben voor het verplicht stellen van vaccinaties en dan ook echt verplicht (uiteraard medische uitzonderingen daargelaten). Ook graag deze gegevens vrijgeven aan de scholen en kinderopvang.

"Ik zie het dat kleine Roderick niet gevaccineerd is, dan zal hij niet kunnen aansluiten bij de reguliere opvang en onderwijs". "Voor Roderick hebben we een speciaal klasje". "We noemen dit klasje ook wel de survival groep"

Duizenden artsen en wetenschappers dragen vaccineren in harmonie uit en dan heb je altijd van die doemdenkers met aluminium hoedjes op die dit gaan tegenspreken en met artikelen komen uit zeer obscure bladen en Facebook posts?!
pi_180350837
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:56 schreef MCPO het volgende:
"Voor Roderick hebben we een speciaal klasje". "We noemen dit klasje ook wel de survival groep"
Mooi gevonden!

Ik zou wel heil zien in iets vergelijkbaars als een VOG. Een verklaring die wordt aangevraagd door de school, kdv, jeugdclub . Die verklaring krijgen de ouders toegestuurd en mogen dat zelf overhandigen aan die school. Het niet hebben van vaccinaties zou dan het afwijzen van zo'n verklaring betekenen. Je hoef dan geen registers openbaar te maken en alle belanghebbenden krijgen wat ze nodig hebben.
pi_180351744
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:52 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Wat je zegt is helemaal waar. Echter je argumenteert voor mazelen vaccinatie vanuit het perspectief van kudde-immuniteit (en ik ben het met je eens dat mensen om die reden een bijna morele plicht hebben om zich te laten vaccineren, echter ik ben bang voor een overheid die de lichamelijke integriteit aantast), wat een argument is om ook anderen te beschermen. Dit zelfde argument zou je kunnen gebruien voor vaccinatie van jongens tegen HPV, ze hebben er zelf nauwelijks voordeel van (en dat is de reden waarom ze het vaccin niet krijgen), maar de vaccinatie biedt wel deels bescherming voor de populatie als geheel omdat deze jongens/mannen niet meer als "vector" kunnen optreden.
Dat heeft in het geval van HPV heel erg te maken met de kosten. HPV is relatief duur om tegen te vaccineren. Vaccinaties worden door de overheid gratis aangeboden, dus daar komt die morele plicht vandaan. Het kost je als ouders niets om je kind te vaccineren, dus moet je dat doen omdat je dat aan je kind en andermans kind moreel verplicht bent.

Maar omdat het vaccin tegen HPV zo duur is, wordt dit alleen voor meisjes vergoed, en daar heeft de overheid ook wel een goede reden voor: Bij mazelen is iedereen kwetsbaar, maar bij HPV lopen eigenlijk alleen vrouwen een noemenswaardig gezondheidsrisico, dus als je alleen de meisjes vaccineert, heb je de risicogroep beschermd en bespaar je ongeveer 50% op de kosten van volledige vaccinatie.

HPV-vaccinatie kost ongeveer ¤125 en je hebt er drie van nodig. Er zijn momenteel ongeveer 200.000 11- en 12-jarige jongens (de leeftijd waarop tegen HPV gevaccineerd wordt).

200.000 × 3 × ¤ 125 = ¤ 75.000.000

Daarna worden er de komen de tijd ieder jaar ongeveer 90.000 jongetjes 11 jaar, en dat kost dan jaarlijks dus ¤33.750.000 extra. De overheid moet dus afwegen of het prijskaartje van drieëndertig miljoen euro per jaar opweegt tegen de bescherming van de enkele meisjes die niet mogen en/of waarvan de ouders het niet willen.

Even ter vergelijking: Bof-Mazelen-Rodehondvaccinatie kost in totaal ongeveer ¤70 per kind.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 09-07-2018 12:28:26 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180354534
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat heeft in het geval van HPV heel erg te maken met de kosten. HPV is relatief duur om tegen te vaccineren. Vaccinaties worden door de overheid gratis aangeboden, dus daar komt die morele plicht vandaan. Het kost je als ouders niets om je kind te vaccineren, dus moet je dat doen omdat je dat aan je kind en andermans kind moreel verplicht bent.

Maar omdat het vaccin tegen HPV zo duur is, wordt dit alleen voor meisjes vergoed, en daar heeft de overheid ook wel een goede reden voor: Bij mazelen is iedereen kwetsbaar, maar bij HPV lopen eigenlijk alleen vrouwen een noemenswaardig gezondheidsrisico, dus als je alleen de meisjes vaccineert, heb je de risicogroep beschermd en bespaar je ongeveer 50% op de kosten van volledige vaccinatie.

HPV-vaccinatie kost ongeveer ¤125 en je hebt er drie van nodig. Er zijn momenteel ongeveer 200.000 11- en 12-jarige jongens (de leeftijd waarop tegen HPV gevaccineerd wordt).

200.000 × 3 × ¤ 125 = ¤ 75.000.000

Daarna worden er de komen de tijd ieder jaar ongeveer 90.000 jongetjes 11 jaar, en dat kost dan jaarlijks dus ¤33.750.000 extra. De overheid moet dus afwegen of het prijskaartje van drieëndertig miljoen euro per jaar opweegt tegen de bescherming van de enkele meisjes die niet mogen en/of waarvan de ouders het niet willen.

Even ter vergelijking: Bof-Mazelen-Rodehondvaccinatie kost in totaal ongeveer ¤70 per kind.
Hpv is nu twee prikken. Omdat bij meisjes tot 14 jaar het immuunsysteem anders werkt.

Dus het is nu al een stuk minder duur dan eerst...
pi_180355583
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:42 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Hpv is nu twee prikken. Omdat bij meisjes tot 14 jaar het immuunsysteem anders werkt.

Dus het is nu al een stuk minder duur dan eerst...
Dan heb je het nog altijd over 50 miljoen om te beginnen en 22 miljoen per jaar om bij te houden.

Dat is nog steeds giga veel geld ter bescherming van de dames die niet gevaccineerd mogen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 09-07-2018 15:38:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180375613
Gisteravond op de radio een heel item over waarom hpv prikken belangrijk zijn

Het gaat allemaal toch niet meer helpen. Hier in de omgeving is de vaccinatiegtaad 55-60% maar gezien de leeftijd van die meiden zal het ook heen >90% worden. (Bange meisjes, meisjes die het beter weten, meisjes die gewoon geen zin hebben en ouders die dan ook denken naja laat maar. Het zijn geen kleine kinderen die je oppakt en meeneemt naar de priksessie.)

Wel grappig dat vroeger volwassenen zeiden dat het internet vol met rotzooi staat en diezelfde mensen nu trappen in fake news over bv rattengif in vaccins.
pi_180383843
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:16 schreef machtpen het volgende:
Maar tegenwoordig moeten de sneeuwvlokjes er weer een melodramatisch overdreven theater van maken terwijl ze niet eens weten waarover ze het hebben. Kneuzengeneratie.
Ik zie mezelf eerder als het tegenovergestelde van een "sneeuwvlokje", maar best grappig om ook eens een sneeuwvlokje genoemd te worden.

Het klopt wel dat ik vaak het gevoel heb dat ik inderdaad niet weet waar ik het over heb op dit gebied, maar mijn ervaring leert dat een doctoraat en 15 jaar fulltime ervaring met fundamenteel medisch onderzoek op een onderwerp dat veel raakvlakken en overlap heeft met de immunologie me toch een zekere voorsprong geeft in kennis vergeleken de gemiddelde reaguurder. Ook het gegeven dat vrijwel 100% van mijn vakgenoten nooit enige relevante twijfel hierover heeft ervaren sterkt mijn vertrouwen in het belang van (kinder)vaccinaties. Maar jij weet het vast beter.

Ontopic: verplichten is wat mij betreft niet nodig al ben ik daar zeker een voorstander van. (Financiële) repercussies zou voldoende moeten zijn. Minder kinderbijslag, hogere verzekeringspremie, beperkte toegang/keuze tot crèches en openbare scholen zou genoeg moeten zijn om de vaccinatiegraad weer flink te verhogen naar een veilig niveau. Blijft het voor de echte "die hards (letterlijk)" toch een vrijwillige keuze om het niet te doen. Het liefst zou ik het verplicht zien zodat we een kans hebben die ziektes voorgoed van de aardbodem te laten verdwijnen, en ik blijf het kindermishandeling vinden omdat die kinderen het slachtoffer zijn, maar de optie zonder verplichten lijkt me haalbaarder.

Ook wel opvallend om te zien dat het toenemende aantal hoogopgeleide anti-vaccers zelden een opleiding in de buurt van de medische wetenschap hebben genoten. "Ik heb een HBO-diploma pottenbakken dus ik weet meer van ziektes dan de hele medische wereld en met behulp van mijn nietsvermoedende kinderen ga ik dat te bewijzen!".
pi_180384916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:59 schreef Dally het volgende:
Ik zie mezelf eerder als het tegenovergestelde van een "sneeuwvlokje", maar best grappig om ook eens een sneeuwvlokje genoemd te worden.
Niemand noemde jou een sneeuwvlokje. -O-
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180386921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Niemand noemde jou een sneeuwvlokje. -O-
;(
pi_180392711
Ik las het onderstaande stuk gisteren in het nieuws, na de "homo sapiens" wordt onze gemeente weer even in een goed daglicht gezet.
Ik wist wel dat er hier een groep mensen was dat zwaar van de kerk is, maar dat deze groep zo groot is dat ervoor zorgt dat de dekkingsgraad maar 69,3 is schrok ik toch wel even van. Tel daar nog de gematigden bij op en het is een wonder dat de SGP hier niet met de scepter zwaait.

De andere zijde is dat deze groep wel zo groot dat je (gelukkig) weinig met ze in aanraking komt, ze gaan bijvoorbeeld naar een andere school en maken ze geen gebruik van de peuterspeelzaal waar mijn kinderen komen.

Verder geef ik het die jeugdarts te doen want ik verwacht niet dat je ook maar 1 van deze mensen kunt overtuigen. Als ze uberhaupt al het gesprek aangaan zou ik niet verwachten dat ze openstaan voor verandering. Ik geef ze de grootste kans als ze de dominee (o.i.d.) weten te overtuigen en hierbij kan helpen.

quote:
Nieuwe ouders in Barneveld krijgen vaccinatiegesprek

Alle ouders van pasgeboren baby's in Barneveld krijgen net na de geboorte van hun kindje bezoek van een jeugdarts van de GGD voor een speciaal vaccinatiegesprek. Met een campagne die na de zomer van start gaat, probeert de Gelderse gemeente de vaccinatiegraad te verbeteren.

Landelijk wordt meer dan 90 procent van de kinderen ingeënt tegen infectieziekten als kinkhoest, mazelen, bof en rode hond. In Barneveld ligt dat aantal op 69,3 procent.

Christelijke gemeente
In de gemeente wonen relatief veel orthodoxe christenen die op religieuze gronden bezwaar hebben tegen vaccinaties. Vaccineren zou in strijd zijn met de Voorzienigheid van God. Als God iemand ziek maakt, dan zou hij daar een bedoeling mee hebben.

Uit recente cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat in Barneveld en Neder-Betuwe de minste kinderen worden ingeënt. De pilot duurt zes maanden. Barneveld gaat ook folders uitdelen en informatie plaatsen op internet over het belang van inenten.
pi_180392911
quote:
Als God iemand ziek maakt, dan zou hij daar een bedoeling mee hebben.
Betekent dat dus logischerwijs ook dat ze elke vorm van medische hulp weigeren? Dat kan ik trouwens alleen maar toejuichen.
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')