abonnement Unibet Coolblue
pi_179943208
https://www.tweedekamer.n(...)11278&did=2018D33762

quote:
32 735 Mensenrechten in het buitenlands beleid
23 987 Lidmaatschap van de Europese Unie


MOTIE VAN HET LID MAEIJER

Voorgesteld 13 juni 2018

De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat het openen van de toetredingsonderhandelingen met Turkije een historische fout was; constaterende dat het islamitische Turkije zich verder dan ooit verwijdert van rechtsstaat en democratie; verzoekt de regering, het Nederlandse veto bij de onderhandelingen over het nieuwe MFK in te zetten om ervoor te zorgen dat het kandidaat-lidmaatschap van Turkije en de preaccessiesteun aan Turkije beëindigd worden, en gaat over tot de orde van de dag.

Voor
PVV 20
FvD 2

Tegen
VVD 33
CDA 19
D66 19
GroenLinks 14
SP 14
PvdA 9
ChristenUnie 5
PvdD 5
50PLUS 4
DENK 3
SGP 3
Ik vraag mij oprecht af wat er nog meer moet gebeuren om eigenlijk alle banden te verbreken met Turkije. Hoeveel mag je als land flikken voordat er in woord en daad duidelijk gemaakt wordt dat het zo niet verder kan?

Ik kan mij, als ik mijn beste en meest positieve wil de ruimte geef, uit het oogpunt van internationale diplomatie indenken dat je de communicatiekanalen open wil houden. Doorgaan met EU-toetreding is echter een progressie en naar mijn mening geheel de verkeerde kant op.

Wat voor signaal geeft het grootste deel van de Tweede Kamer hiermee af?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_179943443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:29 schreef Oostwoud het volgende:

Wat voor signaal geeft het grootste deel van de Tweede Kamer hiermee af?
Dat ze de migrantendeal willen laten doorgaan.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:45:05 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179943519
Ik snap niet waarom ze perse in de motie het islamitische karakter van turkije benadrukken ( beter gezegd, ik snap het wel, maar je weet natuurlijk vantevoren dat je motie dan afgekeurd wordt (wat mogelijk ook weer het doel was)) en het een historische fout noemen. Ik denk dat er ook bij de overige kamerleden best animo is om de toetredingsprocedure af te kappen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179943561
Het gaat het kabinet maar om één ding, dat is geld. De economie draaiende houden, en winsten behalen. Zodra een land geen invloed heeft op de economie van Nederland dan pas komt er een kritisch geluid. Mensenrechten zijn niet belangrijk voor de elite, die hypocrisie moet toch allang duidelijk zijn. Ze willen nog teveel van Turkije, dus dan knijpen ze maar een oogje dicht.

Kijk alleen al naar wat SA zich kan permitteren.
pi_179943652
Volgens mij houden beiden partijen elkaar aan het lijntje en vinden beide partijen dat wel prima momenteel.
Met extra vezels!
pi_179943692
Tot daadwerkelijke toetreding zal het niet snel (denk eigenlijk nooit) komen.


Echt heel veel landen hebben aangegeven dat ze daarvoor dan een referendum gaan houden en sowieso zullen de meesten daarvan in een nee eindigen. Zijn vaak de landen waar de bevolkingen er niet op zitten te wachten.

Deze status quo lijkt iedereen nu prima te vinden. De EU kan het gebruiken als drukmiddel en Turkije krijgt wat geld en zegt tegen de bevolking dat ze nog wel hun best doen voor de EU enzo.

Als de verhoudingen ooit weer verbeteren denk ik dat Turkije voor het Noorwegen of VK-model zal gaan uiteindelijk. En vergaande samenwerkingen maar geen Turkije in het EU-parlement of de EC.
Met extra vezels!
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:04:37 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179943823
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Tot daadwerkelijke toetreding zal het niet snel (denk eigenlijk nooit) komen.

Echt heel veel landen hebben aangegeven dat ze daarvoor dan een referendum gaan houden en sowieso zullen de meesten daarvan in een nee eindigen. Zijn vaak de landen waar de bevolkingen er niet op zitten te wachten.

