abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juni 2018 @ 11:18:05 #1
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179867541
Hallo allemaal!

Ik zit een beetje in een lastige situatie. Ik probeer al een tijdje (maanden) af te vallen omdat ik niet heel erg blij ben met mijn lichaam. Ik weeg op dit moment 66.9 kilogram en ben 1,76 m, perfecte BMI dus. Maarja, BMI zegt niet alles en het voelt niet fijn om een bierbuik te hebben op je 17e. Probleem is dus dat mijn ouders dat niet begrijpen en vinden dat ik me aanstel. Dat begrijp ik ook wel.

Wat betreft het proberen af te vallen heb ik niet veel succes. Een vast dieet houden vind ik erg lastig. Ontbijt gaat er gewoon NIET in 's ochtends. Heb een periode Brinta gegeten, maar na een paar weken was die gewoonte alweer voorbij. Dan krijg je rond 11 uur honger en laat dat nou precies de tijd zijn met een tussenuur en een winkel op 5 minuten afstand, dan is een doos chocola wel erg verleidelijk. Tips om me hiervoor proberen in te houden zouden heel fijn zijn.

Wat het avondeten betreft kan ik daar niets aan veranderen, mijn ouders vinden het onzin en gaan niets apart maken. Als we een keertje patat eten, heb ik altijd gelijk het gevoel dat ik heb gefaald, en geef ik op. Tips om motivatie vast te houden stel ik ook erg op prijs.

Als laatste ben ik van plan om met iemand te gaan sporten, dit kan echter over 2 weken pas i.v.m toetsweek. Degene waarmee ik ga is al redelijk ervaren en ik voel me een beetje onzeker tussen al die mensen, dus ja, opnieuw een vraag over tips voor motivatie om te blijven sporten.

Alvast heel erg bedankt allemaal!
  maandag 18 juni 2018 @ 11:20:35 #2
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_179867572
Brood mee en portemonnee thuislaten?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_179867813
Je BMI is goed dus je hoeft niet af te vallen maar je zult je spieren moeten trainen.
Ga naar een sportschool of zoek een leuke sport.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_179867829
Ga sporten niet dieeten.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:35:44 #5
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179867831
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:18 schreef Vinnye9 het volgende:
Ontbijt gaat er gewoon NIET in 's ochtends. Heb een periode Brinta gegeten,
Du ontbijt gaat er in principe wel in als Brinta lukte? Het was enkel een kwestie van doorzetten zo te zien. In plaats van Brinta kan je ook wat magere kwark/yoghurt pakken met eventueel muesli.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:18 schreef Vinnye9 het volgende:
Dan krijg je rond 11 uur honger en laat dat nou precies de tijd zijn met een tussenuur en een winkel op 5 minuten afstand, dan is een doos chocola wel erg verleidelijk. Tips om me hiervoor proberen in te houden zouden heel fijn zijn.
Zonder een beetje wilskracht ga je het niet halen. Er is geen magic bullet om de chocola-verleiding 100% te weerstaan. Zorg gewoon dat je rond 11:00 een banaan, gekookt eitje of iets anders gezonds bij de hand hebt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:18 schreef Vinnye9 het volgende:
Wat het avondeten betreft kan ik daar niets aan veranderen, mijn ouders vinden het onzin en gaan niets apart maken.
Daar kan je wel iets aan veranderen. Je kan namelijk meer groentes pakken en de welbekende aardappelen overslaan. Ik snap dat je eet wat de pot schaft, maar hier kan je zelf wel een gezonde twist aan geven. Pas ook op met de hoeveelheid. Probeer geen vol bord meer te pakken en zéker geen refills.

Probeer zodanig te eten dat je binnen twee uur weer trek krijgt, dat is het perfecte moment om wat kwark of yoghurt te eten. Dit is ook een goede check voor jezelf. Heb je 's avonds na het avondeten totaal geen honger? Dan heb je teveel gegeten, probeer de dag erop iets te minderen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:18 schreef Vinnye9 het volgende:
Degene waarmee ik ga is al redelijk ervaren en ik voel me een beetje onzeker tussen al die mensen, dus ja, opnieuw een vraag over tips voor motivatie om te blijven sporten.
Geef bovenstaand aan bij je fitnessmaat. Die kan je hopelijk goed steunen hierin.

Verderhelpt het om je motivatie te behouden door een lijstje bij te houden waarin je wekelijks 'afvinkt' of je je aan je voedings- en trainingsschema hebt gehouden. Dit kan je motiveren na een aantal weken, wanneer je 'normaliter wat afzwakt.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:36:50 #6
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179867855
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:35 schreef tailfox het volgende:
Ga sporten niet dieeten.
Met enkel sporten en niet op de voeding letten gaat TS niet van zijn bierbuik afkomen..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179867929
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Du ontbijt gaat er in principe wel in als Brinta lukte? Het was enkel een kwestie van doorzetten zo te zien. In plaats van Brinta kan je ook wat magere kwark/yoghurt pakken met eventueel muesli.

[..]

Zonder een beetje wilskracht ga je het niet halen. Er is geen magic bullet om de chocola-verleiding 100% te weerstaan. Zorg gewoon dat je rond 11:00 een banaan, gekookt eitje of iets anders gezonds bij de hand hebt.

[..]

Daar kan je wel iets aan veranderen. Je kan namelijk meer groentes pakken en de welbekende aardappelen overslaan. Ik snap dat je eet wat de pot schaft, maar hier kan je zelf wel een gezonde twist aan geven. Pas ook op met de hoeveelheid. Probeer geen vol bord meer te pakken en zéker geen refills.

Probeer zodanig te eten dat je binnen twee uur weer trek krijgt, dat is het perfecte moment om wat kwark of yoghurt te eten. Dit is ook een goede check voor jezelf. Heb je 's avonds na het avondeten totaal geen honger? Dan heb je teveel gegeten, probeer de dag erop iets te minderen.

[..]

Geef bovenstaand aan bij je fitnessmaat. Die kan je hopelijk goed steunen hierin.

Verderhelpt het om je motivatie te behouden door een lijstje bij te houden waarin je wekelijks 'afvinkt' of je je aan je voedings- en trainingsschema hebt gehouden. Dit kan je motiveren na een aantal weken, wanneer je 'normaliter wat afzwakt.
Muesli is toch ook 1 bonk suiker?
Ik zwaai naar dieren.
pi_179867949
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:36 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Met enkel sporten en niet op de voeding letten gaat TS niet van zijn bierbuik afkomen..
met zo een bmi? makkelijk
  maandag 18 juni 2018 @ 11:41:52 #9
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179867967
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:40 schreef Geerd het volgende:
Muesli is toch ook 1 bonk suiker?
De meeste muesli is aardig gezond, maar misschien bedoel jij cruesli? Dat is de gesuikerde variant. Er zijn natuurlijk wel ongezonde varianten van muesli, ik typte het met het idee de gezonde variant te pakken.
Zelfs in het geval van de gesuikerde muesli vind ik het een beter begin van de dag om kwark met muesli te pakken dan helemaal geen ontbijt.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179868080
Elke ochtend en avond ff opdrukken...binnen een maand pak je makkelijk 3 setjes van 20/30 in 10 min
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 juni 2018 @ 13:18:21 #11
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_179869667
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:18 schreef Vinnye9 het volgende:
Wat betreft het proberen af te vallen heb ik niet veel succes. Een vast dieet houden vind ik erg lastig. Ontbijt gaat er gewoon NIET in 's ochtends. Heb een periode Brinta gegeten, maar na een paar weken was die gewoonte alweer voorbij. Dan krijg je rond 11 uur honger en laat dat nou precies de tijd zijn met een tussenuur en een winkel op 5 minuten afstand, dan is een doos chocola wel erg verleidelijk. Tips om me hiervoor proberen in te houden zouden heel fijn zijn.

-Pinpas en geld thuislaten zodat je geen tussendoortjes kan kopen.
-Huiswerk maken in je tussenuurtje, zodat je geen tijd hebt om naar de winkel te gaan voor wat lekkers.
-Meer bewegen, minder eten.
-Meer naar anderen kijken en denken " zo'n dikke pad ben ik ook weer niet! ".
-Sporten?
  maandag 18 juni 2018 @ 13:23:15 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179869721
Ik zou gewoon gaan sporten inderdaad. Alleen dieten krjig je geen spiermassa van en dat lijk je eerder nodig te hebben dan nog minder gewicht.

quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:47 schreef Geerd het volgende:
Elke ochtend en avond ff opdrukken...binnen een maand pak je makkelijk 3 setjes van 20/30 in 10 min
Dat bijvoorbeeld, kan je op zich relatief makkelijk in een routine proppen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179870276
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:34 schreef valentijn101 het volgende:
Je BMI is goed dus je hoeft niet af te vallen maar je zult je spieren moeten trainen.
Ga naar een sportschool of zoek een leuke sport.
BMI zegt niet alles over hoe gezond je lichaam is. Ik heb nooit een BMI gehad boven de 25, maar toch ben ik lange tijd skinny fat geweest. Had een vetpercentage van tussen de 25% en 30%. Dat is ondanks een goed BMI ongezond. Tegenwoordig zit ik het hele jaar tussen de 12 en 15%.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:40 schreef tailfox het volgende:

[..]

met zo een bmi? makkelijk
Zonder een calorietekort gaat hij niet van zijn bierbuik afkomen. Een calorietekort is het makkelijkst te bereiken via je voeding.

quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:47 schreef Geerd het volgende:
Elke ochtend en avond ff opdrukken...binnen een maand pak je makkelijk 3 setjes van 20/30 in 10 min
Dan moet je ook de rugspieren trainen door middel van rows of pull ups. Anders krijg je korte borstspieren die zorgen voor de lelijke naar voren hangende schouders.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:06:24 #14
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179870481
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:47 schreef Geerd het volgende:
Elke ochtend en avond ff opdrukken...binnen een maand pak je makkelijk 3 setjes van 20/30 in 10 min
Grappig, eentje lukt me al amper nu. Maar ja ik zal het eens proberen :D
pi_179870512
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:06 schreef Vinnye9 het volgende:

[..]

Grappig, eentje lukt me al amper nu. Maar ja ik zal het eens proberen :D
Begin op je knieen dan ...
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:09:21 #16
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179870534
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:35 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Du ontbijt gaat er in principe wel in als Brinta lukte? Het was enkel een kwestie van doorzetten zo te zien. In plaats van Brinta kan je ook wat magere kwark/yoghurt pakken met eventueel muesli.

[..]

Zonder een beetje wilskracht ga je het niet halen. Er is geen magic bullet om de chocola-verleiding 100% te weerstaan. Zorg gewoon dat je rond 11:00 een banaan, gekookt eitje of iets anders gezonds bij de hand hebt.

[..]

Daar kan je wel iets aan veranderen. Je kan namelijk meer groentes pakken en de welbekende aardappelen overslaan. Ik snap dat je eet wat de pot schaft, maar hier kan je zelf wel een gezonde twist aan geven. Pas ook op met de hoeveelheid. Probeer geen vol bord meer te pakken en zéker geen refills.

Probeer zodanig te eten dat je binnen twee uur weer trek krijgt, dat is het perfecte moment om wat kwark of yoghurt te eten. Dit is ook een goede check voor jezelf. Heb je 's avonds na het avondeten totaal geen honger? Dan heb je teveel gegeten, probeer de dag erop iets te minderen.

[..]

Geef bovenstaand aan bij je fitnessmaat. Die kan je hopelijk goed steunen hierin.

Verderhelpt het om je motivatie te behouden door een lijstje bij te houden waarin je wekelijks 'afvinkt' of je je aan je voedings- en trainingsschema hebt gehouden. Dit kan je motiveren na een aantal weken, wanneer je 'normaliter wat afzwakt.
Om te beginnen, bedankt dat je zo goed meedenkt.

Helaas werkt mijn avondeten niet helemaal zo. Patat is Patat, daar komt geen komkommertje aan te pas en ja, mijn ouders willen er niet in meegaan.

Ik heb wel al eens gesuggereerd dat ik m'n eigen, gezonde eten zou maken. Dat vonden ze goed maar kwam erachter dat als je een beetje variatie wilt alles belachelijk duur is :(
Goedkope tips? :P
  maandag 18 juni 2018 @ 14:11:57 #17
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179870578
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:20 schreef Klaploper het volgende:
Brood mee en portemonnee thuislaten?
Helaas, lust geen brood (rare gek ben ik hè?)
Neem wel eens crackertjes mee (ongezoet) maar die vullen niet zo erg. Portemonee en geld heb ik toch echt wel nodig voor noodsituaties. Ik zal het eens een weekje of twee proberen.
pi_179870657
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:11 schreef Vinnye9 het volgende:

[..]

Helaas, lust geen brood (rare gek ben ik hè?)
Neem wel eens crackertjes mee (ongezoet) maar die vullen niet zo erg. Portemonee en geld heb ik toch echt wel nodig voor noodsituaties. Ik zal het eens een weekje of twee proberen.
probeer deze voor je push ups. https://darebee.com/challenges/50-push-ups.html

Met je brood. Crackertjes zijn echt geen goede voeding.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:16:57 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179870685
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:06 schreef Vinnye9 het volgende:

[..]

Grappig, eentje lukt me al amper nu. Maar ja ik zal het eens proberen :D
Dat is dan wel een teken dat je misschien wat conditie nodig hebt :P. Misschien heb je hier wat aan: https://www.spierentraining.nl/buikspieroefeningen-voor-thuis/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179870707
Gekookte eieren kwark kip rundvlees..ik moest voor de vakantie ook ff afvallen motorpak paste niet meer :') :')

Om de dag ofzo of 3x in de week 10km lopen...en nam na het werk altijd bakken cherrytomaten mee paprikaas etc..en een patatje is niks mis mee...gebruik dan geen of weinig saus..voor de rest gewoon water koffie thee geen sapjes etc
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 juni 2018 @ 14:41:54 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179871111
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:09 schreef Vinnye9 het volgende:

[..]

Om te beginnen, bedankt dat je zo goed meedenkt.

Helaas werkt mijn avondeten niet helemaal zo. Patat is Patat, daar komt geen komkommertje aan te pas en ja, mijn ouders willen er niet in meegaan.

Ik heb wel al eens gesuggereerd dat ik m'n eigen, gezonde eten zou maken. Dat vonden ze goed maar kwam erachter dat als je een beetje variatie wilt alles belachelijk duur is :(
Goedkope tips? :P
Kan je beschrijven wat je gemiddeld zo eet op een dag? En komt patat vaak voor als avondeten, of bv eens per week/2 weken?

En waarom vervang je die chocolade niet door wat normaals te eten? Al is het een maaltijdsalade, een banaan of een broodje met ook gezonde dingen. Toch al een hele verbetering ten opzichte van snoepgoed als lunch.
Neem dus wat fruit of ander minder on gezond tussendoortje mee die je kan nuttigen in dat tussenuur.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:02:20 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179871460
Alles begint met weten wat je eet.
Dus houdt het eens een paar dagen bij, pen en papier of in een app als myfitnesspal.
En deel dat hier.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:10:10 #23
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179871608
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan je beschrijven wat je gemiddeld zo eet op een dag? En komt patat vaak voor als avondeten, of bv eens per week/2 weken?

En waarom vervang je die chocolade niet door wat normaals te eten? Al is het een maaltijdsalade, een banaan of een broodje met ook gezonde dingen. Toch al een hele verbetering ten opzichte van snoepgoed als lunch.
Neem dus wat fruit of ander minder on gezond tussendoortje mee die je kan nuttigen in dat tussenuur.
Ik zal het eens een paar dagen tracken, kijken wat ik allemaal eet. Als ik er zo over nadenk dat ik dat ik misschien wel calorieën tekort kom op sommige dagen. Ik post het over een paar dagen wel hier.

Wat de patat betreft, 2x per week
1x uit de airfryer, 1x snackbar
  maandag 18 juni 2018 @ 15:14:46 #24
462410 Vinnye9
17 jaar, een gewone jongen.
pi_179871680
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

probeer deze voor je push ups. https://darebee.com/challenges/50-push-ups.html

Met je brood. Crackertjes zijn echt geen goede voeding.
Ik ga deze eens proberen, houd wel van een challenge 😂
pi_179872276
Ik zie vooral iemand die denkt in problemen en niet in oplossingen.
Grow some balls goddomme. How moeilijk is het om gezonder te eten en meer te bewegen?
Dat jij een doos chocolade om 11 uur koopt doe je zelf, niemand dwingt je er toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door mtchel112 op 18-06-2018 16:38:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')