abonnement Unibet Coolblue
pi_179975925
Dit doe ik de laatste tijd steeds vaker merk ik.

Ik voel me niet depressief of neerslachtig ofzo. Wel merk ik dat ik steeds liever alleen ben, mijn eigen gang ga en het weekend in mijn eigen tempo op mijn eigen manier invul zonder gezeur en gedoe van andere mensen om mij heen.

Sinds ik niet meer in een studentenhuis woon en mijn eigen appartement heb, wordt dit ook alleen maar meer.

Vorig weekend heb ik al zo doorgebracht. Dit weekend heb ik weer alle uitnodigingen afgeslagen. En zojuist uit werk rijd ik echt met een big smile naar huis : Wat héérlijk, drie dagen lang (werk maandag altijd thuis) gewoon heerlijk chillen in mijn eigen huis.

Beetje hardlopen, lekkere gezonde/verse gerechten koken, goed en lang slapen, muziek luisteren, languit op de bank alle WK wedstrijden kijken en gewoon helemaal fucking niemand met wie ik iets hoef te doen, die ik te woord hoef te staan of aan wie ik iets verplicht ben. En dat ga ik ook niet doen : mijn telefoon neem ik niet op, ik doe de deur niet open, en als iemand mij appt om iets te doen zeg ik dat ik niet kan.

Op zich heel prima natuurlijk, maar ik schrik er ook een beetje van hoe blij ik hiervan word. Vooral omdat ik vorig weekend ook al alles heb geskipt. Ik vraag me dan af of ik mezelf niet een beetje te veel afzonder en of dit wel gezond is. Denk niet dat er heel veel single 28 jarigen zijn die hele weekenden in hun eentje in hun huis doorbrengen en daar alleen uit komen om te sporten en om boodschappen te doen. Niet vrijwillig ten minste.

Ik was zelf eigenlijk ook nooit zo. Had altijd wel zin om minstens één avond in het weekend met vrienden uit eten te gaan of iets te drinken ofzo.

Wat vinden jullie hiervan?
pi_179976037
Snap het wel dat je het relaxt vindt zo maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu 28 bent en dus over 5 jaar wel eens zou kunnen denken shit het was toen wel wat makkelijker om een vriendin te "krijgen" en je zou natuurlijk je vrienden steeds meer kwijt kunnen raken omdat je "niet kan".
pi_179976253
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:12 schreef Goudenvis het volgende:
Snap het wel dat je het relaxt vindt zo maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu 28 bent en dus over 5 jaar wel eens zou kunnen denken shit het was toen wel wat makkelijker om een vriendin te "krijgen" en je zou natuurlijk je vrienden steeds meer kwijt kunnen raken omdat je "niet kan".
Ja dat is ook wel iets wat me dus niet helemaal lekker zit. Het is ook weer niet dat ik dit structureel (10 weken achter elkaar doe), maar ik maak me er ergens wel een beetje zorgen om dat ik steeds minder sociale neigingen heb.

Je haalt zelf al aan : Het krijgen van een vriendin. Best veel mensen die single zijn rond mijn leeftijd zijn hier best serieus mee bezig. Met daten, tinderen, etc. Maar ik laat de boel maar een beetje de boel, laat het allemaal maar een beetje lopen.

Het is ook niet zo dat ik nu ongelukkig ben zonder vriendin of dat ik er z.s.m. een wil, maar ik ben wel eens bang inderdaad : Wat als ik er over een paar jaar spijt van krijg dat ik er nu zo weinig aan heb gedaan?
pi_179976575
Leef zoals je prettig vindt zou ik zeggen. Maar ik zou er wel.op letten om contact te blijven houden met mensen. Want zodra je daar de moeite voor doet is dat vaak ook weer leuk en gezellig.

Het is een beetje als hardlopen... Als je moe van je werk thuiskomt heb je meestal niet veel zin meer. Maar ben je net klaar met sporten ben je blij het te hebben gedaan.
Whatever...
pi_179976622
Heerlijk. 35 hier en het klinkt me echt als muziek in de oren dat weekend van jou. En nu kan je het doen, want je bent immers single. Dus geniet ervan zou ik zeggen.
Beter dan gezeik aan je hoofd, wat je toch al de hele week hebt. En een relatie is ook niet zaligmakend.
pi_179976668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Leef zoals je prettig vindt zou ik zeggen. Maar ik zou er wel.op letten om contact te blijven houden met mensen. Want zodra je daar de moeite voor doet is dat vaak ook weer leuk en gezellig.

Het is een beetje als hardlopen... Als je moe van je werk thuiskomt heb je meestal niet veel zin meer. Maar ben je net klaar met sporten ben je blij het te hebben gedaan.
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb wel een baan waarin ik veel contact heb met mensen, dus misschien zorgt dat er ook voor dat ik in het weekend sociaal weer wat meer teruggetrokken leef.

Maar ik mis wel een beetje die drang bij mijzelf die ik tot voor een paar maanden terug nog wel had. Toen wilde ik elke vrijdagavond wel een biertje drinken met vrienden, festival, noem maar op.

Misschien is het ook wel gewoon tijdelijk omdat het WK nu op TV is, dat ik het gewoon relaxed vind om dat te volgen ofzo. Maar helemaal gezond is het niet.
pi_179976690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:35 schreef DutchBlend het volgende:
Heerlijk. 35 hier en het klinkt me echt als muziek in de oren dat weekend van jou. En nu kan je het doen, want je bent immers single. Dus geniet ervan zou ik zeggen.
Beter dan gezeik aan je hoofd, wat je toch al de hele week hebt. En een relatie is ook niet zaligmakend.
Nee maargoed dit is ook niet iets dat je je hele leven kunt of wilt doorzetten : Werken doordeweeks en in het weekend in je eentje doorbrengen. Is wel relaxed inderdaad, maar hoop wel dat die drang om mijn leven zo in te richten iets tijdelijks is.
pi_179977035
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:37 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb wel een baan waarin ik veel contact heb met mensen, dus misschien zorgt dat er ook voor dat ik in het weekend sociaal weer wat meer teruggetrokken leef.

Maar ik mis wel een beetje die drang bij mijzelf die ik tot voor een paar maanden terug nog wel had. Toen wilde ik elke vrijdagavond wel een biertje drinken met vrienden, festival, noem maar op.

Misschien is het ook wel gewoon tijdelijk omdat het WK nu op TV is, dat ik het gewoon relaxed vind om dat te volgen ofzo. Maar helemaal gezond is het niet.
Dat kun je natuurlijk ook met een biertje erbij en een 2tal vrienden op je bank doen. Denk niet dat dat het is.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_179977205
Ik herken dit ook hoor. Sinds ik full time werk vind ik het ook heerlijk om in het weekend niet veel te doen. Als vrienden appen of ik s'avonds wil chillen merk ik dat ik soms nog steeds een smoes ga verzinnen waarom ik niet zou kunnen...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:01:16 #10
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179977293
Het klinkt niet ongezond vind ik, misschien heb je er gewoon behoefte aan om even een tandje lager te gaan en wat minder prikkels te hebben.

Een andere fase in je leven misschien wel, dat je het uitgaan en dergelijke hebt gehad en toe bent aan wat anders. Als je met je werk al veel mensen ziet heb je misschien het weekend nodig om weer bij te tanken.

Ergens voel je zelf wel aan of het goed is of niet, je lijkt je er toch een beetje zorgen over te maken, waar komt dat vandaan? Als je nou verandert in een kluizenaar zou ik als ik jou was je achter de oren krabben, maar zo zal het vast niet gaan.

Geniet gewoon even van deze periode en dan zie je vanzelf wel welke kan het 'chronisch' op gaat, dan zou je altijd nog verder kunnen denken / kiezen wat je daarmee wil...

Geniet van je weekend! :)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:50:00 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_179978216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:37 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb wel een baan waarin ik veel contact heb met mensen, dus misschien zorgt dat er ook voor dat ik in het weekend sociaal weer wat meer teruggetrokken leef.

Maar ik mis wel een beetje die drang bij mijzelf die ik tot voor een paar maanden terug nog wel had. Toen wilde ik elke vrijdagavond wel een biertje drinken met vrienden, festival, noem maar op.

Misschien is het ook wel gewoon tijdelijk omdat het WK nu op TV is, dat ik het gewoon relaxed vind om dat te volgen ofzo. Maar helemaal gezond is het niet.
''Helemaal gezond is het niet''.

Ik vind dat je lichtelijk overdrijft. Wordt ook veroorzaakt door wat comments hier die nogal overdreven reageren imo.

Het is niet alsof je nooit meer je huis uit gaat, of dat je tien weekenden op rij alleen thuis zit. Je hebt nu eventjes een paar weekenden meer behoefte in rust. Maak je niet druk joh. Gewoon lekker genieten van je weekend en doe waar je zin in hebt. Je leeft maar een keer. Je zorgt er op deze manier alleen maar voor dat je extra stress ervaart....terwijl je lichaam juist aangeeft behoefte te hebben aan wat meer rust deze weken. Luister daar naar.