Deze status quo lijkt iedereen nu prima te vinden. De EU kan het gebruiken als drukmiddel en Turkije krijgt wat geld en zegt tegen de bevolking dat ze nog wel hun best doen voor de EU enzo.

Als de verhoudingen ooit weer verbeteren denk ik dat Turkije voor het Noorwegen of VK-model zal gaan uiteindelijk. En vergaande samenwerkingen maar geen Turkije in het EU-parlement of de EC.
Gezien de huidige politieke koers onder Erdogan in elk geval niet. Nog afgezien van de economische situatie, de interne conflicten met de Koerden etc. Wespennest waar de EU de vingers voorlopig maar niet aan moet branden.
pi_179943884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het gaat het kabinet maar om één ding, dat is geld. De economie draaiende houden, en winsten behalen. Zodra een land geen invloed heeft op de economie van Nederland dan pas komt er een kritisch geluid. Mensenrechten zijn niet belangrijk voor de elite, die hypocrisie moet toch allang duidelijk zijn. Ze willen nog teveel van Turkije, dus dan knijpen ze maar een oogje dicht.

Kijk alleen al naar wat SA zich kan permitteren.
Voor jou wel?

Jij hebt niets in huis wat is geproduceerd in een land waar ze het niet zo nauw nemen met de mensenrechten?
pi_179944022
De gesprekken met Turkije liggen al tijden stil, een jaar geleden heeft de EU al in meerderheid duidelijk gemaakt te stoppen met onderhandelen als de nieuwe Turkse grondwet er door kwam. Daarnaast heeft elke partij buiten DENK al duidelijk gemaakt dat we moeten stoppen met de pre-accessiesteun en met de onderhandelingen.

De rest van de partijen willen alleen de MFK-onderhandelingen niet misbruiken om de Europese landen te dwingen hetzelfde standpunt te accepteren, en ze vinden de financiële steun zelf geen veto waard.

Maar doen alsof we dus nog steeds heel graag willen dat Turkije nog bij de EU komt is wel ver bezijden de waarheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179944526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:41 schreef Metalfrost het volgende:

Dat ze de migrantendeal willen laten doorgaan.
En dat is de EU veel meer waard dan de Turken er definitief uitgooien en de jaarlijkse EU subsidies de men al standaard uitgeeft aan Turkije stopzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2018 15:44:26 ]
pi_179945917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:29 schreef Oostwoud het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)11278&did=2018D33762
Ik vraag mij oprecht af wat er nog meer moet gebeuren om eigenlijk alle banden te verbreken met Turkije. Hoeveel mag je als land flikken voordat er in woord en daad duidelijk gemaakt wordt dat het zo niet verder kan?
Inderdaad, in Den Haag hebben ze het continu over Rusland als de grote boeman.
Maar met Turkije blijft het pappen en nathouden 8)7
quote:
Ik kan mij, als ik mijn beste en meest positieve wil de ruimte geef, uit het oogpunt van internationale diplomatie indenken dat je de communicatiekanalen open wil houden. Doorgaan met EU-toetreding is echter een progressie en naar mijn mening geheel de verkeerde kant op.

Wat voor signaal geeft het grootste deel van de Tweede Kamer hiermee af?
Dat ze schijt hebben aan Nederland en aan de Nederlandse burger en dat ze graag heulen met autoritaire regimes ?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:45 schreef nixxx het volgende:
Ik snap niet waarom ze perse in de motie het islamitische karakter van turkije benadrukken ( beter gezegd, ik snap het wel, maar je weet natuurlijk vantevoren dat je motie dan afgekeurd wordt (wat mogelijk ook weer het doel was)) en het een historische fout noemen. Ik denk dat er ook bij de overige kamerleden best animo is om de toetredingsprocedure af te kappen.
Omdat Turkije een Islamitisch land is en onder Erdogan steeds islamitischer wordt ?

Dat de andere partijen niet instemmen met de motie omdat ze categorisch alle moties afwijzen van de PVV als er de woorden islam of moslim in voor komen, dat is te kinderachtig voor woorden.
pi_179945953
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
De gesprekken met Turkije liggen al tijden stil, een jaar geleden heeft de EU al in meerderheid duidelijk gemaakt te stoppen met onderhandelen als de nieuwe Turkse grondwet er door kwam. Daarnaast heeft elke partij buiten DENK al duidelijk gemaakt dat we moeten stoppen met de pre-accessiesteun en met de onderhandelingen.

