abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:05:04 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_179966092
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ontgaat de strekking van zijn berichten je volledig.
Ja, dat zal jij wel blijven beweren uiteraard, verrassend is het niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 14:16:14 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_179966322
We zouden onze maatschappij tegen deze intoleranten moeten beschermen ipv er de dialoog mee aan te gaan. Deze starre gedachten gaan niet weg door er mee te gaan onderhandelen of nog erger: er gedeeltelijk in mee te gaan.
pi_179966366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat zal jij wel blijven beweren uiteraard, verrassend is het niet.
Nee, dat is gewoon zo. Er is niemand die het bestaan van salafisten, de oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde lijstjes of het bestaan van de eerdergenoemde broederschap ontkent. Alleen is de benadering anders of de richting waarin men een oplossing zoekt of is men soms van mening dat het constant ergens op blijven hameren juist weer bepaalde negatieve elementen versterkt. Of men is het niet eens met de invloed die aan bepaalde zaken wordt toegedicht.

Maar die nuance ontgaat je volledig. En dan ga je vervolgens in een poging om grappig te doen op de man spelen en doen alsof het aan 'de ander ligt' om zo nog even wat makkelijke medestanders te vinden terwijl je in werkelijkheid je onwetendheid etaleert. Chapeau man.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:21:30 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_179966442
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon zo. Er is niemand die het bestaan van salafisten, de oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde lijstjes of het bestaan van de eerdergenoemde broederschap ontkent. Alleen is de benadering anders of de richting waarin men een oplossing zoekt of is men soms van mening dat het constant ergens op blijven hameren juist weer bepaalde negatieve elementen versterkt. Of men is het niet eens met de invloed die aan bepaalde zaken wordt toegedicht.

Maar die nuance ontgaat je volledig. En dan ga je vervolgens in een poging om grappig te doen op de man spelen en doen alsof het aan 'de ander ligt' terwijl je in werkelijkheid je onwetendheid etaleert. Chapeau man.
Mooi verwoord, en dan meen ik. En als het over een andere user zou gaan zou je een punt hebben. Helaas is dat in dit geval niet zo.

Maar je strekking snap ik en ben ik het mee eens :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_179966644
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ze zich minder vijandig opstellen en zich wat minder isoleren.
Hoe zie jij dat werkend in de praktijk? Het is compleet onverenigbaar.

Laat dat nu dan het punt zijn; wat jij verwacht te bereiken met jouw insteek zie ik in de praktijk er nooit en te nimmer van terecht komen. En vele met mij. Sterker nog; ik zie alleen maar meer ruimte voor salafisme ontstaan als je denkt een aangeeft dat het (gedeeltelijk) te tolereren is.

Mensen moeten zich conformeren aan de spel regels hier. Punt.
Hier rijden we rechts op de weg. We laten Britten ook niet links op de weg rijden, of uit goedbedoelde coulance een beetje in het midden, dat gaat hoe dan ook fout. Aanpassen aan hier, en niet tegen de stroming in. Hoe kan men toch in de veronderstelling zijn en blijven dat tolerantie (of aanmoediging hiervan) niet voor meer wrijving en alle gevolgen van dien gaat zorgen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_179966759
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Alles wat logisch, verstandig en normaal is, dat neemt Van Aartsen en hij doet precies het tegenovergestelde.

Die man is ziek in zijn hoofd en gevaarlijk incompetent. Het is een soort van grappig, maar ook heel triest.
Toch wel bizar hoe zo’n VVD man perfect past bij het linkse Amsterdamse college.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179966787
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch wel bizar hoe zo’n VVD man perfect past bij het linkse Amsterdamse college.
De man is oud. Z'n testosteron is weg en z'n ballen letterlijk verschrompeld. Hij is gewoon niet vitaal en daadkrachtig genoeg om hier tegen op te treden. Dat zie je wel vaker, zelfs de grootste bullenbakken worden heel zachtaardig als ze bejaard zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179966810
Maarja Amsterdam is gewoon een stinkende antieke kotsteil dus dit past daar allemaal mooi in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179966836
Dat dan weer wel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179967725
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mensen moeten zich conformeren aan de spel regels hier. Punt.
I don't think so! Jij houdt je toch ook niet aan de spellingsregels?
pi_179967891
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:07 schreef Brussel het volgende:

[..]

