abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 23 juni 2018 @ 07:54:32 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179985075
quote:
Dansen op het graf van 89 mensen die door islamitische terreur werden afgeslacht: het kan en mag in Frankrijk, waar binnenkort een haatzaaiende jihad-rapper vrolijk optreedt in de Bataclan.
quote:
De Franse rapper Médine is erin geslaagd de volledige Franse politiek op zijn kop te zetten. En niet omdat zijn chansons zo worden gewaardeerd. Met omstreden teksten en afbeeldingen lijkt hij iedereen van extreemlinks tot extreemrechts tegen zich in het harnas te jagen.

"Tot onze stomme verbazing en grote woede hebben wij gehoord dat de moslimextremistische rapper Médine in de Bataclan gaat optreden", zei de rechtse politicus Sébastien Meurant in de Senaat. Premier Edouard Philippe werd ter verantwoording geroepen. "Ik snap uw woede, maar wij hechten enorm aan de vrijheid van meningsuiting", zei hij. Oftewel: de rapper mag gewoon optreden.

Médine is een 35-jarige artiest, geboren in Le Havre met Algerijnse ouders, die vaak rapt over de islam. In oktober geeft hij twee concerten in de Bataclan in Parijs, de zaal waar in november 2015 een bloedige aanslag werd gepleegd door moslimterroristen.

Critici verwijten hem fundamentalistisch te zijn. In een raptekst roept hij op ongelovigen te kruisigen. Op een fotomontage laat hij het woord 'jihad' zien met de letter j in de vorm van een kapmes. "Niemand mag accepteren dat deze man zijn vunzigheden kan verspreiden op hetzelfde podium als waar een bloedbad plaatshad", twitterde Marine Le Pen. Kamerlid Aurore Bergé van de regeringspartij van president Macron noemde het een "belediging voor iedereen die gedood werd in de Bataclan".
quote:
De "artiest" in kwestie zegt dat zijn teksten verdraaid worden en dat hij "sarcasme" en "provocaties" in zijn teksten gebruikt.

Bron & meer: https://nos.nl/artikel/22(...)taclan-optreden.html

:X

Wanneer ik als atheïst publiekelijk zou oproepen tot het kruisigen van moslims (of christenen), heb ik binnen no-time de AIVD op m'n dak, komt de politie een huiszoeking doen en word ik strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Maar roept een radicale moslim op tot het kruisigen van ongelovigen, dan is dat "kunst" en "vrijheid van meningsuiting". Sure :')
Niet mijn OP.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 08:01:44 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179985160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 02:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

3) Hoe je het ook draait, kantelt of belicht: de man hanteert de tekst "kruisig de ongelovigen". Dat is een regelrechte oproep tot haat.
Nee, hij hanteert de tekst 'kruisig de laïcisten'. Bovendien is het symboliek, niet letterlijk. Idem voor dat zwaard.

Of je moet gaan beweren dat Metallica oproept tot massamoord (Kill 'em all) en dat Justitie gewapende strijd aanmoedigt omdat ze overal beelden van een vrouw met een zwaard hebben staan.
pi_179986065
Mag Bataclan dat niet helemaal zelf bepalen? Waar bemoeit 11 zich mee? Mag ik ook Rene niet uitnodigen op mijn feestje omdat mijn vriendin is vreemd gegaan met hem*? Bepaalt 11 dat of bepaal ik dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179988967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 08:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, hij hanteert de tekst 'kruisig de laïcisten'. Bovendien is het symboliek, niet letterlijk. Idem voor dat zwaard.
Zie punt 3 en 4 hieronder.

Aangezien er een tweede deel is gestart, herhaal ik mijn slotpost van het vorige deel, als reactie op user probeer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 02:28 schreef Elfletterig het volgende:

1) Liberaal-zijn wil niet zeggen dat je een totaal kritiekloze houding ten opzichte van religie moet aannemen. Zeker niet als het gaat om een religie met talloze opvattingen die haaks staan op de westerse normen en waarden. Wegkijken voor alles wat niet deugt aan de conservatieve islam - inclusief zeer ernstige mensenrechtenschendingen - maakt je geen betere liberaal.

2) Ik heb nooit gezegd dat deze jihad-rapper niet zijn denkbeelden mag hebben. Je kunt denkbeelden niet bestrijden. Je kunt wél de kritische vraag stellen waarom mensen met zulke denkbeelden toch blijven wonen in een seculier westers land. En gezien datgene wat we hier hebben opgebouwd (o.a. aan verworvenheden en vrijheden) is het meer dan gerechtvaardigd om onze samenleving krachtig tegen dergelijke denkbeelden te beschermen.

3) Hoe je het ook draait, kantelt of belicht: de man hanteert de tekst "kruisig de ongelovigen". Dat is een regelrechte oproep tot haat. Kritiek op de seculiere samenleving betekent per definitie dat men er iets anders voor de in plaats wil. De agenda van deze jihad-rapper is zo klaar als een klontje: de politieke islam. Hij paradeert met gewelddadige symbolen zoals dat zwaard. Ik frame niet, ik trek gewoon een visuele vergelijking. De symboliek van IS toont ook dat soort zwaarden.

4) Als je wat meer over de jihad zou weten, zou je weten dat er verschil wordt gemaakt tussen de innerlijke jihad (o.a. via vasten en gebed) en de uiterlijke jihad: de gewapende strijd tegen diegenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen. En rapper die in zijn jihad-logo prominent een zwaard toont, beeldt daarmee deze uiterlijke jihad uit - los van de vraag of hij dat echt meent, of dat hij meent op deze wijze te moeten provoceren.

5) Het is bijzonder merkwaardig dat je mij wél de les leest over mijn vermeende frame, terwijl je tegelijkertijd de tekst "kruisig de ongelovigen" relativeert / nuanceert afdoet als geoorloofde, normale maatschappijkritiek. Daar is een woord voor: hypocrisie. Heb ik als niet-gelovige minder rechten dan één of andere onbenul die zich op zijn artiest-zijn en bovendien zijn religie beroept? Staat religie weer eens boven de wet of hoger in aanzien, zoals al veel te vaak het geval is?

6) Het is spijtig dat je niet het verschil ziet tussen de georchestreerde hetze tegen Zwarte Piet / tien man en een paardenkop die een kinderfeest met indianen wil verbieden en de breed gedragen maatschappelijke kritiek in Frankrijk aangaande een moslim-rapper die optreedt op een plek waar 89 onschuldige mensen door islam-terrorisme zijn afgeslacht. Het feit dat je dit soort zaken met elkaar gelijkstelt, toont eens te meer aan hoe zinloos een discussie is én hoezeer al je verwijten de plank misslaan.

En tot slot: Of je het nu leuk vindt of niet, ik sta voor de normen en waarden van onze (westerse) samenleving en voor onze rijke cultuur, niet voor al datgene dat die normen en waarden én onze cultuur omver wil werpen. Ongeacht of dat gaat om politiek-correcte idioten die een kinderfeest willen verzieken of dat het gaat om radicale gelovigen met haatdragende, intolerante opvattingen die haaks staan op onze samenleving. Ik ben stelselmatig en consequent tegen alle vormen van extremisme, dus zeker ook religieus extremisme.

Wij hoeven geen lesjes staatsinrichting te accepteren van moslim-rappers die gewelddadige symboliek en taal uitkramen. En al helemaal niet op een plek waar 89 mensen door islam-terreur zijn afgeslacht.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2018 13:11:50 ]
pi_179989214
Waarom denkt iemand dat dit tegen een muur lullen een extra hoofdstuk nodig heeft?
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 13:51:47 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179989398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom denkt iemand dat dit tegen een muur lullen een extra hoofdstuk nodig heeft?
nodig is een groot woord maar voel je vrij om het niet meer te volgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179989431
Notabene nog noemen dat er een uiterlijke en innerlijke jihad is en dan doodleuk beweren dat hij de uiterlijke jihad bedoelde terwijl de rapper in kwestie nog expliciet heeft benadrukt dat het om de innerlijke jihad gaat.

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 23-06-2018 13:59:59 ]
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 14:00:59 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179989561
probeer het nu gewoon ff zonder op de man te spelen joh :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:28:34 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179990208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie punt 3 en 4 hieronder.

Aangezien er een tweede deel is gestart, herhaal ik mijn slotpost van het vorige deel, als reactie op user probeer:

[..]

