abonnement Unibet Coolblue
pi_179955566
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Idd. Of beter nog, alle 2-takt bromfietsen en vieze 4-takten verbieden. Liever gister nog dan vandaag.

Laten we beginnen met die op mengsmering rijdende kutdingen.. leuk als je er op de fiets achter zit :r .

Ik ben niet zo snel van dingen verbieden, maar voor zo'n stinkende en vervuilende tweetaktbrommer wil ik graag een uitzondering maken.
heb je ook 4takts op mengsmeer?
pi_179955574
debiel plan trouwens.

pak lekker fietsers aan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 21 juni 2018 @ 22:39:23 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179955714
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb je ook 4takts op mengsmeer?
Er zijn helaas mensen die dat tanken, ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179957294
quote:
Haarlem wil snorfietser ook van fietspad naar weg

HAARLEM - Het gemeentebestuur van de gemeente Haarlem wil volgend jaar de snorfietser naar de weg dirigeren. Zij volgt hiermee het voorbeeld van Amsterdam, dat al langer deze plannen had.

Naar verwachting gaan snorfietsers in de hoofdstad begin 2019 met helm op naar de rijbaan. Gemeenten hebben van de overheid groen licht gekregen om vanaf 1 juli te bekijken hoe snorfietsers naar de rijbaan kunnen verhuizen.

Wethouder Sikkema van de gemeente Haarlem laat schriftelijk aan NH Nieuws weten dat zij blij is dat het nu mogelijk is om snorfietsers te verwijzen naar de rijbaan. "En dat willen we ook gaan doen. Om zoiets ook op een veilige manier in te kunnen voeren, is inzicht nodig in de plaatselijke omstandigheden. Dit wordt momenteel onderzocht en dat kost enige tijd." De resultaten van het onderzoek worden volgens de wethouder halverwege volgend jaar aangeboden aan de gemeenteraad.

De Haarlemse snorfietsers vinden het een minder goed idee. "Op de openbare weg word je met een scooter van 45 kilometer per uur al bijna van de weg gedrukt door de auto's, omdat ze vinden dat je te langzaam gaat. Met mijn snorfiets rijd ik 25 kilometer per uur."

Jaap Moerman van de Fietsersbond is het er juist wél mee eens. "Snorfietsen rijden veel harder dan fietsen, ze zijn breed en ze stinken."

Bron nhnieuws.nl
En hier alweer de volgende gemeente als tweede schaap over de dam. Het is ook wel een feit te noemen dat men hiermee het probleem, de drukte dus, verschuift van het fietspad naar de rijbaan met alle ergernissen en gefrustreerde bestuurders van dien. De impact hiervan mag niet worden onderschat.

Ook wordt hiermee een hele grote groep snorfietsers benadeeld. Men koopt geen snorfiets omdat het ding zo lekker langzaam kan, het is een compromis die je sluit voor het niet hoeven dragen van de helm en het gebruik van het fietspad.

Een snorfiets mag je ook niet zomaar omzetten naar bromfiets (wat gezien de kosten voor de keuring van de RDW niet eens rendabel is) dus men heeft er in feite niks meer aan.

Mits je het natuurlijk prima vind om als tweederangs bromfietser behandeld te worden die niet sneller mag dan menig segway.
pi_179958649
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:50 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

En hier alweer de volgende gemeente als tweede schaap over de dam. Het is ook wel een feit te noemen dat men hiermee het probleem, de drukte dus, verschuift van het fietspad naar de rijbaan met alle ergernissen en gefrustreerde bestuurders van dien. De impact hiervan mag niet worden onderschat.

Ook wordt hiermee een hele grote groep snorfietsers benadeeld. Men koopt geen snorfiets omdat het ding zo lekker langzaam kan, het is een compromis die je sluit voor het niet hoeven dragen van de helm en het gebruik van het fietspad.

Een snorfiets mag je ook niet zomaar omzetten naar bromfiets (wat gezien de kosten voor de keuring van de RDW niet eens rendabel is) dus men heeft er in feite niks meer aan.

Mits je het natuurlijk prima vind om als tweederangs bromfietser behandeld te worden die niet sneller mag dan menig segway.
met oude kan het wel
  vrijdag 22 juni 2018 @ 04:05:48 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_179959855
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb je ook 4takts op mengsmeer?
Natuurlijk niet. Je begrijpt dus niet dat ik het dan over tweetakts heb?
Huilen dan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 06:43:15 #32
208890 June.
Seriously?
pi_179959971
Het zal wel weer flink wat geld kosten. En dan over een paar jaar erachter komen dat het toch niet zo handig was en het weer terugdraaien.. ;(
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:15:33 #33
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179962793
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 06:43 schreef June. het volgende:
Het zal wel weer flink wat geld kosten. En dan over een paar jaar erachter komen dat het toch niet zo handig was en het weer terugdraaien.. ;(
Of die opgefokte blauwe platen worden (eindelijk) uit het straatbeeld geschrapt.

