abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 juni 2018 @ 04:23:48 #1
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180005550
quote:
Italië haalt uit naar Macron over migratie



ROME - De Italiaanse vicepremier Luigi Di Maio waarschuwt het „arrogante Frankrijk” dat het op het gebied van migratie „vijand nummer één” van Italië zou kunnen worden. Op zijn Facebookpagina stelde Di Maio dat de Franse president Emmanuel Macron ten onrechte de indruk wekt dat het wel meevalt met de migratieproblemen.

Di Maio is boos over de uitspraak van Macron dat er nu niet zo’n grote crisis is op het gebied van migratie als in 2015. Volgens de Franse president is de migratiestroom door de samenwerking van de Europese landen behoorlijk afgenomen.

Di Maio zei dat Macron met die uitspraak heeft aangetoond dat hij het contact met de werkelijkheid heeft verloren. „Italië heeft op het gebied van migratie wel degelijk te maken met een noodtoestand”, aldus Di Maio. „En dat is voor een deel omdat Frankrijk bij de grens mensen terugstuurt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)macron-over-migratie
pi_180005604
Nu consequent alle invasieërs de Italiaans/Franse grens overzetten en dat blijven doen.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 24 juni 2018 @ 06:09:41 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180005641
quote:
Di Maio zei dat Macron met die uitspraak heeft aangetoond dat hij het contact met de werkelijkheid heeft verloren. „Italië heeft op het gebied van migratie wel degelijk te maken met een noodtoestand”, aldus Di Maio. „En dat is voor een deel omdat Frankrijk bij de grens mensen terugstuurt.”
Volgens de afspraken die Italië zelf is aangegaan, moeten ze zelf alle migranten registreren en hebben de migranten helemaal geen recht om door de EU te gaan reizen. Frankrijk heeft groot gelijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180006059
Laten die boten maar in Marselle of Nice aanleggen, dan kan Macron effe laten zien hoe het moet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 24 juni 2018 @ 08:47:08 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180006175
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 08:20 schreef ietjefietje het volgende:
Laten die boten maar in Marselle of Nice aanleggen, dan kan Macron effe laten zien hoe het moet!
Nee, stuur ze maar terug naar Libië graag.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 24 juni 2018 @ 09:21:25 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180006383
Het is een Europees probleem, los het dan ook samen op in plaats van stoere taal uit te slaan over hoe het vooral het probleem is van de ander.
  zondag 24 juni 2018 @ 09:32:50 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180006498
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is een Europees probleem, los het dan ook samen op in plaats van stoere taal uit te slaan over hoe het vooral het probleem is van de ander.
Het is een Afrikaans probleem dat verschoven wordt naar Europa.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 24 juni 2018 @ 09:33:21 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180006503
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is een Europees probleem, los het dan ook samen op in plaats van stoere taal uit te slaan over hoe het vooral het probleem is van de ander.
Kijk niet verbaasd op als het overleg van dit weekend ook weer niks oplevert en alleen maar leidt tot halve afspraken die in praktijk niet worden uitgevoerd.
  zondag 24 juni 2018 @ 09:34:02 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180006514
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kijk niet verbaasd op als het overleg van dit weekend ook weer niks oplevert en alleen maar leidt tot halve afspraken die in praktijk niet worden uitgevoerd.
Zal ik niet doen.
  zondag 24 juni 2018 @ 09:34:38 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180006520
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Het is een Afrikaans probleem dat verschoven wordt naar Europa.
Ze emigreren naar Europa, dus dat is wel degelijk een Europees probleem.
pi_180006591
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 08:47 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, stuur ze maar terug naar Libië graag.
Dat ten eerste, maar dan schijnt niemand te snappen
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180006606
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kijk niet verbaasd op als het overleg van dit weekend ook weer niks oplevert en alleen maar leidt tot halve afspraken die in praktijk niet worden uitgevoerd.
Het kan meestal samengevat worden met Wat, Plas, Was!