I don't think so! Jij houdt je toch ook niet aan de spellingsregels?
Ow zorrie whore, nej ju hepd geleiq!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_179967930
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ow zorrie whore, nej ju hepd geleiq!
Nee, even serieus. Niets mis met samenwerken met salafisten. Nederland werkt toch al heel lang samen met de salafistische staat Saoedi-Arabië?
pi_179967989
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat werkend in de praktijk? Het is compleet onverenigbaar.

Laat dat nu dan het punt zijn; wat jij verwacht te bereiken met jouw insteek zie ik in de praktijk er nooit en te nimmer van terecht komen. En vele met mij. Sterker nog; ik zie alleen maar meer ruimte voor salafisme ontstaan als je denkt een aangeeft dat het (gedeeltelijk) te tolereren is.

Mensen moeten zich conformeren aan de spel regels hier. Punt.
Hier rijden we rechts op de weg. We laten Britten ook niet links op de weg rijden, of uit goedbedoelde coulance een beetje in het midden, dat gaat hoe dan ook fout. Aanpassen aan hier, en niet tegen de stroming in. Hoe kan men toch in de veronderstelling zijn en blijven dat tolerantie (of aanmoediging hiervan) niet voor meer wrijving en alle gevolgen van dien gaat zorgen?
Je hebt het over gedrag, maar volgens mij hebben we vooral een afkeer van bepaalde opvattingen. Die kun je niet simpelweg bijsturen middels strafrechtelijke consequenties. En juist dat soort opvattingen bestaan bij de gratie van een vrij grote afstand tussen hen en de samenleving. Als je daar wat aan doet is de kans ook aanzienlijk groter dat dat effect sorteert dan wanneer je repressief beleid voert en de loopgraven versterkt.
pi_179968874
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, zolang ze dat niet doen kun je verschillende dingen doen.

1) Repressief beleid voeren met als gevolg dat de situatie verslechtert.

2) Pragmatischer te werk gaan en een Molenbeek of een banlieu voorkomen.

Als je voor optie 1 gaat, prima, maar dan moeten we ook niet klagen de komende jaren.
Bij mijn weten hebben de Belgen en Fransen nooit specifiek het salafisme verboden oid hoor. Er bestaat wel een vorm van laïciteit in beide landen, maar in feite ook maar vrij beperkt. Laïciteit wordt door moslims wel ervaren als een beperking van hun recht op religie, dat klopt an sich wel, maar of dat ze tot prooi maken voor het salafisme?

Ik denk veeleer dat armoede, werkloosheid, lage sociale status Molenbeek en de Parijse banlieus veroorzaakt heeft. Armoede kan ook wel weer een oorzaak van radicalisering onder moslims zijn, vermits dit in banen geleid wordt en dan komt het salafisme om de hoek kijken.

Aanwas salafisme is echter voornamelijk ontstaan doordat oliedollars ingevoerd worden om moskeeën e.d. te financieren en onder het kopje wie betaalt, bepaalt wordt dan het salafisme ook ingevoerd. Salafisme is op alle locaties waar met oliedollars uit het Midden-Oosten moskeeën worden gefinancierd in opmars.

Jouw redenering is dus eigenlijk vrij typisch:
Ruim baan aan het salafisme in NL anders anders gaat zich ook iets ontwikkelen als Molenbeek of de Parijse banlieus. Of wel ruim baan aan radicale moslims, want anders gaan ze radicaliseren oid?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 22-06-2018 17:11:27 ]
I´m back.
pi_179969701
Die Van Aartsen is compleet van het padje. Dat hebben we ook al kunnen zien bij zijn optreden (of beter gezegd: het complete gebrek daaraan) toen illegalen hun intrek namen in panden die andermans eigendom zijn. Dat ze 'm maar snel met pensioen sturen.