De rest van de partijen willen alleen de MFK-onderhandelingen niet misbruiken om de Europese landen te dwingen hetzelfde standpunt te accepteren, en ze vinden de financiële steun zelf geen veto waard.

Maar doen alsof we dus nog steeds heel graag willen dat Turkije nog bij de EU komt is wel ver bezijden de waarheid.
Dit ja.
pi_179946009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Omdat Turkije een Islamitisch land is en onder Erdogan steeds islamitischer wordt ?

Dat de andere partijen niet instemmen met de motie omdat ze categorisch alle moties afwijzen van de PVV als er de woorden islam of moslim in voor komen, dat is te kinderachtig voor woorden.
De religie in een land is voor de meeste partijen geen direct breekpunt om onderhandelingen over de EU te starten. Zo zijn er momenteel ook onderhandelingen met Albanië (tevens moslimland) over toetreding.

Los daarvan staan de gesprekken met Turkije momenteel in de koelkast en die komen daar voorlopig niet uit ook, zoals hierboven al beschreven door Volkorenbrood en Ludachrist.
pi_179946095
Albanie is het armste land van Europa en heeft de laagste levensstandaard, die hebben natuurlijk ook niets te zoeken in de EU.
Het zoveelste OostEuropese land wat netto-ontvanger wordt en waar de WestEuropeanen voor kunnen betalen. 8)7
pi_179946137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Albanie is het armste land van Europa en heeft de laagste levensstandaard, die hebben natuurlijk ook niets te zoeken in de EU.
Het zoveelste OostEuropese land wat netto-ontvanger wordt en waar de WestEuropeanen voor kunnen betalen. 8)7
Dat was het punt niet, natuurlijk. Ik zei alleen dat het feit dat een land islamitisch is niet betekent dat het niet kan toetreden. Als je wil discussiëren over de wenselijkheid van de toetreding van Albanië zie ik je topic graag tegemoet.
pi_179946179
Voor de potentaten in Brussel is het geen bezwaar als een land islamitisch is, maar een groot deel van de EU inwoners zal daar vermoedelijk toch echt anders over denken. :{w
pi_179947301
Het verwerpen van deze motie zegt vooral iets over hoezeer Nederland door Brussel onder de duim wordt gehouden. Het merendeel van onze volksvertegenwoordigers durft niet eens meer een soevereine, principiële beslissing te nemen zonder dat eerst de andere EU-landen worden geraadpleegd.

Het kloterige is dat de EU z'n shit nog steeds niet op orde heeft. Als de grenzen met Turkije hermetisch waren gesloten, had dictator Erdogan geen machtsmiddel meer door migranten deze kant op te sturen. Nu heeft hij dat middel wél en moeten landen als Duitsland en Nederland zich de meest ranzige beledigingen laten welgevallen.

En over dik een week heeft dictator Erdogan nog veel meer macht, want meneer zet echt wel de verkiezingen naar zijn hand. Niks en niemand staat hem in de weg bij het realiseren van zijn doel: een islamistische heilstaat, met Erdogan als een soort sultan in zijn paleis. Het is verbijsterend dat beschaafde landen contacten onderhouden met deze bananenrepubliek en het is ook verbijsterend dat wij hier een thuis bieden aan vele tienduizenden, zo niet enkele honderdduizenden Turken die niks met Nederland hebben, die stemmen op dictator Erdogan en hem zien als hun president.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:42:55 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179947722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:41 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat ze de migrantendeal willen laten doorgaan.
En wellicht dat het makkelijker gaat zijn om Turkije terug op het goede pad te krijgen zolang we nog met ze om tafel zitten.
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:13:06 #19
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_179948468
Het heeft weinig zin om Turkije kandidaat-lid te houden. Waarschijnlijk is de motie alleen open gehouden om diplomatieke redenen. Iedereen in de tweede kamer is het met elkaar eens dat Turkije de komende tien jaar niet gaat toetreden tot de unie. Na die 10 jaar, kunnen ze als de politieke situatie in hun land dan verbeterd is, opnieuw proberen kandidaat-lid te worden.
Jesus hates you.
pi_179949393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het verwerpen van deze motie zegt vooral iets over hoezeer Nederland door Brussel onder de duim wordt gehouden.
Lol, want het is echt zinvol om een diplomatiek incident met Turkije uit te lokken met een stemming die geen enkel concreet effect zou hebben?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179956114
Migrantendeal en ''in dialoog blijven''
pi_179956239
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
De gesprekken met Turkije liggen al tijden stil, een jaar geleden heeft de EU al in meerderheid duidelijk gemaakt te stoppen met onderhandelen als de nieuwe Turkse grondwet er door kwam. Daarnaast heeft elke partij buiten DENK al duidelijk gemaakt dat we moeten stoppen met de pre-accessiesteun en met de onderhandelingen.

