Veel mensen kopen een snorfiets juist om onder de helmplicht uit te komen. Een flink aantal ook vanwege het gemak van het fietspad en niet op de rijbaan te hoeven rijden.quote:De snorfiets gaat zijn laatste maanden in op het fietspad. Het rijk heeft bepaald dat vanaf 1 juli gemeenten de snorfiets mogen verplaatsen. De verwachting is dat begin komend jaar de maatregel van kracht wordt.
Dat is een half jaar sneller dan tot voor kort werd aangenomen doordat de Raad van State eerder groen licht heeft gegeven dan verwacht: men ging ervan uit dat de maatregel pas per 1 januari van kracht zou worden.
Het duurt na 1 juli waarschijnlijk nog een half jaar voordat Amsterdamse fietsers en snorfietsers met de nieuwe praktijk worden geconfronteerd. Dit komt doordat het college een zogenoemd verkeersbesluit moet nemen, met enorm veel achterliggende besluiten. In het besluit moet de wegbeheerder aantonen hoe de verschillende belangen zijn afgewogen. De gemeente moet het besluit goed motiveren.
Licht op groen
Op dat verkeersbesluit kan iedereen nog reageren, waarna de gemeente alle zienswijzen nog moet beoordelen. Daarna volgt nog een definitief besluit en alsnog de mogelijkheid voor belanghebbenden om tegen dat besluit in beroep te gaan.
Wethouder Sharon Dijksma (Verkeer) is opgetogen. "We zijn blij dat alle lichten nu op groen staan. Tegelijkertijd gaat het om een ingrijpende en complexe maatregel. Snorfietsers moeten mogelijk andere routes gaan rijden, wennen aan een nieuwe plek op de weg en natuurlijk een helm op. zorgvuldigheid staat daarom voorop.'
Onveilige situaties
Het ministerie van Infrastructuur stelt dat alle wegbeheerders de mogelijkheid krijgen om met een verkeersbesluit te bepalen waar een onderbord komt waarmee de snorfietsers naar de rijbaan worden verplaatst. Het college kan hiertoe besluiten vanwege grote drukte op het fietspad die kan leiden tot onveilige situaties, bijvoorbeeld door te weinig ruimte voor inhalende snorfietsers of door schrikreacties doordat mensen te dicht op elkaar rijden.
De groeiende drukte op de fietspaden in Amsterdam zorgt regelmatig voor onveilige situaties. Uit onderzoek blijkt dat een verplaatsing van de snorfietsleidt tot meer veiligheid.
Bron AD.nl
In het uiterste geval zou dat helemaal niet zo'n slecht idee zijn gezien de ergernis die 25 km/h op de rijbaan gaat veroorzaken.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:10 schreef Nobu het volgende:
Sowieso die hele categorie gewoon afschaffen. Zet een helm op je hoofd of ga fietsen met je achterbuurtlichaam.
Idd. Of beter nog, alle 2-takt bromfietsen en vieze 4-takten verbieden. Liever gister nog dan vandaag.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:10 schreef Nobu het volgende:
Sowieso die hele categorie gewoon afschaffen. Zet een helm op je hoofd of ga fietsen met je achterbuurtlichaam.
Verbieden dat ze niet op het fietspad mogen lopen?quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:40 schreef Iwanius het volgende:
En misschien dat men dan ook gelijk een wet door de Kamer kan loodsen die verbiedt en strafbaar stelt dat lopers (maakt niet uit welk soort) niet op de straat of het fietspad mogen rennen en de boel ophouden omdat zij vertikken het trottoir te nemen.
Het was weer wachten dat iemand met een verbod komt. Helaas zijn er nog heel wat hobbyisten die een 2 takt bezitten.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Idd. Of beter nog, alle 2-takt bromfietsen en vieze 4-takten verbieden. Liever gister nog dan vandaag.
Laten we beginnen met die op mengsmering rijdende kutdingen.. leuk als je er op de fiets achter zit .
Ik ben niet zo snel van dingen verbieden, maar voor zo'n stinkende en vervuilende tweetaktbrommer wil ik graag een uitzondering maken.
Daar valt vast iets op te verzinnen. Uitzondering voor de daadwerkelijke klassiekers of zo.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het was weer wachten dat iemand met een verbod komt. Helaas zijn er nog heel wat hobbyisten die een 2 takt bezitten.