Van het padje zijn trouwens ook degenen die stellen dat het knuffelbeleid van de afgelopen decennia heeft gewerkt. Het enige positieve nieuws is dat er hier (nog) geen grootschalige terreuraanslagen zijn geweest; daarmee houdt het ook op.

De integratie van grote groepen moslims is compleet mislukt. Velen zijn liever loyaal aan Marokko of Turkije dan aan Nederland. En ondanks dalende criminaliteitscijfers over de gehele linie blijft sprake van een factor 5 oververtegenwoordiging. Moslims worden bovendien steeds religieuzer, in plaats van gematigder. En dankzij faalhaas Asscher is de inburgering van migranten tijdens de vorige kabinetsperiode compleet op z'n gat komen te liggen.

Wat we in Nederland nodig hebben, zijn daadkrachtige politici zoals de huidige premier van Oostenrijk die gewoon glashelder zeggen dat we geen parallelle samenlevingen willen in ons land. Meer van dat soort types, minder types als Jozias van Aartsen. Snel met pensioen sturen, die kerel.
pi_179969753
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch wel bizar hoe zo’n VVD man perfect past bij het linkse Amsterdamse college.
Inderdaad. Maar de VVD laat het ook gewoon gebeuren. Ze zouden een daad kunnen stellen - al is het slechts symbolisch - om Van Aartsen als VVD-lid te royeren, maar dat gebeurt niet. Evenmin stuurt de regering het Amsterdamse wanbeleid bij, om nog maar te zwijgen over het beleid dat zelfs rechtstreeks tegen de landelijke lijn indruist. Vrijstaat Amsterdam kan gewoon z'n gang gaan.
pi_179969866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
We zouden onze maatschappij tegen deze intoleranten moeten beschermen ipv er de dialoog mee aan te gaan. Deze starre gedachten gaan niet weg door er mee te gaan onderhandelen of nog erger: er gedeeltelijk in mee te gaan.
Tegenover jouw - terechte - realisme staat helaas de naïviteit (ook in dit topic te lezen) van mensen die denken dat moslims wel wat gematigder worden als we poeslief tegen ze doen en alle problemen zo veel mogelijk onder het tapijt schuiven.

Dat laatste doen we al decennialang. Het heeft niet geleid tot betere integratie of beperking van allerhande problemen. Terwijl de mocromaffia oprukt, oefenen dubieuze Golfstaten veel invloed uit om hier de radicale islam verder te verspreiden. In plaats van dat we dat keihard aanpakken, komen we niet verder dan gebiedsverbodjes voor haatimams: fluwelen handschoenen, steeds weer.

De radicale islam is een probleem; iets dat met wortel en al moet worden uitgeroeid in Nederland. Er is ruimte voor een gematigde islam, binnen de grenzen van onze wet. Maar moslims met oer-conservatieve opvattingen moeten eens wat vaker te horen krijgen dat ze in het verkeerde land wonen. Ze voelen zich niet Nederlands, ze haten onze normen en waarden; ze blijven hier alleen om financiële redenen. Het is aan ons om re-migratie voor deze groep veel actiever te stimuleren.
pi_179970026
Dat mag toch niemand verbazen? Een VVD die buigt voor het oliegeld dat het fundamentalisme steunt. Ze doen al jaren niks anders, ze weigeren ook al jaren om zelfs maar uit te zoeken wie uit welk buitenland de haatmoskeeen financiert, laat staan dat ze er iets aan doen.

Ja, voor de verkiezingen roepen ze wat stoers over immigratie en je aanpassen, maar je moet wel knap achterlijk zijn om daar in te trappen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179970170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, voor de verkiezingen roepen ze wat stoers over immigratie en je aanpassen, maar je moet wel knap achterlijk zijn om daar in te trappen.
Zeg maar de meerderheid van het volk is achterlijk. Dan hebben de haatbaarden toch gelijk dat democratie een schijtsysteem is. Ja toch? Natuurlijk.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:44:43 #70
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179970316
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Same here.
Ik dacht dat er met moslims best nog wel te praten viel, maar ik heb hier een nare kant van hen leren kennen.
En tja, gelovigen in het algemeen; op de Bible-belt hoef je idd ook niet op een open visie te rekenen! _O-
Hier geldt vaak - het overigens volstrekt belachelijke - idee dat wie het laatste woord heeft, gelijk heeft.

