abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 08:47:13 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179913415
Beste medeklussers,

Wellicht hebben jullie goede ideeën... ik kom zelf maar niet tot hét idee O-)

Ik ben in de tuin bezig met een buitendouche.
Dit is er al gemaakt: (bovenaanzicht)


(de achterwand is van beton)

De bedoeling is dat er ook een soort urinoir-functie in gemaakt wordt.
Geen hele pot ofzo, maar gewoon iets "slims" waarin er heel af en toe* geplast kan worden.
Dus iets met PVC of een soort "richel" waar je in/tegenaan moet plassen.

[edit] er is een rioolaansluiting aanwezig, dus de boel afvoeren is geen probleem!!

Ik heb een automatische waterklep gekocht waarmee ik de boel wil doorspoelen. Er komt dus een drukknop (of een sensor als ik daar zin/tijd voor heb) waarmee -net als een echte wc- de boel zal worden schoongespoeld.

Veel plaats voor een "systeem" /opvangbakje is er niet, dus het moet echt iets slims zijn. Ook moet het niet te lomp en lelijk uitzien, want 365 dagen per jaar moet het een fijne buitendouche zijn.

Hopelijk is mijn idee een beetje duidelijk, en nog hopelijker heeft er iemand een goed idee :9 _O_


*alleen als ik lang met vrienden in het bubbelbad zit, en er veel bier gezopen wordt c.q. als er veel geplast moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Atmoz op 20-06-2018 09:03:54 ]
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 08:52:13 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179913468
Maar....je hebt al een buitendouche, toch? En dat water, gaat dat ergens heen door een afvoer, of loopt het gewoon heen waar het heen loopt?

Want als er 'heel af en toe' geplast moet worden, met blijkbaar de nadruk onder heel af en toe, EN je hebt al een afvoer voor de buitendouche (die ook werkt), dan kun je net zo goed onder de douche pissen toch? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 08:55:16 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179913496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:52 schreef CoolGuy het volgende:
Maar....je hebt al een buitendouche, toch? En dat water, gaat dat ergens heen door een afvoer, of loopt het gewoon heen waar het heen loopt?

Want als er 'heel af en toe' geplast moet worden, met blijkbaar de nadruk onder heel af en toe, EN je hebt al een afvoer voor de buitendouche (die ook werkt), dan kun je net zo goed onder de douche pissen toch? :P
Je hebt helemaal gelijk, en zo doe ik dat in de echte douche thuis ook geregeld. Maar buiten loopt het douchewater naar een zelfgemaakte drainage-put. Ik ben bang dat 't gaat stinken... ookal zit het in de grond en is het buiten. Toch niet heel handig vind ik.

Bovendien snap ik m'n vriendin dat ze dan nooit buiten zou douchen als ze weet dat ook andere mannen in die douche plassen ;)
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 08:59:49 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179913542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, en zo doe ik dat in de echte douche thuis ook geregeld. Maar buiten loopt het douchewater naar een zelfgemaakte drainage-put. Ik ben bang dat 't gaat stinken... ookal zit het in de grond en is het buiten. Toch niet heel handig vind ik.

Bovendien snap ik m'n vriendin dat ze dan nooit buiten zou douchen als ze weet dat ook andere mannen in die douche plassen ;)
Dan gaat ze maar binnen douchen. Dat gezeik van die wijven altijd, dat denkt zomaar dat het ook een mening mag hebb.....ehhh...wacht wat? Nevermind O-)

Maar ok, dan snap ik het. Ja, het zal meer het idee zijn van, want immers, ze benut binnen in huis ook wel eens hetzelfde toilet als dat je vrienden gebruiken, neem ik aan? Maar goed, zij heeft dat gevoel, dus jij wil daar iets mee, snap ik. Maar, ik zie even zo snel niet iets wat een echt slimmigheidje is. Ik bedoel, je zult toch iets moeten hebben waar je op kunt 'richten', en dat heeft dan vervolgens een afvoer nodig.

Hetzij een afvoer naar de daadwerkelijk afvoer van je huis, dan wel een afvoer ergens 'de grond in', maar dan zit je weer met dat mogelijke stink issue. Best een lastige dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 09:02:52 #5
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179913589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:59 schreef CoolGuy het volgende:

Dan gaat ze maar binnen douchen. Dat gezeik van die wijven altijd, dat denkt zomaar dat het ook een mening mag hebb.....ehhh...wacht wat? Nevermind O-)

Maar ok, dan snap ik het. Ja, het zal meer het idee zijn van, want immers, ze benut binnen in huis ook wel eens hetzelfde toilet als dat je vrienden gebruiken, neem ik aan? Maar goed, zij heeft dat gevoel, dus jij wil daar iets mee, snap ik. Maar, ik zie even zo snel niet iets wat een echt slimmigheidje is. Ik bedoel, je zult toch iets moeten hebben waar je op kunt 'richten', en dat heeft dan vervolgens een afvoer nodig.

Hetzij een afvoer naar de daadwerkelijk afvoer van je huis, dan wel een afvoer ergens 'de grond in', maar dan zit je weer met dat mogelijke stink issue. Best een lastige dit.
Er is een afvoer aanwezig (echt naar het riool) het gaat zich alleen om iets om in te richten inderdaad ^O^ Dus iets slims bedenken met PVC/dakgootje/in de lengte open gesneden buis, etc, etc... maar dan ook nog netjes en dat het niet te "klommelig" uit ziet >:)
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 09:05:54 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179913635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Er is een afvoer aanwezig (echt naar het riool) het gaat zich alleen om iets om in te richten inderdaad ^O^ Dus iets slims bedenken met PVC/dakgootje/in de lengte open gesneden buis, etc, etc... maar dan ook nog netjes en dat het niet te "klommelig" uit ziet >:)
Nou, ik weet niet hoe jouw tuin er uit ziet. Als het kan zou ik dan door de tuin, onder de grond, een afvoertje leggen. Dan moet je wel nog iets bedenken om er voor te zorgen dat dat niet kan bevriezen in de winter, en dan daar aarde overheen gooien, of wat jij dan ook hebt in je tuin. Dan zie je er helemaal niets meer van, want anders heb je dus min of meer een open afvoerbuis zichtbaar door je tuin lopen.

Dan kan je vriendin wel leuk niet willen plassen onder die douche (overigens, hoe gaat zij eigenlijk richten? of mag zij gewoon onder de douche plassen? :P ) als er andere mannen daar plassen, maar als ze dan lekker aan de tuinset zit en 30 cm achter haar komt de pis van Henk voorbij, daar zal ze ook niet héél blij van worden denk ik? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 09:09:46 #7
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179913696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:05 schreef CoolGuy het volgende:

Nou, ik weet niet hoe jouw tuin er uit ziet. Als het kan zou ik dan door de tuin, onder de grond, een afvoertje leggen. Dan moet je wel nog iets bedenken om er voor te zorgen dat dat niet kan bevriezen in de winter, en dan daar aarde overheen gooien, of wat jij dan ook hebt in je tuin. Dan zie je er helemaal niets meer van, want anders heb je dus min of meer een open afvoerbuis zichtbaar door je tuin lopen.

Dan kan je vriendin wel leuk niet willen plassen onder die douche (overigens, hoe gaat zij eigenlijk richten? of mag zij gewoon onder de douche plassen? :P ) als er andere mannen daar plassen, maar als ze dan lekker aan de tuinset zit en 30 cm achter haar komt de pis van Henk voorbij, daar zal ze ook niet héél blij van worden denk ik? :P
Nee, je begrijpt me verkeerd denk ik.
Er is al riool aanwezig daar. Dus afvoeren en alles is no-problem.
Ik zoek echt alleen een "vervangen" (iets zelfgemaakts) voor een urinoir.

En m'n vriendin zuipt niet zoveel dat ze zo vaak moet plassen als we zitten te bubbelen.
En als ze moet gaan dan gaat ze gewoon binnen op de normale wc.

Het is dus puur voor mij en m'n vrienden als we vaak moeten gaan en niet steeds binnen kunnen omdat anders de hele woonkamer nat wordt....
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 09:15:03 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179913766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:09 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd denk ik.
Er is al riool aanwezig daar. Dus afvoeren en alles is no-problem.
Ik zoek echt alleen een "vervangen" (iets zelfgemaakts) voor een urinoir.

En m'n vriendin zuipt niet zoveel dat ze zo vaak moet plassen als we zitten te bubbelen.
En als ze moet gaan dan gaat ze gewoon binnen op de normale wc.