Uitzonderingen op de meest vervuilende brommers, haha.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar valt vast iets op te verzinnen. Uitzondering voor de daadwerkelijke klassiekers of zo.
Dat is al zo voor de snelle elektrische fietsen hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:41 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Dan moet je ook e-bike de rijbaan op sturen en een helm verplicht maken.
Grote jongen ben je.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:38 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Uitzonderingen op de meest vervuilende brommers, haha.
Ik heb een snor scooter en een auto, fuck de milieulobby!
Leuk dat Iwanius er weer is.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Verbieden dat ze niet op het fietspad mogen lopen?
Heel goed dan gaan misschien meer automobilisten fietsen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:36 schreef ietjefietje het volgende:
Automobilistje pesten, met je langzame snorfiets lekker op de autorijbaan.
In Amsterdam krijg je een scooter met blauw plaatje amper nog verkocht tweedehandsquote:Op donderdag 21 juni 2018 15:02 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Veel mensen kopen een snorfiets juist om onder de helmplicht uit te komen. Een flink aantal ook vanwege het gemak van het fietspad en niet op de rijbaan te hoeven rijden.
Straks heb je in Amsterdam en misschien wel een aantal andere brave gemeenten niks meer aan je snorfiets en kun je 'm net zo goed inruilen voor een gele plaat. En natuurlijk verplicht een helm kopen die je uiteraard niet op de gemeente kunt verhalen met hun rare fratsen.
De wethouder juicht de situatie toe. Die zijn compleet gek geworden daar op het gemeentehuis.
Die lopen meestal echt 25 ipv 35-40.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:41 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Dan moet je ook e-bike de rijbaan op sturen en een helm verplicht maken.
De middenstand klaagt nu al dat mensen niet meer naar het centrum komen, straks zit daar alleen nog de Bijenkorf en sex-shops.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heel goed dan gaan misschien meer automobilisten fietsen.
Nog even wachten totdat sommige steden binnen de ring compleet autoloos gemaakt worden.
Nog beter, automobilist én snorfietsrijder pesten.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:36 schreef ietjefietje het volgende:
Automobilistje pesten, met je langzame snorfiets lekker op de autorijbaan.
Die blijven (doorgaans) op de weg, net zoals nu. Ik begrijp dat niet alleen Amsterdam dit kan doen, maar elke gemeente in Nederland, right?quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:31 schreef KreKkeR het volgende:
Ik volg het even niet meer.
Jaartje of 15 terug was het toch zo dat brom- en snorfietsen, die toen op de rijbaan moesten rijden, op het fietspad moesten gaan rijden?
En nu is het dus zo dat snorfietsen terug de weg op moeten? En what about bromfietsen?
heb je ook 4takts op mengsmeer?quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Idd. Of beter nog, alle 2-takt bromfietsen en vieze 4-takten verbieden. Liever gister nog dan vandaag.
Laten we beginnen met die op mengsmering rijdende kutdingen.. leuk als je er op de fiets achter zit .
Ik ben niet zo snel van dingen verbieden, maar voor zo'n stinkende en vervuilende tweetaktbrommer wil ik graag een uitzondering maken.
Er zijn helaas mensen die dat tanken, ja.quote:
En hier alweer de volgende gemeente als tweede schaap over de dam. Het is ook wel een feit te noemen dat men hiermee het probleem, de drukte dus, verschuift van het fietspad naar de rijbaan met alle ergernissen en gefrustreerde bestuurders van dien. De impact hiervan mag niet worden onderschat.quote:Haarlem wil snorfietser ook van fietspad naar weg
HAARLEM - Het gemeentebestuur van de gemeente Haarlem wil volgend jaar de snorfietser naar de weg dirigeren. Zij volgt hiermee het voorbeeld van Amsterdam, dat al langer deze plannen had.
Naar verwachting gaan snorfietsers in de hoofdstad begin 2019 met helm op naar de rijbaan. Gemeenten hebben van de overheid groen licht gekregen om vanaf 1 juli te bekijken hoe snorfietsers naar de rijbaan kunnen verhuizen.
Wethouder Sikkema van de gemeente Haarlem laat schriftelijk aan NH Nieuws weten dat zij blij is dat het nu mogelijk is om snorfietsers te verwijzen naar de rijbaan. "En dat willen we ook gaan doen. Om zoiets ook op een veilige manier in te kunnen voeren, is inzicht nodig in de plaatselijke omstandigheden. Dit wordt momenteel onderzocht en dat kost enige tijd." De resultaten van het onderzoek worden volgens de wethouder halverwege volgend jaar aangeboden aan de gemeenteraad.
De Haarlemse snorfietsers vinden het een minder goed idee. "Op de openbare weg word je met een scooter van 45 kilometer per uur al bijna van de weg gedrukt door de auto's, omdat ze vinden dat je te langzaam gaat. Met mijn snorfiets rijd ik 25 kilometer per uur."
Jaap Moerman van de Fietsersbond is het er juist wél mee eens. "Snorfietsen rijden veel harder dan fietsen, ze zijn breed en ze stinken."
Bron nhnieuws.nl
met oude kan het welquote:Op donderdag 21 juni 2018 23:50 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
En hier alweer de volgende gemeente als tweede schaap over de dam. Het is ook wel een feit te noemen dat men hiermee het probleem, de drukte dus, verschuift van het fietspad naar de rijbaan met alle ergernissen en gefrustreerde bestuurders van dien. De impact hiervan mag niet worden onderschat.
Ook wordt hiermee een hele grote groep snorfietsers benadeeld. Men koopt geen snorfiets omdat het ding zo lekker langzaam kan, het is een compromis die je sluit voor het niet hoeven dragen van de helm en het gebruik van het fietspad.
Een snorfiets mag je ook niet zomaar omzetten naar bromfiets (wat gezien de kosten voor de keuring van de RDW niet eens rendabel is) dus men heeft er in feite niks meer aan.
Mits je het natuurlijk prima vind om als tweederangs bromfietser behandeld te worden die niet sneller mag dan menig segway.
Natuurlijk niet. Je begrijpt dus niet dat ik het dan over tweetakts heb?quote:
Of die opgefokte blauwe platen worden (eindelijk) uit het straatbeeld geschrapt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 06:43 schreef June. het volgende:
Het zal wel weer flink wat geld kosten. En dan over een paar jaar erachter komen dat het toch niet zo handig was en het weer terugdraaien..
quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn helaas mensen die dat tanken, ja.
Eens. Misschien een overgangsregeling dat mensen die hun snorfiets inleveren korting krijgen op een elektrische fiets nog?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:18 schreef ContraCourant het volgende:
Netjes, ik dacht dat het beleid niet veel vreemder kon.
Schaf die snorfiets af, enige bestaansrecht van dat ding kwam voort uit het niet hoeven dragen van een helm.
Gewoon de verkoop verbieden en dan sterven ze vanzelf uit. In Beijing rijden al sinds de olympische spelen geen plofbronmertjes meer rond, blijkbaar is dat voor onze regeringen te moeilijk om te regelen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens. Misschien een overgangsregeling dat mensen die hun snorfiets inleveren korting krijgen op een elektrische fiets nog?
Iedereen weet ook dat dat uiteindelijk eerder 54 wordt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:25 schreef Fer het volgende:
Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat een snorfiets in de praktijk 34 mag lopen.
En overal in het land maar 25 zou mogen rijden.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:25 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat de gemeentes steeds meer wegen hebben ongebouwd naar enkele rijstrook met verhoogde of verbreedde middenscheiding.
Daar hang je op dit moment al achter met je auto. Terwijl de snorfietsen amper langzamer op het fietspad ernaast fietsen.
Laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat een snorfiets in de praktijk 34 mag lopen.
Ik ben benieuwd hoe jij dit zo gezien hebt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:36 schreef Fer het volgende:
Nou ja, zien we eindelijk dat al die aparte fietspaden langs de rijbaan weinig hebben opgeleverd kwa veiligheid en vooral nieuwe ongevallen.
Paddo's.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij dit zo gezien hebt.
Snorfietser met achterbuurtlichaam gespot.quote:
Ik geloof alleen in Amsterdam.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens, wordt die helmplicht landelijk of zal dat per gemeente gaan verschillen?
Helmplicht vind ik sowieso maar onzin. Moet je lekker zelf weten of je een helm draagt, vind ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik geloof alleen in Amsterdam.
Maar als je blijkbaar zo graag zonder helm wil rijden dan vraag ik me af of je wel veel belangrijks in je kop hebt zitten.
