abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179913843
"Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is".

Normaal ben ik heel terughoudend voordat ik iets racistisch vind.
Thermen in de richting van "Nederlands" of "Westers" vind ik nog steeds niet racistisch omdat het niet refereert aan de huidskleur.
Echter: wat Baudet in dit fragment zegt refereert toch duidelijk aan de huidskleur.
In welke bocht wil je je wringen om dit niet als racistisch te beschouwen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179913974
Fragment niet bekeken (soberso Baudet-hipster :')). Maar het lijkt mij niet echt racistisch om op te komen voor de rechten van de inheemse bevolking.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179914073
Racisme is het buitensluiten van mensen op basis van huidskleur of afkomst. Er is hier geen sprake van buitensluiting, maar zie een man die onze westerse waarden probeert te beschermen.
pi_179914101
Beweren dat het je niks uit zou maken als de meerderheid van de mensen in Nederland niet blank zou zijn :')
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:37:47 #5
471419 Otger
Reconquista
pi_179914112
Jeetje wat erg. Blanken moeten inderdaad chemisch gecastreerd worden en allemaal 3 prachtige Afrikaanse kinderen adopteren om van onze koloniale schuld af te komen.
pi_179914524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:37 schreef Otger het volgende:
Jeetje wat erg. Blanken moeten inderdaad chemisch gecastreerd worden en allemaal 3 prachtige Afrikaanse kinderen adopteren om van onze koloniale schuld af te komen.
Enige oplossing!
Weggegaan en opgerot
pi_179915230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:37 schreef wuuht het volgende:
Beweren dat het je niks uit zou maken als de meerderheid van de mensen in Nederland niet blank zou zijn :')
Stel dat mensen als Humberto Tan, de Braboneger, Wibi Souriadi en andere getinte Indiërs qua eigenschappen en vaardigheden de meerderheid zouden vormen in Nederland..
Vind je dat erger dan dat de meerderheid wordt gevormd door mensen als:
Michael Panhuis, Volkert van der Graaf, Bart van Urk, Tristan van der Vlis en Karst Tates.
Dus: Wat heeft "Westers" met "Blank" te maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179915256
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:36 schreef DevFreak het volgende:
Racisme is het buitensluiten van mensen op basis van huidskleur of afkomst. Er is hier geen sprake van buitensluiting, maar zie een man die onze westerse waarden probeert te beschermen.
Dat buitensluiten vindt plaats op het moment dat blank en zwart beide 50% van de NL bevolking zouden vormen. Dan zou Humberto Tan geen kinderen meer mogen krijgen en Michael Panhuis wel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179915353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Stel dat mensen als Humberto Tan, de Braboneger, Wibi Souriadi en andere getinte Indiërs qua eigenschappen en vaardigheden de meerderheid zouden vormen in Nederland..
Vind je dat erger dan dat de meerderheid wordt gevormd door mensen als:
Michael Panhuis, Volkert van der Graaf, Bart van Urk, Tristan van der Vlis en Karst Tates.
Dus: Wat heeft "Westers" met "Blank" te maken.
Dit, kleur maakt niet uit. Mits je maar een aardig en goed persoon bent en de westerse waarden hoog in het vaandel zet. Echter is er niets mis met culturele erfgoed zoals muziek en eten bijvoorbeeld, dat kan iedereen over het algemeen wel waarderen.
pi_179915481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, kleur maakt niet uit. Mits je maar een aardig en goed persoon bent en de westerse waarden hoog in het vaandel zet. Echter is er niets mis met culturele erfgoed zoals muziek en eten bijvoorbeeld, dat kan iedereen over het algemeen wel waarderen.
Dit, maar waarom gebruikt Thierry Baudet het woord "blank" ipv westers. Hoe je het ook wendt of keert: De Indische gemeenschap, en ook de half of kwart Indiërs zijn "niet blank".
Zoals bv Jamai.
Veel Baudet-fans zullen zeggen: Ja, maar dat bedoelt Baudet niet. Hij zegt "blank" maar bedoelt "westers".
Ja, ja. In 1933 stemden een groot deel van de Duitsers op een partij die toen al liet blijken plannen te hebben op het gebied van rassen (Duitsers en Joden) en dat er verschillen in aantocht zijn wie welke rechten heeft.
Echter: toen wist ook nog niemand hoe die definitie zal uitpakken.
Die werd namelijk in 1935 gepresenteerd.


Veel Duitsers zullen wellicht in 1935 zich achter de oren hebben gekrabt en gedacht hebben:
"Oh, maar dit is niet de bedoeling. Ik had het heel anders in gedachten".
Jammer, 2 jaar te laat.

Misschien handig dat Thierry al vast met zo'n kaart komt....
Dan weten we zijn definities van blank en niet-blank.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:48:59 #11
471419 Otger
Reconquista
pi_179915512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dit, maar waarom gebruikt Thierry Baudet het woord "blank" ipv westers. Hoe je het ook wendt of keert: De Indische gemeenschap, en ook de half of kwart Indiërs zijn "niet blank".
Zoals bv Jamai.
Veel Baudet-fans zullen zeggen: Ja, maar dat bedoelt Baudet niet. Hij zegt "blank" maar bedoelt "westers".
Ja, ja. In 1933 stemden een groot deel van de Duitsers op een partij die toen al liet blijken plannen te hebben op het gebied van rassen (Duitsers en Joden) en dat er verschillen in aantocht zijn wie welke rechten heeft.
Echter: toen wist ook nog niemand hoe die definitie zal uitpakken.
Die werd namelijk in 1935 gepresenteerd.
[ afbeelding ]

Veel Duitsers zullen wellicht in 1935 zich achter de oren hebben gekrabt en gedacht hebben:
"Oh, maar dit is niet de bedoeling. Ik had het heel anders in gedachten".
Jammer, 2 jaar te laat.

Misschien handig dat Thierry al vast met zo'n kaart komt....
Dan weten we zijn definities van blank en niet-blank.
Je realiseert je dat Thierry zelf ook Indisch is. Als hij daadwerkelijk een beleid zou toepassen wat een mate van "puurheid" gebruikt zou hij waarschijnlijk zelf het land uitgeknikkerd worden.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:51:56 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_179915574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:48 schreef Otger het volgende:

[..]

Je realiseert je dat Thierry zelf ook Indisch is. Als hij daadwerkelijk een beleid zou toepassen wat een mate van "puurheid" gebruikt zou hij waarschijnlijk zelf het land uitgeknikkerd worden.
Daarom is zijn woordkeuze ook armoedig, niet goed te praten.
pi_179915588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:48 schreef Otger het volgende:

[..]

Je realiseert je dat Thierry zelf ook Indisch is. Als hij daadwerkelijk een beleid zou toepassen wat een mate van "puurheid" gebruikt zou hij waarschijnlijk zelf het land uitgeknikkerd worden.
Ja, dat zou kunnen.
Dus nogmaals: Thierry: kom met zo'n kaart, dan hebben we duidelijkheid!
Ik wist trouwens niet dat Thierry deels Indisch is. Wel Frans... In hoeverre zijn Fransen trouwens "germaans blank". Dat is ook een tintje donkerder dan Nederlands of Scandinavisch.

Bovendien kun je best zelf niet blank zijn en toch dienstbaar aan blanke hegemonie.
In de 2e wereldoorlog had je ook "De Joodsche Raad" in Amsterdam.


Ken je de film Roots nog?
Zie je wie de zweep hanteert?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:17:58 #14
471419 Otger
Reconquista
pi_179916083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen.
Dus nogmaals: Thierry: kom met zo'n kaart, dan hebben we duidelijkheid!
Ik wist trouwens niet dat Thierry deels Indisch is. Wel Frans... In hoeverre zijn Fransen trouwens "germaans blank". Dat is ook een tintje donkerder dan Nederlands of Scandinavisch.

Bovendien kun je best zelf niet blank zijn en toch dienstbaar aan blanke hegemonie.
In de 2e wereldoorlog had je ook "De Joodsche Raad" in Amsterdam.


Ken je de film Roots nog?
Zie je wie de zweep hanteert?
Ik denk dat je in Twente niet heel veel Indo's hebt wonen maar ik heb vanwege mijn geboorteplek heel veel vrienden met Indische wortels. Vaker wel dan niet zijn ze zodanig gemengd dat ze over het algemeen blauwe ogen en soms blond haar bezitten. Ze zien zichzelf daarom dus over het algemeen als gewoon Nederlands met een opa/oma uit Indië. Ook zijn ze vele malen nationalistischer dan de gemiddelde puur-bloedige Nederlander.
pi_179916246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:17 schreef Otger het volgende:

[..]

Ik denk dat je in Twente niet heel veel Indo's hebt wonen maar ik heb vanwege mijn geboorteplek heel veel vrienden met Indische wortels. Vaker wel dan niet zijn ze zodanig gemengd dat ze over het algemeen blauwe ogen en soms blond haar bezitten. Ze zien zichzelf daarom dus over het algemeen als gewoon Nederlands met een opa/oma uit Indië. Ook zijn ze vele malen nationalistischer dan de gemiddelde puur-bloedige Nederlander.
Mooi dat jij dat zo definieert.
Maar nogmaals: Weet je zeker dat de definitie "blank" voor iedereen hetzelfde is.
Nogmaals dus: Kom met zo'n Nürnberger kaart. Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.
Dat verhaaltje van jou dat die indo's allemaal toch zo "aangepast" zijn en zo "blank/nationalistisch" geldt wellicht ook voor veel Marokkanen (Ali B).
En Guzman, en weet ik het al niet.
Iedereen heeft tnt zijn eigen definitie.
Ken jij die toespraak van Himmler:
quote:
Ich will hier vor Ihnen in aller Offenheit auch ein ganz schweres Kapitel erwähnen. Unter uns soll es einmal ganz offen ausgesprochen sein, und trotzdem werden wir in der Öffentlichkeit nie darüber reden. Genau so wenig, wie wir am 30. Juni gezögert haben, die befohlene Pflicht zu tun und Kameraden, die sich verfehlt hatten, an die Wand zu stellen und zu erschießen, genau so wenig haben wir darüber jemals gesprochen und werden je darüber sprechen. Es war eine, Gottseidank in uns wohnende Selbstverständlichkeit des Taktes, dass wir uns untereinander nie darüber unterhalten haben, nie darüber sprachen. Es hat jeden geschaudert und doch war sich jeder klar darüber, dass er es das nächste Mal wieder tun würde, wenn es befohlen wird und wenn es notwendig ist.

Ich meine jetzt die Judenevakuierung, die Ausrottung des jüdischen Volkes. Es gehört zu den Dingen, die man leicht ausspricht. – "Das jüdische Volk wird ausgerottet", sagt ein jeder Parteigenosse, "ganz klar, steht in unserem Programm, Ausschaltung der Juden, Ausrottung, machen wir." Und dann kommen sie alle an, die braven 80 Millionen Deutschen, und jeder hat seinen anständigen Juden. Es ist ja klar, die anderen sind Schweine, aber dieser eine ist ein prima Jude. Von allen, die so REDEn, hat keiner zugesehen, keiner hat es durchgestanden. Von Euch werden die meisten wissen, was es heißt, wenn 100 Leichen beisammen liegen, wenn 500 daliegen oder wenn 1000 daliegen. Dies durchgehalten zu haben, und dabei – abgesehen von Ausnahmen menschlicher Schwächen – anständig geblieben zu sein, das hat uns hart gemacht. Dies ist ein niemals geschriebenes und niemals zu schreiben des Ruhmesblatt unserer Geschichte, denn wir wissen, wie schwer wir uns täten, wenn wir heute noch in jeder Stadt – bei den Bombenangriffen, bei den Lasten und bei den Entbehrungen des Krieges – noch die Juden als Geheimsaboteure, Agitatoren und Hetzer hätten. Wir würden wahrscheinlich jetzt in das Stadium des Jahres 1916/17 gekommen sein, wenn die Juden noch im deutschen Volkskoerper säßen.

Die Reichtümer, die sie hatten, haben wir ihnen abgenommen. Ich habe einen strikten Befehl gegeben, den SS-Obergruppenführer Pohl durchgeführt hat, dass diese Reichtümer selbstverständlich restlos an das Reich abgeführt wurden. Wir haben uns nichts davon genommen. Einzelne, die sich verfehlt haben, werden gemäß einem von mir zu Anfang gegebenen Befehl bestraft, der androhte: Wer sich auch nur eine Mark davon nimmt, der ist des Todes. Eine Anzahl SS-Männer – es sind nicht sehr viele – haben sich dagegen verfehlt und sie werden des Todes sein, gnade[n]los. Wir hatten das moralische Recht, wir hatten die Pflicht gegenüber unserem Volk, dieses Volk, das uns umbringen wollte, umzubringen. Wir haben aber nicht das Recht, uns auch nur mit einem Pelz mit einer Uhr, mit einer Mark oder mit einer Zigarette oder mit sonst etwas zu bereichern. Wir wollen nicht am Schluss, weil wir einen Bazillus ausrotteten, an dem Bazillus krank werden und sterben. Ich werde niemals zusehen, dass hier auch nur eine kleine Fäulnisstelle entsteht oder sich festsetzt. Wo sie sich bilden sollte, werden wir sie gemeinsam ausbrennen. Insgesamt aber können wir sagen, dass wir diese schwerste Aufgabe in Liebe zu unserem Volk erfüllt haben. Und wir haben keinen Schaden in unserem Inneren, in unserer Seele, in unserem Charakter daran genommen.
https://www.youtube.com/watch?v=


"Jeder hatt seinen anständigen Juden"

Nog een fragment:


Wilders zegt hier ook tegen Humberto Tan:
"Jou bedoelen we niet"

Nee, wie dan wel?

En hoe is het straks?
Als Wilders en/of Baudet aan de macht zijn en twee jaar later een andere definitie uit de hoge hoed komt dan we vooraf in gedachten hadden.
[/quote]

[ Bericht 6% gewijzigd door Twentsche_Ros op 20-06-2018 11:37:19 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179916402
kan weg
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179916510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Stel dat mensen als Humberto Tan, de Braboneger, Wibi Souriadi en andere getinte Indiërs qua eigenschappen en vaardigheden de meerderheid zouden vormen in Nederland..
Vind je dat erger dan dat de meerderheid wordt gevormd door mensen als:
Michael Panhuis, Volkert van der Graaf, Bart van Urk, Tristan van der Vlis en Karst Tates.
Dus: Wat heeft "Westers" met "Blank" te maken.
Allemaal bekende Nederlanders is niet waar het in de praktijk op neerkomt als over 50 jaar de meerderheid in Nederland niet meer blank is.
pi_179916923
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:41 schreef wuuht het volgende:

[..]

Allemaal bekende Nederlanders is niet waar het in de praktijk op neerkomt als over 50 jaar de meerderheid in Nederland niet meer blank is.
Hoe ziet jouw "Nürnberger kaart" eruit.
Ik ken vanaf mijn jeugd (ook in Twente ja) al mensen met een getinte huidskleur. Ook veel Indiërs. Strikt genomen zijn dat geen blanken. Veel van deze mensen zouden dus niet de meerderheid mogen vormen in Nederland. Punt is dat dat natuurlijk wel een keer gebeurt. Ook 1/16e deel Indisch is "niet blank".
Uiteindelijk zullen "rassen" verdwijnen. Het punt is of je de "westerse" waarden omarmt. Seculiere staat, scheiding kerk en staat, geen geweld.
In hoeverre dat trouwens westers is, is ook nog maar de vraag. Uiteindelijk is dit ook iets van de laatste decennia.
Enfin: de term "blank" blijft toch een verdachte term. Het is een racistische term pur sang.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179917854
Wat een gezeik zeg.
pi_179918961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:48 schreef Otger het volgende:

[..]

Je realiseert je dat Thierry zelf ook Indisch is. Als hij daadwerkelijk een beleid zou toepassen wat een mate van "puurheid" gebruikt zou hij waarschijnlijk zelf het land uitgeknikkerd worden.
Ik denk niet dat Thierry zelf het land uitgebonjourd zou worden.

Thierry is in kleine mate Indisch, of in zijn eigen taal 'dominant blank'.
pi_179920330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Thierry zelf het land uitgebonjourd zou worden.

Thierry is in kleine mate Indisch, of in zijn eigen taal 'dominant blank'.
Los daarvan....
Je kunt er ook voor kiezen om je aan te passen aan de blanke machthebbers.
Zoals ik al liet zien in het filmfragment van Roots.
Of te wijzen op het bestaan van de Joodsche Raad.
Iemand als Yernaz Ramautarzin past ook precies in dat plaatje.
En niet te vergeten Ayaan Hirschi Ali. Toen ze binnenkwam als vluchteling en de NL taal niet sprak zocht ze onderdak bij de PvdA, die deze kwetsbare groep een warm hart toedraagt.
Edoch: Toen ze de taal sprak en en wat meer gesettled was kon ze het zich permitteren om de partij der rijke winners te kiezen, en dus werd het de VVD.
Een typisch golddigger-gedrag wat we vaker zien bij mensen die zich willen ontworstelen van de kwetsbare groep waarin ze van oorsprong toebehoren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:02:20 #22
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179924255
Om te voorkomen dat je als blanke overal een minderheid bent hè
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:02:43 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179924265
En om te voorkomen dat alles naar het niveau van niet-Europa gaat
pi_179926484
Als dit racistisch is dan ben ik schijnbaar racistisch want ik kan me wel vinden in zijn woorden. De afsluiter is slecht gekozen,de rest van zijn relaas is prima.
pi_179931613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:37 schreef Otger het volgende:
Jeetje wat erg. Blanken moeten inderdaad chemisch gecastreerd worden en allemaal 3 prachtige Afrikaanse kinderen adopteren om van onze koloniale schuld af te komen.
Het is het één of het ander inderdaad. Tussenwegen bestaan niet :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2018 21:54:28 ]
pi_179945112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:00 schreef Questular het volgende:
De afsluiter is slecht gekozen,
Wanneer is iets "slecht gekozen"?
Had hij "westers" moeten zeggen, ipv "blank".

Of bedoelt hij echt "blank"? En is dit een Freudiaanse verspreking?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179989248
Dit gaat denk ik om het voorkomen dat Nederland geislamiseerd wordt. Als de moslims hier in de meerderheid zijn komt er een volgende holocaust, daarom moeten we dat echt voorkomen. Meteen de racismekaart trekken zonder te weten waar het over gaat is ook zo vreemd.

Baudet wil gewoon dat Nederland; Nederland blijft, heeft niks met racisme te maken.
pi_179991735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Stel dat mensen als Humberto Tan, de Braboneger, Wibi Souriadi en andere getinte Indiërs qua eigenschappen en vaardigheden de meerderheid zouden vormen in Nederland..
Vind je dat erger dan dat de meerderheid wordt gevormd door mensen als:
Michael Panhuis, Volkert van der Graaf, Bart van Urk, Tristan van der Vlis en Karst Tates.
Dus: Wat heeft "Westers" met "Blank" te maken.
Ja.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 16:57:30 #29
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179992814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:36 schreef Firewarrior het volgende:
Dit gaat denk ik om het voorkomen dat Nederland geislamiseerd wordt. Als de moslims hier in de meerderheid zijn komt er een volgende holocaust, daarom moeten we dat echt voorkomen. Meteen de racismekaart trekken zonder te weten waar het over gaat is ook zo vreemd.

Baudet wil gewoon dat Nederland; Nederland blijft, heeft niks met racisme te maken.
Que :')
With the stars as her umbrella
pi_179993382
Baudet _O_
pi_179993468
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:57 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Que :')
Wat is QUE?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 18:00:44 #32
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179994062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:26 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Wat is QUE?
Qué is wat.
With the stars as her umbrella
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')