Kerel, daar reageer ik toch op, door erop te wijzen dat je dingen te letterlijk neemt.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:29:30 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179990232
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:31 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom denkt iemand dat dit tegen een muur lullen een extra hoofdstuk nodig heeft?
Afgaande op de lapo was er nog een boel waar we het over kunnen hebben.
pi_180009730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:54 schreef Xa1pt het volgende:
Notabene nog noemen dat er een uiterlijke en innerlijke jihad is en dan doodleuk beweren dat hij de uiterlijke jihad bedoelde terwijl de rapper in kwestie nog expliciet heeft benadrukt dat het om de innerlijke jihad gaat.
Vandaar ook de zwaarden :')

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 24-06-2018 13:13:19 ]
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 13:13:28 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180009763
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:00 schreef sp3c het volgende:
probeer het nu gewoon ff zonder op de man te spelen joh :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180009819
NWS / [NWS Feedsp3c] Zucht..

[ Bericht 84% gewijzigd door sp3c op 24-06-2018 13:19:29 ]
  zondag 24 juni 2018 @ 15:49:12 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180013966
Ik denk dat over 10, 50, 100 jaar er wordt teruggekeken op dit debat en men zich hoofdschuddend afvraagt hoe Europeanen dit zo ver hebben laten komen. En hoe men zo dom en naief de deuren openzet voor haatzaaiende ultra-conservatieve reli-gekkies onder het excuus van diversiteit en inclusiviteit.

Maar dit is blijkbaar een les die we gewoon moeten leren. Desnoods met de totale vernietiging van onze cultuur en overgave van Europa als gevolg.

Het zij zo. Te veel mensen staan er op dat dit zo gebeurt dus we gaan het gewoon maar doen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180014132
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vandaar ook de zwaarden :')

Ja, dat staat ergens symbool voor. De meeste mensen snappen dat gewoon.
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 16:41:49 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180015626
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:49 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat over 10, 50, 100 jaar er wordt teruggekeken op dit debat en men zich hoofdschuddend afvraagt hoe Europeanen dit zo ver hebben laten komen. En hoe men zo dom en naief de deuren openzet voor haatzaaiende ultra-conservatieve reli-gekkies onder het excuus van diversiteit en inclusiviteit.

Maar dit is blijkbaar een les die we gewoon moeten leren. Desnoods met de totale vernietiging van onze cultuur en overgave van Europa als gevolg.

Het zij zo. Te veel mensen staan er op dat dit zo gebeurt dus we gaan het gewoon maar doen.
ja het is dat of we moeten over 10, 50, 100 jaar uitleggen waar onze vrijheid gebleven is

ja nee dat hebben we aan banden gelegd omdat een of andere lul met zwaarden op zijn tshirt lelijke teksten liep te roepen tijdens zijn gangsterrapshow :')

de werkelijkheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180019168
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat staat ergens symbool voor. De meeste mensen snappen dat gewoon.
Inderdaad.
pi_180019664
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:49 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat over 10, 50, 100 jaar er wordt teruggekeken op dit debat en men zich hoofdschuddend afvraagt hoe Europeanen dit zo ver hebben laten komen. En hoe men zo dom en naief de deuren openzet voor haatzaaiende ultra-conservatieve reli-gekkies onder het excuus van diversiteit en inclusiviteit.

Maar dit is blijkbaar een les die we gewoon moeten leren. Desnoods met de totale vernietiging van onze cultuur en overgave van Europa als gevolg.

Het zij zo. Te veel mensen staan er op dat dit zo gebeurt dus we gaan het gewoon maar doen.
De Reconquista kwam ook pas na 5 eeuwen dus er is nog hoop.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180019913
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat staat ergens symbool voor. De meeste mensen snappen dat gewoon.
Ja en Salah Edin deed het ook alleen maar symbolisch. Dat hij een islamitische extremist is die nu zelfs muziek haram vindt is puur toeval :')

Deso Dogg, zelfde verhaal.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180025017
Het gaat niet zozeer om zijn rap. Hij kan roepen dat blanken varkens zijn die hij wil neerschieten zodat er weer een pedofiel minder is. Haha cool man

Dat moet meneer medine allemaal zelf weten. Innerlijke jihad. Het zal allemaal wel

Het gaat er mij om dat het beetje te ver gaat om zoiemand te latem optreden waar zoveel mensen ziijm afgeslacht in naam van islam
Medine rapt niet alleen: hij is omringt met figuren als dieudonne, tariq ramadan, houria boutelda, kemi seba en marwan muhammad (die weer contact had met adrien guihal een isis strijder)
Dat zijn niet zomaar mensen hoor

Verder is medine ambasadeur van havre de savoir. En zij hebben vaak publicaties van yussef al qaradawi ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yusuf_al-Qaradawi )
Yussef is van de moslimbroederdchap.

Ja het is een rapper. Een gewone rapper? Nah. Optreden bataclan? Ik schrok van het nieuws. Het is gewoon spugen op de slahtoffers.

quote:
@BGriveaux

Je comprends et respecte l’émotion des familles des victimes du Bataclan. Sur ce sujet douloureux, notre seule boussole, c’est l’État de droit. C’est à nos valeurs, à notre démocratie et à notre liberté que les terroristes du 13 novembre se sont attaqués. Nous ne céderons rien.
Frankrijk is een bananenrepubliek aam het worden

We laten het toe onder het mom van vrijheid van meningsuiting en solidariteit voor de andersdenken.

Soms vraag ik mij af waar het westen nou voor strijd eigenlijk. Dan zie ik de strijd en vastberadenheid en moed van zoveel islamitische vrouwen die dagelijks het risisco lopen om opgepakt of misbruikt te worden als ze hun haren niet bedekt hebben. Of in marokko was er jarengeleden ophef over het bedekken van een 3 jarige meisjes ( http://m.slateafrique.com/90387/maroc-age-port-voile-islamique)

Whats happend? In het westen zegt men feminisme en secularisme te verdedigen en hebben vrouwen het recht om gesluierd ( :') ) rond te lopen in openbare ruimtes en voor de klas oa.

Strijden de vrouwen in islamitische landen wel voor hetzelfde als in het westen vraag ik mij af
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 23:26:07 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180025091
dat lijkt me niet, we zijn in het westen nu eenmaal een stuk verder dan in de meeste islamitische landen

als een vrouw hier haar hoofddoek af wil doen dan kan dat gewoon, die strijd is hier allang gewonnen, we zijn simpelweg een stuk verder dan dat, bij ons gaat het om het recht van de vrouw om haar hoofddoek op te doen als ze daar de behoefte aan heeft

ik snap dat dat voor de vrouw zelf wat tegenstrijdig lijkt maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180025293
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:21 schreef Szikha2 het volgende:
Het gaat niet zozeer om zijn rap. Hij kan roepen dat blanken varkens zijn die hij wil neerschieten zodat er weer een pedofiel minder is. Haha cool man

Dat moet meneer medine allemaal zelf weten. Innerlijke jihad. Het zal allemaal wel

Het gaat er mij om dat het beetje te ver gaat om zoiemand te latem optreden waar zoveel mensen ziijm afgeslacht in naam van islam
Medine rapt niet alleen: hij is omringt met figuren als dieudonne, tariq ramadan, houria boutelda, kemi seba en marwan muhammad (die weer contact had met adrien guihal een isis strijder)
Dat zijn niet zomaar mensen hoor

Verder is medine ambasadeur van havre de savoir. En zij hebben vaak publicaties van yussef al qaradawi ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yusuf_al-Qaradawi )
Yussef is van de moslimbroederdchap.

Ja het is een rapper. Een gewone rapper? Nah. Optreden bataclan? Ik schrok van het nieuws. Het is gewoon spugen op de slahtoffers.

[..]

Frankrijk is een bananenrepubliek aam het worden

We laten het toe onder het mom van vrijheid van meningsuiting en solidariteit voor de andersdenken.

Soms vraag ik mij af waar het westen nou voor strijd eigenlijk. Dan zie ik de strijd en vastberadenheid en moed van zoveel islamitische vrouwen die dagelijks het risisco lopen om opgepakt of misbruikt te worden als ze hun haren niet bedekt hebben. Of in marokko was er jarengeleden ophef over het bedekken van een 3 jarige meisjes ( http://m.slateafrique.com/90387/maroc-age-port-voile-islamique)

Whats happend? In het westen zegt men feminisme en secularisme te verdedigen en hebben vrouwen het recht om gesluierd ( :') ) rond te lopen in openbare ruimtes en voor de klas oa.

