abonnement Unibet Coolblue
pi_179915753
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Misschien moet jij eerst even lezen waar ik op reageer. Dat scheelt weer domme minder intelligente vragen....
Ik heb het gelezen en blijf bij mijn vraag.

Amerikaanse en Aziatische vliegmaatschappijen moeten natuurlijk gewoon op Schiphol tanken als ze van Schiphol vliegen. Met een Europese tax op kerosine zullen zij dus geen voordeel boven Europese maatschappijen hebben als ze vanaf Europese vliegvelden vliegen.

Dus nogmaals mijn vraag: Ga jij dan met de auto naar een Amerikaans vliegveld rijden om te vliegen met een maatschappij die dan daar goedkoop heeft kunnen tanken?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2018 11:01:41 ]
pi_179915778
quote:
zeven euro voor vluchten binnen de Europese Unie, 22 euro voor middellange afstanden en circa 40 euro voor verre reizen.
Zou er echt iemand een vakantie laten schieten, omdat het vliegticket naar de Costa del Sol 7 euro duurder wordt?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_179915806
quote:
8s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:54 schreef jogy het volgende:

[..]

België dan.
Wat is er dan zo goed aan Belgie ?

Dat Belgie de hoogste belastingdruk aan haar burgers oplegt ( https://www.msn.com/nl-be/financien/nieuws/weer-nummer-één-op-de-oeso-lijst-nergens-is-belastingdruk-zo-hoog-als-belgië/ar-AAwpxQc ) en tegelijkertijd een staatsschuld heeft die vele malen hoger dan die in nederland is?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:08:23 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179915903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is er dan zo goed aan Belgie ?

Dat Belgie de hoogste belastingdruk aan haar burgers oplegt ( https://www.msn.com/nl-be/financien/nieuws/weer-nummer-één-op-de-oeso-lijst-nergens-is-belastingdruk-zo-hoog-als-belgië/ar-AAwpxQc ) en tegelijkertijd een staatsschuld heeft die vele malen hoger dan die in nederland is?
Alleen voor vliegen hé, ik zou er verder never nooit niet willen wonen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:09:46 #30
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179915928
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:23 schreef habitue het volgende:
Want er wordt nog niet genoeg belasting geheven....

En dan heb je een rechts kabinet.
Op vliegen? Nee. Helemaal niets. Kerosine is belastingvrij en CO2 uitstoot voor vliegtuigen valt niet onder ETS en kost dus ook niets. Dit itt de reguliere industrie.

Dit is dus geen extra belasting, het gaat hier om het normaliseren van de prijs van vliegen. En dit gaat sowieso iets Europees worden, zo niet groter. Iedereen die zich aan de CO2 doelstellingen van Parijs gecommitteerd heeft moet hier wat mee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:11:09 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179915952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:09 schreef AgLarrr het volgende:
Dit is dus geen extra belasting, het gaat hier om het normaliseren van de prijs van vliegen.
Wat een onzin, daar gaan vliegmaatschappijen zelf over. Niet de politiek.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:12:37 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179915982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:00 schreef Igen het volgende:

Amerikaanse en Aziatische vliegmaatschappijen moeten natuurlijk gewoon op Schiphol tanken als ze van Schiphol vliegen. Met een Europese tax op kerosine zullen zij dus geen voordeel boven Europese maatschappijen hebben als ze vanaf Europese vliegvelden vliegen.
Oh, sorry, jij weet niets van de luchtvaart, natuurlijk.

Als de kero hier belast wordt, gaan foreign carriers 'tankeren' naar Europa toe. En als ze buiten Europa vliegen, vliegen ze tegen lagere operationele kosten. Hoe dan ook, ze gaan er een financieel voordeel mee halen en het gaat Europese carriers de kop kosten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179916106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Op vliegen? Nee. Helemaal niets. Kerosine is belastingvrij en CO2 uitstoot voor vliegtuigen valt niet onder ETS en kost dus ook niets. Dit itt de reguliere industrie.

Dit is dus geen extra belasting, het gaat hier om het normaliseren van de prijs van vliegen. En dit gaat sowieso iets Europees worden, zo niet groter. Iedereen die zich aan de CO2 doelstellingen van Parijs gecommitteerd heeft moet hier wat mee.
Ja hoor gooi belasting ergens op en noem het dan normaliseren. Tenzij ze het ergens anders weer compenseren is het weer koopkracht verneuken van de Europeaan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179916161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, sorry, jij weet niets van de luchtvaart, natuurlijk.

Als de kero hier belast wordt, gaan foreign carriers 'tankeren' naar Europa toe. En als ze buiten Europa vliegen, vliegen ze tegen lagere operationele kosten. Hoe dan ook, ze gaan er een financieel voordeel mee halen en het gaat Europese carriers de kop kosten.
En een Europese maatschappij die intercontinentaal vliegt kan niet "tankeren" ofzo? :?

Het geeft vooral een voordeel voor bijv. Turkish Airlines, die met een korte vlucht passagiers buiten de EU kunnen brengen en dan de lange intercontinentale vlucht met goedkopere kerosine kunnen doen.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:32:51 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179916336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een onzin, daar gaan vliegmaatschappijen zelf over. Niet de politiek.
Zeker niet. De politiek gaat over belastingen. De maatschappijen hebben mazzel dat ze nu ontzien worden. Dat is spoedig over, gegeven de enorme vervuiling waar ze voor verantwoordelijk zijn. De vervuiler betaalt immers; dat is nu nog niet zo.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:33:33 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179916349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja hoor gooi belasting ergens op en noem het dan normaliseren. Tenzij ze het ergens anders weer compenseren is het weer koopkracht verneuken van de Europeaan.
Koopkracht? Je koopt er geen brood minder om. Je vliegt alleen wat minder. Laat dat nou de bedoeling zijn. Pak je de trein, niets aan de hand.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_179916381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Koopkracht? Je koopt er geen brood minder om. Je vliegt alleen wat minder. Laat dat nou de bedoeling zijn. Pak je de trein, niets aan de hand.
:') Gooi dan meteen het BTW hoog tarief naar 50%, want daar koop je ook geen brood minder om.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179916456
Als ze die 200 miljoen compenseren met subsidies op treinkaartjes vind ik het overigens prima. Maar gaat natuurlijk niet gebeuren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179916528
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. De belasting gaat weer een mislukking worden, er gaan weer wat extra mensen dood vanwege meer kilometers op de weg en er vertrekken weer wat banen vanwege een onbetrouwbare overheid. Geweldig.
pi_179916604
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en blijf bij mijn vraag.

Amerikaanse en Aziatische vliegmaatschappijen moeten natuurlijk gewoon op Schiphol tanken als ze van Schiphol vliegen. Met een Europese tax op kerosine zullen zij dus geen voordeel boven Europese maatschappijen hebben als ze vanaf Europese vliegvelden vliegen.

Dus nogmaals mijn vraag: Ga jij dan met de auto naar een Amerikaans vliegveld rijden om te vliegen met een maatschappij die dan daar goedkoop heeft kunnen tanken?
Misschien hebben ze wel net als de Afcent taxfree?

Wie wist dat Shell het al goedkoop had vanaf?
pi_179916646
HAHA, sukkels. Wat een schijt idee. Resulteert in meer mensen in NL die vertrekken vanuit Brussel, Bremen, Frankfurt etc.
pi_179916819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:03 schreef Digi2 het volgende:
Op nationaal niveau belasten heeft weinig zin lijkt me. Kerosine is echter nauwelijks belast en er zou gewoon een flinke europese tax op kero moeten komen. Het is bizar dat kero nauwelijks belast wordt terwijl in de meeste landen op de overige fossiele brandstoffen vaak meerdere 100den %ten tax wordt geheven.
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.

Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).
pi_179916837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:45 schreef ITrade het volgende:
En mensen vliegen ipv dat ze een trein nemen omdat het 10x zo goedkoop is natuurlijk
Dat wil je dan toch juist ontmoedigen. Wat nou absurd?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:20:02 #44
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179917285
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Alleen voor vliegen hé, ik zou er verder never nooit niet willen wonen.
Vliegen ook niet, die vliegvelden daar zijn super kut. Verder rijd jij niet voor 7 euro naar Brussel toe. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:20:25 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179917296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vliegen ook niet, die vliegvelden daar zijn super kut.
Net zo verneukt als de wegen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:21:02 #46
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179917311
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:20 schreef jogy het volgende:

[..]

Net zo verneukt als de wegen?
Ja man, als je het over wegen hebt. Voor 7 euro verschil rijd jij echt niet heen en weer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179917528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker niet. De politiek gaat over belastingen. De maatschappijen hebben mazzel dat ze nu ontzien worden. Dat is spoedig over, gegeven de enorme vervuiling waar ze voor verantwoordelijk zijn. De vervuiler betaalt immers; dat is nu nog niet zo.
De echte vervuilers tanken miljoenen kilo's brandstof in Rotterdam (zelfs zo goedkoop dat tankers vanuit Spanje even gaan tanken in Rotterdam) om vervolgens de andere kant op te varen. Daarnaast is kerosine echt wel "schoner" dan de zware brandstoffen (vermengd met allerlij afval stoffen, maar laten we het daar nog maar niet eens over hebben).

Je denkt dat deze schepen wel hoge belastingen betalen? :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:39 schreef habitue het volgende:
Als ze die 200 miljoen compenseren met subsidies op treinkaartjes vind ik het overigens prima. Maar gaat natuurlijk niet gebeuren.
NWS / Gratis treinreis door de EU voor 18-jarigen

Een soort van als je toevallig 18 bent en je een ticket kan bemachtigen, _O-
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179917623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:49 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA, sukkels. Wat een schijt idee. Resulteert in meer mensen in NL die vertrekken vanuit Brussel, Bremen, Frankfurt etc.
Vanuit het westen neem ik aan niet veel.
pi_179917653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:01 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat wil je dan toch juist ontmoedigen. Wat nou absurd?
Net alsof je dat met belastingen kunt doen. Vergelijk de prijzen eens met vliegen en treinreizen voor als je het nog niet snapt. Treinen zijn gewoon lomp duur.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179917654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja man, als je het over wegen hebt. Voor 7 euro verschil rijd jij echt niet heen en weer.
Voor 1 persoon niet nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')