Oftewel, ze praten wat, ze dronken wat, ze deden een plas en alles bleef zoals het was!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180006793
Je kunt veel zeggen over deze Italiaanse regering maar ze weten het punt wel op de agenda te krijgen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 juni 2018 @ 10:17:08 #14
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_180007066
dit ga je krijgen met een populistische partij aan de macht die gaan populistische dingen roepen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_180007840
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze emigreren naar Europa, dus dat is wel degelijk een Europees probleem.
Als je ze consequent terugsleept/niet toelaat dan is dat natuurlijk niet zo he.
  zondag 24 juni 2018 @ 12:21:15 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180008937
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 10:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als je ze consequent terugsleept/niet toelaat dan is dat natuurlijk niet zo he.
Moet je ze wel terug kunnen slepen hé.
  zondag 24 juni 2018 @ 12:22:29 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008952
Volgens mij hebben we als mensheid een probleem: we handhaven armoe in delen van de wereld om de welvaart in andere delen van de wereld te beschermen.

Met als gevolg dat individuele mensen huis en haard verlaten, omdat ze ook de welvaart willen die andere mensen wel hebben. Dus breng de welvaart naar Afrika en het probleem is opgelost.

Probleem is alleen dat niemand delen van zijn welvaart wil inleveren voor de welvaart van een ander.
So we just called him Fred
pi_180009101
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:22 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben we als mensheid een probleem: we handhaven armoe in delen van de wereld om de welvaart in andere delen van de wereld te beschermen.

Met als gevolg dat individuele mensen huis en haard verlaten, omdat ze ook de welvaart willen die andere mensen wel hebben. Dus breng de welvaart naar Afrika en het probleem is opgelost.

Probleem is alleen dat niemand delen van zijn welvaart wil inleveren voor de welvaart van een ander.
Schei uit, China was net zo arm als Afrika, die werken zichzelf de blubber richting tweedewereldland en gaan ons straks voorbij als eerstewereldland. Dat vraagt echter wel een bepaalde mentaliteit. Als je zakken met geld naar Afrika brengt en het alleen verdeelt ziet worden onder machthebbende partijen of gebruikt om andere bevolkingsgroepen te onderdrukken dan houdt het op he. Of je moet weer gaan koloniseren.
  zondag 24 juni 2018 @ 12:38:55 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180009185
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Schei uit, China was net zo arm als Afrika, die werken zichzelf de blubber richting tweedewereldland en gaan ons straks voorbij als eerstewereldland. Dat vraagt echter wel een bepaalde mentaliteit. Als je zakken met geld naar Afrika brengt en het alleen verdeelt ziet worden onder machthebbende partijen of gebruikt om andere bevolkingsgroepen te onderdrukken dan houdt het op he. Of je moet weer gaan koloniseren.
China was op dat punt wel al 1600 jaar lang het rijkste land ter wereld geweest hé. Het is niet alsof ze daar plotseling vanaf nul moesten beginnen, zoals in veel Afrikaanse landen wel het geval is.
  zondag 24 juni 2018 @ 12:42:06 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180009232
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:33 schreef Solstice1 het volgende:
Schei uit, China was net zo arm als Afrika, die werken zichzelf de blubber richting tweedewereldland en gaan ons straks voorbij als eerstewereldland.
En we laten toe dat ze het doen. Die welvaart daar ontstaat omdat we hier in het Westen de goedkope producten uit China prefereren boven de spullen die we zelf maken. Zonder welvaart in China hadden we in Nederland misschien nog wel meer welvaart gehad doordat bedrijven als Philips vele malen groter zouden zijn dan ze nu zijn.

China mag als land dan wel welvarend zijn, maar de individuele Chinees ervaart niet per se meer welvaart. Het land kent een hoge mate van onderdrukking en je kan je afvragen of dat nou de juiste manier is om welvaart te creëren in een land.
quote:
Dat vraagt echter wel een bepaalde mentaliteit. Als je zakken met geld naar Afrika brengt en het alleen verdeelt ziet worden onder machthebbende partijen of gebruikt om andere bevolkingsgroepen te onderdrukken dan houdt het op he. Of je moet weer gaan koloniseren.
Welvaart delen met Afrika houdt niet in zakken met geld brengen of koloniseren, maar het betalen van een juiste prijs voor de producten uit die landen, zodat het voor mensen daar ook de moeite waard is om te werken.
So we just called him Fred
pi_180013080
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En we laten toe dat ze het doen. Die welvaart daar ontstaat omdat we hier in het Westen de goedkope producten uit China prefereren boven de spullen die we zelf maken. Zonder welvaart in China hadden we in Nederland misschien nog wel meer welvaart gehad doordat bedrijven als Philips vele malen groter zouden zijn dan ze nu zijn.

China mag als land dan wel welvarend zijn, maar de individuele Chinees ervaart niet per se meer welvaart. Het land kent een hoge mate van onderdrukking en je kan je afvragen of dat nou de juiste manier is om welvaart te creëren in een land.

[..]

Welvaart delen met Afrika houdt niet in zakken met geld brengen of koloniseren, maar het betalen van een juiste prijs voor de producten uit die landen, zodat het voor mensen daar ook de moeite waard is om te werken.
Net zoals we die Chinezen royaal beloond hebben voor hun producten bedoel je? Die kregen ook geen ene flikker, maar daar ontstaat nu een middenklasse dankzij beleid en hard werken. In Afrika rammen ze elkaar de kop nog steeds in.
pi_180013121
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is een Europees probleem, los het dan ook samen op in plaats van stoere taal uit te slaan over hoe het vooral het probleem is van de ander.
Ja, maar dat werkt dus niet.

Daarom zal de EU uiteen vallen.
pi_180017574
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:22 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben we als mensheid een probleem: we handhaven armoe in delen van de wereld om de welvaart in andere delen van de wereld te beschermen.

Met als gevolg dat individuele mensen huis en haard verlaten, omdat ze ook de welvaart willen die andere mensen wel hebben. Dus breng de welvaart naar Afrika en het probleem is opgelost.

Probleem is alleen dat niemand delen van zijn welvaart wil inleveren voor de welvaart van een ander.
Probleem is dat Afrikaanse landen consequent niet in staat zijn om qua welvaart ook maar in de buurt te komen van de Westerse welvaart. En dat heeft weer veel te maken met corruptie, fraude en slecht leiderschap.

Simpelweg iets van de westerse welvaart inleveren (lees: geld geven) doen we al decennialang en dat is een bodemloze put gebleken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 24 juni 2018 @ 18:01:11 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180018016
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:22 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben we als mensheid een probleem: we handhaven armoe in delen van de wereld om de welvaart in andere delen van de wereld te beschermen.

Met als gevolg dat individuele mensen huis en haard verlaten, omdat ze ook de welvaart willen die andere mensen wel hebben. Dus breng de welvaart naar Afrika en het probleem is opgelost.

Probleem is alleen dat niemand delen van zijn welvaart wil inleveren voor de welvaart van een ander.
Het probleem is dat mensen hun geld opsparen, dat aan een smokkelaar geven, en vervolgens de rest van hun leven gratis geld willen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180018036
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En we laten toe dat ze het doen. Die welvaart daar ontstaat omdat we hier in het Westen de goedkope producten uit China prefereren boven de spullen die we zelf maken. Zonder welvaart in China hadden we in Nederland misschien nog wel meer welvaart gehad doordat bedrijven als Philips vele malen groter zouden zijn dan ze nu zijn.

China mag als land dan wel welvarend zijn, maar de individuele Chinees ervaart niet per se meer welvaart. Het land kent een hoge mate van onderdrukking en je kan je afvragen of dat nou de juiste manier is om welvaart te creëren in een land.

[..]

Welvaart delen met Afrika houdt niet in zakken met geld brengen of koloniseren, maar het betalen van een juiste prijs voor de producten uit die landen, zodat het voor mensen daar ook de moeite waard is om te werken.
En laten het nu juist de chinezen zijn die alle delfstoffen in Afrika voor een habbekrats opkopen......

Daarbij houdt de welvaart in China in, dat de mensen 14 uur per dag in fabrieken werken voor een schamel loontje, waar ze ook nog eens in die fabrieken slapen in stapelbedden boven elkaar. 1 x per jaar hebben ze feest en mogen ze naar hun familie op het platte land reizen! Nou, nou wat een welvaart! En europeanen moeten staan te trappelen om ook zo te mogen leven?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')