Nu gaat iedereen gewoon op ontgrenste ebikes rijden... Let maar op. Trekken nog sneller op dan die brommetjes ook als je een goeie lichte hebt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of die opgefokte blauwe platen worden (eindelijk) uit het straatbeeld geschrapt.
Als je zo graag gemotoriseerd wil rijden, dan zet je maar mooi een helm op je mik en rijd je met de automobilisten mee. Maar gemeenten moeten dan ook wel water bij de wijn doen en hun rollenbanken bij het schroot zetten, want bromfietsers kun je gewoon op snelheid bekeuren.
Zal wel meevallen. Rastokkies willen echt niet gezien worden op iets met trappers.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 14:58 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Nu gaat iedereen gewoon op ontgrenste ebikes rijden... Let maar op. Trekken nog sneller op dan die brommetjes ook als je een goeie lichte hebt.
Vooral niet op iets dat eigenlijk vrijwel exclusief door 60+ers wordt gebruikt.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 15:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Rastokkies willen echt niet gezien worden op iets met trappers.
Dit.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 15:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Rastokkies willen echt niet gezien worden op iets met trappers.
Dat is in raptempo aan het veranderen. Als ik s’ochtends naar mijn werk fiets word ik constant ingehaald door ebikes. En 3/4 schat ik <40 jaar. Ook veel scholieren op ebikes.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 15:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vooral niet op iets dat eigenlijk vrijwel exclusief door 60+ers wordt gebruikt.
Had al veel eerder moeten gebeuren.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:02 schreef Oerbeer het volgende:
Veel mensen kopen een snorfiets juist om onder de helmplicht uit te komen. Een flink aantal ook vanwege het gemak van het fietspad en niet op de rijbaan te hoeven rijden.
Straks heb je in Amsterdam en misschien wel een aantal andere brave gemeenten niks meer aan je snorfiets en kun je 'm net zo goed inruilen voor een gele plaat. En natuurlijk verplicht een helm kopen die je uiteraard niet op de gemeente kunt verhalen met hun rare fratsen.
De wethouder juicht de situatie toe. Die zijn compleet gek geworden daar op het gemeentehuis.
Helaas zijn die dingen nog gevaarlijker dan de opgevoerde snorfietsen die op het fietspad rijden. Zo'n snorfiets hoor je tenminste nog aankomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 16:56 schreef June. het volgende:
[..]
Dat is in raptempo aan het veranderen. Als ik s’ochtends naar mijn werk fiets word ik constant ingehaald door ebikes. En 3/4 schat ik <40 jaar. Ook veel scholieren op ebikes.
Dat niet alleen, snorfietsers hebben (als het goed is) een rijbewijs...quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Helaas zijn die dingen nog gevaarlijker dan de opgevoerde snorfietsen die op het fietspad rijden. Zo'n snorfiets hoor je tenminste nog aankomen.
Ik ben sws voor regelingen met dit soort zaken. Samen werken aan iets beters doe je immers samen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens. Misschien een overgangsregeling dat mensen die hun snorfiets inleveren korting krijgen op een elektrische fiets nog?
Punt is dat het een totaal ander vervoermiddel is. Ik wil geen elektrische fiets. Ik heb een snorscooter om specifieke redenen. Daarnaast heb ik een auto en zit ik geregeld op de fiets.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 16:19 schreef Nikonlover het volgende:
Nu er goede elektrische fietsen bestaan zie ik de meerwaarde van brommers met blauwe plaat niet.
Volgens mij worden ze verbannen omdat ze het fietsplezier van mensen verpesten met hun lawaai en stank op het fietspad. Niks is kutter dan een kilometer achter zo'n kutding hangen met je fiets. 25 kunnen genoeg andere fietsers halen op hun fixie of elektrische monster.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 14:58 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Nu gaat iedereen gewoon op ontgrenste ebikes rijden... Let maar op. Trekken nog sneller op dan die brommetjes ook als je een goeie lichte hebt.
Het ziet er naar uit dat jij over een paar jaar overal moet opflikkeren.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 10:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Punt is dat het een totaal ander vervoermiddel is. Ik wil geen elektrische fiets. Ik heb een snorscooter om specifieke redenen. Daarnaast heb ik een auto en zit ik geregeld op de fiets.
Ze moeten gewoon opflikkeren met hun kutmaatregel.
