abonnement Unibet Coolblue
pi_179914403
quote:
De VS stappen uit de Mensenrechtenraad van de VN. De Amerikaanse ambassadeur bij de VN Nikki Haley maakte dat zojuist bekend.

Ze noemde de raad 'een hypocriete en egoïstische organisatie die spot met de mensenrechten'.

'Raad is anti-Israël'
Amerika heeft al eerder gedreigd uit de raad te stappen als deze niet drastisch wordt hervormd. Volgens Washington is de in Genève gevestigde raad anti-Israël. Gesprekken over hervorming zouden afgelopen week tot niets hebben geleid.

De Mensenrechtenraad besloot vorig maand een onafhankelijke commissie in te stellen die het geweld van het Israëlische leger tegen Palestijnse betogers bij de grens tussen Gaza en Israël gaat onderzoeken. Van de leden in de raad stemden er 29 in met de instelling van een onderzoek, veertien onthielden zich van stemming en twee landen stemden tegen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)mensenrechtenraad-vn

Terecht. De grootste schenders van mensenrechten zitten erin en die houden elkaar structureel de hand boven het hoofd. Dieptepunt moet toch wel het benoemen van Saudi-Arabie als hoofd mensenrechtenforum zijn: https://joop.bnnvara.nl/n(...)d-mensenrechtenforum

Tevens word keer op keer Israel eruit gepikt terwijl landen als Sudan, Saudi-Arabie, Jemen etc consequent niet aangesproken worden op veel grotere schendingen. Zo veroordeelde de Mensenrechtenraad Israel vaker dan alle andere 191 lidstaten samen.

Wanneer stapt NL er ook uit?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:54:36 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179914486
Verstandige beslissing. De VN is allang gekaapt door Islamitische extremisten.

  woensdag 20 juni 2018 @ 09:56:27 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179914532
Integere Journalistiek; wat is dat?
:D

Ohw, wacht. Ik zie dat de TT de quotes zijn vergeten of genegeerd. Dat geeft een hele andere lading aan de titel. :)

Constructieve stap in de goede richting wel ook... _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_179914573
Dus als je anti-Israel bent, ben je hypocriet en tegen mensenrechten, maar anti-Palestina zijn, is prima? Dan ben je niet hypocriet?
pi_179914593
Titel had "hypocriet VS stapt uit VN HR" moeten zijn.
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:59:17 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179914609
Amerika heeft gewoon een goed punt. Wat had je anders kunnen verwachten met die faalhaas landen die een zetel hebben in deze raad.

Byzonder hypocriet clubje, opdoeken.
pi_179914733
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:56 schreef SicSicSics het volgende:
Integere Journalistiek; wat is dat?
:D

Ohw, wacht. Ik zie dat de TT de quotes zijn vergeten of genegeerd. Dat geeft een hele andere lading aan de titel. :)

Constructieve stap in de goede richting wel ook... _O-
Israël tientallen keren veroordelen maar China, Iraq, Pakistan, Venezuela vind jij een constructieve en eerlijke gang van zaken?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179914750
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Verstandige beslissing. De VN is allang gekaapt door Islamitische extremisten.

[ afbeelding ]
Israël is dan ook al 70 jaar mee bezig dus..
pi_179914783
quote:
De 47 leden van de Mensenrechtenraad worden verkozen uit de Algemene Vergadering van de VN. De landen zijn verdeeld in groepen zodat er een gelijkmatige verdeling van zetels is voor de regio's van de wereld. De lidstaten worden voor 3 jaar gekozen en kunnen een keer herbenoemd worden zodat een land maximaal 6 jaar achterelkaar lid kan zijn.

Bron
Je kunt van alles vinden van de huidige samenstelling, maar in de basis lijkt mij dit een eerlijk systeem. Dat het optreden van Israël ook buiten het Midden-Oosten voor veel verontwaardiging zorgt, lijkt mij geen reden om uit zo'n club te stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179914787
Eens met de VS in deze. Hypocriet orgaan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:08:21 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179914789
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:06 schreef loni55 het volgende:

[..]

Israël is dan ook al 70 jaar mee bezig dus..
De Armeense genocide vond plaats in 1915. China is communistisch sinds de Grote Sprong Voorwaarts in de jaren '50. Irak, Somalië en Pakistan hebben nooit beschaving gekend.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:09:55 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179914828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
Israël tientallen keren veroordelen maar China, Iraq, Pakistan, Venezuela vind jij een constructieve en eerlijke gang van zaken?
Waar zeg ik dat? :D
Ik vind 'weglopen omdat je je zin niet krijgt' of omdat er dingen gebeuren waar je het niet direct mee eens bent geen constructieve houding.
Ook vind ik: 'Ja maar hunnie doen het ook en nog veel erger!' geen argument voor welk punt dan ook.
Tevens vind ik het bijzonder kort door de bocht als je alleen naar 'condemnations' kijkt en niet naar de reden waarom wel of waarom niet. Maakt lekker makkelijk deelbare plaatjes, maar gaat voorbij aan een wereld die grijzer is dan men tegenwoordig wil of verwacht.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:10:02 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_179914832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:58 schreef Chadi het volgende:
Titel had "hypocriet VS stapt uit VN HR" moeten zijn.
Bijna; “hypocriet VS stapt uit hypocriet VN HR”
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:21:49 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179915087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Dus als je anti-Israel bent, ben je hypocriet en tegen mensenrechten, maar anti-Palestina zijn, is prima? Dan ben je niet hypocriet?
Ik begrijp dat de Nederlandse taal nog een beetje moeilijk voor je is. Hou vol! Je komt er wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:22:46 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179915108
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:06 schreef loni55 het volgende:

[..]

Israël is dan ook al 70 jaar mee bezig dus..
kuchekuchehetzijncijfersover2006-2016kuchekuche
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179915193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:59 schreef Drugshond het volgende:
Amerika heeft gewoon een goed punt. Wat had je anders kunnen verwachten met die faalhaas landen die een zetel hebben in deze raad.

Byzonder hypocriet clubje, opdoeken.
Laten we vooral onze mond houden als een land mensen executeert als Israel laatst heeft gedaan.

Maar ja ik ben het er ook mee eens dat de VN niet consequent is. En veel deelnemers respecteren het sowieso toch niet (zoals de VS, Rusland of China), behalve als het hen uitkomt.
pi_179915212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt van alles vinden van de huidige samenstelling, maar in de basis lijkt mij dit een eerlijk systeem. Dat het optreden van Israël ook buiten het Midden-Oosten voor veel verontwaardiging zorgt, lijkt mij geen reden om uit zo'n club te stappen.
Mee eens echter als je de veroordelingen end e staat van de deelnemende landen ziet dan kan ik ook weinig anders concluderen dat dit niet echt een goed werkend VN orgaan is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_179915270
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:06 schreef loni55 het volgende:

[..]

Israël is dan ook al 70 jaar mee bezig dus..
Saudi-Arabië en China niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179915290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt van alles vinden van de huidige samenstelling, maar in de basis lijkt mij dit een eerlijk systeem. Dat het optreden van Israël ook buiten het Midden-Oosten voor veel verontwaardiging zorgt, lijkt mij geen reden om uit zo'n club te stappen.
Je bedoelt dat vrijwel alles over Israël gaat en landen die veel bruter en grootschaliger rechten schenden elkaar de haven boven het hoofd houden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179915302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De Armeense genocide vond plaats in 1915. China is communistisch sinds de Grote Sprong Voorwaarts in de jaren '50. Irak, Somalië en Pakistan hebben nooit beschaving gekend.
Blijkbaar is er iets misgegaan met mijn vorige bericht maar in de essentie ging het erom dat dat lijstje dus niet compleet is.
pi_179915365
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je bedoelt dat vrijwel alles over Israël gaat en landen die veel bruter en grootschaliger rechten schenden elkaar de haven boven het hoofd houden.
Israël schendt nu eenmaal vaak mensenrechten.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:41:39 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179915388
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
De grootste schenders van mensenrechten zitten erin en die houden elkaar structureel de hand boven het hoofd.
De VS is er nu juist uitgestapt en zal Israël niet langer de hand boven het hoofd houden.
pi_179915391
Stelselmatig worden vrouwen onderdrukt in islamitische landen, homo's vervolgd, minderheden vervolgd. De vrijheid van geloof geldt in veel van die landen niet, maar nooit zal de VN daar iets over zeggen. Ook dat clubje is inmiddels geïnfecteerd met het policor virus waardoor mensen in allerlei stuiptrekkingen schieten om de islam maar niet af te vallen.

Goede keuze van de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 20-06-2018 10:47:55 ]
pi_179915524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Israël tientallen keren veroordelen maar China, Iraq, Pakistan, Venezuela vind jij een constructieve en eerlijke gang van zaken?
Die zijn veroordeeld voor oorlogshandelingen als bezetter. Irak daar heeft de VN zelfs een oorlog mee gevoerd. Misschien moet Isreal dezelfde behandeling krijgen als Irak. Maar dat wil de VS niet.
pi_179915623
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Saudi-Arabië en China niet?
De eerst genoemde blijft buiten schot dankzij de VS. Ze worden uitgekotst door de hele wereld inclusief de overwegend islamitische landen. Maar zolang de olie richting het westen nodig is en de afname van wapens belangrijker zijn dan mensenrechten zullen zij bescherming genieten van een hoop landen. Daarom is het fijn als het zooitje daar opdroogt zodat het volk dat echt vrij komt.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:54:49 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_179915630
_O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_179915686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Maar ja ik ben het er ook mee eens dat de VN niet consequent is.
Ban Ki-moon en Koffi Annan hadden eerder ook al kritiek geuit.

Ban Ki-moon says UN has 'disproportionate' focus on Israel

quote:
“During this time the UN passed 223 resolutions condemning Israel, while only eight resolutions condemning the Syrian regime as it has massacred its citizens over the past six years. This is absurd.
quote:
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.

Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.

"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."

De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.

De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."

Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:07:36 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179915885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:28 schreef Joppiez het volgende:
Laten we vooral onze mond houden als een land mensen executeert als Israel laatst heeft gedaan.
Als er een grenspost(en) aangevallen wordt. En israël vooraf heeft aangegeven geweld niet te schuwen.

Dan laat het woordje executie maar weg.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:08:03 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179915896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Israël tientallen keren veroordelen maar China, Iraq, Pakistan, Venezuela vind jij een constructieve en eerlijke gang van zaken?
China
http://www.tibetpolicy.eu(...)human-rights-record/

Irak
https://www.rferl.org/a/u(...)ssault/28092301.html

Pakistan
https://www.outlookindia.(...)aloch-people/1148587

Venezuela
https://www.hrw.org/news/(...)-confronts-venezuela

je moet je meningen niet baseren op internetmemes ...

verder een domme beslissing natuurlijk, enige resultaat is dat Israel een bondgenoot/spreekbuis minder heeft in dat orgaan

juichen :')14.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:12:37 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179915983
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Saudi-Arabië en China niet?
Saudi Arabie
https://www.theguardian.c(...)ondemns-saudi-arabia

nog een keer China
https://www.ohchr.org/EN/(...)ewsID=23176&LangID=E

I can do this all day
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:15:04 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916029
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die zijn veroordeeld voor oorlogshandelingen als bezetter. Irak daar heeft de VN zelfs een oorlog mee gevoerd. Misschien moet Isreal dezelfde behandeling krijgen als Irak. Maar dat wil de VS niet.
de VN heeft geen oorlog gevoerd met Irak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916066
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Israël schendt nu eenmaal vaak mensenrechten.
Vaker dan de rest bij elkaar? Echt waar? 😂
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916080
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die zijn veroordeeld voor oorlogshandelingen als bezetter. Irak daar heeft de VN zelfs een oorlog mee gevoerd. Misschien moet Isreal dezelfde behandeling krijgen als Irak. Maar dat wil de VS niet.
Dat was de VS, niet de VN. Die was erop tegen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916129
quote:
Ten eerste ging dat plaatje over 2006-2016 en zijn jouw artikelen uit 2018 en ten tweede zie ik nergens staan dat het om de UN Human Rights Council gaat - het gaat in beide gevallen over "UN human rights experts", zonder verdere uitleg.

Het kan best zijn dat dat plaatje onzin is, maar dan moet je wel met goede bronnen komen en niet onze tijd verpesten met artikelen uit andere jaren en die onduidelijk zijn wie of wat precies de condenmation deed.
pi_179916158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:58 schreef Mylene het volgende:
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Dat is dus bijna 10 x zoveel doden als er in het hele Israel-Palestina conflict in 70 jaar zijn gevallen!

quote:
A variety of studies provide differing casualty data for the Israeli–Palestinian conflict. According to the Stockholm International Peace Research Institute, 13,000 Israelis and Palestinians were killed in conflict with each other between 1948 and 1997.[259] Other estimations give 14,500 killed between 1948–2009.[259][260] Palestinian fatalities during the 1982 Lebanon War were 2,000 PLO combatants killed in armed conflict with Israel.
Zie her de rest vd cijfers https://en.wikipedia.org/(...)Palestinian_conflict

Maar toch honderden resoluties over Israel en geen over Sudan :')

En dan zie ik hier mensen het nog verdedigen ook.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

China
http://www.tibetpolicy.eu(...)human-rights-record/

Irak
https://www.rferl.org/a/u(...)ssault/28092301.html

Pakistan
https://www.outlookindia.(...)aloch-people/1148587

Venezuela
https://www.hrw.org/news/(...)-confronts-venezuela

je moet je meningen niet baseren op internetmemes ...

verder een domme beslissing natuurlijk, enige resultaat is dat Israel een bondgenoot/spreekbuis minder heeft in dat orgaan

juichen :')[ afbeelding ]
Ehm... heb je je eigen artikelen wel gelezen? Want bv Venezuala is alleen vermanend toegesproken maar geen veroordeling

quote:
At the UN Human Rights Council session that ended last week, member states, including from Latin America, spoke up clearly and forcefully about the profound human rights and humanitarian crisis in Venezuela, placing the issue on the council’s agenda in unprecedented ways. But the real work still lies ahead – the challenge now is to keep up the multilateral pressure on the Venezuelan government.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916192
quote:
Lees je eigen artikelen nou eens: dat is alleen toespreken maar geen resoluties.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ehm... heb je je eigen artikelen wel gelezen? Want bv Venezuala is alleen vermanend toegesproken maar geen veroordeling

[..]

En waar denk je dat Israel mee wordt geconfronteerd? Sancties? Militair ingrijpen?

Nee, het land wordt enkel vermanend toegesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:31:41 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916315
ow nu willen we resoluties zien, dat moet je er dan wel bijzeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916352
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat was de VS, niet de VN. Die was erop tegen.
De eerste oorlog was een VN oorlog.
pi_179916370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

de VN heeft geen oorlog gevoerd met Irak
De eerste was toch onder VN mandaat?
pi_179916372
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is dus bijna 10 x zoveel doden als er in het hele Israel-Palestina conflict in 70 jaar zijn gevallen!

[..]

Zie her de rest vd cijfers https://en.wikipedia.org/(...)Palestinian_conflict

Maar toch honderden resoluties over Israel en geen over Sudan :')

En dan zie ik hier mensen het nog verdedigen ook.
Ik tel 15 HRC resoluties over Sudan, 9 over South Sudan. 18 aanvaard, 6 afgewezen.
Ik tel 23 HRC resoluties over Israel, 13 afgwezen, 10 goedgekeurd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:35:09 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916384
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

De eerste oorlog was een VN oorlog.
nee joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee joh
Oké
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:37:12 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916421
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

De eerste was toch onder VN mandaat?
technisch gezien was er ook een VN mandaat voor zowel de tweede Irak oorlog als de bezetting

maakt het nog geen VN dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:40:45 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916495
doet er ook niet heel veel toe verder hoor, oorlog voeren doen we toch wel

de VN is een hele grote, hele dure club waar volkeren met elkaar kunnen praten over shit zonder elkaar direct kapot te schieten ... als Amerika dat zinloos vind terwijl zelfs floplanden als Saoudi Arabie eraan meedoen dan zegt dat veel over de Amerikanen maar verder niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:31 schreef sp3c het volgende:
ow nu willen we resoluties zien, dat moet je er dan wel bijzeggen
quote:
Zo veroordeelde de Mensenrechtenraad Israel vaker dan alle andere 191 lidstaten samen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179916568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik tel 15 HRC resoluties over Sudan, 9 over South Sudan. 18 aanvaard, 6 afgewezen.
Ik tel 23 HRC resoluties over Israel, 13 afgwezen, 10 goedgekeurd.
Nee joh.
Het zijn er VEEEL meer voor Israel (6 pagina's): http://ap.ohchr.org/documents/sdpage_e.aspx?b=10&c=89&t=4
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:45:01 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

dat verbaasd me niets

Israel bezet een heel volk en bouwt dorpen op hun land ... dan krijg je scheve ogen
de stelling was dat alleen Israel scheve ogen krijgt en dat is aantoonbaar niet waar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

HRC resolutions: 1138
HRC resolutions die Israel vermelden: 23
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179916642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee joh.
Het zijn er VEEEL meer voor Israel (6 pagina's): http://ap.ohchr.org/documents/sdpage_e.aspx?b=10&c=89&t=4
Ik zoek in de resoluties, niet de documenten. Resoluties van de Human Rights Council, niet de documenten van de office of the high commissioner of human rights.

https://www.universal-rig(...)-resolutions-portal/
HRC resolutions aanklikken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179916687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:45 schreef sp3c het volgende:
Israel bezet een heel volk en bouwt dorpen op hun land ... dan krijg je scheve ogen
Een beetje zoals Turkije met Cyprus, Marokko met de Westerlijke Sahara, China met Tibet en Xinjiang en Saudi met de Shia gebieden dus.

De beschuldiging is niet dat Israel niet veroordeeld moet worden, die beschuldiging is dat de mensenrechtenraad met twee maten meet: een voor Israel en een andere voor de rest van de wereld.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:00 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Een beetje zoals Turkije met Cyprus, Marokko met de Westerlijke Sahara, China met Tibet en Xinjiang en Saudi met de Shia gebieden dus.
yup

quote:
De beschuldiging is niet dat Israel niet veroordeeld moet worden, die beschuldiging is dat de mensenrechtenraad met twee maten meet: een voor Israel en een andere voor de rest van de wereld.
dat zul je aan moeten tonen

je kunt hoogstens stellen dat de mensenrechtenraad meer/teveel gefocussed is op Israel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:57:47 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179916790
Geen onlogische beslissing
pi_179916797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

yup

[..]

dat zul je aan moeten tonen

je kunt hoogstens stellen dat de mensenrechtenraad meer/teveel gefocussed is op Israel
Probeer je te zeggen dat "meer/teveel gefocussed" op Israel niet hetzelfde is als met twee maten meten? Dat lijkt me sterk - als dat het geval is, is de threshold om Israel te veroordelen dus veel lager dan voor andere landen. Dat is duidelijk met twee maten meten.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 12:01:34 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916840
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeer je te zeggen dat "meer/teveel gefocussed" op Israel niet hetzelfde is als met twee maten meten? Dat lijkt me sterk - als dat het geval is, is de threshold om Israel te veroordelen dus veel lager dan voor andere landen. Dat is duidelijk met twee maten meten.
dat zeg ik letterlijk ja

als een resolutie tegen land A afgeschoten wordt terwijl in die exact zelfde situatie een resolutie tegen land B er wel door komt dan meten we met twee maten

dat is niet hetzelfde als land B dat vaker tegen de lamp loopt omdat daar meer op gelet wordt

zorg dan gewoon dat je je minder vaak misdraagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeer je te zeggen dat "meer/teveel gefocussed" op Israel niet hetzelfde is als met twee maten meten? Dat lijkt me sterk - als dat het geval is, is de threshold om Israel te veroordelen dus veel lager dan voor andere landen. Dat is duidelijk met twee maten meten.
Makkelijk op te lossen: een VN vredesmacht in de bezette gebieden, zoals er in Cyprus al 54 jaar aanwezig is. Maar ik denk dat Israel en de VS dat niet zouden toelaten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:03:45 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179916886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zeg ik letterlijk ja

als een resolutie tegen land A afgeschoten wordt terwijl in die exact zelfde situatie een resolutie tegen land B er wel door komt dan meten we met twee maten

dat is niet hetzelfde als land B dat vaker tegen de lamp loopt omdat daar meer op gelet wordt

zorg dan gewoon dat je je minder vaak misdraagt
Kom op, dit zijn kletspraatjes. China alleen al heeft veel meer en op grotere schaal mensenrechten geschonden dan Israël.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 12:04:40 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kom op, dit zijn kletspraatjes. China alleen al heeft veel meer en op grotere schaal mensenrechten geschonden dan Israël.
if you say so

heeft Israel resoluties aan de broek gekregen die in het geval van China zijn afgeschoten?

zo ja ... welke?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179916916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik letterlijk ja

als een resolutie tegen land A afgeschoten wordt terwijl in die exact zelfde situatie een resolutie tegen land B er wel door komt dan meten we met twee maten

dat is niet hetzelfde als land B dat vaker tegen de lamp loopt omdat daar meer op gelet wordt

zorg dan gewoon dat je je minder vaak misdraagt
Daar gaan we het dan niet over eens worden. Selectieve aandacht aan Israel is meten met twee maten IMHO. En dan nemen we nog aan dat die disproportionele condemnaties van Israel komen door selectieve aandacht, en niet door het afschieten van condemnaties van andere landen.
pi_179916960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

if you say so

heeft Israel resoluties aan de broek gekregen die in het geval van China zijn afgeschoten?

zo ja ... welke?
Dat is natuurlijk vragen om het onmogelijke en dat weet jij best. Aangezien China niet Israel is, kan jij altijd wel gaan mierenneuken om een klein verschilletje waarom twee situaties toch net geen goede vergelijking zijn. Gewoon het aantal condemnaties tellen en vergelijken is een stuk simpeler en makkelijker te vergelijken.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 12:07:09 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daar gaan we het dan niet over eens worden. Selectieve aandacht aan Israel is meten met twee maten IMHO. En dan nemen we nog aan dat die disproportionele condemnaties van Israel komen door selectieve aandacht, en niet door het afschieten van condemnaties van andere landen.
zie het als racial profiling maar dan op het wereldtoneel

kun je gelijk roepen dat het allemaal niet eerlijk is want zij zijn groot en ik is klein maar je doet wel dingen fout, door komt die overdreven aandacht vandaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 12:08:02 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179916990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk vragen om het onmogelijke en dat weet jij best. Aangezien China niet Israel is, kan jij altijd wel gaan mierenneuken om een klein verschilletje waarom twee situaties toch net geen goede vergelijking zijn. Gewoon het aantal condemnaties tellen en vergelijken is een stuk simpeler en makkelijker te vergelijken.
als je wilt aantonen dat er met twee maten gemeten wordt dan zul je er je best voor moeten doen ipv voor de simpele en makkelijke oplossing te kiezen want die toont dat simpelweg niet aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 12:12:19 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179917091
ik wil ook best voor je gaan zoeken, ik denk dat die stelling vrij eenvoudig te ontkrachten is namelijk maar zolang de vraagstelling veranderd naargelang de antwoorden niet bevallen heb ik daar natuurlijk geen tijd voor en geen zin in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179917114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:08 schreef sp3c het volgende:
als je wilt aantonen dat er met twee maten gemeten wordt dan zul je er je best voor moeten doen ipv voor de simpele en makkelijke oplossing te kiezen want die toont dat simpelweg niet aan
Natuurlijk tonen die dat wel aan. Het is alleen niet goed genoeg voor jou. Als er veel meer condemnaties zijn voor Israel, dan voor Saudi, China, Turkije, Venezuela en Somalie combined is dat voor mij genoeg bewijs voor meten met twee maten.

Jij bent alleen tevreden als wij een perfecte vergelijking kunnen vinden voor iets waar China niet en Israel wel voor gecondemned is. Dat is natuurlijk onmogelijk omdat geen enkele situatie precies hetzelfde is. Het is dus onmogelijk om aan jouw criteria voor bewijs van meten met twee maten te voldoen.
pi_179917139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:12 schreef sp3c het volgende:
ik wil ook best voor je gaan zoeken, ik denk dat die stelling vrij eenvoudig te ontkrachten is namelijk maar zolang de vraagstelling veranderd naargelang de antwoorden niet bevallen heb ik daar natuurlijk geen tijd voor en geen zin in
Nee, jij quote irrelevante google search resultaten die vervolgens worden afgeschoten omdat ze over andere jaren gaan en onduidelijk zijn.
pi_179917156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:12 schreef sp3c het volgende:
ik wil ook best voor je gaan zoeken, ik denk dat die stelling vrij eenvoudig te ontkrachten is namelijk maar zolang de vraagstelling veranderd naargelang de antwoorden niet bevallen heb ik daar natuurlijk geen tijd voor en geen zin in
quote:
Zo veroordeelde de Mensenrechtenraad Israel vaker dan alle andere 191 lidstaten samen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179917262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kom op, dit zijn kletspraatjes. China alleen al heeft veel meer en op grotere schaal mensenrechten geschonden dan Israël.
De VS ook. Maar de VS is niet door de SC veroordeeld. De HRC resoluties komen allemaal voort uit de SC resoluties betreffende de bezette gebieden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179917441


