abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 02:16:49 #51
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_179959545
Als je iemand meeneemt naar een voorstelling én bepaald daar een overnachting voor nodig is, dan betaal je alles wat erbij komt. Of je geeft van tevoren aan wat er niet bij hoort.

Mijn budget ligt zo rond de 15-20 euro per verjaardag:
- geef ik avondje bioscoop, dan is dat inclusief snacks
- uit eten, dan kan het zijn dat ik het eten betaal en we de drankjes delen.

Reiskosten hangt beetje af van de situatie. Met OV betaalt iedereen meestal zelf. Ga je met de auto, dan heeft de bestuurder de kosten. Helemaal als iedereen zo door het jaar heen wel een keer het vervoer doet. Of dat regel je met de andere persoon met wie he het cadeau geeft. Niet de jarige.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_179960013
_O-

Dit is echt te erg.
pi_179960637
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:59 schreef Faux. het volgende:

[..]

Precies. Vind dat mensen een tikkie overdrijven in dit topic. Sommige mensen hebben gewoon een slecht gevoel voor wat gangbaar is qua geldzaken. Daar hoef je niet een hele vriendschap voor op te zeggen toch? :')
Ze moeten het niet nog een keer flikken, want dan is het wat mij betreft wel einde verhaal hoor.
Maar voor één keer zal ik het niet zo ver laten komen.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:26:33 #54
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179962968
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 01:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb je het wel goed gelezen. Vriend krijgt cadeau en krijgt achteraf het verzoek om bij te leggen.
Geef dan geen cadeau.
Ik heb het goed gelezen, en het is zeker debiel. Maar dat zou voor mij geen aanleiding zijn om gelijk een hele vriendschap op te blazen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_179963018
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik heb het goed gelezen, en het is zeker debiel. Maar dat zou voor mij geen aanleiding zijn om gelijk een hele vriendschap op te blazen.
Nee, je geeft de vriend bij zijn verjaardag een cadeaubon van vijftig euro bij besteding van honderd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179964081
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik heb het goed gelezen, en het is zeker debiel. Maar dat zou voor mij geen aanleiding zijn om gelijk een hele vriendschap op te blazen.
Daar heb jij dan weer gelijk aan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:44 #57
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179964121
Wat een paupers, heb gelukkig niet zulke vrienden maar zou anders wel gewoon betalen maar ze dalen een heel stuk in mijn achting.
pi_179964199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:31 schreef Gerlak1238 het volgende:
Enige manier waarop ik dit te verantwoorden zou vinden is als vrienden zeggen: Joh we willen je heel graag meenemen naar dit en dat en we betalen zus en zo, maar we zijn platzak dus vind je het ok als je wel meebetaalt aan het vervoer en eventuele extra dingen die we doen?
Dat zou al een stuk fatsoenlijker zijn dit is gewoon schaamteloos.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:40 #59
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_179964212
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit zijn geen goede vrienden voor die 17,50. Je leert je vrienden pas echt kennen zodrs het over geld gaat en zie hier.

Ik heb al gezegd wat ik zou doen.
Wat een onzin. Geld is geen issue. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo opgevoed. Andere zijn wat ongemakkelijk in de omgang.

Ik zou lachend vragen: Ehm... ik wil best betalen hoor, maar ik dacht dat het een cadeautje van jullie aan mij was? Is het dan echt de bedoeling dat ik daar zelf een deel aan mee ga betalen?

Als het antwoord ja is dan rustig betalen en de volgende keer dus de vraag stellen wat er wel en niet bij in zit :').
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 12:47:15 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179964526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:29 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Wat een onzin. Geld is geen issue. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo opgevoed. Andere zijn wat ongemakkelijk in de omgang.

Ik zou lachend vragen: Ehm... ik wil best betalen hoor, maar ik dacht dat het een cadeautje van jullie aan mij was? Is het dan echt de bedoeling dat ik daar zelf een deel aan mee ga betalen?

Als het antwoord ja is dan rustig betalen en de volgende keer dus de vraag stellen wat er wel en niet bij in zit :').
Als geld hier geen issue was, waarom moet de Jarige dan überhaupt mee betalen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179966601
Een beetje moeilijk doen over ¤ 35,- ;(
pi_179969597
Buh-lachelijk. :') _O- :|W

Vriend heeft geen keuze gehad in kado of locatie en moet daarna wel meebetalen omdat het een verre autorit was? Ik had vriendelijk bedankt, in ieder geval voor de bijdrage aan benzine. Dan hadden ze me maar de keuze moeten geven voor een locatie dichterbij, als die kosten écht een probleem waren.

Of doe gewoon een kado wat 100% betaald kan worden door de gevers.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179969661
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:00 schreef Gerlak1238 het volgende:
Maar dan de vervolgvraag: wat zouden jullie doen als dit gebeurt?

Voor context: dit zijn wel degelijk goede vrienden, komen wekelijks over de vloer bij elkaar, delen lief en leed, hebben in het verleden klaar gestaan voor elkaar in moeilijke tijden.
Ik zou er de vriendschap niet voor opblazen, maar wel vertellen dat ik onaangenaam verrast ben hierdoor.
En in het vervolg extreem goed vooraf doorspreken hoe we het met de kosten doen bij elke activiteit.

:W spontaniteit.

Zou misschien zelfs die onverwachte kosten ‘in mindering’ brengen bij hun verjaardag als men er alsnog op zou staan dat ik ze betaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179982066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:32 schreef Gerlak1238 het volgende:

[..]

Er is koffie gedronken, ontbijt/lunch en drankjes na de voorstelling. Dat zijn de overige kosten.
_O-
pi_179989621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit zijn geen goede vrienden voor die 17,50. Je leert je vrienden pas echt kennen zodrs het over geld gaat en zie hier.

Ik heb al gezegd wat ik zou doen.
Je leert je vrienden pas kennen als je in nood zit.

De ts heeft al twee maal vermeld dat het goede vrienden zijn, wie ben jij om te oordelen dat het niet zo is ?

quote:
Voor context: dit zijn wel degelijk goede vrienden, komen wekelijks over de vloer bij elkaar, delen lief en leed, hebben in het verleden klaar gestaan voor elkaar in moeilijke tijden.
pi_179989727
Waarschijnlijk hadden die "vrienden" voor 5 euro ofzo wat kaartjes op vakantieveilingen oid gescored van een optreden waar ze zelf heen wilden. En laten dan de jarige voor de onkosten betalen om daar heen te gaan onder het mom van "KADO" :') !

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 14:09:23 ]
pi_179989798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:00 schreef Gerlak1238 het volgende:
Maar dan de vervolgvraag: wat zouden jullie doen als dit gebeurt?

Voor context: dit zijn wel degelijk goede vrienden, komen wekelijks over de vloer bij elkaar, delen lief en leed, hebben in het verleden klaar gestaan voor elkaar in moeilijke tijden.
Ik zou het gewoon betalen , zou mij niet zo druk maken om dat geld.
Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken, evenals in die van je vrienden.

Prettig als je goede vrienden hebt die klaarstaan in moeilijke tijden.
Wees zuinig op een dergelijke vriendschap, die zijn onbetaalbaar.
pi_179991473
“Asking for a friend.” Hahaha, daar trapt niemand in. Vieze, gierige hond dat je bent.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 18:36:50 #69
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179994647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:00 schreef Gerlak1238 het volgende:
Maar dan de vervolgvraag: wat zouden jullie doen als dit gebeurt?

Voor context: dit zijn wel degelijk goede vrienden, komen wekelijks over de vloer bij elkaar, delen lief en leed, hebben in het verleden klaar gestaan voor elkaar in moeilijke tijden.
Betalen, het mijne ervan denken en gewoon doorgaan zoals vanouds.

En, als het nog een keer ter sprake komt de waarheid vertellen. Dat je het een leuk cadeau vind maar dat je het een beetje jammer vond dat je aan je eigen cadeau mee moest betalen.
pi_179994746
wauw dat is diep triest, alles zou moeten worden vergoed voor de jarige dat hoort bij het cadeau.
pi_179994799
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:15 schreef Copycat het volgende:
Wow. dat is wel heel sneu, voor die paar euro.

Ik ben laatst voor mijn verjaardag door vrienden meegenomen op een verrassingsweekend naar Brussel. Van A tot Z verzorgd, ik mocht nergens voor betalen. En zo hoort het als je een cadeau geeft, dan ga je niet achteraf aftrekposten opgooien.
Dit ja

Als men heel krap zit dan moet je dit overleggen voordat je die voorstelling of wat dan ook koopt, dat de rest buiten het budget is. Dat is prima, maar wees er transparant over en eerlijk en jaag niet iemand om kosten. Leuk ik kreeg 2 cadeaus een gratis voorstelling en kosten haha
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:15:28 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179995233
Dit zou ik alleen ok vinden als het iets is dat iemand heel graag wil doen en het vooraf zo afgesproken wordt.
Achteraf met een rekening komen is echt not done wat mij betreft. En gaat het om gewoon iets leuks ipv iets bijzonders voor dat persoon zou ik iets kiezen wat ik wel van voor tot achteren kan betalen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 24 juni 2018 @ 04:46:47 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180005605
Het is sowieso bizar om een uitje in een bepaalde plaats op een bepaalde datum cadeau te geven. Je kunt het doen, maar laat dan de jarige beslissen of hij er gebruik van wil maken en zo ja, hoe. Dan kan die zelf de kosten in de hand houden.
Wil je toch meer doen, zoals samen erheen, samen eten, samen overnachten, dan betaal je daar voor.
Je zou ook vantevoren kunnen overleggen, "we willen dat concertkaartje geven als verjaardagscadeau. Na afloop kun je bij X overnachten, en we willen ook het diner betalen. Vind je het wat?"
Dan kan de jarige zelf zeggen of de reis te duur is of niet.

Maar ik zou niet betalen. Laten zij maar zien of de vriendschap 35 euro waard is.
  zondag 24 juni 2018 @ 13:32:39 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180010040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan ook 18 euro voor 'overige kosten' he :D De overnachting is al gratis, dus die vriend betaald of een deel van die voorstelling zelf, of een deel van het eten.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe goedkoper ik het vind :D Wat een kansloze lui, sorry dat ik het zeg. En dan voor 35 euro he :D

Als je die 35 euro met zn 2en betaald betalen die 'vrienden' per persoon 17,50. Blijkbaar is die vriendschap die 17,50 extra niet waard :')

Ik kan er niet over uit hoe treurig dit is :')

Overigens vermoed ik dat TS óf de jarige is, óf een van die 2 vrienden die zelf nattigheid voelt over dat dit dus niet kan :P
Weet je zeker dat het geen scam-actie was? :D

Lijkt namelijk bijna wel dat ze er zelfs winst op hebben gemaakt :D
Krekker is de bom!
  zondag 24 juni 2018 @ 14:33:25 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180011301
Wat was nou precies het cadeau dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')