abonnement Unibet Coolblue
pi_179868760
quote:
Unilever zweert de louche influencer af, die volgers koopt in plaats van ze zelf stap voor stap te verzamelen. Het doel van het levensmiddelenconcern is om zo meer transparantie te brengen in het adverteerbeleid, en vertrouwen te wekken bij klanten.
Dat meldt het bedrijf maandag. Unilever stelt dat het aandeel van het marketingbudget dat wordt uitgegeven aan influencers snel groeit, vanwege de "diepe en directe verbinding" die ze met hun publiek hebben.

Tegelijkertijd moet de gehele industrie volgens het bedrijf waken voor "slechte praktijken" zoals nepvolgers, bots en fraude, omdat deze het vertrouwen aantasten. Zo'n 40 procent van de online beïnvloeders heeft nep-volgers, stelt de directeur marketing Keith Weed aan persbureau Reuters.

"We moeten nu in actie komen om vertrouwen te herstellen, voordat het voor altijd verloren is", aldus Weed.

Unilever wil daarom samen gaan werken met platformen om uitingen op echtheid te controleren. Het zou op dit moment nog niet gemakkelijk zijn voor marketeers om te onderscheiden of interacties op sociale media wel of niet echt zijn.

Drie geboden
Unilever stelt drie transparantie-geboden op. Niet alleen influencers, maar ook merken en platformen moeten aan strenge regels voldoen.

Volgers kopen is voor merken en influencers uit den boze. Voor platformen geldt dat ze actief beleid moeten voeren om vertrouwen te wekken. "We geven prioriteit aan partners die hun mate van transparantie vergroten, en die slechte praktijken helpen uit te bannen."

"Er zijn veel geweldige influencers, maar een paar rotte appels verpesten het voor de rest", aldus Weed. "Het gevaar is dat iedereen aan die reputatie ten onder gaat wanneer het vertrouwen eenmaal is geschaad."

Maatregelen
Het levensmiddelenconcern gaf in 2017 7,7 miljard euro uit aan marketing, waarmee het een van de grootste adverteerders ter wereld is.

In februari maakte Unilever al bekend dat het maatregelen wil nemen om vertrouwen in het "digitale ecosysteem" wil vergroten. Weed beloofde toen al niet samen te werken met platformen die haat verspreiden, en zich in te zetten voor een "positieve impact" op de samenleving.

Een bekend en recent geval van de inzet van nepvolgers op sociale media is dat van popartiest Dotan. De Nederlandse zanger schakelde met gemak en succes jarenlang een grote hoeveelheid nepaccounts in om bekender te worden.
Bron
pi_179868829
Na het woord 'influencers' had de TT moeten stoppen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 juni 2018 @ 12:34:56 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179868937
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:29 schreef Ludachrist het volgende:
Na het woord 'influencers' had de TT moeten stoppen.
Eens. Maar hoe kotswaardig het woord 'influencer' ook is, het is wel de nieuwe manier van bekendheid vergaren helaas.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 18 juni 2018 @ 13:32:23 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179869870
Slecht nieuws voor Dotan.
pi_179870015
Komt vooral door de vele schimmige bureautjes die hun fees moeten rechtvaardigen door meer omzet te genereren voor de influencers.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_179870310
De op leest bijna als iets uit een ironisch commentaar op de huidige samenleving :')
pi_179876326
Daarom gewoon bij de Aldi kopen. Die hebben geen sociale influencers nodig. Als iedereen dat nou eens deed zijn we eindelijk eens af van dat gejank van die Famke Louise achtige types. Dat ze maar lekker het plantsoen gaan schoffelen i.p.v. jankfilmpjes op YouTube te maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')