[ Bericht 100% gewijzigd door crystal_meth op 20-06-2018 13:08:00 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179917465
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vaker dan de rest bij elkaar? Echt waar? 😂
Dat is een bewering die weer uit de duim van de verongelijkte boze man komt. Bewijs dat eerst maar eens.
pi_179917607
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

de verongelijkte boze man komt.
:')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179917627
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179917628
Vanaf het moment dat Saudi-Arabië werd voorgedragen als voorzitter van de VN-Mensenrechtenraad was die hele raad al niet meer serieus te nemen.
pi_179917644
Is dit niet gewoon omdat ze zelf met Nazipraktijken bezig zijn? Het scheiden van kinderen en ouders, bij de grens, kinderen in kooien opsluiten.
pi_179917721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

23 van 1138 HRC resoluties sinds 2006, 10 goedgekeurd, 9 over Palestina, 1 over Libanon.

https://www.universal-rig(...)-resolutions-portal/

Waar is jouw bron?
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen wat deze man zegt, wat zijn voorganger ook al zei.

quote:
United Nations Secretary-General Ban Ki-moon has said the organisation has a “disproportionate” volume of resolutions against Israel, which he believes has “foiled the ability of the UN to fulfill its role effectively”.
Addressing the UN Security Council on Friday, Mr Ban said: “Over the last decade I have argued that we cannot have a bias against Israel at the UN.

"Decades of political maneuvering have created a disproportionate number of resolutions, reports and committees against Israel.

“In many cases, instead of helping the Palestinian issue, this reality has foiled the ability of the UN to fulfill its role effectively."

https://www.independent.c(...)-danny-a7481961.html
pi_179917747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen wat deze man zegt, wat zijn voorganger ook al zei.

[..]

https://www.independent.c(...)-danny-a7481961.html
Ik kijk naar de cijfers: 23 van de 1138 resoluties, waarvan 10 aanvaard.

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 20-06-2018 13:07:29 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:40:06 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179917841
Ik kan het wel een beetje begrijpen. Het probleem met een wereldwijde organisatie als de VN is dat een groot deel (het grootste deel?) van de wereld minder ontwikkeld en meer corrupt is dan het Westen. Maar die landen hebben wel net zoveel stemrecht. Dan kan het makkelijk zo zijn dat er uitslagen en resoluties komen waar “wij” het niet mee eens zijn. Dat is natuurlijk ook waarom er permanente leden van de VN Veiligheidsraad zijn, Als dat afgeschaft zou worden en alles ging met normale meerderheid dan zouden de VS, GB en veel Europese landen de VN verlaten natuurlijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179917856
Het zijn allemaal hypocrieten...
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:44:04 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179918136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik kijk naar de cijfers: 23 van de 1138 resoluties, waarvan 10 aanvaard.
Volgens mij is je zoektocht nogal incompleet. Als ik op "occupied" filter, krijg ik 53 resultaten en ze gaan ALLEMAAL over Israel.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:52:57 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_179918155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij is je zoektocht nogal incompleet. Als ik op "occupied" filter, krijg ik 53 resultaten en ze gaan ALLEMAAL over Israel.
Dat is omdat Israël samen met Rusland de enige landen ter wereld zijn die buitenlands grondgebied bezet houden.
pi_179918175
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:52 schreef remlof het volgende:
Dat is omdat Israël samen met Rusland de enige landen ter wereld zijn die buitenlands grondgebied bezet houden.
Uhm, nee. E.g. Turkije (Cyprus), Marokko (Westerlijke Sahara), China (Tibet, XinJiang). Verder ging het er om dat die count van 23 niet klopt. Dat was het punt van mijn post.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:55:54 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_179918232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uhm, nee. E.g. Turkije (Cyprus), Marokko (Westerlijke Sahara), China (Tibet, XinJiang). Verder ging het er om dat die count van 23 niet klopt. Dat was het punt van mijn post.
Je hebt gelijk, maar Cyprus en de Westelijke Sahara zijn niet erg in het nieuws de laatste tijd. En China en Rusland zijn permanente leden van de Veiligheidsraad. Dan hou je gewoon alleen Israël over als je zoekt op 'occupied'.
pi_179918258
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is omdat Israël samen met Rusland de enige landen ter wereld zijn die buitenlands grondgebied bezet houden.
Marokko, China, Turkije vergeten?

Die bezetten gebieden met een oppervlakte van een hondertal meer en met 10 x meer inwoners.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179918276
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:55 schreef remlof het volgende:
Dan hou je gewoon alleen Israël over als je zoekt op 'occupied'.
Sure, ik was ook op zoek naar Israel omdat ik die 23 wilde checken. Dat betekent echter dat er 23 resoluties zijn met Israel in de titel. Uiteraard zijn er ook resoluties die over Israel gaan, maar niet Israel in de titel hebben. Daarom klopt die 23 niet.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:57:30 #88
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_179918306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij is je zoektocht nogal incompleet. Als ik op "occupied" filter, krijg ik 53 resultaten en ze gaan ALLEMAAL over Israel.
En volgens mij ook nog eenzijdig belicht. In de laatste resolutie m.b.t. vreedzame grensdemonstratie is Hamas bijvoorbeeld niet genoemd.

In ieder geval zijn er dus twee VN secretaris-generaal's die bij hun aftreden hebben verklaard dat de VN niet werkt door een obsessie met Israël.
pi_179918325
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:57 schreef Klummie het volgende:

[..]

Prachtig. _O_ _O_ _O_
Maar het is een Jood die het zegt hoor :') .
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:01:06 #91
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179918349
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is omdat Israël samen met Rusland de enige landen ter wereld zijn die buitenlands grondgebied bezet houden.
Bullshit, het is zelfs gewonnen grond na een oorlog. Die ze overigens niet zelf zijn gestart, De DDR was na WOII ook geen Duits gebied meer.
pi_179918381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij is je zoektocht nogal incompleet. Als ik op "occupied" filter, krijg ik 53 resultaten en ze gaan ALLEMAAL over Israel.
Ah, je hebt gelijk. Hmm, dan is het moeilijker om te bepalen hoeveel het er zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:03:48 #93
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179918423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:')

Kom maar op met die bronnen dan.
pi_179918462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Sure, ik was ook op zoek naar Israel omdat ik die 23 wilde checken. Dat betekent echter dat er 23 resoluties zijn met Israel in de titel. Uiteraard zijn er ook resoluties die over Israel gaan, maar niet Israel in de titel hebben. Daarom klopt die 23 niet.
Was me niet opgevallen dat de search enkel in de titel zocht, my mistake.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179918463
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kom maar op met die bronnen dan.
http://blog.unwatch.org/w(...)87258728718693_n.png
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:14:18 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179918606
Dit is al eerder gebeurt, en toen kwam men onder Obama met hangende pootjes terug. Ze willen wel graag deel zijn van het groepje.

Maar de Mensenrechtenraad is een farce. Een vieze preoccupatie met Israël zorgt ervoor dat het eigenlijk niks kan doen. Afschaffen die hap. Er zijn zat andere plekken waar je ongestraft je antisemitisme kunt uiten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179918632
quote:
Ah, je neemt zelf al niet de moeite om serieus te reageren.
pi_179919108
Tja de VS en mensenrechten, geen goede combinatie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:41:09 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_179919171
het is een mooi excuus om Israel retoriek te gebruiken om ongegeneerd zelf mensenrechten te kunnen schenden omdat meneer oranje een muurtje wil

maar echt functioneel is die raad nou ook weer niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:43:08 #102
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179919216
Grappig dat men nu pas valt over mensenrechtenschendingen in de VS die al zeker 8 jaar aan de gang zijn.
Zal wel toeval zijn.

Ook heeft het weinig te maken met het in de raad zitten of niet. Het is niet alsof niet in de raad zitten je immuun maakt of iets.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:46:55 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_179919338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Grappig dat men nu pas valt over mensenrechtenschendingen in de VS die al zeker 8 jaar aan de gang zijn.
Zal wel toeval zijn.

Ook heeft het weinig te maken met het in de raad zitten of niet. Het is niet alsof niet in de raad zitten je immuun maakt of iets.
grappig dat je blijkbaar niet ingelezen bent maar wel een mening erover hebt

nou ja, als ze een ding van Israel kunnen leren is dat ze elke resolutie toch aan hun laars lappen, dat is zeker wel zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_179919953
Die landen in het Midden-Oosten waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, vrouwen in het openbaar opsluit in zwarte zakken en dan Israel de les lezen over mensenrechten. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door habitue op 20-06-2018 14:25:14 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:32:19 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_179920755
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bullshit, het is zelfs gewonnen grond na een oorlog. Die ze overigens niet zelf zijn gestart, De DDR was na WOII ook geen Duits gebied meer.
Gefeliciteerd, dit is echt het domste wat ik vandaag heb gelezen.
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:37:01 #106
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179920888
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, dit is echt het domste wat ik vandaag heb gelezen.
Ik Lee's van jouw alleen maar verwarde posts. Al 14 Jr lang.
  woensdag 20 juni 2018 @ 14:38:16 #107
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179922903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:05 schreef habitue het volgende:
Die landen in het Midden-Oosten waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, vrouwen in het openbaar opsluit in zwarte zakken en dan Israel de les lezen over mensenrechten. :')
Dit. :') En dan ook nog SA toelaten. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 20 juni 2018 @ 15:55:11 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179923082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:05 schreef habitue het volgende:
Die landen in het Midden-Oosten waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, vrouwen in het openbaar opsluit in zwarte zakken en dan Israel de les lezen over mensenrechten. :')
Dit.

Het zou een goede zaak zijn als Nederland die VN-poppenkast ook vaarwel zei.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179923130
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:41 schreef Re het volgende:
het is een mooi excuus om Israel retoriek te gebruiken om ongegeneerd zelf mensenrechten te kunnen schenden omdat meneer oranje een muurtje wil

maar echt functioneel is die raad nou ook weer niet
Wat? Een grensmuur is rechtenschending en Israel?

Links wordt echt steeds gekker he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:01:49 #111
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179923299
Israel ligt idd wel erg onder een vergrootglas. Misschien ook wel omdat we meer verwachten van Israel dan van bv SA.

Bij SA geld dat ze van heel diep komen, een verandering in de mindset is nodig voor verbetering. Je moet daar diplomatiek mee omgaan om vooruit te kunnen.
Nu zijn er tegenwoordig kleine verbeteringen en een tendens van verbeteringen. Teveel druk zou dat kunnen frustreren.

Israel is een volwaardig westers land, die hoeven niet van heel diep te komen.
Het is koffiedik kijken, maar dat zou weleens een factor kunnen zijn waarom men daar feller op is.
Maar ook dat blijkt te frustreren, dus daar anders mee om gaan lijkt me verstandig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179923390
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat? Een grensmuur is rechtenschending en Israel?

Links wordt echt steeds gekker he.
Lezen is niet echt jouw sterkste punt, of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179923433
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Israel ligt idd wel erg onder een vergrootglas. Misschien ook wel omdat we meer verwachten van Israel dan van bv SA.

Bij SA geld dat ze van heel diep komen, een verandering in de mindset is nodig voor verbetering. Je moet daar diplomatiek mee omgaan om vooruit te kunnen.
Nu zijn er tegenwoordig kleine verbeteringen en een tendens van verbeteringen. Teveel druk zou dat kunnen frustreren.

Israel is een volwaardig westers land, die hoeven niet van heel diep te komen.
Het is koffiedik kijken, maar dat zou weleens een factor kunnen zijn waarom men daar feller op is.
Maar ook dat blijkt te frustreren, dus daar anders mee om gaan lijkt me verstandig.
Dit is dus het racisme van lage verwachtingen.
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:08:20 #114
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179923443
'Mensenrechtenraad' klinkt wel lekker. Doet het beter bij de Europese consument dan het meer accurate 'roei-alle-joden-asap-uit-raad'
pi_179923721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is dus het racisme van lage verwachtingen.
Dat pretenderen ze zelf toch ook?
pi_179923725
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:08 schreef Nobu het volgende:
'Mensenrechtenraad' klinkt wel lekker. Doet het beter bij de Europese consument dan het meer accurate 'roei-alle-joden-asap-uit-raad'
:')
pi_179923773
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? :D
Ik vind 'weglopen omdat je je zin niet krijgt' of omdat er dingen gebeuren waar je het niet direct mee eens bent geen constructieve houding.
Ook vind ik: 'Ja maar hunnie doen het ook en nog veel erger!' geen argument voor welk punt dan ook.
Tevens vind ik het bijzonder kort door de bocht als je alleen naar 'condemnations' kijkt en niet naar de reden waarom wel of waarom niet. Maakt lekker makkelijk deelbare plaatjes, maar gaat voorbij aan een wereld die grijzer is dan men tegenwoordig wil of verwacht.
Ik vind het wel een verstandige manier van handelen. Als een club waar jij toe behoort in jouw ogen marchandeert met de feiten, bevooroordeeld is en ingaat tegen waar zij voor is opgericht, hoef je je daar echt niet voor te lenen.

