En dit. Die fout heb ik een keer gemaakt met een madame Jeannette, nog niet eens zo heet als jouw peper. Maar kolere. Dat was even afzien.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 18:56 schreef Blue_note het volgende:
Ik zou voorlopig even niet gaan plassen.
Of in je ogen wrijven, ook geen aanrader. Ik heb de volgende dag nog wazig gezien..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En dit. Die fout heb ik een keer gemaakt met een madame Jeannette, nog niet eens zo heet als jouw peper. Maar kolere. Dat was even afzien.
Als ik mn lenzen maar veilig uitkrijg. Ik heb dat dus 1x eerder gehad, en mijn ogen traanden harder dan de niagara watervallen en waren roder dan die peper. Zien was onmogelijkquote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:17 schreef stavromulabeta het volgende:
Inderdaad, met olie en eventueel wat zout je handen schoon proberen te krijgen. Alhoewel ik betwijfel of je het er helemaal af krijgt.
En seks zou ik tot die tijd ook maar even laten zitten.
Vettig gerecht? Vet isoleert het pittige stofje dat in pepers zit zoals Spanky al zei. Daardoor kan je bijvoorbeeld ook een bootlading sambal op een broodje pindakaas doen zonder dat het snel te scherp wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:19 schreef polariteit het volgende:
Koffieprut en olie heb ik beiden in huis, ga ik proberen...
En plassen ben ik om 1 of andere reden minder bang voor dan mijn ogen. Die lenzen moeten uit voor ik ga slapen, en dat lukt niet zonder handen... dat andere wel als het echt nodig is![]()
Maar goed, ik begin maar eens met de koffieprut en de olijfolie, kijken wat er gebeurt.
Iemand trouwens enig idee waarom ik het door het eten trouwens amper proefde (de pittigheid dan)? Het is niet zo dat mijn smaakpapillen doods zijn, want dat typsche pepersmaakje en de andere kruiden proef ik prima...
Ja dat klopt op zich wel, zou het wel verklaren dan.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 20:02 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Vettig gerecht? Vet isoleert het pittige stofje dat in pepers zit zoals Spanky al zei. Daardoor kan je bijvoorbeeld ook een bootlading sambal op een broodje pindakaas doen zonder dat het snel te scherp wordt.
quote:Op vrijdag 22 juni 2018 21:06 schreef polariteit het volgende:
[..]
Ja dat klopt op zich wel, zou het wel verklaren dan.
Net handen gewassen met olijfolie, scheelt inderdaad wel een hoop
Kan jullie wel vertellen dat ik mijn lesje voorlopig wel weer geleerd heb
Dit ja. Ik ben een ontzettende Scoville liefhebberquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier heb ik helaas ook ervaring mee. Vorig jaar sneed ik een berg pepers om in te maken. Alles ging goed, tot ik de volgende dag onder de douche ging. Mijn porieën openden door de hitte van de douche, de capsaine trok in de porieën en mijn handen voelden alsof ze 4 keer zo groot waren ogezwollen.
Alle hier genoemde tips hielpen maximaal een kwartier. Uiteindelijk heb ik bijna een uur met kwark op mijn hand gezeten en dat hielp wel.
Rubber handschoentjes ftw.
Dat 4x zo groot opgezwollen had ik dus met het gebied rond neusquote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier heb ik helaas ook ervaring mee. Vorig jaar sneed ik een berg pepers om in te maken. Alles ging goed, tot ik de volgende dag onder de douche ging. Mijn porieën openden door de hitte van de douche, de capsaine trok in de porieën en mijn handen voelden alsof ze 4 keer zo groot waren ogezwollen.
Alle hier genoemde tips hielpen maximaal een kwartier. Uiteindelijk heb ik bijna een uur met kwark op mijn hand gezeten en dat hielp wel.
Rubber handschoentjes ftw.
Dat blijft hetzelfde met handschoenen. Als je ze niet uitdoet.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb hetzelfde gehad toen ik eens het idee opvatte zelf sambal te maken. Vinger in oog, door het hele huis gestuiterd...
Sindsdien raak ik ze niet meer aan zonder vinyl handschoenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |