abonnement Unibet Coolblue
pi_179908706
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De grootste vervuiler. De grootste vernietiger (massa instinctie bv). De grootste reden voor voedsel en water tekorten. En dat is nog maar een beetje van de ellende.
En je vergeet weer dat ik (en anderen) meebetalen aan 'jouw' kiloknaller. Me dunkt dat ik mee mag praten en bepalen als 'ik' mee moet betalen eraan. Die kiloknaller niet eens kon zonder 'mijn' geld.
Ah we gaan op het 'meebetalen' aspect inspelen. Dan wil ik graag inspraak hoe patiënten in het ziekenhuis behandeld worden, aangezien ik de laatste 3 jaar welgeteld 0 euro heb uitgegeven daaraan en anderen veel meer. Tevens wil ik inspraak op het autogebruik van mijn medemens, ik betaal immers ook wegenbelasting!

Verder is de grootste bevuiler overbevolking, maar daar mag je niet over oplossingen over praten.
pi_179908726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
Verder is de grootste bevuiler overbevolking, maar daar mag je niet over oplossingen over praten.
Eensch. ^O^
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:50:44 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179908735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:03 schreef HyrulePrincess het volgende:
Verschrikkelijk. Ik hoop echt dat steeds meer mensen minder of geen vlees gaan eten, dit moet echt stoppen.
Wat wil je doen dan?

Vlees is gewoon een voedingsbron van de omnivoor. Wat wij van nature zijn. Wat jij persoonlijk eet, moet je lekker zelf weten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179908851
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die slachthuisbaasjes willen ook gewoon hun winst gemaximaliseerd hebben. Ook als ze 5 euro per kg geslacht vlees extra zouden krijgen, heb je dit soort misstanden.

Werkdruk, productie.. Winst.
True, maar als alles maar zo goedkoop mogelijk moet, mag je niet eens verwachten dat het netjes gaat.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:55:40 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179908857
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:47 schreef habitue het volgende:

[..]

8/10 deze troll.
Wel hoger hoor.
Schoolvoorbeeldje dit.

De reactie gerelateerd aan het onderwerp is gewoon top.
Meerdere posters slaan direct door het dak heen.
Iedereen denkt dat het serieus is.

9/10
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:58:45 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179908946
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

True, maar als alles maar zo goedkoop mogelijk moet, mag je niet eens verwachten dat het netjes gaat.
Ook zo als er meer voor gevraagd wordt van de consument. Of het geld gaat naar de verkoopbaasjes of naar de slachtbaasjes. Niet naar lievere productieprocessen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179908966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ah we gaan op het 'meebetalen' aspect inspelen. Dan wil ik graag inspraak hoe patiënten in het ziekenhuis behandeld worden, aangezien ik de laatste 3 jaar welgeteld 0 euro heb uitgegeven daaraan en anderen veel meer. Tevens wil ik inspraak op het autogebruik van mijn medemens, ik betaal immers ook wegenbelasting!

Verder is de grootste bevuiler overbevolking, maar daar mag je niet over oplossingen over praten.
Overbevolking is zeker het grootste probleem.
pi_179908972
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel hoger hoor.
Schoolvoorbeeldje dit.

De reactie gerelateerd aan het onderwerp is gewoon top.
Meerdere posters slaan direct door het dak heen.
Iedereen denkt dat het serieus is.

9/10
_O- _O-

Mooi ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179908992
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan?

Vlees is gewoon een voedingsbron van de omnivoor. Wat wij van nature zijn. Wat jij persoonlijk eet, moet je lekker zelf weten.
Ik ga niet eens in discussie over dit soort domme uitspraken.
pi_179909002
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:01 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in discussie over dit soort domme uitspraken.
Mens :')

Weet niet wie ik enger vind, Moslims of mensen zoals jij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179909032
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:03 schreef Hadjewat het volgende:

[..]

Vieze ziekelijke sadist dat je er bent , je moet je schamen walgelijke misselijkmakende stuk verdriet
Boem sjakkalakka!
pi_179909067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mens :')

Weet niet wie ik enger vind, Moslims of mensen zoals jij.
Omdat ik het zielig voor de dieren vind? Ja echt een verschrikkelijk mens ben ik :W
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:03:21 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179909070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik stem voor de vleesindustrie verduurzamen, maar ik vind het een grote hetze om de vleesindustrie de grootste vervuiler te noemen... 9/10x wordt er gezeurd om waterverbruik terwijl dat met bakken uit de lucht komt vallen... Of grondgebruik, terwijl we geen betere bestemming hebben voor die grond... Ja het Amazone kappen is een slechte zaak, verduurzaam de productieprocessen dat dat niet meer gebeurt en ons vlees niet het kappen van de Amazone stimuleert.

De bruto CO2 verhalen zijn dikke onzin. CO2 is energie voor de plant, en de plant wordt gegeten door de koe, die kringloop is als je het duurzaam doet gewoon klimaat neutraal.

Zware bio industrie kennen we niet in NL
Dat is geen hetze, dat is gewoon de waarheid die goed gedocumenteerd is. Het is de olifant in de kamer.

Je co2 praatje heb je al eerder gehouden en klopt voor geen meter, ook gaat het niet alleen om co2.
Water komt niet overal met bakken uit de lucht vallen, je kan de vleesindustrie niet landelijk bekijken, het is niet landelijk.
Qua grondgebruik hebben we voor een heel fiks deel wel degelijk andere bestemmingen, waaronder plantaardig voedsel direct voor mensen, wat veel effectiever is. Veel minder grond kost.
En zonder het kappen van de Amazone geen kiloknaller, want dat is nodig om dat vlees zo spotgoedkoop op de markt te brengen.

Behalve dat we wel degelijk zware bio industrie in Nederland hebben kan het idd altijd nog erger en gebeurd dat ook. Maar ook dat vlees ligt hier, wij produceren grotendeels voor de export en importeren veel vlees voor onze eigen markt.
Nogmaals, de vleesindustrie is pertinent niet landelijk te bekijken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179909088
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:03 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Omdat ik het zielig voor de dieren vind? Ja echt een verschrikkelijk mens ben ik :W
Zielig hè, dat de mens omnivoor is... Zielig hè, dat er dieren gegeten worden, ook in het dierenrijk...

Houdt de soorten wel in balans overigens. Roofdieren zijn ook goed voor het ecosysteem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179909155
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:43 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Een kip wordt in 37 dagen volgespoten.
Mij is het wel sneller gelukt hoor.
pi_179909245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zielig hè, dat de mens omnivoor is... Zielig hè, dat er dieren gegeten worden, ook in het dierenrijk...

Houdt de soorten wel in balans overigens. Roofdieren zijn ook goed voor het ecosysteem.
Inderdaad wij zijn gelukkig geen carnivoren
pi_179909257
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is geen hetze, dat is gewoon de waarheid die goed gedocumenteerd is. Het is de olifant in de kamer.

Je co2 praatje heb je al eerder gehouden en klopt voor geen meter, ook gaat het niet alleen om co2.
Water komt niet overal met bakken uit de lucht vallen, je kan de vleesindustrie niet landelijk bekijken, het is niet landelijk.
Qua grondgebruik hebben we voor een heel fiks deel wel degelijk andere bestemmingen, waaronder plantaardig voedsel direct voor mensen, wat veel effectiever is. Veel minder grond kost.
En zonder het kappen van de Amazone geen kiloknaller, want dat is nodig om dat vlees zo spotgoedkoop op de markt te brengen.

Behalve dat we wel degelijk zware bio industrie in Nederland hebben kan het idd altijd nog erger en gebeurd dat ook. Maar ook dat vlees ligt hier, wij produceren grotendeels voor de export en importeren veel vlees voor onze eigen markt.
Nogmaals, de vleesindustrie is pertinent niet landelijk te bekijken.
De koolstofkringloop is absolute basis bij biologie, met je "klopt voor geen meter" en het klopt, het is niet alleen CO2, die overige elementen die meespelen zijn naar mijn idee nog interessant, maar CO2 technisch kan vlees gewoon CO2 neutraal geproduceerd worden.

Water is geen duur productiemiddel anders zou het niet ingezet worden voor vleesproductie.
Waarom zou iets minder grond moeten kosten?

Ehh, die Soja qua diervoer vanuit de Amazone, dat is een restproduct van Soja dat gebruikt wordt voor menselijke consumptie. Die Soja wordt helemaal niet geteeld voor diervoer.

In NL kennen we geen rare toestanden bij boeren m.b.t. vleesproductie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179909280
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huilie huilie, zielig vlees mwehhhh Mensen moeten echt stoppen met vlees eten, jank jank
Ik hoop wel dat er steeds meer mensen bewust gaan nadenken over hun eetpatronen en wat de gevolgen zijn. Van mij mag iedereen lekker vlees blijven eten, maar gun die beesten op zijn minst een soort van fatsoenlijk leven.

Nu zal 90% zeggen, ik gun die beesten een goed leven en een nette dood. Maar ondertussen kijken veel van deze mensen toch naar de portemonnee en is elke cent die vlees kost al snel te veel
pi_179909317
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat er steeds meer mensen bewust gaan nadenken over hun eetpatronen en wat de gevolgen zijn. Van mij mag iedereen lekker vlees blijven eten, maar gun die beesten op zijn minst een soort van fatsoenlijk leven.

