abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:54:11 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179923049
quote:
Het kabinet wil een nationale vliegtaks invoeren, door middel van een vliegbelasting op lawaaiige en vervuilende vliegtuigen. Als dat niet lukt, moeten Nederlandse reizigers straks via een tickettaks extra belasting betalen.

Plan Europese belasting van de baan

De bedoeling was om de vliegtaks op Europees niveau in te voeren. Maar het kabinet krijgt het in Brussel niet voor elkaar om nog voor 2021 een Europese belasting te introduceren. D66-staatssecretaris Snel van het ministerie van Financiën wil daarom nu de belasting op nationaal niveau invoeren. Dat hebben bronnen bevestigd aan De Telegraaf. De staatssecretaris stuurt binnenkort hierover een brief naar de Tweede Kamer.

Hoe de vliegtaks op de lawaaiige en vervuilende vliegtuigen eruit zal zien, is nog niet bekend. Maar in het geval van een tickettaks, staan de tarieven al vast. Reizigers die binnen de Europese Unie vliegen moeten zeven euro extra voor vluchten betalen. Voor middellange vluchten staat een tarief van 22 euro vast. De verre reizigers moeten rekenen op veertig euro extra.
https://www.metronieuws.n(...)-nationale-vliegtaks

Goede zaak vind ik. De vliegindustrie is een van de meest overlastgevende en vervuilende industrieen. Het is bizar dat juist zo'n industrie gesubsidieerd wordt met allerlei belastingvoordelen. Hierdoor is het goedkoper om met het vliegtuig naar Spanje te gaan dan met de bus, terwijl het vliegtuig alleen al bij opstijgen meer brandstof verbruikt.
Ook biedt de luchtvaartindustrie maar weinig echt hoogopgeleid werk. Het is toch vooral gesjouw met koffers, het zetten van koffie en suffe beveiligingstaakjes. Om geld te verdienen aan vliegen (v/d Lande, Airbus) hebben we helemaal geen enorme groei van vliegvelden nodig.

Prima wanneer mensen dus naar het buitenland gaan voor hun vluchtjes. Dan blijft vervuiling en overlast daar. Laat de Duitsers maar in het fijnstof zitten voor 2 euro als ze dat zo graag willen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:56:46 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:57:32 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179923167
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179923757
Nederand is werkelijk kampioen zelfdestructie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:41:06 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179923988
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:25 schreef halfway het volgende:
Nederand is werkelijk kampioen zelfdestructie.
Ja, we gaan gewoon dood als we onvoldoende kerosinedamp binnen krijgen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')