Exact, al mijn auto's kosten geld. Nou gebruik ik ze wel daily. Maar heb er een paar gehad die wel wat zijn gestegen, alleen nooit winst er op gemaakt. De BMW 540i is ook een youngtimer, maar die gebruik ik te veel (en er zit al VEEL te veel geld in) om er überhaupt wat aan te verdienen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
Dat werkt alleen als je een Ferrari koopt van -tig jaar oud en je een heel goede kristallen bol hebt.
Rijden is sowieso een nono; 5k per jaar is 50k over 10 jaar, en dan gaat de waarde hard achteruit.
'old'timer rijden met zo'n budget is gewoon hobby, en hobby's kósten in de regel geld.
Maar die auto's zijn eigenlijk al flink gestegen en dan ben je al te laat. Al sluit het niet uit dat ze nog verder stijgen natuurlijk, maar veel van die auto's red je niet voor 10k.quote:Op donderdag 21 juni 2018 20:36 schreef Fer het volgende:
Mercedes S klasse (coupe of cabrio) uit de jaren 70
BMW 6 serie E24
Mini Rover
Fiat 500
Golf 1 (cabrio of GTi)
Kadett GSi
Citroen DS
Renault 4 of 5 GTT
Honda Vtec
VW busje
Alfa Romeo uit de jaren 70
Nadeel is dat je een droge, vorstvrije garage nodig hebt en regelmatig moet sleutelen voor de APK. Als je beide niet hebt of kan, wordt het nog best prijzig.
Oeh, ga meteen kijken of ik nog 10k heb liggen!quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:04 schreef Hyperdude het volgende:
SLS-AMG Gullwing heeft ook nog wel potentieel.
"Toekomstig" klassieker.
[ afbeelding ]
Oei, overheen gelezen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oeh, ga meteen kijken of ik nog 10k heb liggen!
Zoals deze?quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:20 schreef -niemand- het volgende:
...
Als je dan toch voor dat geld een auto wil kopen met kans op waardestijging zou ik voor een auto gaan die veel mensen gehad hebben. en nu langzaam aan uit het straatbeeld aan het verdwijnen is.
Verkrijgbaarheid goede brandstof zal wel niet beter worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 08:59 schreef boegschroef het volgende:
Die tijd is inderdaad voorbij, ik vraag me toch af wat de toekomst van oldtimers gaat zijn als de benzine onbetaalbaar wordt en al die benzine gemixt wordt met bio spul waar ze niet tegen kunnen. Het is nu al niet grappig meer om met de mustang te toeren als je 100 euro aan brandstof mag neerleggen voor een toerritje.
Vroeger pakte ik de mustang voor elke gelegenheid. Nu moet ik tegenwoordig al 98 tanken om de e10 te vermijden. Als ik nu naar de schoonouders ga +- 100km met een wagen die 1 op 5 loopt dan gaan de kosten van het ritje al richting de 40 euro. Te vergelijking met de 'gratis' leasewagen is dat gewoon duur en maakt dat de rit minder leuk (voor mij dan).quote:Op vrijdag 22 juni 2018 09:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verkrijgbaarheid goede brandstof zal wel niet beter worden.
Maar hoeveel kms. maak je met je Mustang per jaar? Ik haal meestal de 3500 per jaar niet. Das ongeveer 500 liter in mijn geval; dan maakt een ¤ per liter extra weinig meer uit op de totale kosten.
Is ook zo.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 09:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Vroeger pakte ik de mustang voor elke gelegenheid. Nu moet ik tegenwoordig al 98 tanken om de e10 te vermijden. Als ik nu naar de schoonouders ga +- 100km met een wagen die 1 op 5 loopt dan gaan de kosten van het ritje al richting de 40 euro. Te vergelijking met de 'gratis' leasewagen is dat gewoon duur en maakt dat de rit minder leuk (voor mij dan).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |