abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:47:54 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179953736
EU wil ‘snel 500 miljoen euro in Afrikafonds’

Geen enkel land in Noord-Afrika toont vooralsnog bereidheid of interesse om migranten op te vangen die uit de Middellandse Zee zijn opgepikt. ‘Nog niet,’ zei Europees Commissaris voor Migratie Dimitris Avramopoulos donderdag. Er is een plan dat EU-leiders willen uitwerken.

Het idee is om economische migranten van vluchtelingen te scheiden op ‘ontschepingsplatforms’ buiten de Europese Unie (EU), bijvoorbeeld in Tunesië. Hoewel er veel juridische haken en ogen aan zitten, is er voor dit plan brede steun in Europa. Ook het Nederlandse kabinet is voor.

Het wordt geen Guantánamo Bay, de Amerikaanse marinebasis op Cuba waar mogelijke Al-Qa’ida-strijders en Taliban-aanhangers vastzitten, maar een veilige plek vanwaaruit mensen die recht hebben op bescherming kunnen worden herplaatst in Europa door de VN-organisaties IOM en UNHCR, zegt Avramopoulos. ‘Het Vluchtelingenverdrag van Genève is onze leidraad.’ Voor economische migranten wordt volgens hem een ‘waardige terugkeer’ geregeld.

De Europese Commissie organiseert zondag een informele minitop met de leiders van minstens tien EU-lidstaten om oplossingen voor het migratievraagstuk te vinden. Ook premier Mark Rutte (VVD) is daarbij.

Voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker liet weten dat hij de bijeenkomst organiseert ‘om in de aanloop naar de komende Europese Raad op 28 en 29 juni samen met een groep staatshoofden en regeringsleiders van belangstellende lidstaten op zoek te gaan naar Europese oplossingen’.

‘Bergen verzetten’

‘Samen kunnen we bergen verzetten,’ zei Avramopoulos, die waarschuwde dat de toekomst van Europa op het spel staat. Niet alleen de Europese grens- en kustwacht wordt fors uitgebreid, ook zou het Europees Ondersteuningsbureau voor asielzaken (EASO) moeten worden uitgebouwd tot een echte ‘asielautoriteit’.

De EU-lidstaten moeten verder meer doen om de oorzaken van illegale migratie vanuit Afrika weg te nemen, vervolgde de Griek. Er is een tekort van 1,2 miljard euro in het Afrika-fonds van de EU. Hij riep de lidstaten op om er snel 500 miljoen euro in te storten.

Avramopoulos maande de lidstaten verder om zogenoemde terugkeerbesluiten van uitgeprocedeerde asielzoekers ook echt uit te voeren en meer te doen tegen het gereis van asielzoekers door de Europese Unie.

Lees ook over dit onderwerp: Rutte wil bemiddelen in Europese migratiecrisisRutte na de ministerraad

Crisis in Duitsland

Vanwege dat laatste heerst in Duitsland een crisissfeer. Bondskanselier Angela Merkel staat daar onder grote druk om voor het eind van de maand met een Europees migratiebeleid voor de dag te komen om daarmee de migrantenstroom te beheersen. De conservatieve, Beierse vleugel van de Duitse christen-democraten heeft gedreigd met een breuk met Merkel en dus met een regeringscrisis over het migratiebeleid. Als Europa niet snel met een gezamenlijke aanpak komt, zou Duitsland in juli moeten beginnen zelf migranten aan de grens weg te sturen. Merkel wil dat absoluut niet en ijvert voor een Europese aanpak.

Maar de EU-landen zitten al jaren in een patstelling over het migratievraagstuk. Vooral de zogeheten Visegrad-landen (Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije) willen niets weten van een verplichte hoeveelheid op te nemen migranten en spreken zich vaak uit tegen Brusselse invloed.
============================
Er valt gewoon niks te bespreken, Australisch antwoord is redelijk subliem.

Niks Nep-links-graaien vanuit de EU. Hoeveel miljarden zijn er al richting Afrika gegaan (En hoeveel heeft daarvan daadwerkelijk geholpen) ?!?
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:52:44 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179954040
Gewoon een paar maand terug slepen die boten klaar
Ik zwaai naar dieren.
pi_179954203
Ze kloppen maar aan bij de Hongaren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179954212
Merkel zum kotzen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:57:21 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179955914
Boten terug slepen en geen geld meer naar alle hulporganisaties. Dat is goedkoper en heeft hetzelfde effect.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 21 juni 2018 @ 22:47:04 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179955918
Rot op. Burgers mogen weer opdraaien voor alle kosten terwijl multinationals overal een bende van maken en nauwelijks belasting betalen. Laat hen maar eens verantwoordelijkheid nemen, doei :W
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:03:33 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179956308
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:53 schreef Geerd het volgende:
Gewoon een paar maand terug slepen die boten klaar
De oplossing is heel simpel. Dat ze niet gevonden wordt geeft aan dat men helemaal niet op zoek is naar een oplossing. Of met andere woorden: de migratie zelf is de 'oplossing' voor het verkrijgen van een homogene EU.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:07:46 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_179956426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:52 schreef Drugshond het volgende:
EU kots fabriek. Ga maar weer geld vrijmaken voor die aap-warlords.
In veel blanken huist een kleine Hitler onder een dun laagje vernis.
We have always been at war with Eastasia.
pi_179956531
500 miljoen maar? Als we de dividendbelasting niet afgeschaft hadden, hadden we met de opbrengsten daarvan dus bijna drie Afrika's kunnen helpen.

Ik stel voor dat de unilevers en shells cs deze 500 miljoen ophoesten. Kunnen ze makkelijk betalen en zij krijgen er tenslotte ook goedkope werknemers voor terug.
pi_179962533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In veel blanken huist een kleine Hitler onder een dun laagje vernis.
Goeie.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:03:32 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179962567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:47 schreef BasEnAad het volgende:
Rot op. Burgers mogen weer opdraaien voor alle kosten terwijl multinationals overal een bende van maken en nauwelijks belasting betalen. Laat hen maar eens verantwoordelijkheid nemen, doei :W
De grootaandeelhouders van deze multinationals zijn de mensen achter de omvolking.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:04:33 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179962588
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In veel blanken huist een kleine Hitler onder een dun laagje vernis.
:')
pi_179962659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Goeie.
Weet je hoe lastig het is omdat snorretje een beetje strak weg te werken? :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:14:19 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179962767
Er moet vast wel een stabiel Afrikaans land te vinden zijn waar de EU een stad kan bouwen en daar deze vluchtelingen en 'vluchtelingen' kan huisvesten. Bouw er goede woningen, onder andere met behulp van lokale krachten en migranten en zorg voor werkgelegenheid. Zo'n stad kan uitgroeien tot een economische factor en misschien zelfs wel een voorbeeld worden voor de rest van Afrika, mits met bestuur op westerse leest, met goede infrastructuur en zonder (de gebruikelijke) corruptie in bestuur en gemeentelijke diensten. Ik denk dat veel Afrikaanse migranten wel degelijk iets in hun mars hebben, ze hebben immers geld gespaard om naar Europa te willen gaan of ze zijn zelfs de aangewezen jongens waar de familie in geinvesteerd heeft om te slagen in Europa en vervolgens weer geld terug te sturen.

Wat mij betreft mag zo'n experiment best wat kosten, alleen al omdat we de kosten van het asieldrama in Europa kunnen uitsparen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_179966040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
Er moet vast wel een stabiel Afrikaans land te vinden zijn waar de EU een stad kan bouwen en daar deze vluchtelingen en 'vluchtelingen' kan huisvesten. Bouw er goede woningen, onder andere met behulp van lokale krachten en migranten en zorg voor werkgelegenheid. Zo'n stad kan uitgroeien tot een economische factor en misschien zelfs wel een voorbeeld worden voor de rest van Afrika, mits met bestuur op westerse leest, met goede infrastructuur en zonder (de gebruikelijke) corruptie in bestuur en gemeentelijke diensten. Ik denk dat veel Afrikaanse migranten wel degelijk iets in hun mars hebben, ze hebben immers geld gespaard om naar Europa te willen gaan of ze zijn zelfs de aangewezen jongens waar de familie in geinvesteerd heeft om te slagen in Europa en vervolgens weer geld terug te sturen.

Wat mij betreft mag zo'n experiment best wat kosten, alleen al omdat we de kosten van het asieldrama in Europa kunnen uitsparen.
Dat land bestaat al, het heet Libanon, met 1.5 miljoen vluchtelingen, of Jordanie: 628 duizend vluchtelingen, of, weliswaar niet in Afrika, maar toch noemenswaardig: Turkije met 2.7 miljoen (!!) vluchtelingen.

Voor de vergelijking, in Nederland zitten er zo'n 32 duizend.

Bron: https://en.wikipedia.org/(...)_and_Resilience_Plan
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:11:24 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179966220
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:02 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat land bestaat al, het heet Libanon, met 1.5 miljoen vluchtelingen, of Jordanie: 628 duizend vluchtelingen, of, weliswaar niet in Afrika, maar toch noemenswaardig: Turkije met 2.7 miljoen (!!) vluchtelingen.

Voor de vergelijking, in Nederland zitten er zo'n 32 duizend.

Bron: https://en.wikipedia.org/(...)_and_Resilience_Plan
De landen die je noemt, zijn deze ontheemden liever kwijt dan rijk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_179966331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De landen die je noemt, zijn deze ontheemden liever kwijt dan rijk.
Libanon heeft zo'n 6 miljoen inwoners, dus dat kan ik me best wel voorstellen ja. Leuk is anders. Wat zou er gebeuren als Libanon opeens de grenzen zou sluiten en alle vluchtelingen eruit zouden zetten, zoals sommige hier in NL zo graag willen doen?

Maar mijn punt was dat we hier vaak lopen te schreeuwen dat er in Europa zoveel vluchtelingen zijn en dat er meer "opvang in de regio" moet zijn. Wat betreft het eerste moeten we onze janksmoel houden want het valt reuze mee, en wat betreft het tweede: dat gebeurt dus al op enorm grote schaal, ontzettend veel groter dan de meeste schreeuwers denken.
pi_179967517
Er wonen maar 14 miljoen echte Nederlanders in Nederland
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Beste debater 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 15:12:33 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179967850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:52 schreef Drugshond het volgende:
EU kots fabriek. Ga maar weer geld vrijmaken voor die aap-warlords.
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_179968016
We zullen meer in Afrika moeten investeren. Zodat mensen daar een kans hebben om er wat van te maken. Disclaimer:
Ik begrijp dat Afrika een enorm continent is met landen die op verschillende snelheden ontwikkelen. Zo is Botswana geen Niger.

Ik heb het dan niet over op Marxistische leest geschoeide hulp van de Oxfam Novibs van deze wereld, maar over export van westerse scholing en kennis.

Wij zitten namelijk ook met een probleem, en dat is vergrijzing. Dit zou je op kunnen lossen door kinderloosheid strafbaar te stellen, of flink te belasten, maar iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor zullen vinden. Er zal dus geschoolde arbeid geïmporteerd moeten worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 22 juni 2018 @ 15:21:49 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179968029
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:52 schreef Drugshond het volgende:
EU kots fabriek. Ga maar weer geld vrijmaken voor die aap-warlords.
Ik weet niet wat je hier nu precies mee wil bereiken. Ik hoop dat je dit niet raciaal bedoelt, maar je geeft mensen die het niet met je eens zijn meteen een troef in handen om je als racist te bestempelen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Beste debater 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 15:29:39 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_179968186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:21 schreef Lyrebird het volgende:
We zullen meer in Afrika moeten investeren. Zodat mensen daar een kans hebben om er wat van te maken. Disclaimer:
Ik begrijp dat Afrika een enorm continent is met landen die op verschillende snelheden ontwikkelen. Zo is Botswana geen Niger.

Ik heb het dan niet over op Marxistische leest geschoeide hulp van de Oxfam Novibs van deze wereld, maar over export van westerse scholing en kennis.

Wij zitten namelijk ook met een probleem, en dat is vergrijzing. Dit zou je op kunnen lossen door kinderloosheid strafbaar te stellen, of flink te belasten, maar iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor zullen vinden. Er zal dus geschoolde arbeid geïmporteerd moeten worden.
Hoe komen mensen hier toch op dit soort dingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 22 juni 2018 @ 15:33:47 #25
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_179968284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:21 schreef Lyrebird het volgende:
We zullen meer in Afrika moeten investeren. Zodat mensen daar een kans hebben om er wat van te maken. Disclaimer:
Ik begrijp dat Afrika een enorm continent is met landen die op verschillende snelheden ontwikkelen. Zo is Botswana geen Niger.

Ik heb het dan niet over op Marxistische leest geschoeide hulp van de Oxfam Novibs van deze wereld, maar over export van westerse scholing en kennis.

Wij zitten namelijk ook met een probleem, en dat is vergrijzing. Dit zou je op kunnen lossen door kinderloosheid strafbaar te stellen, of flink te belasten, maar iets zegt me dat we daar geen meerderheid voor zullen vinden. Er zal dus geschoolde arbeid geïmporteerd moeten worden.
Dit is 2018, geschoolde arbeid kan voor een groot deel ook op afstand gebeuren. Die mensen hoef je niet allemaal te importeren. Bovendien kunnen mensen hier ook tijdelijk komen werken zonder direct een claim te leggen op een ongelimiteerd verblijf. Bij mij op kantoor moeten enkele hoogopgeleide Aziaten ook om de paar jaar een nieuwe werkvergunning aanvragen/vernieuwen.

Ontwikkelingsgeld besteden aan een waterputje hier en een schooltje daar is inderdaad weggegooid geld, waar alleen mensen in die business een goede boterham aan verdienen (en waarmee we ons schaamtegevoel afkopen) en ook veel in zakken verdwijnt waar het niet hoort.

Ik denk dat je ontwikkeling van Afrika beter kunt doen en gedeeltelijk door de markt moet laten doen. Je kunt best fabrieken in Afrika neerzetten, maar je kunt niet net als in China zomaar een rijstveld leegplukken en de werknemers aan de lopende band zetten. De mentaliteit en arbeidsethos is nu eenmaal compleet verschillend. Je zult in een Afrikaans land moeten afspreken met een regering dat je daar arbeid en welvaart komt brengen en dus geen smeergelden gaat betalen en dat corruptie niet getolereerd wordt. Verder moet je personeel heel strikt werven en duidelijk maken dat je alleen de meest gemotiveerde mensen kunt gebruiken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')