trein2000 | dinsdag 19 juni 2018 @ 00:21 |
Lijkt me goed voor een eigen topicBron: https://nos.nl/artikel/22(...)ault-naar-honda.html Lijkt me logisch, Honda heeft meer potentie. | |
FlippingCoin | dinsdag 19 juni 2018 @ 00:23 |
Waarom drong Renault zo aan op een snelle beslissing? | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2018 @ 00:24 |
Mawh het zou mij niet verbazen als Aston Martin in 2021 de motoren voor RBR gaat verzorgen dus als de Honda net goed ontwikkeld is komt er een andere motorleverancier. | |
Fer | dinsdag 19 juni 2018 @ 00:50 |
Aston Martin heeft het geld niet. Naamsponsering is veel goedkoper dan een motor ontwikkelen. | |
Jordy-B | dinsdag 19 juni 2018 @ 05:20 |
Gezien de opmerking: "Ik beloof dat we alles doen om te voorkomen dat het nog een keer mis gaat. Ik denk dat Red Bull wel moet beseffen dat we heel ver gaan om dingen te verbeteren", vermoed ik dat Red Bull ze geld kost. | |
Sjemmert | dinsdag 19 juni 2018 @ 05:23 |
Allemaal geruchten nog... laten we rustig afwachten tot het officieel is. | |
oranjevogel1 | dinsdag 19 juni 2018 @ 06:33 |
Ze kunnen beter Spyker overtuigen een F1 motor te ontwikkelen. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 06:40 |
Mocht dit waar zijn kunnen Verstappen fans zich op gaan maken voor een zeer lange periode van hoogstens 5e plaatsen en een hele hoop DNFs. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:00 |
Omdat ze van alles in gang moeten zetten voor volgend seizoen. En dan maakt het nog wel uit of je voor vier of voor zes auto's een motor moet maken. | |
Meike26 | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:52 |
Waarom dat ? Linksom of rechtsom, zij krijgen hun data wel van Toro Rosso/Honda om met een basis instelling te beginnen aan het jaar 2019. Daarbij zit Honda F1 zelf ook met een divisie in Milton Keynes, wie wil kan makkelijk even heen en weer rijden = data uitwisseling. En als je kijkt hoe de Honda's het nu doen + betere communicatie tussen STR en Honda, kan je alleen maar concluderen dat de grootste faalhazen in Woking zitten. En twee teams met Honda motoren is altijd nog beter dan 1 team, helemaal als het van zelfde eigenaar is. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:54 |
McLaren heeft veel meer punten en is in vrijwel elke race sneller dan TR. | |
Sjemmert | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:59 |
Hun budget is ook 2 keer zo hoog. Ik ga ervan uit dat RBR alleen voor Honda zou kiezen als ze daar beter van denken te worden. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 08:00 |
Dat betwijfel ik nogal. Dit soort dingen in F1 worden nogal eens besloten op basis van ego's en emoties en niet op feiten. | |
ShaoliN | dinsdag 19 juni 2018 @ 08:07 |
Ja en Red Bull is elke race veel sneller dan McLaren en heeft veel meer punten met dezelfde motor. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 08:13 |
Ok. | |
aesop | dinsdag 19 juni 2018 @ 08:25 |
McLaren heeft Alonso. Hoe aardig Gasly het ook doet, het blijft een rookie. Vandoorne en Hrtley is een beetje lood om oud ijzer. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 08:43 |
Dus? McLaren heeft sowieso meer snelheid. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 09:18 |
RB is al een jaar met deze beslissing bezig. Dus dan zou je mogen veronderstellen dat RB wel bezig is met cijfers en feitjes, in tegenstelling tot bepaalde emotionele fans | |
DeeBee | dinsdag 19 juni 2018 @ 09:48 |
MaxGod WDC 2019-2020 confirmed | |
Tomatenboer | dinsdag 19 juni 2018 @ 09:55 |
Ik hoop dat de keuze goed uitpakt, maar vooralsnog heb ik weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van Honda. Natuurlijk kan dat ter zijner tijd wel alsnog op orde komen maar ik ben bang dat daar best een aantal seizoenen overheen kan gaan. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:15 |
