abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7561369
Ik heb een probleem. Normaal oefen ik met Quad altijd op school, daar staat een 200 Watt bass combo, prima dus om samen met een drumstel en 2 elektrische gitaren te spelen. Maar nu gaan we in de kerstvakantie bij 1 van de gitaristen thuis oefenen, en ik ben vandaag bij Feedback in Utrecht een nieuwe amp van 120 Watt gaan kopen, alleen hij was uitverkocht
Ik moet het zondag dus doen met mijn oefenampje van 20 W doen, die valt in het niets bij het drumstel. Hebben jullie tips voor de opstelling om de geluidsbalans nog zo goed mogelijk te maken? Heel graag, alvast bedankt.
pi_7561742
Heeeeel zacht drummen
Big dick.
  vrijdag 27 december 2002 @ 13:58:15 #3
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7562185
Oefenversterkertje op oorhoogte zetten/naar je oren richten. Ook vlakbij jezelf zetten. In kleine ruimtes gaat zo'n ding meestal net iets te zacht. Je moet de bass flink wegdraaien, en mid/treble horen zetten.

Bij mij kwam een gitarist spelen met een 15watts bakje met 8" woofertje. Ik hoorde nog wel wat hij speelde als ik op normale kracht drumde. Met bovenstaande settings.

Maargoed, gewoon dichtbij jezelf zetten, en ook zo zetten dat je amp is gericht naar de rest van de spelers.

pi_7563272
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 13:58 schreef Yokozuna het volgende:
Oefenversterkertje op oorhoogte zetten/naar je oren richten. Ook vlakbij jezelf zetten. In kleine ruimtes gaat zo'n ding meestal net iets te zacht. Je moet de bass flink wegdraaien, en mid/treble horen zetten.

Bij mij kwam een gitarist spelen met een 15watts bakje met 8" woofertje. Ik hoorde nog wel wat hij speelde als ik op normale kracht drumde. Met bovenstaande settings.

Maargoed, gewoon dichtbij jezelf zetten, en ook zo zetten dat je amp is gericht naar de rest van de spelers.

thx, dat zal ik in ieder geval doen
pi_7567106
verder nog tips?
pi_7572840
JE moet goed opletten dat je je snoer in zowel de basgitaar als de versterker stopt!!!
pi_7572887
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 23:54 schreef LenL het volgende:
JE moet goed opletten dat je je snoer in zowel de basgitaar als de versterker stopt!!!
`

dus.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')