Nu zal 90% zeggen, ik gun die beesten een goed leven en een nette dood. Maar ondertussen kijken veel van deze mensen toch naar de portemonnee en is elke cent die vlees kost al snel te veel
Zolang er ook alleen maar leugens worden verspreidt over boeren en er geen eerlijke informatie is valt er ook weinig kwalijk te nemen.

Plofkip wordt ook niet meer verkocht in NL geloof ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:11:19 #195
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179909318
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ah we gaan op het 'meebetalen' aspect inspelen. Dan wil ik graag inspraak hoe patiënten in het ziekenhuis behandeld worden, aangezien ik de laatste 3 jaar welgeteld 0 euro heb uitgegeven daaraan en anderen veel meer. Tevens wil ik inspraak op het autogebruik van mijn medemens, ik betaal immers ook wegenbelasting!

Verder is de grootste bevuiler overbevolking, maar daar mag je niet over oplossingen over praten.
Daar praat je al over mee en heb je inspraak in via oa verkiezingen. Veel meer heb ik ook niet. Maar het is dus onzin om te zeggen dat ik hier niets over te zeggen heb, net zoals jij dat over andere onderwerpen doet.

Overbevolking is idd een groot problem, maar niet snel op te lossen.
Daar is tijd voor nodig en die hebben we niet als we de vleesindustrie niet verkleinen en verbeteren. Sterker nog, zelfs al zouden we vandaag de groei van de wereldbevolking stoppen (of zelfs een kwart van de mensheid laten verdwijnen) zou het niet genoeg zijn als we de vleesindustrie niet verkleinen.

Dit is geen kies voor het een of het ander verhaal. Maar een noodzakelijkheid voor beiden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:11:48 #196
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179909338
Ik vind dat we in Nederland ver zijn doorgeslagen als het gaat om dierenwelzijn. Als je kijkt naar de belachelijke toestanden in de Oostvaardersplassen of de vertroeteling van aangespoelde zeehondjes, owee als die niet worden meegenomen door een asiel o.i.d.

Maar de horror in de slachthuizen gaat mij 3 bruggen te ver.
Ik heb totaal geen moeite dat er dieren worden gefokt speciaal voor de slacht, wij zijn nu eenmaal omnivoren en eten zodoende ook graag vlees. De industriële schaal waarop dit gebeurt is echter ziekelijk.

Zo'n beestje hoeft niet onnodig te lijden. Wij zijn als Europeanen toch zeker wel een stuk beschaafder als die moreel inferieure Chinezen e.d?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179909363
Hoe ver zijn ze met gekweekt vlees?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:13:05 #198
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179909378
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

De koolstofkringloop is absolute basis bij biologie, met je "klopt voor geen meter" en het klopt, het is niet alleen CO2, die overige elementen die meespelen zijn naar mijn idee nog interessant, maar CO2 technisch kan vlees gewoon CO2 neutraal geproduceerd worden.

Water is geen duur productiemiddel anders zou het niet ingezet worden voor vleesproductie.
Waarom zou iets minder grond moeten kosten?

Ehh, die Soja qua diervoer vanuit de Amazone, dat is een restproduct van Soja dat gebruikt wordt voor menselijke consumptie. Die Soja wordt helemaal niet geteeld voor diervoer.

In NL kennen we geen rare toestanden bij boeren m.b.t. vleesproductie.
Serieus? Kom je nu werkelijk met dat uitgekauwde soja verhaaltje?
Sorry, maar nu vermoed ik dat je aan het trollen bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179909390
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Serieus? Kom je nu werkelijk met dat uitgekauwde soja verhaaltje?
Sorry, maar nu vermoed ik dat je aan het trollen bent.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179909405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 23:11 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik vind dat we in Nederland ver zijn doorgeslagen als het gaat om dierenwelzijn. Als je kijkt naar de belachelijke toestanden in de Oostvaardersplassen of de vertroeteling van aangespoelde zeehondjes, owee als die niet worden meegenomen door een asiel o.i.d.

Maar de horror in de slachthuizen gaat mij 3 bruggen te ver.
Ik heb totaal geen moeite dat er dieren worden gefokt speciaal voor de slacht, wij zijn nu eenmaal omnivoren en eten zodoende ook graag vlees. De industriële schaal waarop dit gebeurt is echter ziekelijk.

Zo'n beestje hoeft niet onnodig te lijden. Wij zijn als Europeanen toch zeker wel een stuk beschaafder als die moreel inferieure Chinezen e.d?
Hier ben ik het wel mee eens!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')