Strijden de vrouwen in islamitische landen wel voor hetzelfde als in het westen vraag ik mij af
Dus iemand in je contactenlijst hebben die contact had met een IS-strijder en moslim zijn is genoeg om niet meer ergens op te kunnen treden. Lijkt me niet dat we die kant op willen gaan.
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 23:53:16 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180025462
lijkt mij een prima reden om iemand te bannen van een plek waar dergelijke figuren een afschuwelijke aanslag hebben gepleegd

maar goed, ik run die tent niet, ik vind het knap dat ze het wel aandurven maar ik vind het niet heel raar dat mensen daar moeite mee hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180028753
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus iemand in je contactenlijst hebben die contact had met een IS-strijder en moslim zijn is genoeg om niet meer ergens op te kunnen treden. Lijkt me niet dat we die kant op willen gaan.
Het is controversieel. Een (in mijn ogen) ontoelaatbare provocatie.

Het oproepen van moord is geen vrijheid van meningsuiting :)

De families van de slachtoffers worden niet gerespecteerd
Het is niet alleen een belededing voor de slachtoffers en hun nabestaanden maar ook voor frankrijk

Het is dus controversieel
pi_180029112
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus iemand in je contactenlijst hebben die contact had met een IS-strijder en moslim zijn is genoeg om niet meer ergens op te kunnen treden. Lijkt me niet dat we die kant op willen gaan.
Het is wel iets meer dan 'iemand in je contactenlijst hebben die contact had met'. Hij is nb ambassadeur van een hele enge kliek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 25 juni 2018 @ 09:51:41 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180030091
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja het is dat of we moeten over 10, 50, 100 jaar uitleggen waar onze vrijheid gebleven is

ja nee dat hebben we aan banden gelegd omdat een of andere lul met zwaarden op zijn tshirt lelijke teksten liep te roepen tijdens zijn gangsterrapshow :')
Je snapt niet wat ik zeg hier.

Nergens zeg ik dat de bataclan of wie dan ook niet de vrijheid zou moeten hebben om te hosten of te zeggen wat ze vinden. Integendeel.

Mijn punt is dat organisaties en bepaalde grote groepen politiek actieve burgers de tendens hebben om alles wat met moslims te maken heeft uit te leggen in een positief licht (zie bijvoorbeeld in dit topic het gedoe over "innerlijke jihad" en de misrepresentatie van "gematigde moslims"). Dit heeft als netto effect dat de bevolking dus niet het idee heeft dat er iets heftigs aan de hand is. Alles wordt op alles gezet om mensen het "dat zal wel loslopen" gevoel te geven.

Dit druppelt door naar hoe de EU of landelijke politiek bijvoorbeeld omgaat met vluchtelingen of met integratie-vraagstukken. Dingen die (in iig in mijn ogen) totaal mislopen.

Ik zou niet willen aansturen op strengere wetten mbt wat gezegd mag worden. Dat gaat regelrecht in tegen mijn principes en onderschept wat Europa juist zo bijzonder maakt in de wereld. Ik zou eerder willen aansturen op meer realiteitszin in Europeanen om niet alle goedpraterij maar te geloven vooral omdat je dan inclusiever en liberaler zou zijn.

Onliberale mensen toelaten, ongebreideld een platform geven om hun ideeen te spuien en vervolgens elke vorm van tegengas af doen als racisme of andersoortige discriminatie is wat mij betreft de weg naar de hel geplaveid met goede bedoelingen. De Bataclan mag daar best negatieve sociale (en daarna economische) gevolgen van ondervinden.

En wat betreft dit voorbeeld. Het is natuurlijk slechts een klein dingetje maar een symptoom van iets veel groters. Iets wat op structureel niveau veel meer voorkomt en wat een basis heeft in een soort zelf-hatende filosofie.

Gewoon zorgwekkend dus. Niet een draaipunt in de strijd maar meer gewoon een kleine herbevestiging dat wij als Europa standvastig zijn in de zelfvernietiging van onze cultuur en morele structuren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180030508
Maar heeft deze rapper nou eigenlijk uitspraken gedaan die strafbaar zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180030713
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:21 schreef Szikha2 het volgende:
Het gaat er mij om dat het beetje te ver gaat om zoiemand te latem optreden waar zoveel mensen ziijm afgeslacht in naam van islam

En dat is de kern van dit gehele gebeuren. Dat mag Bataclan dus helemaal zelf weten. Hun gaat het blijkbaar niet te ver.
pi_180031536
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:32 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

En dat is de kern van dit gehele gebeuren. Dat mag Bataclan dus helemaal zelf weten. Hun gaat het blijkbaar niet te ver.
Klopt, de reden waarom medine mag optreden is inderdaad vanwege de vrijheid van een rapper (en die van eigenaren uiteraard) om te kiezen wie ze willen laten optreden(tenzij er sprake is van aanzetten tot racisme of verstoring van openbare orde)

Over vrijheid van meningsuiting gesproken: medine zelf had de franse overheid beschuldigd van inperking vrijheid van meninguiting

Maar goed de ophef binnen en buiten frankrijk is begrijpelijk. Ook de ophef onder de nabestaanden is begrijpelijk. En ik begrijp de advocaten van de nabestaanden die er alles aan zullen doen om medine niet te laten optreden in de bataclan

In een democratie censureren we uiteraard geen rappers (of wie dan ook) maar delen we wel dezelfde normen en waarden he

En wat Medine betreft: hij heeft al gewonnen hoe je het went of keert en of ie nu wel of niet optreed. Zijn strategie van provocatie en slachtofferschap is niet te stoppen.
Of de baas van bataclan medine zal schrappen of dat de overheid zijn optreden gaat verbieden: medine zal zich hoe dan ook als een slachtoffer neerzetten
pi_180031567
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie punt 3 en 4 hieronder.

Aangezien er een tweede deel is gestart, herhaal ik mijn slotpost van het vorige deel, als reactie op user probeer:

1) Liberaal-zijn wil niet zeggen dat je een totaal kritiekloze houding ten opzichte van religie moet aannemen. Zeker niet als het gaat om een religie met talloze opvattingen die haaks staan op de westerse normen en waarden. Wegkijken voor alles wat niet deugt aan de conservatieve islam - inclusief zeer ernstige mensenrechtenschendingen - maakt je geen betere liberaal.
Dat zeg ik dan ook niet. Raar trouwens, dat deze rapper nu al synoniem staat voor de conservatieve islam. Dan heb je vast enig degelijk onderzoek gedaan naar zijn teksten / uitspraken / overtuigingen? Of maak jij dat er gewoon van zodat je je anti-islam riedeltje weer af kan steken?

quote:
2) Ik heb nooit gezegd dat deze jihad-rapper niet zijn denkbeelden mag hebben. Je kunt denkbeelden niet bestrijden. Je kunt wél de kritische vraag stellen waarom mensen met zulke denkbeelden toch blijven wonen in een seculier westers land. En gezien datgene wat we hier hebben opgebouwd (o.a. aan verworvenheden en vrijheden) is het meer dan gerechtvaardigd om onze samenleving krachtig tegen dergelijke denkbeelden te beschermen.
Welke denkbeelden? De denkbeelden waarvan hij zegt dat hij daarvoor staat? Of de denkbeelden die jij hem toegedicht hebt?

quote:
3) Hoe je het ook draait, kantelt of belicht: de man hanteert de tekst "kruisig de ongelovigen". Dat is een regelrechte oproep tot haat. Kritiek op de seculiere samenleving betekent per definitie dat men er iets anders voor de in plaats wil. De agenda van deze jihad-rapper is zo klaar als een klontje: de politieke islam. Hij paradeert met gewelddadige symbolen zoals dat zwaard. Ik frame niet, ik trek gewoon een visuele vergelijking. De symboliek van IS toont ook dat soort zwaarden.
Nee, dat is geen regelrechte oproep tot haat. Je framed constant, door pertinent te weigeren je in zijn uitspraken / teksten / opvattingen te verdiepen, en in plaats daarvan jouw betekenis / interpretaties aan heb op te dringen.

quote:
4) Als je wat meer over de jihad zou weten, zou je weten dat er verschil wordt gemaakt tussen de innerlijke jihad (o.a. via vasten en gebed) en de uiterlijke jihad: de gewapende strijd tegen diegenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen. En rapper die in zijn jihad-logo prominent een zwaard toont, beeldt daarmee deze uiterlijke jihad uit - los van de vraag of hij dat echt meent, of dat hij meent op deze wijze te moeten provoceren.
Nee hoor.

quote:
5) Het is bijzonder merkwaardig dat je mij wél de les leest over mijn vermeende frame, terwijl je tegelijkertijd de tekst "kruisig de ongelovigen" relativeert / nuanceert afdoet als geoorloofde, normale maatschappijkritiek. Daar is een woord voor: hypocrisie. Heb ik als niet-gelovige minder rechten dan één of andere onbenul die zich op zijn artiest-zijn en bovendien zijn religie beroept? Staat religie weer eens boven de wet of hoger in aanzien, zoals al veel te vaak het geval is?
Ik begrijp wat symboliek betekent. En als ik vervolgens na ga wat hij met zijn teksten zegt te bedoelen, dan kom ik inderdaad op totaal toelaatbare maatschappelijke kritiek uit.

quote:
6) Het is spijtig dat je niet het verschil ziet tussen de georchestreerde hetze tegen Zwarte Piet / tien man en een paardenkop die een kinderfeest met indianen wil verbieden en de breed gedragen maatschappelijke kritiek in Frankrijk aangaande een moslim-rapper die optreedt op een plek waar 89 onschuldige mensen door islam-terrorisme zijn afgeslacht. Het feit dat je dit soort zaken met elkaar gelijkstelt, toont eens te meer aan hoe zinloos een discussie is én hoezeer al je verwijten de plank misslaan.
Leg me dat eens uit. Ik zie in beide gevallen namelijk een groep mensen die zich gekwetst voelt en gehoord wil worden. Vertel mij dan eens waarom, in jouw ogen, het ene wel valide is en het andere niet.

quote:
En tot slot: Of je het nu leuk vindt of niet, ik sta voor de normen en waarden van onze (westerse) samenleving en voor onze rijke cultuur, niet voor al datgene dat die normen en waarden én onze cultuur omver wil werpen. Ongeacht of dat gaat om politiek-correcte idioten die een kinderfeest willen verzieken of dat het gaat om radicale gelovigen met haatdragende, intolerante opvattingen die haaks staan op onze samenleving.
En een van die normen is dat je mag zeggen wat je denkt zolang dat binnen de grenzen van de wet valt. Je lijkt maar niet te willen accepteren dat ook hij die vrijheid van meningsuiting heeft.

quote:
Ik ben stelselmatig en consequent tegen alle vormen van extremisme, dus zeker ook religieus extremisme.
Dat jij besloten hebt dat hij een extremist is, maakt hem nog geen extremist.

quote:
Wij hoeven geen lesjes staatsinrichting te accepteren van moslim-rappers die gewelddadige symboliek en taal uitkramen. En al helemaal niet op een plek waar 89 mensen door islam-terreur zijn afgeslacht.
Ik zou zeggen dat die Westerse normen en waarden waar je zo hard op gaat, juist betekenen dat je maar te accepteren hebt dat een moslim-rapper gewelddadige symboliek en taal uitkraamt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180031571
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
Maar heeft deze rapper nou eigenlijk uitspraken gedaan die strafbaar zijn?
Heeft dieudonne volgens jou strafbare uitspraken gedaan?
pi_180031758
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:29 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Heeft dieudonne volgens jou strafbare uitspraken gedaan?
Geen idee. Heeft de rechter zich daarover uitgesproken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180032704
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Heeft de rechter zich daarover uitgesproken?
Niet van den domme houden he 😉
pi_180033394
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:29 schreef probeer het volgende:
...
Ik heb nu weinig tijd, misschien reageer ik later wat uitgebreider. Voor mij staat vast dat de man fel tegenstander is van seculiere / seculier ingerichte samenleving. Dat betekent dus *automatisch* dat je een ander systeem wilt. Gezien zijn symboliek en woordkeuze is zo klaar als een klontje dat hij meer islam wil.

Dat mag je dan "toelaatbare maatschappelijke kritiek" noemen, de vraag is of het thuishoort op het podium van de Bataclan. En ik wil zijn vrijheid van meningsuiting best accepteren, maar meneer bepleit juist een andere samenleving - wars van seculiere normen en waarden. In dat soort samenlevingen gelden heel andere normen en heeft de islam steevast voorrang op al het andere.

Overigens zijn alle vrijheden aan grenzen gebonden. Oproepen tot geweld is zo'n grens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2018 12:56:28 ]
pi_180033645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb nu weinig tijd, misschien reageer ik later wat uitgebreider. Voor mij staat vast dat de man fel tegenstander is van seculiere / seculier ingerichte samenleving. Dat betekent dus *automatisch* dat je een ander systeem wilt.
Nee. Dat betekent dat niet. Ik heb ook wel eens kritiek op mijn werkgever. Dat betekent niet ik een andere zoek. Ik heb ook wel eens kritiek op het rechtssysteem. Dat betekent niet dat ik van het systeem wat we nu hebben af wil.

Je gaat je nu wel in hele gekke bochten wringen.
pi_180033732
Volgende week Infernal War met een liveoptreden op Utoya!

Ze zeggen zelf trouwens niet nazistisch te zijn en dat het allemaal maar symbolisch is.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180038051
Je kan de teksten en afbeeldingen not done vinden, vroeger zongen veel artiesten over jonge meisjes en seksuele toespelingen. Scorpions hadden een naakt minderjarig meisje op de hoes Virgin Killer.

Allemaal provocerend.
Er zijn ook artiesten die oproepen om bankiers en leiders af te maken en weet ik het allemaal.

Verwerpelijk. Kan.
Verbieden; nee.

Uiteraard kan je je afvragen of het publiek van deze rapper het verschil snapt tussen letterlijk de tekst volgen of het zien als kunst. Maar goed, de rapper heeft zijn zin; optreden in Bataclan en daarmee het nieuws halen.

Bataclan had zelf ook nee kunnen zeggen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 17:59:26 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180039130
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
Volgende week Infernal War met een liveoptreden op Utoya!

Ze zeggen zelf trouwens niet nazistisch te zijn en dat het allemaal maar symbolisch is.

[ afbeelding ]
als het politiekejongerenclubje dat het doelwit was van Breivik besluit deze band uit te nodigen voor hun jaarlijkse feestje op Utoya (als ze dat nog doen) dan kan dat net zo goed gewoon lijkt mij

dan denk je 'vreemde keuze' en ga je wat anders doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180039191
quote:
Kijk. Niet iedereen geeft zich laf gewonnen zoals de usual suspects 😊

Er is nog hoop.


Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180039255
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk. Niet iedereen geeft zich laf gewonnen zoals de usual suspects 😊

Er is nog hoop.


[ afbeelding ]
Meer dan 4.000 mensen zeggen te komen om te protesteren. Haha dat kan weleens voor problemen zorgen
  maandag 25 juni 2018 @ 18:05:38 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180039267
Volgens mij hebben die vaandelzwaaiers van Generation Identitaire niet zoveel te zeggen over de programmering van een particulaire concertzaal, of wel?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180039280
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

als het politiekejongerenclubje dat het doelwit was van Breivik besluit deze band uit te nodigen voor hun jaarlijkse feestje op Utoya (als ze dat nog doen) dan kan dat net zo goed gewoon lijkt mij

dan denk je 'vreemde keuze' en ga je wat anders doen
Ik denk niet dat nabestaanden-vereniging van die aanslag deze snurkert hebben uitgenodigd noch dat de Eagles of Death Metal dat hebben gedaan....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180039299
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:05 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij hebben die vaandelzwaaiers van Generation Identitaire niet zoveel te zeggen over de programmering van een particulaire concertzaal, of wel?
Nee natuurlijk is protest alleen voorbehouden aan de andere zijde.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 18:07:29 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180039303
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik denk niet dat nabestaanden-vereniging van die aanslag deze snurkert hebben uitgenodigd noch dat de Eagles of Death Metal dat hebben gedaan....
nee diegenen die het feestje organiseerden hebben dat gedaan

vergelijking gaat prima op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juni 2018 @ 18:08:42 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180039328
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nee natuurlijk is protest alleen voorbehouden aan de andere zijde.
Nee hoor, ik vraag me alleen af waarom je je ene reet van zulke protestacties zou moeten aantrekken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180039360
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag me alleen af waarom je je ene reet van zulke protestacties zou moeten aantrekken.
Nou... Ik hoop dat die 4000 op komen dagen en die hele kliek de tyfus slaan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180039422
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:05 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Meer dan 4.000 mensen zeggen te komen om te protesteren. Haha dat kan weleens voor problemen zorgen
Laten we het hopen dat nog niet heel Europa laf in een hoekje alles over zich heen laat komen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 18:16:43 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180039525
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou... Ik hoop dat die 4000 op komen dagen en die hele kliek de tyfus slaan.
het zou idd mooie symboliek zijn om juist in Bataclan mensen in elkaar te slaan vanwege hun muziekkeuze, dat lijkt me echt fantastisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 juni 2018 @ 18:17:38 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180039545
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nou... Ik hoop dat die 4000 op komen dagen en die hele kliek de tyfus slaan.
Vive La République!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')