Verder is het argument "hullie doen het ook" niet valide als jij dat als goedkeuring voor je acties gebruikt. Als Israël dat zou zeggen is dat geen argument. Als de VN echter het ene wel veroordeeld, maar het andere niet, dan is het zeker een argument om te zeggen: ja maar wacht eens even: zij doen dat ook, waarom keuren we dat niet in dezelfde bewoordingen af?

Je geeft aan: de wereld is grijzer dan je zou denken. Grappig, dan zou je verwachten dat de uitkomsten die in plaatjes gedeeld worden, niet zó zwart wit zouden zijn.

Al met al dus een verstandige beslissing.
pi_179923883
quote:
Alleen dit al maakt het absoluut onmogelijk om die club serieus te nemen. Natuurlijk durft het bureaucratische westen van tegenwoordig die stelling niet meer in te nemen, want het orgaan zou goed moeten functioneren, maar als iets systematisch en onveranderbaar fout gaat, moet je daar consequenties aan verbinden, anders wordt er over je heen gelopen. Het bureaucratische westen durft vaak geen moeilijke beslissingen meer te nemen, maar zal zich moeten realiseren de wereld niet te kunnen verbeteren als ze tegelijkertijd iedereen te vriend houden.
pi_179923945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daar gaan we het dan niet over eens worden. Selectieve aandacht aan Israel is meten met twee maten IMHO. En dan nemen we nog aan dat die disproportionele condemnaties van Israel komen door selectieve aandacht, en niet door het afschieten van condemnaties van andere landen.
De vraag om bewijs dat Israël en andere landen anders behandeld worden, is er een waarvan het antwoord altijd als onvoldoende geïnterpreteerd zal worden. De vraag zal uiteindelijk namelijk zo gesteld worden dat je een geval moet vinden waarin China en Israël dezelfde groep, in dezelfde aantallen, op precies dezelfde manier, om precies dezelfde motieven kwaad doet. Alleen al het feit dat China en Israël in een ander werelddeel liggen, maakt dat er geen situatie te vinden is, die "hetzelfde" is. Het is een nogal doorzichtige manier van discussiëren die niet voortkomt uit de behoefte dichter bij de waarheid te komen, maar die slechts het doel heeft een van te voren bepaald standpunt te verdedigen. Zulke mensen zijn niet bezig met de waarheid. Het is geen toeval dat uitgerekend zij de VN verdedigen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Major op 20-06-2018 16:45:19 ]
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:38:38 #120
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179923947
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Je bent wel op dreef de laatste tijd he, ouwe strijder.
pi_179924073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:31 schreef Luckyseven het volgende:
Vanaf het moment dat Saudi-Arabië werd voorgedragen als voorzitter van de VN-Mensenrechtenraad was die hele raad al niet meer serieus te nemen.
Daarvoor ook al niet. De benoeming van SA was het moment dat alle schaamte voor hun hypocrisie buiten de deur werd gezet. Het is bizar dat deze organisatie een dermate groot gebrek aan moreel besef kan hebben.
pi_179924090
Logisch dat ze eruit stappen, zou hypocriet zijn als ze erin zouden blijven zitten met hun vele mensenrechtenschendingen.

USA, shithole country.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179924125
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:49 schreef Nielsch het volgende:
Logisch dat ze eruit stappen, zou hypocriet zijn als ze erin zouden blijven zitten met hun vele mensenrechtenschendingen.

USA, shithole country.
Laten we het maar op een win-win situatie houden ;)
pi_179924183
Israel bezet de West Bank, wordt door de VS verdedigd en krijgt financiële en militaire steun. Rusland annexeert de Krim en krijgt sancties opgelegd. Israel wordt inderdaad anders behandeld.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179924652
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daarvoor ook al niet. De benoeming van SA was het moment dat alle schaamte voor hun hypocrisie buiten de deur werd gezet. Het is bizar dat deze organisatie een dermate groot gebrek aan moreel besef kan hebben.
En laat het nou net de VS zijn die de grote sponsor is van SA.

Wat ben je toch ook een hypocriete lul (net als de VS in deze zaak).
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:42:40 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_179924961
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik Lee's van jouw alleen maar verwarde posts. Al 14 Jr lang.
Leer eerst eens normaal schrijven, Lee Jr _O-
pi_179924982
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:26 schreef arie_bc het volgende:

[..]

En laat het nou net de VS zijn die de grote sponsor is van SA.

Wat ben je toch ook een hypocriete lul (net als de VS in deze zaak).
Rustig...

Ik vind dat ook geen strak plan. Het westen kan er ook wat van overigens, maar dat terzijde. Wat de VS met SA doet, heeft verder weinig met de VN te maken natuurlijk.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:46:16 #128
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179925721
Tja, ik weet niet of dit waar is uiteraard:

.

O, iemand had het al geplaatst...
I´m back.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:24:50 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179925801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Israel bezet de West Bank, wordt door de VS verdedigd en krijgt financiële en militaire steun. Rusland annexeert de Krim en krijgt sancties opgelegd. Israel wordt inderdaad anders behandeld.
Appels en peren
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:03:17 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_179929419
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat? Een grensmuur is rechtenschending en Israel?

Links wordt echt steeds gekker he.
hmmm is dat een alt-right kronkel, mij boeit die muur op zich niet zo dat is een fantasietje en och als dat zou werken dan prima maar wat er nu gebeurd is daar wat stapjes bovenop, maar goed de held heeft al ingegeven aan de huilende liburuls :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_179932662
De VN Mensenrechtenraad is er dan ook om de mensenrechten om zeep te helpen door ze te gebruiken als stok om de westerse landen mee te slaan. Het is nogal onnozel geweest om zonder ballotage landen lid te laten worden van een raad die de mensenrechten moet bevorderen. Een kind kan bedenken dat dictaturen zich daar niet hard voor gaan maken.
  donderdag 21 juni 2018 @ 08:29:17 #133
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179937719
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:
Ik vind het wel een verstandige manier van handelen. Als een club waar jij toe behoort in jouw ogen marchandeert met de feiten, bevooroordeeld is en ingaat tegen waar zij voor is opgericht, hoef je je daar echt niet voor te lenen.
Dat is inderdaad een strategie. Je zou ook kunnen proberen er wat aan te doen in plaats van weg te lopen.
quote:
Verder is het argument "hullie doen het ook" niet valide als jij dat als goedkeuring voor je acties gebruikt. Als Israël dat zou zeggen is dat geen argument. Als de VN echter het ene wel veroordeeld, maar het andere niet, dan is het zeker een argument om te zeggen: ja maar wacht eens even: zij doen dat ook, waarom keuren we dat niet in dezelfde bewoordingen af?
Daar zijn 1001 uitleggen voor te verzinnen. Het is ook niet de eerste keer dat deze kritiek te horen is. In de eerste plaatst is het omdat Israel de kritiek meer dan verdiend, wat overigens niet wil zeggen dat landen die de kritiek niet krijgen, ook niet verdienen.
quote:
Je geeft aan: de wereld is grijzer dan je zou denken. Grappig, dan zou je verwachten dat de uitkomsten die in plaatjes gedeeld worden, niet zó zwart wit zouden zijn.
Zo'n plaatje houdt geen rekening met een heleboel zaken die wel van belang zijn. Waarom anderen geen 'condemnations' krijgen maar deze wel verdienen staat ook niet op het plaatje.

De houding van de UK (en Maxime Verhagen namens Nederland trouwens ook, veel eerder) vind ik beter,
"The disproportionate number of resolutions against Israel and the existence of a dedicated agenda item that singles out Israel does little to advance dialogue, stability or mutual understanding." - 2018

Dan weglopen.

Natuurlijk kun je zeggen; "Ik heb het al 100 keer gezegd en nou ben ik er klaar mee! Ik vertrek." Maar dat lost ook niks op.
quote:
Al met al dus een verstandige beslissing.
Begrijpelijk. Ja, zeker met de politieke wind die er waait vanuit de VS. Verstandig zou ik het niet noemen, omdat je weer een deurtje dicht gooit. Wat geheel in lijn is met het beleid overigens, dus een verrassing is het ook niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 21 juni 2018 @ 09:03:29 #134
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179938118
Ik denk dat er ook niet echt iets op te lossen valt. Misschien als Israël en Saudi Arabië dichter naar elkaar toe groeien door hun gezamenlijke haat voor Iran.
Anders blijf je dit gewoon houden dat Israël uitgezonderd wordt door dit soort resoluties uit de koker van landen in het midden-oosten, enthousiast gesteund door allerlei derde wereldlanden waarschijnlijk in ruil voor geld of gunsten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179941153
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
Tevens word keer op keer Israel eruit gepikt terwijl landen als Sudan, Saudi-Arabie, Jemen etc consequent niet aangesproken worden op veel grotere schendingen.
Even natuurlijk wel vermelden dat Saudi-Arabie de grootste vriend van Amerika is in het Midden-Oosten, en Amerika ZELF die schendingen altijd heeft gedoogd.

Sterker nog. Trump ZELF heeft voor 100 miljard aan wapens verkocht aan Saudi-Arabie, waarmee Saudi-Arabie nu Jemenieten aan het overhoop schieten is.

Dus als de VS uit die mensenrechtenraad stapt, dan hoeven ze zichzelf gewoon niet meer te verantwoorden voor het faciliteren van de mensenrechtenschendingen in het Midden-Oosten. Lekker makkelijk.

Natuurlijk wordt Saudi-Arabie niet veroordeeld. Want de VS zelf zou daar zijn veto over uitspreken. Over hypocriet gesproken...

De VS stapt uit de mensenrechtenraad omdat ze daar niets meer kunnen bereiken zonder dat het meteen duidelijk is dat ze vuile spelletjes spelen.

Nog een mooie: Amerika ZELF heeft de VN keihard voorgelogen bij de Irak-oorlog. Dat is uitgekomen. En sindsdien luistert niemand meer naar Amerika.

Eigen fucking schuld. Bush heeft de wereld dichter bij de kloten gebracht. Trump probeert misschien nog iets te redden.

Maar hij neemt ook hele grote risico's en er is een kans dat hij de wereld nog veel verder naar de klote zal helpen, omdat hij tegelijkertijd met het redden van de Wereld ook Amerika weer 'great' wil maken. Sterker nog, hij denkt dat de wereld gered zal worden wanneer Amerika weer 'great' is.

Maar hij voert een gevecht op twee fronten tegelijkertijd. En als dat mis gaat, dan kan de hele shitzooi escaleren.

Alle 'oude' mechanismen om oorlog te voorkomen worden afgebroken, maar er komen geen nieuwe voor in de plaats. Dat is een ontzettend gevaarlijke situatie.
pi_179941188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:03 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat er ook niet echt iets op te lossen valt. Misschien als Israël en Saudi Arabië dichter naar elkaar toe groeien door hun gezamenlijke haat voor Iran.
Anders blijf je dit gewoon houden dat Israël uitgezonderd wordt door dit soort resoluties uit de koker van landen in het midden-oosten, enthousiast gesteund door allerlei derde wereldlanden waarschijnlijk in ruil voor geld of gunsten.
Israel zou ook gewoon zijn problemen aan kunnen pakken. Te beginnen met het schaakmat zetten van de zionisten daar, die maar wat graag willen dat Israel groter wordt.
pi_179944676
Maar dat zal Israel niet doen want dan krijgen ze weer allerlei conservatieve groeperingen achter zich aan die zullen dwepen met de kreet dat dit ant-semitisme op zijn best is,
pi_179944732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:41 schreef RetepV het volgende:

[..]

Israel zou ook gewoon zijn problemen aan kunnen pakken. Te beginnen met het schaakmat zetten van de zionisten daar, die maar wat graag willen dat Israel groter wordt.
Israël is groot zat nadat ze de Westbank van de Jordaniers hebben ingenomen na de Arabische inval.
Alleen jammer dat er zoveel arabieren wonen, dat maakt het leven van joden in dat gebied lastig. Wat dat betreft hebben Duitsers het in Nederland het een stuk gemakkelijker.

Israël had natuurlijk het gebied kunnen zuiveren zoals zovele Arabische landen dat met joden deed maar dat deden ze niet.
Racist
pi_179962120
Tsjah, dat is hoe de VN werken. Haley's geveinsde verontwaardiging is al langer een pijnlijke vertoning.

Al met al verwacht ik niet dat het een andere situatie oplevert. Het concept mensenrechten is al aardig uitgehold.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')