Ik heb nog nooit achter een snorscooter vast gezeten als fietser omdat die snor-rijder heel braaf 25 reed.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 11:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze verbannen omdat ze het fietsplezier van mensen verpesten met hun lawaai en stank op het fietspad. Niks is kutter dan een kilometer achter zo'n kutding hangen met je fiets. 25 kunnen genoeg andere fietsers halen op hun fixie of elektrische monster.
Idd.. op de mountainbike op weg naar het bos met 27/32km/h word ik nog aan alle kanten ingehaald door die ondingen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 12:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit achter een snorscooter vast gezeten als fietser omdat die snor-rijder heel braaf 25 reed.
Het is mij vaker voorgekomen dat ik op het fietspad door een slingerende snorscooter wordt ingehaald met 40 per uur, en 2 van die pubers er op.
Een flink deel van de fietspaden lopen parallel aan een rijbaan en uit eigen ervaring heb ik wel eens gehad dat ik door de walm van al die voertuigen tijdens de spits met inbegrip van de wind die net even verkeerd staat, het gevoel kreeg dat ik geen adem meer kon halen. Dat lijkt me nou ook niet echt bevorderlijk voor de gezondheid. Stinken doet het overal wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 11:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze verbannen omdat ze het fietsplezier van mensen verpesten met hun lawaai en stank op het fietspad. Niks is kutter dan een kilometer achter zo'n kutding hangen met je fiets.
Maar met een beetje geluk zorgen deze maatregelen ervoor dat men minder snel geneigd is zo'n ding te pakken of aan te schaffen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 13:02 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Een flink deel van de fietspaden lopen parallel aan een rijbaan en uit eigen ervaring heb ik wel eens gehad dat ik door de walm van al die voertuigen tijdens de spits met inbegrip van de wind die net even verkeerd staat, het gevoel kreeg dat ik geen adem meer kon halen. Dat lijkt me nou ook niet echt bevorderlijk voor de gezondheid. Stinken doet het overal wel.
Als men stug door gaat rijden, wat ik wel verwacht, gaan deze slappe ondoordachte maatregelen alleen maar voor problemen op de rijbaan zorgen. De stank verdwijnt ook niet maar wordt verplaatst.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 13:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar met een beetje geluk zorgen deze maatregelen ervoor dat men minder snel geneigd is zo'n ding te pakken of aan te schaffen.
welk comfort?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 13:13 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Als men stug door gaat rijden, wat ik wel verwacht, gaan deze slappe ondoordachte maatregelen alleen maar voor problemen op de rijbaan zorgen. De stank verdwijnt ook niet maar wordt verplaatst.
Ik zie mensen met een snorfiets ook niet nu opeens sneller geneigd zijn te fietsen, want men is het comfort en gemak gewend.
Alsof ze allemaal kabaal makenquote:Op zaterdag 23 juni 2018 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo'n knetterende pleepot associëren met comfort: .
Dat klopt.quote:
Ja, die stank komt hun klapraampjes op de zolderkamer binnen.quote:Op zondag 24 juni 2018 18:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zijn er hier nu echt mensen die zeiken dat ze zo'n last vd stank hebben?
Yupquote:Op zondag 24 juni 2018 18:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zijn er hier nu echt mensen sneeuwvlokjes die zeiken dat ze zo'n last vd stank hebben?
afbeeldingquote:Op zondag 24 juni 2018 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Zeker zo'n tweetakt stoot een hoop troep uit omdat 'ie op mengsmering loopt en dus een hoop olie verstookt (als smering vermengd met de brandstof). Het is gewoon ongezond om in die walm te zitten.
Zo'n ding stoot meer fijnstof uit dan een vrachtwagen , en dan hebben we het niet eens over de koolwaterstoffen en stikstofoxiden.
Inhoudelijk erg sterk.quote:
Dat dus. Elektrische snorscooters zijn prima te doen èn mogen op de onverplichte fietspaden. Bovendien kunnen ze voor zover ik weet niet opgevoerd worden en kunnen echt niet harder dan ca. 30 km/h. Daarmee worden ze door menig e-bike (zonder kenteken, van die trapondersteuning dingen) ingehaald.quote:Op maandag 25 juni 2018 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Uitstoot van fijnstof is wel een serieus probleem ja.
Maar daarom zouden ze die 2 en 4 takt brommertjes gefaseerd moeten gaan verbieden. Er zijn al 10 jaar elektrische scooters te koop.