Snap dat je een vriendin wil, maar het is niet alsof een paar weken dan verschil maken. En ook vanaf huis kan je lijntjes open houden natuurlijk. Maak een online profiel aan, chat wat, en dan kan je altijd later een drankje plannen of zo. Die obsessie met uitgaan (of elk weekend zoveel mogelijk afspreken) die sommigen hebben snap ik niet helemaal. Prima als dat iets is wat goed voelt uiteraard, maar voel je vooral niet schuldig als die behoefte er even niet is. Genoeg mensen die gelukkige levens hebben, maar hun vrije tijd grotendeels thuis besteden. Niks mis mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_179978436
Kan je eindelijk lekker relaxen en genieten van het WK, ga je je weer zorgen zitten maken.

Binnenkort is het weer mooi weer, dan krijg je vast weer zin om een terrasje te gaan pakken of bbq-tje te doen. En ik denk dat het vrij normaal is dat je als je ouder wordt minder die drang voelt om elk weekend wat sociaals te doen.

Er is niets mis met, al dan niet een tijdje, meer tijd voor jezelf willen hebben. Geef daar nou gewoon lekker aan toe. Zeker nu met het WK. Reken maar dat je niet de enige bent die nu lekker veel voetbal kijkt en thuis relaxed. ;)
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:10:20 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179978781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:12 schreef Goudenvis het volgende:
Snap het wel dat je het relaxt vindt zo maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu 28 bent en dus over 5 jaar wel eens zou kunnen denken shit het was toen wel wat makkelijker om een vriendin te "krijgen" en je zou natuurlijk je vrienden steeds meer kwijt kunnen raken omdat je "niet kan".
Vrienden die je om die reden laten zitten zijn geen vrienden en ben er dit jaar nog achter gekomen dat je ook op je 34e een hele leuke meid aan de haak kan slaan.
So we just called him Fred
pi_179978850
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:01 schreef SiennaForrest het volgende:
Het klinkt niet ongezond vind ik, misschien heb je er gewoon behoefte aan om even een tandje lager te gaan en wat minder prikkels te hebben.

Een andere fase in je leven misschien wel, dat je het uitgaan en dergelijke hebt gehad en toe bent aan wat anders. Als je met je werk al veel mensen ziet heb je misschien het weekend nodig om weer bij te tanken.

Ergens voel je zelf wel aan of het goed is of niet, je lijkt je er toch een beetje zorgen over te maken, waar komt dat vandaan? Als je nou verandert in een kluizenaar zou ik als ik jou was je achter de oren krabben, maar zo zal het vast niet gaan.

Geniet gewoon even van deze periode en dan zie je vanzelf wel welke kan het 'chronisch' op gaat, dan zou je altijd nog verder kunnen denken / kiezen wat je daarmee wil...

Geniet van je weekend! :)
Het komt denk ik vooral door het vergelijken.

Ik ben altijd een beetje de centrale spil in mijn vriendengroep geweest, en ben dit in zekere zin nog steeds. Mijn oude vriendengroepje is een beetje in twee kanten uiteen gevallen : Vrienden die settelen en kinderen krijgen aan de ene kant en juist van die uber sociale figuren die allemaal in het centrum van amsterdam/utrecht wonen en een sociaal leven van hier tot tokio hebben.

Ben zelf de enige die nog met allemaal bevriend is en contact heb, al val ik zelf in geen van beide categorieën. Ik ben en niet burgerlijk, maar ook weer geen uber sociaal dier die midden in het stadsleven zit.

En op zich vind ik dat prima, maar soms als ik de rest wel een bepaalde weg op zie gaan (welke weg dat ook is) denk ik zelf wel eens : ik ga eigenlijk geen een van beide kanten op. Maargoed. dat een beetje dus.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:19:27 #15
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179979015
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:12 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Het komt denk ik vooral door het vergelijken.

Ik ben altijd een beetje de centrale spil in mijn vriendengroep geweest, en ben dit in zekere zin nog steeds. Mijn oude vriendengroepje is een beetje in twee kanten uiteen gevallen : Vrienden die settelen en kinderen krijgen aan de ene kant en juist van die uber sociale figuren die allemaal in het centrum van amsterdam/utrecht wonen en een sociaal leven van hier tot tokio hebben.

Ben zelf de enige die nog met allemaal bevriend is en contact heb, al val ik zelf in geen van beide categorieën. Ik ben en niet burgerlijk, maar ook weer geen uber sociaal dier die midden in het stadsleven zit.

En op zich vind ik dat prima, maar soms als ik de rest wel een bepaalde weg op zie gaan (welke weg dat ook is) denk ik zelf wel eens : ik ga eigenlijk geen een van beide kanten op. Maargoed. dat een beetje dus.
Interessant want wat je beschrijft herken ik enorm, dat is ook waarom ik reageerde. Ik heb mijn weg erin gevonden en geniet er nu van. Ik heb het nodig om in het weekend (meestal) even te gaan onderduiken. Zondag is mijn vaste demp-dag...

Vrienden zijn een wat andere weg opgegaan en ik heb deze weg gekozen. Maar je hoeft niet te kiezen voor links of rechts, niet kiezen is ook een optie. Als je je er maar prettig bij voelt.

Vaak ga je je spiegelen aan anderen en vergelijken met hoe de meeste het doen. Dat kan een valkuil zijn, zeker als je niet helemaal mainstream bent. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_179979351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:19 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Interessant want wat je beschrijft herken ik enorm, dat is ook waarom ik reageerde. Ik heb mijn weg erin gevonden en geniet er nu van. Ik heb het nodig om in het weekend (meestal) even te gaan onderduiken. Zondag is mijn vaste demp-dag...

Vrienden zijn een wat andere weg opgegaan en ik heb deze weg gekozen. Maar je hoeft niet te kiezen voor links of rechts, niet kiezen is ook een optie. Als je je er maar prettig bij voelt.

Vaak ga je je spiegelen aan anderen en vergelijken met hoe de meeste het doen. Dat kan een valkuil zijn, zeker als je niet helemaal mainstream bent. ;)
Toch ben ik wel van mening dat deze ''weg'' geen permanente oplossing is. Natuurlijk is een relatie ook niet alles, of kinderen, een gezin. Of een zodanig vol sociaal leven dat je vijf keer per week allerlei etentjes /borrels, etc hebt.

Maar ik ben ook van mening dat het leven niet bedoeld is om te werken en verder ''leeg'' te laten. En hoewel ik dit nu wel doe en ik dat heel relaxed voelt, denk ik dat daar ook een beetje mijn ongemak zit. Op een gegeven moment lijkt me dat je toch een soort plan moet maken of naar iets toe moet gaan werken of in ieder geval iets méér met je leven moet gaan doen dan werken en verder een beetje in je eentje kutten (sporten, chillen, koken, etc).
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:34:33 #17
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179979397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:33 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Toch ben ik wel van mening dat deze ''weg'' geen permanente oplossing is. Natuurlijk is een relatie ook niet alles, of kinderen, een gezin. Of een zodanig vol sociaal leven dat je vijf keer per week allerlei etentjes /borrels, etc hebt.

Maar ik ben ook van mening dat het leven niet bedoeld is om te werken en verder ''leeg'' te laten. En hoewel ik dit nu wel doe en ik dat heel relaxed voelt, denk ik dat daar ook een beetje mijn ongemak zit. Op een gegeven moment lijkt me dat je toch een soort plan moet maken of naar iets toe moet gaan werken of in ieder geval iets méér met je leven moet gaan doen dan werken en verder een beetje in je eentje kutten (sporten, chillen, koken, etc).
Snap ik, daar heb je je antwoord al. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_179980089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:37 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb wel een baan waarin ik veel contact heb met mensen, dus misschien zorgt dat er ook voor dat ik in het weekend sociaal weer wat meer teruggetrokken leef.

Maar ik mis wel een beetje die drang bij mijzelf die ik tot voor een paar maanden terug nog wel had. Toen wilde ik elke vrijdagavond wel een biertje drinken met vrienden, festival, noem maar op.

Misschien is het ook wel gewoon tijdelijk omdat het WK nu op TV is, dat ik het gewoon relaxed vind om dat te volgen ofzo. Maar helemaal gezond is het niet.
Volgens wie?
pi_179980177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 23:33 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Toch ben ik wel van mening dat deze ''weg'' geen permanente oplossing is. Natuurlijk is een relatie ook niet alles, of kinderen, een gezin. Of een zodanig vol sociaal leven dat je vijf keer per week allerlei etentjes /borrels, etc hebt.