Echt, discussies afkappen is een kunst. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 22-06-2018 16:56:32 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_179970934
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij mijn weten hebben de Belgen en Fransen nooit specifiek het salafisme verboden oid hoor.
Dat zeg ik ook nergens.
pi_179970968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
Die Van Aartsen is compleet van het padje. Dat hebben we ook al kunnen zien bij zijn optreden (of beter gezegd: het complete gebrek daaraan) toen illegalen hun intrek namen in panden die andermans eigendom zijn. Dat ze 'm maar snel met pensioen sturen.

Van het padje zijn trouwens ook degenen die stellen dat het knuffelbeleid van de afgelopen decennia heeft gewerkt. Het enige positieve nieuws is dat er hier (nog) geen grootschalige terreuraanslagen zijn geweest; daarmee houdt het ook op.

De integratie van grote groepen moslims is compleet mislukt. Velen zijn liever loyaal aan Marokko of Turkije dan aan Nederland. En ondanks dalende criminaliteitscijfers over de gehele linie blijft sprake van een factor 5 oververtegenwoordiging. Moslims worden bovendien steeds religieuzer, in plaats van gematigder. En dankzij faalhaas Asscher is de inburgering van migranten tijdens de vorige kabinetsperiode compleet op z'n gat komen te liggen.

Wat we in Nederland nodig hebben, zijn daadkrachtige politici zoals de huidige premier van Oostenrijk die gewoon glashelder zeggen dat we geen parallelle samenlevingen willen in ons land. Meer van dat soort types, minder types als Jozias van Aartsen. Snel met pensioen sturen, die kerel.
En van een topic over het salafisme belanden we weer in een algemene rant over Marokkanen, Turken en moslims in het algemeen. Nice.
pi_179971123
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En van een topic over het salafisme belanden we weer in een algemene rant over Marokkanen, Turken en moslims in het algemeen. Nice.
Ik snap dat lezen moeilijk is, maar dit is geen algemene rant. Ik ga heel specifiek in op de gedachte dat het knuffelbeleid goed heeft gewerkt. Om dat te beoordelen, is het lastig om steeds in termen van moslims te spreken. Veel cijfers - zoals criminaliteitscijfers - zijn namelijk niet naar religie uitgesplitst, maar naar etnische achtergrond.

Ik benoem ook duidelijk dat moslims steeds religieuzer worden; zie het recente SCP-onderzoek. Dat sluit direct aan bij het conservatisme en bij het salafisme dat vanuit de golfstaten hier heel actief wordt gepromoot. En ik zeg dat we hier geen parallelle samenleving moeten willen; precies zoals de premier van Oostenrijk zegt.

Tot slot: het is nogal vermoeiend om steeds te moeten reageren op een foutieve samenvatting van mijn woorden. Ik breng in mijn bijdragen voortdurend onderscheid aan tussen gematigde moslims en conservatief/radicale moslims. Ik breng ook steeds onderscheid aan tussen Turken en Marokkanen in Nederland enerzijds en Marokkaanse en Turkse Nederlanders anderzijds.
pi_179971220
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens.
Hoe kom je er dan op dat er maar twee mogelijkheden zijn of toegeven aan salafisme of in NL een Molenbeek of Parijse banlieus creëren?

Ik denk eerlijk gezegd dat over het hele politieke spectrum heen wel de consensus bestaat dat salafisme in ieder geval niet moet worden aangemoedigd en het liefst actief moet worden ontmoedigd. Ikzelf vind daarbij, wat elfje al zei, dat Oostenrijk dat voortvarend aanpakt en dat we zoiets zelf ook moeten verzinnen op legale wijze, passend binnen de GW.
I´m back.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:39:28 #75
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_179971387
Samenwerking lijkt me een goed plan.

Homo's van de A'dam toren gooien op Koningsdag i.p.v. koekhappen en een cursus vrouwenbesnijdenis voor beginners in het buurthuis.

Vragen we of Pickwick de thee wil sponsoren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')