quote:
Totaal niet.
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef dheruer het volgende:Als je nooit in de winkel bent geweest heb je het recht (bij een niet op bestelling/op maat gebruikt product) het product te retourneren.
Een winkel mag wel kosten aftrekken voor waardevermindering, als je bijvoorbeeld krassen hebt gemaakt, een blisterpack geopend hebt etc.
De bedoeling van het retourrecht is dat je het product thuis kan bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken, niet meer en niet minder. Tenzij dus producten op maat worden besteld.
Daar zit hem net de crux. Als zij deze scooter in bulk bestellen, kun je het aanvechten. Als zij 1 scooter speciaal voor jou hebben besteld, mogen zij hier kosten voor in rekening brengen.
Verzendkosten betaal je eenmalig, ofwel voor het naar jou toe sturen ofwel voor het terugsturen. Hier is natuurlijk nog geen sprake van als je het product nog niet ontvangen hebt.
Belangrijkste vraag (buiten het principe gevoel) is, levert het meer op of kost het meer als je dit via advocaat/rechtsbijstand gaat uitvechten.
De informatie klopt op meerdere punten niet of niet volledig. Onhandig om je verhaal als waarheid te brengen.
Of een winkel uit voorraad levert of n.a.v. een order bestelt, is niet relevant. Noch of het in bulk of per stuk besteld wordt. Als het maatwerk betreft, dan is het uitgezonderd. Maar again: een framehoogte of opties/accessoires zijn geen maatwerk zolang het gekozen is uit aangeboden keuzemogelijkheden.
Of een koper ooit in de winkel geweest is, is irrelevant. Of vervalt het herroepingsrecht voor al mijn toekomstige bestellingen bij Coolblue of Mediamarkt omdat ik ooit in één van hun fysieke winkels ben geweest? Retorische vraag.
Verzendkosten kunnen prima voor zowel de heen- als de terugzending gerekend worden dan wel voor rekening van de consument zijn. Alleen bij een volledige herroeping moeten ook de kosten voor de heenzending gerestitueerd worden. Kosten voor terugzending zijn voor de winkelier, tenzij deze heeft gecommuniceerd dat deze voor de consument zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 12-08-2018 19:27:23 (Taalkundige foutjes) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."