De rest van de partijen willen alleen de MFK-onderhandelingen niet misbruiken om de Europese landen te dwingen hetzelfde standpunt te accepteren, en ze vinden de financiële steun zelf geen veto waard.

Maar doen alsof we dus nog steeds heel graag willen dat Turkije nog bij de EU komt is wel ver bezijden de waarheid.
Deze man. _O_

Topic kan wel dicht nu.
pi_179956288
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het verwerpen van deze motie zegt vooral iets over hoezeer Nederland door Brussel onder de duim wordt gehouden. Het merendeel van onze volksvertegenwoordigers durft niet eens meer een soevereine, principiële beslissing te nemen zonder dat eerst de andere EU-landen worden geraadpleegd.

Het kloterige is dat de EU z'n shit nog steeds niet op orde heeft. Als de grenzen met Turkije hermetisch waren gesloten, had dictator Erdogan geen machtsmiddel meer door migranten deze kant op te sturen. Nu heeft hij dat middel wél en moeten landen als Duitsland en Nederland zich de meest ranzige beledigingen laten welgevallen.

En over dik een week heeft dictator Erdogan nog veel meer macht, want meneer zet echt wel de verkiezingen naar zijn hand. Niks en niemand staat hem in de weg bij het realiseren van zijn doel: een islamistische heilstaat, met Erdogan als een soort sultan in zijn paleis. Het is verbijsterend dat beschaafde landen contacten onderhouden met deze bananenrepubliek en het is ook verbijsterend dat wij hier een thuis bieden aan vele tienduizenden, zo niet enkele honderdduizenden Turken die niks met Nederland hebben, die stemmen op dictator Erdogan en hem zien als hun president.
Ben je nou gewoon niet op de hoogte van alle ontwikkelingen hieromtrent van de afgelopen tijd of hou je er gewoon van om allerlei onwetende, verongelijkte en irrelevante klaagzangen te posten?
pi_179956734
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je nou gewoon niet op de hoogte van alle ontwikkelingen hieromtrent van de afgelopen tijd of hou je er gewoon van om allerlei onwetende, verongelijkte en irrelevante klaagzangen te posten?
Hij heeft gewoon gelijk, waarom extreem streng zijn met Rusland maar daarin tegen wel tegen iedere kost goede relaties onderhouden met landen als Turkije en Saoedi-Arabië tegen iedere prijs?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_179958089
In andere woorden, Wilders heeft als enige het lef om te doen wat alle anderen denken. Niemand wil Turkije er bij, ook niet over 5 jaar.
pi_179958450
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, in Den Haag hebben ze het continu over Rusland als de grote boeman.
Maar met Turkije blijft het pappen en nathouden 8)7

[..]

Dat ze schijt hebben aan Nederland en aan de Nederlandse burger en dat ze graag heulen met autoritaire regimes ?

[..]

Omdat Turkije een Islamitisch land is en onder Erdogan steeds islamitischer wordt ?

Dat de andere partijen niet instemmen met de motie omdat ze categorisch alle moties afwijzen van de PVV als er de woorden islam of moslim in voor komen, dat is te kinderachtig voor woorden.
+1
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:37:09 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_179966798
Lang geleden, toen ik tegen de EU in die vorm was, wilde ik Turkije er juist bij hebben zodat de boel zou ploffen. Dit vanwege het feit dat gezien de hoeveelheid Turken ze nogal een grote stem zouden krijgen in het parlement en andere organen gecombineerd met grote migratie, wat voor de burgers van een aantal andere landen ws moeilijk te verteren zou zijn.

Buiten dit verhaaltje: natuurlijk alleen maar voor de bühne deze stemming.

[ Bericht 12% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-06-2018 14:45:20 ]
pi_179966858
Het belangrijkste is natuurlijk om PVV voorstellen af te kraken, ook al kost het uiteindelijk je eigen kop. De volgende Pyrrusoverwinning voor het kabinet.
Racist
pi_179966951
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:33 schreef Triggershot het volgende:
In andere woorden, Wilders heeft als enige het lef om te doen wat alle anderen denken. Niemand wil Turkije er bij, ook niet over 5 jaar.
Ik denk niet dat de andere partijen staan te springen om hier nu, op dit moment, er zo'n punt van te maken. Europa heeft al moeite genoeg om gelijkstemmend met de migrantenstromen te doen.

Europa heeft Turkije nodig om aan de Noord-Afrikaanse landen te laten zien dat zo'n migrantendeal prima handel is. Het helpt dan niet dat wij dan ineens moeilijk gaan doen over iets wat toch nooit gebeurt (met het huidige Turkije).

Probeer het maar opnieuw als we een andere afzetmarkt hebben voor migranten.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 15:01:51 #30
33189 RM-rf
1/998001
pi_179967554
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:33 schreef Triggershot het volgende:
In andere woorden, Wilders heeft als enige het lef om te doen wat alle anderen denken. Niemand wil Turkije er bij, ook niet over 5 jaar.
Zeer veel politici en beleidsmakers in europa willen nu wél graag Turkije met enige regelmaat kunnen aanspreken op de punten die juist vastgelegd zijn in het EU-lidmaatschapstraject....

Ikzelf zou het prima vinden als Turkije bij de EU komt als ze ook aan alle voorwaarden voldoen, mijn afkeer van verdere vergroting van de EU (die dat momenteel niet aankan met grote achterstand bij hoognodige politieke hervormingen) is daar minder groot dan de hoop die ik hecht aan een positief effect van de opgelegde staatsrechterlijke hervormingen die daarin staan, voor Turkije zelf...

Punt is wel dat Turkije zelf eerder de andere richting op beweegt...
Uiteindelijk denk ik overigens dat Erdogan het enkel graag zou zien als de EU van hun zijde de verdere samenwerking blokkeert en hem er al uitgooit...
Dat bespaart hem de lastige uitleg aan een groot deel van zijn eigen bevolking die een toenadering aan europa ook juist graag ziet, en kan ook oom Erdogan de 'schuld' aan de EU geven die zogenaamd de Turken niet zou 'willen'..
Populistische politiek is voor een groot deel de 'schuld' telkens naar anderen toeschuiven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179970367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:39 schreef Toga het volgende:
Het belangrijkste is natuurlijk om PVV voorstellen af te kraken, ook al kost het uiteindelijk je eigen kop. De volgende Pyrrusoverwinning voor het kabinet.
Ja, want Geert Wilders is zogenaamd een racist omdat hij kritiek op de islam heeft. Nooit geweten dat de islam een ras of etniciteit is. Is het nazisme ook een ras dan?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2018 16:48:22 ]
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:56:16 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179971712
Alleen PVV en FvD voor. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179971957
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lang geleden, toen ik tegen de EU in die vorm was, wilde ik Turkije er juist bij hebben zodat de boel zou ploffen. Dit vanwege het feit dat gezien de hoeveelheid Turken ze nogal een grote stem zouden krijgen in het parlement en andere organen gecombineerd met grote migratie, wat voor de burgers van een aantal andere landen ws moeilijk te verteren zou zijn.

Buiten dit verhaaltje: natuurlijk alleen maar voor de bühne deze stemming.
Ja, mag idd toch hopen dat Turkije nooit lid wordt. Voor de bühne idd.
I´m back.
pi_179973488
Jammer dat de band zo is verslechterd tussen Europese landen en Turkije. Dit komt natuurlijk niet uit het niets, maar helaas veranderd de publieke opinie in rap tempo. Turken krijgen een hekel aan Europeanen en andersom ook en dat helpt de verdere toenadering dus ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')