Maar ik ben ook van mening dat het leven niet bedoeld is om te werken en verder ''leeg'' te laten. En hoewel ik dit nu wel doe en ik dat heel relaxed voelt, denk ik dat daar ook een beetje mijn ongemak zit. Op een gegeven moment lijkt me dat je toch een soort plan moet maken of naar iets toe moet gaan werken of in ieder geval iets méér met je leven moet gaan doen dan werken en verder een beetje in je eentje kutten (sporten, chillen, koken, etc).
Van wie moet dat?
pi_179980516
Gewoon doen waar je je prettig bij voelt, leef je voor jezelf of voor de sociale norm ?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:25:09 #21
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179986080
misschien zijn je vrienden niet meer leuk genoeg? goed en prettig sociaal contact heeft ieder mens wel nodig.

overigens lijkt het me totaal niet ongezond je af en toe terug te trekken in het weekend.
pi_179986100
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens wie?
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:25 schreef wawowiewa het volgende:
Gewoon doen waar je je prettig bij voelt, leef je voor jezelf of voor de sociale norm ?
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:25 schreef RamboDirk het volgende:
misschien zijn je vrienden niet meer leuk genoeg? goed en prettig sociaal contact heeft ieder mens wel nodig.

overigens lijkt het me totaal niet ongezond je af en toe terug te trekken in het weekend.
Er is niet zo zeer een sociale norm waar ik me aan wil houden. Maar ik merk inderdaad wel een soort schuldgevoel soms.

Alleen al het feit dat je ouders bijvoorbeeld fucking veel energie in je opvoeding stoppen, en het enige dat je vervolgens doet met je leven in je vrije tijd is je afzonderen van de maatschappij en een soort kluizenaarsbestaan leiden.

Het is wat dat betreft net als met een relatie: Ik had voor het laatst een relatie in 2012. Toen dat over ging, leek het me vreselijk om vrijgezel te zijn. Ik wist immers de toegevoegde waarde van een relatie, hoe gezellig en leuk het kon zijn etc.

Inmiddels is het zo lang geleden, dat ik niet eens meer weet hoe het is om er één te hebben. Met andere woorden : ik wéét dus nu gewoon niet meer beter, en besef dus ook niet goed meer wat ik mis. Daarom vind ik mijn huidige leven prettig en acceptabel. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het in de praktijk veel beter/mooier zou kunnen zijn en dat ik daadwerkelijk wel een hoop mogelijkheden (ongemerkt) links laat liggen.

En wat betreft vrienden: daar zit misschien wel een punt. Niet dat het aan hen ligt, maar ik merk wel dat naar mate de leeftijd vordert, mensen ook complexer worden in de omgang en ook steeds individualistischer worden. Ik merk aan veel sociale contacten dat ze alleen maar bezig zijn met zichzelf en hun eigen positie in de maatschappij. Het vermoeit me om naar verhalen daarover te luisteren.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:36:02 #23
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_179986175
zolang jezelf er prettig in voelt en je niet neerslachtig wordt van je "kluizenaarsbestaan" prima toch?

wat betreft die vrienden, herkenbaar. Van een grote groep vrienden heb ik nu nog 3 vrienden waar ik close mee ben en het contact echt natuurlijk & vertrouwt voelt. De rest is verwatert puur door de loop van het leven.
pi_179988551
Ik doe dit bijna elk weekend, heerlijk de hele dag voetbal kijken, s' ochtends gaan sporten en dan heb je s' middags de tijd om de rest van de dag lekker voetbal te kijken, geen vriendin dus geen gezeik en die mensen die commentaar hebben doen zelf ook niets anders dan verveeld op hun telefoon kijken in een of ander café of slapen de halve dag, dan ben ik beter of door te doen waar ik zelf zin in heb.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179988692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:36 schreef Aiciu het volgende:
Ik doe dit bijna elk weekend, heerlijk de hele dag voetbal kijken, s' ochtends gaan sporten en dan heb je s' middags de tijd om de rest van de dag lekker voetbal te kijken, geen vriendin dus geen gezeik en die mensen die commentaar hebben doen zelf ook niets anders dan verveeld op hun telefoon kijken in een of ander café of slapen de halve dag, dan ben ik beter of door te doen waar ik zelf zin in heb.
Is inderdaad enorm relaxed.

ik loop nu tegen de dertig en het idee van een relatie benauwt me steeds meer. Dat hier dan het hele weekend nog iemand rondloopt die constant allerlei dingen wil doen, of misschien zelf ook weer vriendinnen over de vloer haalt, of die gaat zeuren omdat je de halve dag op de bank ligt, noem het allemaal maar op. Begin er nu voor het eerst aan te twijfelen of zoiets wel bij me past. En ik weet niet of ik dat idee erg prettig vind.

Ben dus ook nogal een einzelgänger, denk niet dat daar iets verkeerd mee is. Je moet er alleen wel voor durven kiezen. Veel mensen vinden het toch raar ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')