abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:32:13 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179916325
¤100,- per maand, holy shit

Is dat omdat je zo goedkoop moet leven vanwege financiële krapte of is dat gewoon omdat ze zo vanuit jezelf zuinig bent?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179916490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het nibud altijd wel uitgaan van het minimale en budgetproducten.
Behalve bij baby's! _O-
Ik weet niet waar het Nibud al dat geld aan uit wil geven, maar zo duur waren de kinderen bij ons het eerste jaar écht niet.

Ik zit voor 5 man tussen de 120 en 140 per week (met enkele uitschieters beide kanten op,)
Dat is inclusief verzorgingsproducten, wasmiddel, wc-papier enzo.

Qua snoep en koek... uhm... 1 zak drop gekocht vandaag en een zak eierkoeken. Dat is wel aardig gemiddeld denk ik.

Seizoensgroente, boel zomerfruit O+ (ananas, 2 erg betaalbare meloenen bij de toko (sapo en galia, samen 2,50) , aardbeien, druiven en een paar perziken)

Deze keer wat duurder (143 :{ ) want doosje wijn in de aanbieding, tonic in de aanbieding en roomboter in de aanbieding. En dat komt allemaal écht wel op in de komende weken ;)
En kilo kip en meer dan een kilo rundergehakt. Daar doe ik ook echt langer mee dan een week uiteraard. Oeh, en de noten bij de Lidl waren in een goede aanbieding, komt ook op, dus 4 zakken :+

Er zijn wel dingen die ik weg kan laten, maar niet zonder man of kinderen echt sip te maken ;)
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:41:53 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_179916517
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:32 schreef Molo het volgende:
¤100,- per maand, holy shit

Is dat omdat je zo goedkoop moet leven vanwege financiële krapte of is dat gewoon omdat ze zo vanuit jezelf zuinig bent?
Ik haalde eergister voor 41,- verschillende gyoza's :@ :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_179916563
_O_ de bovenbuurman kwam ff binnen om te bitchen over de wbv. Hij moet er maandag definitief uit maar is tot die tijd amper thuis en hij bood aan dat we daar best mochten douchen en warm water mogen pakken _O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916584
Ik doe echt voor heel veel geld boodschappen voor 2 personen :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916624
Ik zou kunnen besparen op chips, dan lopen man en kinderen bij me weg en ben ik goedkoper uit :+
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik doe echt voor heel veel geld boodschappen voor 2 personen :@
Vind ik ook wel fijn om te horen hoor :Y Ik heb af en toe het gevoel dat ik gewoon heel slecht kan budgetteren..... Het lukt allemaal altijd nčt.
pi_179916626
ik voor 4 personen rond de 400 euro per maand. gelukkig bijna geen luiers hier meer nodig alleen voor de nacht nog 1
pi_179916650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:48 schreef Goitske het volgende:
ik voor 4 personen rond de 400 euro per maand. gelukkig bijna geen luiers hier meer nodig alleen voor de nacht nog 1
Dat geef ik met gemak uit voor 2 personen, per maand. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916662
Ik rook wel ook, dat reken ik niet per se apart.
Of nou ja, ik reken eigenlijk niks apart. Alles op de grote hoop ditdat. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:48 schreef Goitske het volgende:
ik voor 4 personen rond de 400 euro per maand. gelukkig bijna geen luiers hier meer nodig alleen voor de nacht nog 1
Luiers hier ook niet, maar er gaat een brood per dag door (smeer 's morgens voor de trommeltjes al meer dan een halve _O- ) een pak rijstwafels per dag (die zijn onbeperkt, net als fruit en groente)

En drinken is ook duur. Daar zou ik op kunnen bezuinigen, want water bestaat ook, maar ik ben eigenlijk wel blij dat mijn drie spaghetti's (ze hebben echt alle drie fors ondergewicht) een paar extra calorieën binnenkrijgen.
pi_179916669
Misschien moet ik eens kijken wat ik puur aan levensmiddelen uitgeef per week.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:51:56 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179916679
Ik heb geen flauw idee. Hou het niet bij

Zou ik wel moeten doen, maar ja, lui en nog geen extreme noodzaak :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179916696
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:51 schreef Molo het volgende:
Ik heb geen flauw idee. Hou het niet bij

Zou ik wel moeten doen, maar ja, lui en nog geen extreme noodzaak :')
Ja, nou, dat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916700
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:51 schreef Molo het volgende:
Ik heb geen flauw idee. Hou het niet bij