Als je zo graag gemotoriseerd wil rijden, dan zet je maar mooi een helm op je mik en rijd je met de automobilisten mee. Maar gemeenten moeten dan ook wel water bij de wijn doen en hun rollenbanken bij het schroot zetten, want bromfietsers kun je gewoon op snelheid bekeuren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179962831
Netjes, ik dacht dat het beleid niet veel vreemder kon.

Schaf die snorfiets af, enige bestaansrecht van dat ding kwam voort uit het niet hoeven dragen van een helm.
pi_179962874
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zijn helaas mensen die dat tanken, ja.
:D
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:21:56 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179962886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:18 schreef ContraCourant het volgende:
Netjes, ik dacht dat het beleid niet veel vreemder kon.

Schaf die snorfiets af, enige bestaansrecht van dat ding kwam voort uit het niet hoeven dragen van een helm.
Eens. Misschien een overgangsregeling dat mensen die hun snorfiets inleveren korting krijgen op een elektrische fiets nog?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_179963730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eens. Misschien een overgangsregeling dat mensen die hun snorfiets inleveren korting krijgen op een elektrische fiets nog?
Gewoon de verkoop verbieden en dan sterven ze vanzelf uit. In Beijing rijden al sinds de olympische spelen geen plofbronmertjes meer rond, blijkbaar is dat voor onze regeringen te moeilijk om te regelen. :D
pi_179964117
Probleem is dat de gemeentes steeds meer wegen hebben ongebouwd naar enkele rijstrook met verhoogde of verbreedde middenscheiding.

Daar hang je op dit moment al achter met je auto. Terwijl de snorfietsen amper langzamer op het fietspad ernaast fietsen.

Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat een snorfiets in de praktijk 34 mag lopen.
.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:07 #39
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179964153
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:25 schreef Fer het volgende:
Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat een snorfiets in de praktijk 34 mag lopen.
Iedereen weet ook dat dat uiteindelijk eerder 54 wordt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179964335
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:25 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat de gemeentes steeds meer wegen hebben ongebouwd naar enkele rijstrook met verhoogde of verbreedde middenscheiding.

Daar hang je op dit moment al achter met je auto. Terwijl de snorfietsen amper langzamer op het fietspad ernaast fietsen.

Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat een snorfiets in de praktijk 34 mag lopen.
En overal in het land maar 25 zou mogen rijden. B-)

Dus terecht dat ze naar de weg verbannen worden. :Y)
pi_179964345
Nou ja, zien we eindelijk dat al die aparte fietspaden langs de rijbaan weinig hebben opgeleverd kwa veiligheid en vooral nieuwe ongevallen.
.
pi_179964476
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:36 schreef Fer het volgende:
Nou ja, zien we eindelijk dat al die aparte fietspaden langs de rijbaan weinig hebben opgeleverd kwa veiligheid en vooral nieuwe ongevallen.
Ik ben benieuwd hoe jij dit zo gezien hebt. :D
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:58:25 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_179964704
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij dit zo gezien hebt. :D
Paddo's.
Huilen dan.
pi_179964849
Kut! :{

Helemaal van de zotte dit.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 13:08:54 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:15:19 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179965022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kut! :{

Helemaal van de zotte dit.
Snorfietser met achterbuurtlichaam gespot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_179965099
Ik heb een Piaggio Zip 4T en gebruik dat ding alleen met mooi weer om lekker een beetje te toeren of snel bij het strand / plas / whatever te komen zonder tegen parkeerproblemen aan te lopen. Dat ding is echt fucking zuinig. Ik gok dat ie ongeveer 1 op 50 loopt.

Ik heb een snorscooter gekozen, juist omdat daar geen helmplicht voor geldt. Nu gaan ze dus mijn pleziertje vergallen door me te dwingen zo'n ding op mijn kop te zetten. :(

Dat wordt verkopen en weer die auto in met mooi weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 13:19:09 ]
pi_179965277
Overigens, wordt die helmplicht landelijk of zal dat per gemeente gaan verschillen?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:45:19 #48
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179965621
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens, wordt die helmplicht landelijk of zal dat per gemeente gaan verschillen?
Ik geloof alleen in Amsterdam.

Maar als je blijkbaar zo graag zonder helm wil rijden dan vraag ik me af of je wel veel belangrijks in je kop hebt zitten. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179965720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik geloof alleen in Amsterdam.

Maar als je blijkbaar zo graag zonder helm wil rijden dan vraag ik me af of je wel veel belangrijks in je kop hebt zitten. |:(
Helmplicht vind ik sowieso maar onzin. Moet je lekker zelf weten of je een helm draagt, vind ik.

Ik wil geen helm dragen op mijn snorfiets. Klaar.
pi_179967420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Of die opgefokte blauwe platen worden (eindelijk) uit het straatbeeld geschrapt.

Als je zo graag gemotoriseerd wil rijden, dan zet je maar mooi een helm op je mik en rijd je met de automobilisten mee. Maar gemeenten moeten dan ook wel water bij de wijn doen en hun rollenbanken bij het schroot zetten, want bromfietsers kun je gewoon op snelheid bekeuren.
Nu gaat iedereen gewoon op ontgrenste ebikes rijden... Let maar op. Trekken nog sneller op dan die brommetjes ook als je een goeie lichte hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')