Het is dus puur voor mij en m'n vrienden als we vaak moeten gaan en niet steeds binnen kunnen omdat anders de hele woonkamer nat wordt....
Ah, je zoekt specifiek iets voor waar je op moet richten zeg maar? Hmm. Je zult toch iets willen met een S-bocht er in denk ik, waar water in blijft staan (tegen eventuele geurtjes) ? Dan heeft toch een bepaalde minimale diepte, en dat moet je wel weg kunnen werken uit het zicht. Voor het daadwerkelijke urinoir, tja, je zou gewoon een 'gat' kunnen hebben wat je dan wel mooi afwerkt, of een soort van horizontale opstaande rand, zodat je eigenlijk niets ziet, pas als je erbij in de buurt komt. Dan kun je in die rand plassen (zeg maar wat ze soms in een kroeg hebben, maar dan veel smaller), dan laat je er spoelwater overheen lopen, en klaar?
Breitling - Instruments for Professionals
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 09:18:51 #9
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179913809
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:15 schreef CoolGuy het volgende:

Ah, je zoekt specifiek iets voor waar je op moet richten zeg maar? Hmm. Je zult toch iets willen met een S-bocht er in denk ik, waar water in blijft staan (tegen eventuele geurtjes) ? Dan heeft toch een bepaalde minimale diepte, en dat moet je wel weg kunnen werken uit het zicht.
Klopt, daar komt gewoon een sifon voor.

quote:
Voor het daadwerkelijke urinoir, tja, je zou gewoon een 'gat' kunnen hebben wat je dan wel mooi afwerkt, of een soort van horizontale opstaande rand, zodat je eigenlijk niets ziet, pas als je erbij in de buurt komt. Dan kun je in die rand plassen (zeg maar wat ze soms in een kroeg hebben, maar dan veel smaller), dan laat je er spoelwater overheen lopen, en klaar?
Ja ongeveer zoiets ja.
Het "probleem" is vooral dat ik niet veel plaats heb en dat de achterwand van (keihard :')) beton is... Daar kun je weinig in "knutselen" zegmaar... Een gat boren (voor toevoer van spoelwater en afvoer) kan nog net....

De rest moet echt "op" de muur gemaakt ben ik bang. Of een soort voorzet muurtje ervoor maken tot bepaalde hoogte en daar weer iets in/op maken?!
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:19:42 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179913818
Ergens uit een verlaten dixie het urinoir slopen? O-).
And so is the past
pi_179913878
First world problems ;)

Ik zou een RVS goot maken / laten maken en die inbouwen in de bovenkant van een voorzet wandje links of rechts in de douche. Een beetje zoals je dat in één café ook weleens ziet maar dan veel ondieper. Je kan dan de sifon daar ook kwijt tegen stank.

Misschien een goedkope versie van de Easydrain pakken en dan het rooster eruit laten? Zoiets..
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:30:26 #12
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_179913967
RVS goot en links en rechts in de goot een tussenschot en die volzetten met plantjes? :D
Toevoeging:
Of een RVS goot met afvoer en sifon waarin je een plantenbak-inzet maakt, die je eruit kan halen als hij als wc gebruikt moet worden. :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Goddelijker op 20-06-2018 10:23:36 ]
pi_179914330
Zo iets misschien, het moet wel een feest zijn om met dronken kop in een damesmond te pissen.

pi_179915666
RVS gootje is zo gemaakt, en net zo breed als je zelf maar wil.
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 12:34:40 #15
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179917711
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ergens uit een verlaten dixie het urinoir slopen? O-).
:+

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:23 schreef tux87 het volgende:
First world problems ;)
Hehe :P

quote:
Ik zou een RVS goot maken / laten maken en die inbouwen in de bovenkant van een voorzet wandje links of rechts in de douche. Een beetje zoals je dat in één café ook weleens ziet maar dan veel ondieper. Je kan dan de sifon daar ook kwijt tegen stank.

Misschien een goedkope versie van de Easydrain pakken en dan het rooster eruit laten? Zoiets..
Ja precies, ik snap je idee! Wel een goeie van die "easydrain" ^O^
Maar dan is een voorzetwandje (tot die hoogte) inderdaad zéker wel nodig.

Het liefst (makkelijkst) had ik natuurlijk iets wat gewoon aan de huidige wand kon worden gemaakt. Een redelijk ondiep (naar achteren toe) en niet te diep (naar onderen) gootje van 30cm ofzo. En daar dan in het midden een afvoer van 32mm ofzo.

Daarboven dan iets gemaakt waar water uit stroomt om door te spoelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:30 schreef Goddelijker het volgende:
RVS goot en links en rechts in de goot een tussenschot en die volzetten met plantjes? :D
Toevoeging:
Of een RVS goot met afvoer en sifon waarin je een plantenbak-inzet maakt, die je eruit kan halen als hij als wc gebruikt moet worden. :)
Had ik ook al aan zitten denken. Iets wat je eruit neemt zodat het als wc gebruikt wordt, en "mooi" is voor de rest v/d tijd als douche. Maar toch komt dat dan weer in aanraking met de pis, dus erg fijn is dat ook weer niet. Ik bedoel met eruit halen en terug zetten dan he...

