abonnement Unibet Coolblue
pi_179947599
Ongeveer een jaar geleden heb ik twee nieuwe voorspeakers en twee nieuwe tweeters in mijn Renault Megane (2003) aangesloten. Het gaat om Pioneer TS-Q131C speakers.

Dit was een kwestie van de adapter aansluiten en alles werkte. Sindsdien heb ik de speakers bijna dagelijks zonder enkel probleem gebruikt.

Pas merkte ik dat de rechter voorspeaker wat ging trillen en dit wilde ik oplossen door de bijgeleverde foam tape achter de speaker te plakken. Ik weet de precieze naam hier niet voor maar het is een soort tape met aan één kant schuim om trillingen te voorkomen. Nadat ik de tape heb geplakt heb ik de speaker weer teruggezet.

Toen ik wilde testen of de trilling weg was, merkte ik dat de recht voorspeaker helemaal niet meer werkte. Alle andere speakers werken nog wel prima. Bij wijze van test heb ik toen de linker voorspeaker aangesloten op de bedrading voor de rechter voorspeaker. Ook deze speaker werkte niet. Toen ik vervolgens de speakers beide weer op de originele plek had aangesloten, werkte beide speakers niet meer!

Nu zit ik dus met de situatie dat beide voorspeakers het niet meer doen, terwijl de rest nog prima functioneert. Ik heb de bedrading al nagekeken maar niks opvallends gezien. Dat zou ook vreemd zijn want voordat ik de speaker loshaalde werkte alles nog prima (op de trilling na).

Weet iemand hier waar het probleem kan zitten? Het is voor mij een mysterie omdat er aan de setup eigenlijk niets is veranderd ten opzichte van toen alles nog werkte.

Alle advies is welkom...
pi_179948710
Dus het werkte, jij haalde het los, probeerde het weer in elkaar te zetten en het werkt niet meer?
Klinkt als User Error.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179949988
Stekkeraansluiting of draadje gesloopt achterop de speaker?

Over doormeten met een ohmmeter.
.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:45:43 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179951294
Psies, meten is weten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180045906
Voordat TS vraagt wat hij moet weten.

Tussen 3.5 en 4.5ohm moet je meten, meet je wat anders, doei speaker.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')