Ze hebben rustig de Canada update afgewacht en toen een vergelijking gemaakt. Honda heeft gewoon een prima stap gemaakt en het geld om het gat nog meer te verkleinen. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:36 |
Dat valt nogal te bezien. De 'fans' hebben het in ieder geval vrijwel nooit bij het rechte eind. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:36 |
Dat blijkt nergens uit. Renault heeft een grotere stap gezet. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:41 |
Waar baseer jij jouw gelijk op? Dat is ook op emotie. Natuurlijk kan jij schermen met de resultaten van de afgelopen jaren, maar een team dat bewust toch voor dat avontuur kiest terwijl ze data hebben van hun tweede team, daar lijkt toch een basis te liggen aan deze keuze terwijl jij niet verder komt met afgelopen jaren | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:43 |
Nou ja dat dus. En ik claim geen gelijk, zet slechts vraagtekens bij de fanboys die niet verder kijken dan hun neus lang is. Dat de relatie tussen Renault en Red Bull niet botert weet ook iedereen, maar die domme ruzie is nergens op gebaseerd. Dat is de domme emotie die regeert. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:44 |
Jij hebt alle data blijkbaar? | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:51 |
Ik heb gewoon de race gekeken. Red Bull was dankzij de motor update dichterbij dan ooit en het Renault team versloeg Force India met gemak. Gasly met de nieuwe Honda kwam niet verder dan de oude motor ook al kwam. Er was nul progressie. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:53 |
Je plaats niet slechts vraagtekens, want dan zou je "de fans" niet zo denigrerend in een hoek flikkeren. Veel "fans" denken dat RB de keuze heeft gemaakt met onderbouwde argumenten en natuurlijk denk jij dat het wel eens op basis van emotie en ego's geweest kan zijn.En dan ook nog een domme ruzie tussen RB en Renault welke nergens op gebaseerd is. Hoe kom je daar nu bij, je hebt geen idee wat voor afspraken er zijn gemaakt tussen RB en Renault, maar toch neem je wederom een standpunt in. Hoe wil jij dat kwalificeren? Ik heb wel een idee | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:55 |
Als Honda vorig jaar bijzonder slecht was en TR is met de overgang naar Honda op dezelfde plek terecht gekomen... Dan zou je kunnen concluderen dat er progressie is... | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:57 |
Omdat de fanboys niet alleen vervelend zijn maar ook gewoon foute informatie de wereld in brengen. Omdat de informatie die beschikbaar is simpelweg aangeeft dat dit op z'n best een kleine stap terug is. Dat Red Bull andere informatie heeft verzin jij gewoon zelf. Je ziet het hier al, McLaren wordt compleet afgebrand terwijl zij feitelijk gezien de juiste keuze hebben gemaakt. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:57 |
Ik heb het niet over vorig jaar. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:58 |
Heeft grotendeels met karakteristieken van de auto te maken. Mclaren ging bijvoorbeeld voor geen meter in Canada en hadden zelfs een grotere achterstand dan in 2017. Honda won volgens Red Bull 20pk en Renault maar 12pk. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:59 |
Juiste keuze? Ze missen straks 60 miljoen per jaar. Hoe gaan ze dat oplossen dan? | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:02 |
Welke foute informatie? Wat verzin ik? Succes | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:03 |
Ah alleen als je een vergelijking wilt maken met de progressie die Renault gemaakt heeft. Kom op man | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:06 |
Race pace van McLaren was in Canada beter dan TR. Zoals op vrijwel elk circuit. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:07 |
Wat bazel je nou allemaal? Honda claimde een upgrade te hebben. 40pk werd er geschreeuwd. Weer niets van waar en het ding ging nog kapot ook. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:08 |
Ze hebben meer punten en zijn sneller dan vorig jaar. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:13 |
Dat is geen antwoord op de vraag. Dat tekort gaan ze pas volgend jaar merken. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:15 |
Sigh, nu haal je er een heel ander onderwerp bij. En heb je nu onderhand gevonden wat ik aan het verzinnen was? | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:20 |
Ja dat geeft dus al aan dat het van veel meer factoren afhankekijk is. Hoe je met de banden omgaat etc etc. Gewoon simpel naar uitslagen kijken zegt lang niet alles over de prestaties van de motor. Williams is bijvoorbeeld ook veel slechter dan vorig jaar. Red Bull kan met gps alles vergelijken tussen TR en het hoofdteam. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30 |
Nee, dat is waar ik het de hele tijd al over heb. Dat jij niet goed oplet is niet mijn probleem. Jij verzint dat Red Bull betere informatie heeft dan wij. Dat kun je helemaal niet weten. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:31 |
Het zegt wel iets. En het is het enige dat we kunnen weten. Het is overigens ook niet alleen naar uitslagen kijken maar ook naar racepace, gat naar de directe concurrent etcetera. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:34 |
Ik las gisteren ook ergens dat Newey wel eens naar Renault zou kunnen gaan. Trouble in Paradise? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:35 |
Red Bull en Renault hebben ruzie? Says who? Volgens mij is dit een puur zakelijke keuze van Red Bull. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:35 |
Dat blijkt nergens uit. Renault heeft een grotere stap gezet. Dus hier bedoel je die 40pk extra bij Honda. Duidelijk Klopt, dat RB meer informatie dan ons heeft, is een aanname van mij. Net zoals ik aanneem dat RB volgend jaar het liefst zo'n snel mogelijk auto wil hebben, dat is inderdaad óók een aanname. Scherp van je, heel erg scherp. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:42 |
Geen idee wat je nu weer aan het bazelen bent . Er werd geclaimed dat Honda een enorme upgrade zou krijgen. Bleek niet zo te werken. Als vergelijking noem ik Renault, die stilletjes een betere update meenam. Goed dat je het toegeeft in ieder geval. Veel plezier verder met je stront verspreiden in dit topic. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:42 |
Red bull heeft alle telemetrie van hun eigen Renaultmotor en van de Hondamotor. Natuurlijk hebben ze betere informatie dan wij. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:43 |
Dat neem je gewoon maar aan. Daarnaast neem je ook maar zonder meer aan dat ze op basis daarvan de juiste inschatting maken. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:44 |
Welkom terug, hoe was het onder die steen? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:44 |
Occam's Razor. Alleen iemand met een iq onder de 75, of verblind door emotie, zou iets anders beweren. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:45 |
Je hebt uiteraard bewijs voor je stelling? | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:45 |
Of je doet gewoon geen ongefundeerde aannames. Kan ook. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46 |
Begin hier maar eens. https://www.bbc.com/sport/formula1/34404641 | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46 |
Gelezen. Geen bewijs voor een ruzie. Nog meer? | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:48 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:52 |
Zoals ik al zei, geen bewijs voor een ruzie. Ze hebben een meningsverschil. | |
Fer | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:55 |
Velen onderschatten de invloed van de halo op kleinere teams. Ze hebben veel minder resources om zoiets te integreren in hun bestaande aero. Daarom zie je teams als Torro Rosso, Force India en Williams slechter presteren dan vorig jaar. Daarnaast is het middenveld enorm competitief, een paar tienden is genoeg om van Q1 naar Q3 te springen. Ik blijf erbij, gezien waar Honda vandaan komt (compleet redesign in 2017) doen ze het enorm goed en hoeven ze zich nergens voor te schamen. Zelfs als de prestaties op dezelfde hoogte als Renault blijven. Zijn er voordelen van het zijn van een fabrieksteam van Honda. Is er trouwens al meer nieuws ? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:56 |
Neuh. Ik kan me wel voorstellen dat Aston Martin helpt bij de ontwikkeling en dan ergens een badge op de motor timmert. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:57 |
Toro Rosso is helemaal geen klein team. Qua budget allicht, maar niet qua ondersteuning. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 19 juni 2018 @ 12:09 |
130 miljoen vs 350 miljoen. Ja, hoor. Torro Rosso is een klein team. Zijn er ook zaken die je wel weet? Of in ieder geval iets zinnigs over kunt zeggen? Want tot nu toe gaat het echt helemaal nergens over. | |
Fer | dinsdag 19 juni 2018 @ 12:53 |
| |
northernlight81 | dinsdag 19 juni 2018 @ 12:59 |
Wel een hele gewaagde keuze, vooral nu Red Bull de laatste races best dicht bij Ferrari en Mercedes zit. Maar Red Bull kan natuurlijk wel de data van beide motoren vergelijken, ze weten veel beter dan wij wat de verschillen in power zijn. | |
Nattekat | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09 |
Achteruit gaan ze zeker niet. De vraag is of Honda echt de beloftes waar kan gaan maken. Ik heb er meer vertrouwen in dan in Renault iig. | |
Metalfreak | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09 |
Onderschat het aeropakket van Red Bull niet. Als je ziet dat Renault Racing en McLaren met exact dezelfde motoren rijden en hoeveel die achteraan bungelen, dan is de motor niet alles in het pakket. Het lijkt er nu zelfs op dat de Honda motor meer power heeft dan de Renault. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:13 |
Nee, dat is niet het geval. Zeker niet in de race. | |
Metalfreak | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:16 |
Volgens mij had Toro Rosso al vaker een hogere topsnelheid dan Renault teams... Dat kan aero zijn, maar het geeft wel hoop. | |
Fir3fly | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:17 |
Dat is zeker aero. En ook incidenteel. Bovendien staat bijvoorbeeld Red Bull vaak ver onder de andere Renault teams dus veel zegt het niet. | |
opgebaarde | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:30 |
Achteruit gaan ze op dit moment zeker wel. De vraag is, of Honda binnen korte tijd een gelijkwaardig powerunit kan leveren die ook nog eens een betere potentie dan Renault heeft. Dat is een bijzonder grote vraag. Honda zal nog een paar grote stappen moeten maken en zeker op het gebied van de hybride. RB weet waarschijnlijk hoever ze komen met Renault en dat bevalt ze niet. Honda is bereid om extreem veel geld en manuren te investeren en dat biedt mogelijkheden. Honda heeft nu de kans om een top team te leveren en dat is na 2008 en het McLaren debacle welkom, zeker met de eer die is aangetast. En dan is er nog een derde argument, geld. Honda brengt geld mee en Renault kost geld. Er gaan al langer geruchten dat RB zijn F1 carrière heroverweegt, in zijn geheel of alleen voor TR, en een financierder er bij is meer dan welkom | |
Kreator | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:41 |
Je kunt toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat een team meer informatie heeft over een motor dan jij en ik. Je reageert bijzonder vreemd. Verblind door je antipathie. Denk dat het een goede keuze is. Ik verwacht een betere samenwerking met de fabriek en ik vond het feit dat Renault liever haar fabrieksteam goed ziet presteren ook altijd een beetje negatief. We gaan het meemaken. | |
Nattekat | dinsdag 19 juni 2018 @ 14:06 |
RB heeft data van beide motoren, die weten precies wat die Honda kan tov Renault. Als Honda echt een achteruitgang zou zijn, dan waren ze nog een jaar bij Renault gebleven. Ze zijn niet dom daar. En naar wat ik gezien heb in Canada, is die Honda echt zo slecht nog niet. | |
M.Melandri | dinsdag 19 juni 2018 @ 16:12 |
Geld speelt ook een rol. | |
northernlight81 | dinsdag 19 juni 2018 @ 16:59 |
Op lange termijn sowieso. Renault wil uiteindelijk niet dat Red Bull of McLaren kampioen wordt, ze willen met hun eigen team kampioen worden. Ondanks dat klantenteams dezelfde motor moeten krijg zie je dat Ferrari en Mercedes met bijv. die partymode toch veel voordeel hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:36 |
Serieus? Wij, die geen enkele toegang hebben tot de motoren zouden mogelijk meer info hebben over de prestatie dan RB? Waar hebben wij die geheime (want openbaar weer RB ook) vandaan gehaald? En mag ik het ook weten? | |
aesop | dinsdag 19 juni 2018 @ 20:17 |
Als je het kwalificatierondje van Max naast dat van Vettel hebt gezien, weet je dat Max op elk vol gas gedeelte tienden aan zijn broek kreeg. Zo geweldig was die update van de motor dus niet. | |
bedachtzaam | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:53 |
En dan rijden ze al met minder neerwaartse druk om het tekort aan vermogen te compenseren. Wat mij betreft is het een goed besluit om naar Honda over te stappen. | |
dutchsharedhosting | dinsdag 19 juni 2018 @ 22:02 |
Ik ben heel erg benieuwd | |
ShaoliN | woensdag 20 juni 2018 @ 09:31 |
Dat je dit blijft roeptoeteren blijkt dat je zelf totaal niet objectief kijkt. Waar je die fanboys van beschuldigd. Torro Rosso en McLaren zijn totaal andere auto’s. Red Bull is al geruime tijd puur naar de prestaties van die motor aan het kijken, naast de potentiele progressie en de mogelijkheden die het bied icm hun superieure chassis. Die hebben echt wel hun huiswerk gedaan. Renault heeft ondanks vele beloftes 12 pk gevonden in 2 jaar tijd en is nog steeds het zwakke punt van de Bull. Het chasis is echt superieur aan alle andere. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 juni 2018 @ 09:31 |
Oh, je hebt de telemetrie gezien? Of ga je gewoon verder met duimzuigen? | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 09:48 |
Je reageert op een andere post dan die van mij. | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 09:49 |
Andersom. Ze rijden juist met meer om meer goed te maken in de bochten. Toro Rosso probeerde wat jij suggereerde in FP1 in Canada (vandaar dat Hartley daar hoog stond bij de topsnelheden) maar stapte daar snel weer vanaf. [ Bericht 12% gewijzigd door Fir3fly op 20-06-2018 10:17:22 ] | |
bedachtzaam | woensdag 20 juni 2018 @ 11:38 |
Dat gaat op voor teams als Ferrari en Mercedes, die hebben meer aan de snelste rondetijd dan de hoogste snelheid. Red Bull heeft een goed chassis maar ze zullen alleen kans maken op winst op circuits waar geen lange rechte stukken zijn. Voor hen is het zoeken naar een goed compromis tussen snelheid op de rechte stukken en voldoende neerwaartse druk in de snelle bochten. | |
mikieu | woensdag 20 juni 2018 @ 11:39 |
Zou RB op de vrijdag met een Honda motor mogen rijden maar dan toch met renault gaan kwalificeren? (Even los van het feit dat je eigenlijk een tweede auto mee zou moeten nemen) | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 11:43 |
Exact wat ik zeg dus. | |
Fer | woensdag 20 juni 2018 @ 12:11 |
Honda schijnt de nieuwe motoren in Canada nog redelijk conservatief ingesteld te hebben voor dat weekend. Ze kunnen nog wat meer eruit halen komende races. | |
bedachtzaam | woensdag 20 juni 2018 @ 15:25 |
Nee want met meer neerwaartse druk rijden betekent lagere snelheid op de rechte stukken, daarom rijden ze met minder neerwaartse druk om dat te compenseren. | |
ReQuiem83 | woensdag 20 juni 2018 @ 15:41 |
En dan zijn ze nog de snelste in de meeste bochten dus kan je nagaan wat een goede aero RB heeft. Ik zie ook meer potentie in de Honda. | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 16:28 |
Oh, dan heb je het verkeerd om. Red Bull rijdt doorgaans met meer downforce. | |
bedachtzaam | woensdag 20 juni 2018 @ 16:43 |
Juist niet omdat ze anders 20 tot 30 kilometer langzamer rijden en dus veel verliezen op de rechte stukken tegenover Mercedes en Ferrari. Ze hebben gewoon een zeer goed chassis, met een Mercedes of Ferrari motor zouden ze het te kloppen team zijn omdat ze dan juist met meer neerwaartse druk zouden kunnen rijden zonder veel snelheid op de rechte stukken in te leveren want die motoren zijn immers krachtig genoeg. | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 16:51 |
Dat is zeer overdreven. Maar dat doen ze wel. Ze optimaliseren hun chassis en maximale downforce in de bochten en geven daarom wat extra toe op het rechte stuk. Hun auto pakt de tijd in de bochten terug die men verliest op het rechte stuk. Je ziet het ook terug in de speedtraps waar de Red Bulls achterlopen bij het Renault fabrieksteam. | |
Meike26 | woensdag 20 juni 2018 @ 18:00 |
Dan heb je niet goed opgelet afgelopen jaar China, Baku en Canada hadden de RB's redelijk hoge topsnelheden omdat ze met minder vleugel rijden. Volgens mij had Max zelfs hoogste topsnelheid in Baku. M.a.w. Als Honda en STR de progressie van afgelopen maanden door kunnen zetten richting eind dit seizoen, dan zie ik het echt wel goed komen de komende twee jaar. | |
Fir3fly | woensdag 20 juni 2018 @ 18:01 |
Ik heb het dan ook over dit jaar. Je let zelf niet op. | |
Meike26 | woensdag 20 juni 2018 @ 18:24 |
Ja ik bedoelde eigenlijk ook dit jaar Wilde schrijven afgelopen races + opsomming van de 3 GP's en later bij aanvulling/afmaken van de post maakte ik er dat van Vraag ik mij eigenlijk ook af, houdt er ook iemand bij welke topsnelheden er gereden worden en bij welk toerengebied dit gebeurde ?! Met andere woorden hoeveel ruimte de desbetreffende motoren nog hebben qua progressie en regelgeving ?! Als je luistert naar de motoren lijkt Honda het laagst te zijn van allemaal, zou dat ook betekenen dat ze die ruimte hebben of gebruiken ze gewoon een compleet andere soort engine map/output waardoor ze zo rauw klinken? | |
bedachtzaam | woensdag 20 juni 2018 @ 19:13 |
Ik heb van een paar races de speedtrap bekeken maar het ontloopt elkaar nauwelijks en Red Bull vaker net iets hogere snelheid dan Renault. Het zegt alleen weinig want meer grip betekent dat ze met hogere snelheid de bochten uit komen en eerder op het gas kunnen. Ongetwijfeld rijdt Red Bull met meer neerwaartse druk dan het Renault team maar de meetlat is toch Mercedes en Ferrari. | |
Fer | woensdag 20 juni 2018 @ 20:33 |
Het lijkt mij dat Redbull inmiddels wel rekening heeft gehouden met een zwakkere motor in het ontwerp. Ze zullen wel wat gevonden hebben om de drag bij hogere snelheden wat te verlagen, om toch een goede top te houden. | |
Fir3fly | donderdag 21 juni 2018 @ 02:06 |
We hadden het over Canada 2018. Red Bull reed met meer downforce. | |
Meike26 | donderdag 21 juni 2018 @ 06:22 |
Red Bull reed juist met minder downforce, daarom was hun snelheid ook zo opvallend goed op het laatste rechte stuk ná de hairpin. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 21 juni 2018 @ 07:16 |
En die wijsheid heb je waar vandaan? Of is dit weer zo'n losse flodder zonder onderbouwing? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 21 juni 2018 @ 07:21 |
Let met name even op het stukje waar hij zegt dat emotie geen rol speelde bij het nemen van de beslissing. https://nl.motorsport.com(...)ing-1046754/3125012/ | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 21 juni 2018 @ 07:31 |
Gewoon zo maar een visie. Analyse klinkt aannemelijk. https://nl.motorsport.com(...)nda-1046772/3125072/ | |
Fir3fly | donderdag 21 juni 2018 @ 07:45 |
Het rechte stuk waar men 4 tiende verloor? Uh huh. | |
Meike26 | donderdag 21 juni 2018 @ 13:25 |
Jij weet natuurlijk meer dan dit onderdeurtje ? Even ffw naar 2:51 | |
Fir3fly | donderdag 21 juni 2018 @ 13:32 |
In die sessie. Niet in de kwalificatie, niet in de race. | |
Kreator | donderdag 21 juni 2018 @ 13:35 |
In die sessie. Niet in de kwalificatie, niet in de race. [/quote] Je hebt er maar weinig kaas van gegeten, dat blijkt wel weer. Waarom je in al je posts perse het tegenovergestelde vd waarheid wil verkondigen is me een raadsel, maar het zou goed zijn om eens toe te geven dat je het gewoon fout had. Dit is een beetje dom zo. | |
Scrutinizer | donderdag 21 juni 2018 @ 14:01 |
Niet onverwacht, uiteindelijk gaat Honda het hele team overnemen, denk ik. Red Bull heeft z'n langste tijd als teameigenaar wel gehad. Ben benieuwd wat dit voor Sainz gaat betekenen, hij maakt officieel nog steeds deel uit van de Red Bull coureurs maar is uitgeleend aan Renault. | |
Meike26 | donderdag 21 juni 2018 @ 14:18 |
In die sessie. Niet in de kwalificatie, niet in de race. [/quote] Ten eerste, waarom zou je in de vrije training met minder vleugel willen rijden als je dat niet gaat toepassen in kwalificatie en race? Ten tweede, hoe kan Max aan het einde van de race sneller zijn dan Bottas met 4 tienden verlies en ook nog eens snelste raceronde op zijn naam zetten, had Bottas dat niet moeten zijn dan? Waarom blijf je zo door trollen in dit topic? Je hebt blijkbaar niets van je vorige ban geleerd? Je verziekt de sfeer hier geregeld.. jammer, je hebt zeker wel kennis en passie voor de sport, maar je gebruikt het op een verkeerde manier. | |
Fir3fly | donderdag 21 juni 2018 @ 14:27 |
Dit verraadt al dat je de race niet hebt gekeken. Totaal niet serieus te nemen dus. . Ga maar lekker verder zeuren over hoe geweldig Button is. Gaat je beter af. | |
Meike26 | donderdag 21 juni 2018 @ 14:59 |
Weet je dat heel zeker... ? | |
M.Melandri | donderdag 21 juni 2018 @ 16:08 |
Nee hij heeft gelijk. Het concept van Red Bull is een korte wielbasis met veel rake. Daardoor heb je voordeel in de langzame bochten, maar hebt ook meer drag. Mercedes is lang en vlak en heeft daardoor minder drag. | |
Radegast | donderdag 21 juni 2018 @ 16:57 |
Ik snap dat ze de stap (of gok) wagen met Honda, net zoals ik McLaren snapte toen ze in 2015 aan hun avontuur met Honda begonnen. Ben benieuwd hoe het zal gaan, als het niet werkt kan ik niet wachten op the blame game.. Als ze bij Honda dachten dat die lui in Woking erg waren qua vingertje wijzen.. | |
ender_xenocide | donderdag 21 juni 2018 @ 20:14 |
Bottas moest toch brandstof besparen op het eind? | |
Meike26 | donderdag 21 juni 2018 @ 20:58 |
Daar heb je gelijk in, hij moest inderdaad rustig aan doen, dat was ik indd even vergeten. Maar dan nog, Je zet in mijn ogen geen snelste raceronde neer als je 4 tiende te kort komt op het rechte stuk, dan had Vettel minstens die titel moeten hebben, maar door het te vroeg afvlaggen ging het gek genoeg tussen de Max en Daniël... Dat rijmt niet met wat Vuurvliegje beweert dat RBR alleen in vrije training met minder downforce reed | |
aesop | donderdag 21 juni 2018 @ 21:56 |
In de kwalificatie en race reed redbull met iets meer downforce dan in de eerste vrije trainingen. De topsnelheid was daar niet eens zo verkeerd, maar men verloor in de bochten omdat ze te weinig downforce hadden staan tov Mercedes en Ferrari. Dat hebben ze daarna gecorrigeerd met als gevolg dat ze op de rechte stukken toch weer veel verloren. Kortom de renault komt nog steeds veel tekort. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 22 juni 2018 @ 16:36 |
Ach, niet echt een veel grotere gok tov afwachten hoeveel Renault volgend jaar weer tekort komt. Maar als Red Bull gaat 'blamen' dan is dat met een goede onderbouwuing. Op de auto is erg weinig aan te merken, dus een lack in performance, komt dan automatisch van de motor. Bij Mclaren blijkt dat toch anders te zijn. | |
beantherio | vrijdag 22 juni 2018 @ 21:56 |
Vandaag was in beide vrije trainingen de snelste STR sneller dan de snelste Renault. Als je er vanuit gaat dat de chasis van beide teams vergelijkbaar zijn dan is het wel voorstelbaar dat zo'n Honda-motor in een RBR (met een veel sneller chasis) wel minimaal het niveau van Renault moet kunnen halen. Ik geloof wel dat ze er bij RBR goed over nagedacht hebben en dat dit een succes kan worden. | |
aesop | zaterdag 23 juni 2018 @ 19:38 |
Wat een drama weer met Renault. Zei iemand dat Redbull verkeert gokt door over te stappen op Honda? Met Renault weet je in elk geval zeker dat je niet meedoet om de titel. | |
aesop | zaterdag 30 juni 2018 @ 23:05 |
Zwaar onder de indruk van de partymodus van Renault, net als de rijders van het fabrieksteam:
| |
Anton91 | zondag 1 juli 2018 @ 09:02 |
De honda motor ging gisteren wel weer aardig tijdens de kwalificatie. Gasly maar op een achterstand van 0.150 seconden ten opzichte van de snelste Renault (Red bull butien beshouwing gelaten). | |
DeeBee | zondag 1 juli 2018 @ 10:04 |
Inb4 Renault partymode die beloofd wordt voor 2019 en arriveert in 2022. | |
ShaoliN | zondag 1 juli 2018 @ 13:05 |
Renault baas is wel snel onder de indruk. | |
blackbear | donderdag 12 juli 2018 @ 16:27 |
ik ben heel erg benieuwd | |
Fer | donderdag 12 juli 2018 @ 17:10 |
Renault heeft een eigen soort partymode | |
lobotm | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:38 |
Red Bull begint toch wel een beetje angstig te worden. Torro Rosso nu test team van Honda ook penalty's gaan gepakt worden.. Dus simpel gezegd Honda loopt te ver achter de feiten aan en updates zijn hard nodig. | |
opgebaarde | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47 |
Als je het omdraait en Honda is wel goed op weg, zou TR dan dit jaar niet opgeofferd worden voor een eventueel kampioen waardige auto 2019? Precies, alles staat in het teken van 2019 en 2020 Dat de krachtbron nog verder ontwikkelt moet worden, twijfel niemand aan. Of de krachtbron volgend jaar beter is dan Renault, ik hoop het, maar volgens mij moet daar nog heel veel voor gebeuren. | |
lobotm | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:55 |
Bijna 1 seconde verliezen per ronde op Silverstone dat is echt teveel ten opzichte van Force india en Sauber. Het chassis van de torro's is niet super maar vele malen beter dan een Williams bijvoorbeeld. Heb niks tegen Honda maar ondertussen zouden ze nu wel iets moeten hebben wat minimaal Renault achtig of beter zou moeten zijn. | |
Nattekat | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:57 |
Renault verliest ook ruim een seconde... Ik schat de twee min of meer gelijk in, allebei even bagger. | |
sasquatsch | dinsdag 17 juli 2018 @ 13:22 |
Dat is wat Horner zelf ook zegt. Sterker nog, bij Renault zien ze niet echt vooruitgang, terwijl ze dat bij Honda wel zien. https://www.racefans.net/(...)rmance-very-similar/ |