Maar snorfietsen naar de rijbaan lijkt me geen goed plan.
En dan zijn ze ook nog eens begrensd zodat je bij wijze van spreken de rommel uit de uitlaat ziet lopenquote:Op zondag 24 juni 2018 23:33 schreef Isdatzo het volgende:
Zeker zo'n tweetakt stoot een hoop troep uit omdat 'ie op mengsmering loopt en dus een hoop olie verstookt (als smering vermengd met de brandstof). Het is gewoon ongezond om in die walm te zitten.
Zo'n ding stoot meer fijnstof uit dan een vrachtwagen , en dan hebben we het niet eens over de koolwaterstoffen en stikstofoxiden.
Kan ik mee leven als ze de helmplicht ook afschaffen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:15 schreef Metro2005 het volgende:
De simpelste oplossing is nog steeds niet gekozen:
Verbied snorfietsen
Laat bromfietsen overal binnen de bebouwde kom op de rijbaan (niet zoals nu constant dat geswitch)
Laat bromfietsen gewoon rijden wat ze kunnen rijden, ontgrens ze zodat ze mee kunnen met het verkeer ipv die idioterie van 45km/u wat nog een erfenis is van toen ze nog op het fietspad moesten rijden!
Wut, waarom dat?quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kan ik mee leven als ze de helmplicht ook afschaffen.
Een motor dus met bijbehorend motorrijbewijs. Primaquote:Op woensdag 11 juli 2018 15:15 schreef Metro2005 het volgende:
De simpelste oplossing is nog steeds niet gekozen:
Verbied snorfietsen
Laat bromfietsen overal binnen de bebouwde kom op de rijbaan (niet zoals nu constant dat geswitch)
Laat bromfietsen gewoon rijden wat ze kunnen rijden, ontgrens ze zodat ze mee kunnen met het verkeer ipv die idioterie van 45km/u wat nog een erfenis is van toen ze nog op het fietspad moesten rijden!
Voor scooters heb je al een rijbewijs nodig.quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef grimselman het volgende:
[..]
Een motor dus met bijbehorend motorrijbewijs. Prima
Komen dan juist minder rijbewijzen want het scooterrijbewijs vervalt en wordt vervangen door het al bestaande motorrijbewijs. Lijkt me voor de verkeersveiligheid niet verkeerd. Dat scooterrijbewijs stelt geen drol voor.quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor scooters heb je al een rijbewijs nodig.
En alsjeblieft niet nóg meer rijbewijzen Daar zijn we al een uitzondering in in Europa met zóveel soorten rijbewijzen voor 2 wielers.
Dat laatste is volgens mij niet waar. Tegenwoordig moet je theorie en praktijkexamen afleggen. Ik kom nog uit de tijd dat je een theorie examen deed en na afloop een certificaat in handen gedrukt kreegquote:Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef grimselman het volgende:
[..]
Komen dan juist minder rijbewijzen want het scooterrijbewijs vervalt en wordt vervangen door het al bestaande motorrijbewijs. Lijkt me voor de verkeersveiligheid niet verkeerd. Dat scooterrijbewijs stelt geen drol voor.
Ik lees dat er gemiddeld 4 tot 6 lessen nodig zijn voor het examen scooter. Dat vind ik toch vrij mager vergeleken met een motorrijbewijs.quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij niet waar. Tegenwoordig moet je theorie en praktijkexamen afleggen. Ik kom nog uit de tijd dat je een theorie examen deed en na afloop een certificaat in handen gedrukt kreeg
Dat kreeg ik bij het behalen van m'n b rijbewijsquote:Op woensdag 11 juli 2018 16:04 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik lees dat er gemiddeld 4 tot 6 lessen nodig zijn voor het examen scooter. Dat vind ik toch vrij mager vergeleken met een motorrijbewijs.
Ik heb mijn scooterrijbewijs er gratis bijgekregen
quote:Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef grimselman het volgende:
[..]
Komen dan juist minder rijbewijzen want het scooterrijbewijs vervalt en wordt vervangen door het al bestaande motorrijbewijs. Lijkt me voor de verkeersveiligheid niet verkeerd. Dat scooterrijbewijs stelt geen drol voor.
Goeie manquote:Op woensdag 11 juli 2018 16:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor een scooter moet je een autorijbewijs of een motorrijbewijs hebben tegenwoordig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |