abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 09:45:58 #1
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179890107
quote:
Nieuwe technologieën zoals virtual reality en 3D-printen zouden in de toekomst weleens voor gezondheidsproblemen kunnen gaan zorgen.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) signaleert dat in het rapport Volksgezondheid Toekomst Verkenning (VTV).

Volgens het instituut gaat het goed gaat met onze volksgezondheid. Nederlanders worden steeds ouder en de meeste mensen voelen zich gezond. Vervolgens gaat het RIVM in op tal van ontwikkelingen die de volksgezondheid juist bedreigen. Het gaat voor een groot deel om bekende problemen die bijvoorbeeld toe te schrijven zijn aan de vergrijzing, zoals een toename van chronische aandoeningen.

Het RIVM keek ook naar ontwikkelingen waarvan de gevolgen nu nog niet goed te overzien zijn. Zo waarschuwt het instituut dat het ''voorstelbaar is dat langdurig verblijf in een virtuele werkelijkheid psychische en lichamelijke problemen kan veroorzaken''.
3D-printen

Een mogelijke keerzijde van 3D-printen is volgens het RIVM dat kwaliteitscontrole op producten lastiger wordt als mensen ze thuis uitprinten. Bij het smelten van grondstoffen in 3D-printers kunnen bovendien giftige stoffen vrijkomen.

Technologie kan tegelijkertijd veel voor de volksgezondheid betekenen, bijvoorbeeld in de vorm van behandelmethodes. Die zijn vaak wel kostbaar. Het RIVM becijfert dat in 2040 ruim vier maal zoveel zal worden uitgegeven aan de behandeling van kanker als in 2015. Nieuwe techniek leidt er ook toe dat zorg steeds vaker bij patiënten thuis wordt verleend in plaats van in het ziekenhuis.

Ruim duizend mensen die voor het onderzoek zijn ondervraagd maken zich niet zo druk om risico's van nieuwe technologie. De meeste ondervraagden vinden antibioticaresistentie, hart- en vaatziekten en roken ''het meest urgent''.

In hetzelfde rapport wijst het RIVM ook op de toenemende mentale prestatiedruk op jongeren en jongvolwassenen.
Bron: ANP/NU.nl

Sowieso RIVM voelt niet echt onafhankelijk meer.

En hoe zit het met de mobielophones? Ik vraag mij soms echt of of sommige nog wel weten wat de werkelijkheid is. Zeker onder jeugdigden. Hoe zij soms zich door het verkeer wanen met oordopjes in starend op een klein scherm fietsend of lopend of op/in gemotoriseerd voertuig en dan verontwaardigd zijn als er bijna een ongeluk gebeurd door hun.

Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.
pi_179890286
Ik dacht dat je het over straling zou hebben wat mobieltjes betreft.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:04:46 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179890448
quote:
Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.
Jep.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:05:42 #4
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179890474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:55 schreef loni55 het volgende:
Ik dacht dat je het over straling zou hebben wat mobieltjes betreft.
Als we dat er ook nog bij gaan rekenen mag alle draadloze apparatuur worden aangesproken hierover. Dat word ook steeds meer.
Alu hoedjes gaan niet werken want dat word alleen maar warmer in je schedel daardoor.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:30 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179890518
Bij 3D printers zal vast ergens in de handleiding staan dat je ze in een goed geventileerde ruimte moet gebruiken, maar ja, wie leest de handleiding nu...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179890686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:07 schreef nixxx het volgende:
maar ja, wie leest de handleiding nu...
:{
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:17:06 #7
471419 Otger
Reconquista
pi_179890708
De roverheid is bang dat mensen thuis messen en pistolen gaan printen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:17:37 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_179890717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

:{
tl;dr
pi_179890729
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:17 schreef Otger het volgende:
De roverheid is bang dat mensen thuis messen en pistolen gaan printen.
Fuck that. Ik ga recreatieve kernbommen printen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:21:34 #10
471419 Otger
Reconquista
pi_179890768
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Fuck that. Ik ga recreatieve kernbommen printen.
Verkopen op de Pipashop sowieso.
pi_179890833
We mogen ook niks meer. Doetjesmaatschappij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:06:20 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179891623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

:{
Moest lachen :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_179891935
quote:
Een mogelijke keerzijde van 3D-printen is volgens het RIVM dat kwaliteitscontrole op producten lastiger wordt als mensen ze thuis uitprinten. Bij het smelten van grondstoffen in 3D-printers kunnen bovendien giftige stoffen vrijkomen.
Kwaliteitscontrole doe je zelf, is eigen verantwoordelijkheid.

Bij PLA (polymelkzuur), wat de standaardplastic is, komen microdeeltjes vrij, maar die schade is de schade vergelijkbaar met een brandende kaars. Anders dan dat is PLA veelal schoon plastic en biologisch afbreekbaar.

ABS is wel giftig, maar dat verneem je ook heus wel als je daarmee werkt, want dat stinkt een uur in de wind.

Op zich vind ik het prima dat men een slag om de arm houdt met betrekking tot de gezondheidsrisico's van nieuwe technologie, maar zoals het nu lijkt is het allemaal iets teveel gegis en te weinig concreets.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179891980
Wij stoppen hier alle plastic afval in onze printer, bouwen we mooie dingen van.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')