Zou ik wel moeten doen, maar ja, lui en nog geen extreme noodzaak :')
Wat is noodzaak? Ik heb nooit boven minimum gezeten en het is niet dat ik mezelf echt een strak budget opleg, houd het wel een beetje bij en in de gaten dat het niet al te gek oploopt.
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:55:29 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179916735
Ik geef tussen de 100 en 120 euro per week aan eten uit per week voor twee personen. Geen verzorgingsproducten, geen rookwaar, geen alcohol, wel schoonmaakproducten.
Spoilers!
pi_179916748
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geef tussen de 100 en 120 euro per week aan eten uit per week voor twee personen. Geen verzorgingsproducten, geen rookwaar, geen alcohol, wel schoonmaakproducten.
Ik denk hier oko zoiets ja. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179916764
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk nou!
Zakje 500 gram (50 schijfjes)
Superhandig en flink goedkoper dan verse. Ben benieuwd of ze lekker zijn (scheelt in ieder geval halve weggegooide citroenen) en als je een witbiertje hebt dat niet uit de koelkast komt... :+ koeling en smaak ineen
  woensdag 20 juni 2018 @ 11:57:06 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179916772
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat is noodzaak? Ik heb nooit boven minimum gezeten en het is niet dat ik mezelf echt een strak budget opleg, houd het wel een beetje bij en in de gaten dat het niet al te gek oploopt.
Als je niet rond komt of echt veel dingen moet laten of schulden gaat opbouwen ofzo. Dan is het wel echt noodzaak

Waarom nooit boven minimum? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179916857
Ja, ik ben wel nogal zuinig :) Ik heb geen tijd voor een baantje ivm dubbele studie en extra studiedingen, en mijn basisbeurs is afgelopen, dus ik leef van het geld van mijn ouders en van wat ik in de vakantie werk. Ik heb geen zin om mijn ouders om meer te vragen.

Ik heb niet het gevoel dat ik wat tekort kom met hoe ik nu leef, dus prima. Ik drink geen frisdrank, ik rook niet, ik koop amper snoep of koek of chips. Dat zal vast helpen.
Toen ik in Kopenhagen woonde, was het lastiger. Daar moest ik echt mijn budget aanpassen, omdat sommige dingen zoals sojamelk, tofu, fruit, noten en hummus veel duurder waren. En een beetje mijn eetpatroon aanpassen. Bonen in blik waren er minder goed, dus heb ik me aangewend om ze zelf te koken. En ik ben andere vegasmeersels op brood gaan eten.
pi_179916900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:40 schreef freecell het volgende:
En kilo kip en meer dan een kilo rundergehakt. Daar doe ik ook echt langer mee dan een week uiteraard.
ga je niet menen? met 5 mensen?
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:05:10 #171
221912 minilot
Nancy boy
pi_179916917
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Moest aan deze denken door je pose O+


Ha, daar zijn de Lannisters on xtc weer! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_179916928
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 11:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je niet rond komt of echt veel dingen moet laten of schulden gaat opbouwen ofzo. Dan is het wel echt noodzaak

Waarom nooit boven minimum? :o
Schulden (studieschuld daargelaten) nooit gehad gelukkig.
Uhm... eerst student zijn, trouwen tijdens studie, zwanger worden, afstuderen (zonder vertraging overigens, dat vond ik wel netjes) meteen een leuke baan vinden (3 maanden bóven minimum, jaja!)
Bijbaan man was inmiddels volledige baan... op het minimum :+
Uitvallen wegens zwangerschap, na verlof weer (ergens anders) gaan werken, maar te weinig uren om er fatsoelijk bovenuit te komen.
9 Maanden na oudste... zwanger worden :X meteen uitvallen op werk (ben niet goed in zwanger zijn)
Middelste heeft de eerste 1,5 jaar elke wakkere minuut gegild en gekrijst en was om de 20 minuten wakker.
Weer héél voorzichtig gaan werken na die anderhalf jaar, maar toen was man even werkloos.
Zwanger :')
Toen heb ik het opgegeven en ben toen mini er was met die klokken begonnen.
En nu krijgt man per juli (bij derde werk, nu wel écht heel leuk werk) weer een fatsoenlijk contract, maar nog steeds onder de 110% minimumgrens.

En ik heb inmiddels 3 kinderen die zo vaak naar ziekenhuizen, therapieën, fysio's ed moeten dat ik met 'buitengewone zorg' minimaal 20 uur per week kwijt ben (onregelmatig), dus buitenshuis werken zit er even niet in.

Maar in die klokken zit wel echt een leuk bedrijf, dus ik probeer er in september echt helemaal vol voor te gaan :Y Het enige probleem is tijd.

Zoiets. En geloof me, dat ik de meest summiere samenvatting die ik kan geven :+
pi_179916991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:04 schreef liedetector het volgende:

[..]

ga je niet menen? met 5 mensen?
Ja, door pasta gooi ik bijvoorbeeld 250 gram gehakt, door nasi of curry 1 kipfilet en een heleboel groente.
Zit nog wel een avg-tje tussen deze week, dus dat wordt denk ik 400 gr gehakt oid en dan in tomatensaus en lekker kruiden en zulks :Y
En vandaag zuurkool/bataat schotel (bataat in de aanbieding en ik had nog zuurkool en appel) en die is vega. Al trek ik misschien een bakje spekjes uit de vriezer ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 20 juni 2018 @ 12:09:57 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179917034
40-50 euro per week hier, alleen. Maar ik ga wel twee of drie keer per week uit eten of bestellen.

Ik let verder nergens op. Koop waar ik zin in heb
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:11:45 #175
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_179917076
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:05 schreef freecell het volgende:

Het enige probleem is tijd.

Dat is dan ook wel weer grappig als je iets doet met klokken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')