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:47 schreef nanuk het volgende:
Zo iets misschien, het moet wel een feest zijn om met dronken kop in een damesmond te pissen.

[ afbeelding ]
:D

Het steekt alleen zo ver uit naar voren... En 365 dagen zo'n mond in m'n tuin vind ik ook niet echt iets zegmaar :P

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:56 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
RVS gootje is zo gemaakt, en net zo breed als je zelf maar wil.
Helemaal zelf fabriceren bedoel je? Ik kan niet eens RVS lassen O-)
pi_179919488
Patricia paay een paar keer per jaar huren?

Of een 4kante regengoot plaatsen. Die zijn vaak 20 breed of zo. Evt met rvs plaatje erachter
pi_179921695
Is gewoon een kleine wasbak zonder kraangat niks?
pi_179926792
Je kan misschien een bekisting timmeren zodanig dat je een betonnen wand krijgt met de drain erin? De drain heeft in feit een sifon ingebouwd, die je van bovenaf kunt bereiken. Als je de drain iets verzonken zet is het niet zichtbaar en kun je het rooster erop laten liggen. Dus een bekisting op de diepte van de drain afstand van de wand, beton storten, drain aansluiten iets lager dan het wandje en afkitten zodanig dat de drain vast zit.
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 19:24:01 #19
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179926912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:51 schreef Nico987 het volgende:
Patricia paay een paar keer per jaar huren?
Als ik er dan niet voor hoef te betalen vind ik het niet erg om daar eens lekker in de plassen :*

quote:
Of een 4kante regengoot plaatsen. Die zijn vaak 20 breed of zo. Evt met rvs plaatje erachter
Wat bedoel je met dat RVS plaatje? Tegen de wand aan zodat je daar (ook) tegenaan kunt plassen? En daar dan iets van sproeiers boven gemaakt?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:08 schreef Ralphmeister het volgende:
Is gewoon een kleine wasbak zonder kraangat niks?
Opzich een goed idee (nog niet aan gedacht ook) maar ik denk dat daar te weinig plaats voor is. En het grootst gedeelte van de tijd stoor je je eraan... "wat moet die wasbak nu hier in de douche?"

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:18 schreef tux87 het volgende:
Je kan misschien een bekisting timmeren zodanig dat je een betonnen wand krijgt met de drain erin? De drain heeft in feit een sifon ingebouwd, die je van bovenaf kunt bereiken. Als je de drain iets verzonken zet is het niet zichtbaar en kun je het rooster erop laten liggen. Dus een bekisting op de diepte van de drain afstand van de wand, beton storten, drain aansluiten iets lager dan het wandje en afkitten zodanig dat de drain vast zit.
Maar dan komt het geheel dus wel (minstens) de diepte van de drain naar voren, richt? Echt "op" de huidige muur gemaakt zegmaar?!
pi_179926974
Mijn zwager had laatst op een feestje een brede dakgoot opgehangen met daarachter zijl in de dakgoot hangen. Daarboven een tuinslang met DIV gaatjes aangesloten op een Gardena kraan. De afvoer van de dakgoot was voorzien van een verloop naar een slang van 4 cm (waterput oppomp slang) die naar een openbare put liep.

Kan je daar wat insperatie uit halen? :P
  Knikkerking woensdag 20 juni 2018 @ 19:33:45 #21
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_179927076
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:27 schreef ColtZ40 het volgende:
Mijn zwager had laatst op een feestje een brede dakgoot opgehangen met daarachter zijl in de dakgoot hangen. Daarboven een tuinslang met DIV gaatjes aangesloten op een Gardena kraan. De afvoer van de dakgoot was voorzien van een verloop naar een slang van 4 cm (waterput oppomp slang) die naar een openbare put liep.

Kan je daar wat insperatie uit halen? :P
Wellicht. Thanks!

Maar ik zag het ook allemaal ontzettend voor me terwijl ik het las :D :D
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:14:57 #23
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_179927901


Hier te koop https://www.farmshow.com/a_article.php?aid=12876

[ Bericht 39% gewijzigd door mspoez op 20-06-2018 20:22:09 ]
Prrrrr
pi_179928217
Hoe loopt trouwens het douchewater weg? Gootje of putje? Als je een gootje hebt zou ik gewoon een spoeler op een centimer of 80 hangen die zeg maar uit een halve maan tegen de muur sproeit. Plak een plas hier sticker op de plek daaronder en je bent er.
  woensdag 20 juni 2018 @ 20:31:31 #25
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_179928301
Goedkopere optie: leiding en sifon laat je loos, met een afdekdop erop, tijdens nietbubbelavonden, afdekdop eraf en trechter erin tijdens bierbubbelfeestjes.

Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')