abonnement Unibet Coolblue
pi_179965052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

volgens mij had mijn opa ook gewoon een vrije dag extra toen mijn moeder geboren werd :+ jaren 50 is dat
Kan zijn dat de werkgever dat cadeau heeft gedaan, maar wettelijk was dat volgens mij niet verplicht. Kan er naast zitten, uiteraard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179965114
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan zijn dat de werkgever dat cadeau heeft gedaan, maar wettelijk was dat volgens mij niet verplicht. Kan er naast zitten, uiteraard.
Was dat wettelijk niet een dag? Ik kreeg een dag en die was bedoeld om je kind bij de gemeente te laten inschrijven. De andere dagen moest je dan maar verlof nemen.
pi_179965237
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Niet alleen dit , Europese regeltjes :r
Frans Timmermans :’)
Dit is nou juist iets waarvan ik zeg: chapeau dat dit nu Europees geregeld wordt. Het verlof voor vaders in Nederland is om te lachen
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:01:53 #29
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179966015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dit is nou juist iets waarvan ik zeg: chapeau dat dit nu Europees geregeld wordt. Het verlof voor vaders in Nederland is om te lachen
Dat ben ik met je eens hoor , kan er over meepraten.
Ik ben inmiddels overleden
pi_179969075
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat wij de jure een onafhankelijk land zijn. Ondertussen bepaalt Duitsland voor ons. Terechte vraag, waarom zouden wij als Nederlanders nog doen alsof we iets te zeggen hebben? De misdaden tegen ons volk en onze souvereiniteit worden immers niet gestraft, maar beloond. Menig Nederlands politicus heeft zich vorstelijk door de Duitsers laten betalen uit de fondsen die door Nederlandse belastingbetalers verzameld zijn. Zou voor iedereen makkelijker zijn als we dagelijks Heil Mutti scanderen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179969427
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:35 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben er ook niet zeker van of Europa dit zou moeten regelen, overigens ben ik het er wel mee eens. Het is bizar dat wij hier 3e wereldland regels hebben omtrent vaderschapsverlof, 2 dagen is niets je bent kapot en wil graag vrouw en kind bijstaan. Voor mij komt het helaas te laat, ik neem dan ook onbetaald verlof, soms staat werk even een plaats lager in het leven.
Haha, als man kapot?

Wij hoeven geen kinderen te baren, hoor.
pi_179969472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nice gedaan EU! Helemaal eens met deze regeling, werd hoog tijd.
Waarom?

Vader worden is geen aanval op je lichamelijk-functioneren. Want bij een vrouw duidelijk wel zo KAN zijn (hoeft ook niet eens, per definitie).
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:04:46 #33
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_179969481
Ik krijg 5 dagen van mijn werkgever. Verder gewoon veel verlof genomen. Werkte prima.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:06:08 #34
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_179969512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:02 schreef Rangono het volgende:

[..]

Haha, als man kapot?

Wij hoeven geen kinderen te baren, hoor.
Mijn vrouw had een keizersnede, zij kon niet het bed uit. Dat is een operatie waarvan zij moest herstellen.

Ondertussen heeft het kind 24u per dag zorg nodig, om de 3 uur drinken en ook snachts. En dan hebben we het nog niet eens over de luiers. Zij kon dat niet doen hoor! Ik was dus bezig vrouw en kind te verzorgen.

Jij onderschat de taak van de man in dat geval, ik ben wel behulpzaam weet niet hoe het met jou zit? Daarbij denk ik dat een innige contact met je kind ook zeker in de eerste periode heel belangrijk is, dat is het moment dat er een eerste hechte band ontstaat.
pi_179969547
Denemarken: moeder 1 jaar zwangerschapverlof, de vader 14 dagen. Dat is al jaren zo en het loon wordt doorbetaald.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:08:02 #36
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_179969567
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:07 schreef cempexo het volgende:
Denemarken: moeder 1 jaar zwangerschapverlof, de vader 14 dagen. Dat is al jaren zo en het loon wordt doorbetaald.
Zelfs in Polen heeft de man weken verlof, Nederland loopt enorm achter.
pi_179969729
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Niet alleen dit , Europese regeltjes :r
Frans Timmermans :’)
Frans? Die gozer die nog geen deuk in een pakje boter kan slaan?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179969734
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:24 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dit is nou juist iets waarvan ik zeg: chapeau dat dit nu Europees geregeld wordt. Het verlof voor vaders in Nederland is om te lachen
Ja zeg! We zijn feministen hier in Nederland en we gaan de boze witte man toch geen extra vrije dagen bezorgen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179969894
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Van wie niet?
Van degenen die die bevoegdheid niet weggegeven hebben aan de EU, wij allemaal dus. Als die niet weggegeven is dan mag de EU die niet nemen, ongeacht hoe achterlijk de zogenaamde liberalen dat in Nederland geregeld hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:11:01 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179972027
Ok, de Europese Unie kan dus ook goeie dingen regelen? Mooi, hoor. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:05:17 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179974528
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

We hebben vooralsnog het beste pensioen stelsel. Ja laat dat de EU even verdelen. Lijkt mij een erg slecht plan. Want meer zal het nooit worden.
Dus? Niemand zegt dat de EU er met ons geld vandoor gaat. Het EU stelt nu een minimum waar iedereen aan moet voldoen. Nou prima toch? We kunnen er altijd nog overheen gaan.

Als de EU vb een minimumloon instelt, mag ons minimum nog best hoger zijn, alleen niet lager. Is voor ons alleen maar beter, want dan krijgen we minder klaplopers uit het oostblok. Dat is heel wat anders als ons geld maar aan de EU geven en zeggen 'verdeel jij het maar'. Dat is helemaal niet im frage, maar een heel ver toekomstbeeld. Laten we het even hebben over wat er speelt ipv wat er misschien ooit in tig jaar zou kunnen gebeuren
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:38:24 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179975235
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja zeg! We zijn feministen hier in Nederland en we gaan de boze witte man toch geen extra vrije dagen bezorgen?
:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:42:43 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179975320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:04 schreef Rangono het volgende:

Waarom?

Vader worden is geen aanval op je lichamelijk-functioneren. Want bij een vrouw duidelijk wel zo KAN zijn (hoeft ook niet eens, per definitie).
En dat is volgens jou het enige criterium? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:00:05 #44
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179977271
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja zeg! We zijn feministen hier in Nederland en we gaan de boze witte man toch geen extra vrije dagen bezorgen?
Nederland is waarschijnlijk het minst feministische land van de EU. Arbeidsparticipatie van vrouwen is super laag, ze besteden liever de helft van de week aan hobbies, op de bank hangen of koffiedrinken met vriendinnen. De helft is financieel afhankelijk van de man. Enorm verschil met Frankrijk en Duitsland en Scandinavie al helemaal.

Maar Nederlandse ''feministen'' maken zich liever druk om genderspecifieke speelgoedfolders en wie de fuck het Boekenweekgeschenk mag schrijven. _O- _O-
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:49:59 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179978214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:04 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waarom?

Vader worden is geen aanval op je lichamelijk-functioneren. Want bij een vrouw duidelijk wel zo KAN zijn (hoeft ook niet eens, per definitie).
Vader worden is een enorm iets op emotioneel gebied. En met wat pech een fikse aanslag op de vrouw die dat kind baart. Zelfs zonder pech kan die vrouw wel wat hulp gebruiken. Zeker in die eerste tijd die zo zwaar is.

Als je het enkel over baten en lasten wil hebben is het ook gunstig. Man en vrouw kunnen dan de zorg delen. Waardoor niemand het volle gewicht hoeft te betalen.
Maar vooral geld dat vaders die mogelijkheid verdienen, om een band met hun kind aan te gaan. Oxitocine speelt ook een belangrijke rol voor vaders. Samen met andere hormoon veranderingen tijdens de (latere) zwangerschap van de vrouw en na de geboorte van hun kind. Een vader is belangrijk, een vader worden is een Groot ding. Gun vaders die binding gewoon, net zoals je dat normaal vindt bij moeders.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179979259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:00 schreef Vader_Aardbei het volgende: [..]

Nederland is waarschijnlijk het minst feministische land van de EU. Arbeidsparticipatie van vrouwen is super laag, ze besteden liever de helft van de week aan hobbies, op de bank hangen of koffiedrinken met vriendinnen. De helft is financieel afhankelijk van de man. Enorm verschil met Frankrijk en Duitsland en Scandinavie al helemaal.

Maar Nederlandse ''feministen'' maken zich liever druk om genderspecifieke speelgoedfolders en wie de fuck het Boekenweekgeschenk mag schrijven. _O- _O-
O, wat is feminisme dan?

Ik volg/volgde (zie geen nieuwe berichten meer gemeld worden) een blog van een buitenlandse in Nederland. Ze kijkt haar ogen uit naar de vrijheid van de Nederlandse vrouwen.
pi_179979419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:04 schreef Rangono het volgende:

[..]

Waarom?

Vader worden is geen aanval op je lichamelijk-functioneren. Want bij een vrouw duidelijk wel zo KAN zijn (hoeft ook niet eens, per definitie).
Juist daarom is het fijn als de man langer thuis is om te helpen.
pi_179985880
Goede regel, maar het lijkt me eigenlijk geen EU-bevoegdheid.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:14:54 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179985954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Van degenen die die bevoegdheid niet weggegeven hebben aan de EU, wij allemaal dus. Als die niet weggegeven is dan mag de EU die niet nemen, ongeacht hoe achterlijk de zogenaamde liberalen dat in Nederland geregeld hebben.
Dan doen we het toch lekker niet? Als ze die bevoegdheid niet hebben. Geen probleem dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179986792
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vader worden is een enorm iets op emotioneel gebied. En met wat pech een fikse aanslag op de vrouw die dat kind baart. Zelfs zonder pech kan die vrouw wel wat hulp gebruiken. Zeker in die eerste tijd die zo zwaar is.

Als je het enkel over baten en lasten wil hebben is het ook gunstig. Man en vrouw kunnen dan de zorg delen. Waardoor niemand het volle gewicht hoeft te betalen.
Maar vooral geld dat vaders die mogelijkheid verdienen, om een band met hun kind aan te gaan. Oxitocine speelt ook een belangrijke rol voor vaders. Samen met andere hormoon veranderingen tijdens de (latere) zwangerschap van de vrouw en na de geboorte van hun kind. Een vader is belangrijk, een vader worden is een Groot ding. Gun vaders die binding gewoon, net zoals je dat normaal vindt bij moeders.
Want bij vaders die gewoon werken is de binding er niet met hun kind?

Ik ben van mening dat vaderschapsverlof uit eigen potje moet komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')