abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:28:03 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179900835
http://www.mediacourant.n(...)ramma-gaat-niet-door

quote:
RTL 4-ster Jamai Loman heeft ernstige nierproblemen. Zijn nieuwe reisshow Beter Laat Dan Nooit gaat daardoor niet door. Dat heeft de zanger, die drie weken geleden nog een megacontract van vier jaar tekende bij de zender, zojuist gezegd op NPO Radio 2. Loman wilde het slechte nieuws per se vertellen in de show van Ruud de Wild, waar hij ook ooit zijn coming out had. “Ik ben wel vaker bij jou te gast geweest en als ik het dan ergens moet vertellen, dan wil ik het bij jou doen Ruud.”

Wat is er aan de hand? “Ik heb een beetje problemen met mijn nieren. Het komt een beetje uit de lucht vallen, maar ik vind het toch wel belangrijk om te vertellen. Mijn nieren werken niet zo goed meer en dat is natuurlijk klote. Dat betekent dat ik binnenkort begin aan een dialyse en uiteindelijk een traject in ga voor een niertransplantatie.”

“Ik wil het ook vertellen omdat ik waarschijnlijk door heel veel onderzoeken in het ziekenhuis daar veel rondloop. Voordat er allemaal indianenverhalen komen… Het liefst had ik er uitgegaan, teruggekomen met een nieuwe nier en niets verteld, maar ik heb een baan in de publiciteit, dus ik ontkom er niet aan. Mensen gaan zich afvragen wat hij doet of ze zeggen: ‘Zie je wel, hij doet dus wel mee aan Wie is de Mol.’”

Dikke kop

Het gaat niet goed met Loman. “Ik hield een beetje vocht vast en mensen zeiden al tegen mij: ‘Wat heb jij een dikke kop.’ Maar ja, ik dacht: dat weet ik al dat ik een dikke kop heb, maar nu was het wel heel snel gegaan in een korte periode.”

“Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft me op mijn nieren laten testen en dat was eigenlijk schrikbarend slecht, maar zo slecht dat ik me meteen ‘s avonds moest melden in het ziekenhuis. Ik kan je vertellen: in de afgelopen tien dagen is mijn leven behoorlijk op zijn kop gaan staan.”

De entertainer heeft dus een nieuwe nier nodig. “Sterker nog: zo snel mogelijk. Daar gaat natuurlijk wel wat tijd over heen, want het kost wel een aantal maanden om testen te doen. Ook moet de perfecte match gevonden worden.”

Dialyse

De wachtlijst voor een nieuwe nier is zo’n drie à vier jaar. “Tot die tijd moet je aan een dialyse. Er zijn verschillende therapieën voor, bijvoorbeeld een buikdialyse. Dan moet je een zak verschonen vier keer per dag. Of je moet het in het ziekenhuis doen drie keer in de week. Het is vrij intensief, maar als je eenmaal een nieuwe nier hebt kun je weer functioneren.”

Hij heeft geen pijn. “Nee, dat is nou zo gek. Dat is zo bizar. Ik heb geen pijn en functioneer gewoon prima. Ik voel me wel een beetje raar, maar dat komt vooral door de medicijnen die ik nu krijg.”

“Het is voor mij allemaal nieuw en ik weet nog niet wat er gaat gebeuren.”

Tv-pauze

Zijn reisprogramma gaat voorlopig niet door. “Ik zou aankomende week weggaan voor het programma Beter Laat Dan Nooit, een nieuw programma voor RTL 4 met Barry Stevens, Gerard Cox, Peter Faber en Willibrord Frequin.”
Sneu. :{
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:30:41 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179900919
Oh, da's inderdaad erg sneu. Dat wens je niemand toe....
Sterkte voor die gozer!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179900948
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:30 schreef goed_volk het volgende:
Oh, da's inderdaad erg sneu. Dat wens je niemand toe....
Sterkte voor die gozer!
Mensen die dieren doden wens ik het wel toe.

Maar Jamaike niet ;(
pindazakje
pi_179900968
quote:
In elk geval wel net een contract getekend, dus gewoon 2 jaar betaald krijgen en niks doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:32:16 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179900969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mensen die dieren doden wens ik het wel toe.
Eet jij vlees? Draag je leren schoenen? Eet je jam?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179901011
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:32 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Eet jij vlees? Draag je leren schoenen? Eet je jam?
Die dieren zijn al dood, dus maakt het niks meer uit of ik er gebruik van maak of niet.
Al eet ik heel weinig vlees. Zou er ook geen probleem mee hebben mocht er een verbod op komen.
pindazakje
pi_179901089
Lekker dan... Sterkte Jamai!

Hopen op snel een nieuwe nier.
(beter laat dan nooit?)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:36:46 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_179901097
Sommige mensen op Mediacourant zou je wél wat toewensen. Vooral die van 18:31 uur ("Misschien heeft hij expres een contract getekend met het idee dat ie een nieuwe nier nodig heeft en niet veel kan werken voor RTL 4, dan heeft ie in iedergeval een inkomen")

Ik vond Jamai er recent, bij een van die late talkshows (Pauw?), trouwens wel oud uit zien voor z'n leeftijd. Maar dit had ik er niet als eventuele reden achter gezocht.

[ Bericht 26% gewijzigd door Eightyone op 19-06-2018 18:42:26 ]
pi_179901118
Heftig hoor, ik wens hem veel sterkte.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:48:42 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179901475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:36 schreef Eightyone het volgende:
Ik vond Jamai er recent, bij een van die late talkshows (Pauw?), trouwens wel oud uit zien voor z'n leeftijd.
Wel mooie witte tanden.
pindazakje
pi_179901525
Er was hier ooit een user nieuwenier
Ik zwaai naar dieren.
pi_179901556
Sterkte Jamai.

Wie weet is er een superfan die vrijwillig zijn nier afstaat aan hem.
Alius aliud dicit
pi_179901606
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:50 schreef Geerd het volgende:
Er was hier ooit een user nieuwenier
we hebben hier een user die nier heeft afgestaan en eentje die een nier heeft ontvangen (niet dezelfde nier)
pi_179901748
Is NieuweNier hier nog actief?

Lok.
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 15:20 schreef NieuweNier het volgende:
Uitverkocht zijn. Alleen het duurste (en kk zware) model nog op voorraad :')

Subklacht: mensen die in paniek raken met sneeuw

Antiklacht: burnouts zonder je auto te mollen *O*


[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 19:01:24 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:33:12 #15
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179902554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Die dieren zijn al dood, dus maakt het niks meer uit of ik er gebruik van maak of niet.
Al eet ik heel weinig vlees. Zou er ook geen probleem mee hebben mocht er een verbod op komen.
Ah, op die fiets, met die maat. Geluukig zijn de hamburgers van ouderdom gestorven :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:36 schreef Eightyone het volgende:
("Misschien heeft hij expres een contract getekend met het idee dat ie een nieuwe nier nodig heeft en niet veel kan werken voor RTL 4, dan heeft ie in iedergeval een inkomen")
Dat kan ik me ook niet voorstellen, maar daarnaast is hij niet in loondienst en gelden ook niet de reguliere ziektevergoedingen in dat geval. Zullen ook zat clausules in het contract zitten.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:43:43 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179902808
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

we hebben hier een user die nier heeft afgestaan en eentje die een nier heeft ontvangen (niet dezelfde nier)
Eentje met nier ontvangen meldt. :P

Wat een rotnieuws voor hem zeg! Weet precies hoe hij zich voelt.. Bij mij was het ook allemaal heel plotseling. Hopelijk voor hem heeft hij iemand die een nier wil afstaan want de wachtlijst duurt jaren ja. Ben wel benieuwd welke dialyse hij gaat kiezen. Vast de buikspoeling want die kan je thuis doen.

Trouwens wat hij zegt over dat je met een nieuwe nier weer kunt functioneren, is niet helemaal waar. Hangt van allemaal factoren af, mijn nier doet het nu 40% bijvoorbeeld en ik ben nog steeds constant moe en heb bijwerkingen van de medicijnen die ik slik tegen afstoting. Je wordt iig nooit meer de oude.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:15:52 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179903716
Wat zou de oorzaak van zijn nierfalen zijn? Diabetes?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_179904473
Zou maar eens langs een Chinese gevangenis gaan, daar schijnt er volop gehandeld te worden in nieren en andere organen. Voor een paar duizend euro heb je ze voor het uitkiezen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_179904950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:43 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Eentje met nier ontvangen meldt. :P

Wat een rotnieuws voor hem zeg! Weet precies hoe hij zich voelt.. Bij mij was het ook allemaal heel plotseling. Hopelijk voor hem heeft hij iemand die een nier wil afstaan want de wachtlijst duurt jaren ja. Ben wel benieuwd welke dialyse hij gaat kiezen. Vast de buikspoeling want die kan je thuis doen.

Trouwens wat hij zegt over dat je met een nieuwe nier weer kunt functioneren, is niet helemaal waar. Hangt van allemaal factoren af, mijn nier doet het nu 40% bijvoorbeeld en ik ben nog steeds constant moe en heb bijwerkingen van de medicijnen die ik slik tegen afstoting. Je wordt iig nooit meer de oude.
ik bedoelde jou idd ;)
Als een familielid wil doneren is het volgens mij nog steeds geen snelle procedure , weefseltypering en uitgebreide testen duurt ook wel een poos. De kranten brengen het bijna alsof hij volgende week al een nieuwe zou krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 19-06-2018 22:19:30 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:00:10 #20
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179905268
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik bedoelde jou idd ;)
Als een familielid wil doneren is het volgens mij nog steeds geen snelle procedure , weefseltypering en uitgebreide testen duurt ook wel een poos. De kranten brengen het bijna alsof hij volgende al een nieuwe zou krijgen
Duurt minimaal een half jaar idd voor bekend is of alles klopt en dan nog kan het afgezegd worden. Ze proberen het wel te versnellen als er iemand is die misschien een match is en je dialyseert nog niet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:09:43 #21
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179905694
Hij gaat iig een onzekere rottijd tegemoet.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179906617
Vervelend nieuws.

[ Bericht 81% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-06-2018 22:50:38 ]
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2018 @ 22:12:24 #23
368283 ato
pi_179907758
Best heftig.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:49:50 #24
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179908718
Wow heftig ja, ook totaal uit het niets blijkbaar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 19 juni 2018 @ 23:17:09 #25
22592 crew  Ole
pi_179909456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:15 schreef Perrin het volgende:
Wat zou de oorzaak van zijn nierfalen zijn? Diabetes?
Als je diabetes hebt wordt je nierfunctie regelmatig getest. Dan zijn ze er wel eerder bij.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')