Dus je hebt het hele bedrag voor de scooter nog niet betaald? Alleen de 250 euro? De rest is dan al door de financierder betaald? Heeft Santander al ingegrepen?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:12 schreef RGS18 het volgende:
Omdat dat bedrijf mij 250 euro schuldig is die ze weigeren terug te betalen onder mom van "annuleringskosten".
Oke, dus post 54 was gewoon volledig incorrect.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:22 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb de hele scooter betaald (circa 1.750 euro) en zij hebben mij een deel daarvan terugbetaald nadat ik heb geannuleerd (1.500 terug betaald gekregen).
Miscommunicatie. Ik bedoelde dat er van de resterende 250 euro nog niks terugbetaald was.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Oke, dus post 54 was gewoon volledig incorrect.
Ok prima, dan begrijp ik het.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:33 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Miscommunicatie. Ik bedoelde dat er van de resterende 250 euro nog niks terugbetaald was.
Uhh.. zodra de deurwaarder de opdracht krijgt om langs te gaan zijn dat gewoon bijkomende kosten waarvoor FF moet opdraaien... lullig dat de initiële som dan al voldaan is, aan TS is het dan hoe hij om gaat met die kosten.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:39 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En weer een zaak aanspannen om díe kosten terug te krijgen
Ja, ok. Op die manier, anders blijf je bezig.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:28 schreef Chinless het volgende:
[..]
Uhh.. zodra de deurwaarder de opdracht krijgt om langs te gaan zijn dat gewoon bijkomende kosten waarvoor FF moet opdraaien... lullig dat de initiële som dan al voldaan is, aan TS is het dan hoe hij om gaat met die kosten.
IANALquote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)
Ja, twijfelde a toen ik t invoerde .quote:
Goed om te zien dat ze het deksel flink op de neus hebben gekregen en er zelf nog wat op hebben verloren. Ook goed dat jij je geld nu snel krijgt/hebt TS. Al met al een goede afsluiting.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:20 schreef RGS18 het volgende:
Weer een maand verder en de laatste incasso zowat verstreken en uit eindelijk, voordat de kantonrechter erbij werd gehaald, krijg ik net op tijd dit bericht:
[ afbeelding ]
De mensen die dit lezen en nog denken te willen bestellen bij dit bedrijf; doe het niet. Het is het gezeik echt niet waard, geloof me.
Lees: Bij elke aankoop van een scooter eisen wij een aanbetaling van 250 euro. Dit is ons verdienmodel aangezien wij niet aan de leveringsverplichtigen kunnen voldoen en toch graag een zaak willen runnen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Goed verhaal, het topic even lezen was minder moeite geweestquote:Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef dheruer het volgende:
Als je nooit in de winkel bent geweest heb je het recht (bij een niet op bestelling/op maat gebruikt product) het product te retourneren.
Een winkel mag wel kosten aftrekken voor waardevermindering, als je bijvoorbeeld krassen hebt gemaakt, een blisterpack geopend hebt etc.
De bedoeling van het retourrecht is dat je het product thuis kan bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken, niet meer en niet minder. Tenzij dus producten op maat worden besteld.
Daar zit hem net de crux. Als zij deze scooter in bulk bestellen, kun je het aanvechten. Als zij 1 scooter speciaal voor jou hebben besteld, mogen zij hier kosten voor in rekening brengen.
Verzendkosten betaal je eenmalig, ofwel voor het naar jou toe sturen ofwel voor het terugsturen. Hier is natuurlijk nog geen sprake van als je het product nog niet ontvangen hebt.
Belangrijkste vraag (buiten het principe gevoel) is, levert het meer op of kost het meer als je dit via advocaat/rechtsbijstand gaat uitvechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |