Ik heb het gelezen en blijf bij mijn vraag.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien moet jij eerst even lezen waar ik op reageer. Dat scheelt weer domme minder intelligente vragen....
Zou er echt iemand een vakantie laten schieten, omdat het vliegticket naar de Costa del Sol 7 euro duurder wordt?quote:zeven euro voor vluchten binnen de Europese Unie, 22 euro voor middellange afstanden en circa 40 euro voor verre reizen.
Wat is er dan zo goed aan Belgie ?quote:
Alleen voor vliegen hé, ik zou er verder never nooit niet willen wonen.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat is er dan zo goed aan Belgie ?
Dat Belgie de hoogste belastingdruk aan haar burgers oplegt ( https://www.msn.com/nl-be/financien/nieuws/weer-nummer-één-op-de-oeso-lijst-nergens-is-belastingdruk-zo-hoog-als-belgië/ar-AAwpxQc ) en tegelijkertijd een staatsschuld heeft die vele malen hoger dan die in nederland is?
Op vliegen? Nee. Helemaal niets. Kerosine is belastingvrij en CO2 uitstoot voor vliegtuigen valt niet onder ETS en kost dus ook niets. Dit itt de reguliere industrie.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:23 schreef habitue het volgende:
Want er wordt nog niet genoeg belasting geheven....
En dan heb je een rechts kabinet.
Wat een onzin, daar gaan vliegmaatschappijen zelf over. Niet de politiek.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:09 schreef AgLarrr het volgende:
Dit is dus geen extra belasting, het gaat hier om het normaliseren van de prijs van vliegen.
Oh, sorry, jij weet niets van de luchtvaart, natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:00 schreef Igen het volgende:
Amerikaanse en Aziatische vliegmaatschappijen moeten natuurlijk gewoon op Schiphol tanken als ze van Schiphol vliegen. Met een Europese tax op kerosine zullen zij dus geen voordeel boven Europese maatschappijen hebben als ze vanaf Europese vliegvelden vliegen.
Ja hoor gooi belasting ergens op en noem het dan normaliseren. Tenzij ze het ergens anders weer compenseren is het weer koopkracht verneuken van de Europeaan.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:09 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Op vliegen? Nee. Helemaal niets. Kerosine is belastingvrij en CO2 uitstoot voor vliegtuigen valt niet onder ETS en kost dus ook niets. Dit itt de reguliere industrie.
Dit is dus geen extra belasting, het gaat hier om het normaliseren van de prijs van vliegen. En dit gaat sowieso iets Europees worden, zo niet groter. Iedereen die zich aan de CO2 doelstellingen van Parijs gecommitteerd heeft moet hier wat mee.
En een Europese maatschappij die intercontinentaal vliegt kan niet "tankeren" ofzo?quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, sorry, jij weet niets van de luchtvaart, natuurlijk.
Als de kero hier belast wordt, gaan foreign carriers 'tankeren' naar Europa toe. En als ze buiten Europa vliegen, vliegen ze tegen lagere operationele kosten. Hoe dan ook, ze gaan er een financieel voordeel mee halen en het gaat Europese carriers de kop kosten.
Zeker niet. De politiek gaat over belastingen. De maatschappijen hebben mazzel dat ze nu ontzien worden. Dat is spoedig over, gegeven de enorme vervuiling waar ze voor verantwoordelijk zijn. De vervuiler betaalt immers; dat is nu nog niet zo.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat een onzin, daar gaan vliegmaatschappijen zelf over. Niet de politiek.
Koopkracht? Je koopt er geen brood minder om. Je vliegt alleen wat minder. Laat dat nou de bedoeling zijn. Pak je de trein, niets aan de hand.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja hoor gooi belasting ergens op en noem het dan normaliseren. Tenzij ze het ergens anders weer compenseren is het weer koopkracht verneuken van de Europeaan.
Gooi dan meteen het BTW hoog tarief naar 50%, want daar koop je ook geen brood minder om.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Koopkracht? Je koopt er geen brood minder om. Je vliegt alleen wat minder. Laat dat nou de bedoeling zijn. Pak je de trein, niets aan de hand.
Misschien hebben ze wel net als de Afcent taxfree?quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en blijf bij mijn vraag.
Amerikaanse en Aziatische vliegmaatschappijen moeten natuurlijk gewoon op Schiphol tanken als ze van Schiphol vliegen. Met een Europese tax op kerosine zullen zij dus geen voordeel boven Europese maatschappijen hebben als ze vanaf Europese vliegvelden vliegen.
Dus nogmaals mijn vraag: Ga jij dan met de auto naar een Amerikaans vliegveld rijden om te vliegen met een maatschappij die dan daar goedkoop heeft kunnen tanken?
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:03 schreef Digi2 het volgende:
Op nationaal niveau belasten heeft weinig zin lijkt me. Kerosine is echter nauwelijks belast en er zou gewoon een flinke europese tax op kero moeten komen. Het is bizar dat kero nauwelijks belast wordt terwijl in de meeste landen op de overige fossiele brandstoffen vaak meerdere 100den %ten tax wordt geheven.
Dat wil je dan toch juist ontmoedigen. Wat nou absurd?quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:45 schreef ITrade het volgende:
En mensen vliegen ipv dat ze een trein nemen omdat het 10x zo goedkoop is natuurlijk
Vliegen ook niet, die vliegvelden daar zijn super kut. Verder rijd jij niet voor 7 euro naar Brussel toe.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Alleen voor vliegen hé, ik zou er verder never nooit niet willen wonen.
Net zo verneukt als de wegen?quote:Op woensdag 20 juni 2018 12:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vliegen ook niet, die vliegvelden daar zijn super kut.
Ja man, als je het over wegen hebt. Voor 7 euro verschil rijd jij echt niet heen en weer.quote:
De echte vervuilers tanken miljoenen kilo's brandstof in Rotterdam (zelfs zo goedkoop dat tankers vanuit Spanje even gaan tanken in Rotterdam) om vervolgens de andere kant op te varen. Daarnaast is kerosine echt wel "schoner" dan de zware brandstoffen (vermengd met allerlij afval stoffen, maar laten we het daar nog maar niet eens over hebben).quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker niet. De politiek gaat over belastingen. De maatschappijen hebben mazzel dat ze nu ontzien worden. Dat is spoedig over, gegeven de enorme vervuiling waar ze voor verantwoordelijk zijn. De vervuiler betaalt immers; dat is nu nog niet zo.
NWS / Gratis treinreis door de EU voor 18-jarigenquote:Op woensdag 20 juni 2018 11:39 schreef habitue het volgende:
Als ze die 200 miljoen compenseren met subsidies op treinkaartjes vind ik het overigens prima. Maar gaat natuurlijk niet gebeuren.
Vanuit het westen neem ik aan niet veel.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:49 schreef Cockwhale het volgende:
HAHA, sukkels. Wat een schijt idee. Resulteert in meer mensen in NL die vertrekken vanuit Brussel, Bremen, Frankfurt etc.
Net alsof je dat met belastingen kunt doen. Vergelijk de prijzen eens met vliegen en treinreizen voor als je het nog niet snapt. Treinen zijn gewoon lomp duur.quote:Op woensdag 20 juni 2018 12:01 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat wil je dan toch juist ontmoedigen. Wat nou absurd?
Voor 1 persoon niet nee.quote:Op woensdag 20 juni 2018 12:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja man, als je het over wegen hebt. Voor 7 euro verschil rijd jij echt niet heen en weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |